Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vieraita varten "pakko" ostaa kahvinkeitin?

Vierailija
03.01.2010 |

Meillä on vain espressokone, koska ei juoda suodatinkahvia. Lisäksi espressopannu ja vedenkeitin. Tarjolla on myöskin aina mehua, mutta usein tuntuu, että nämä vaihtoehdot (espressopohjaise juomat, tee, mehu) eivät riitä kyläilijöille, vaan olisi saatava sitä iänikuista sumppia. Monet ihmettelevät, että eikö teillä tosiaan saa "oikaa" kahvia :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keitä pannukahvit niille jotka haluaa oikeaa kahvia. Tai jos et mitenkään osaa sellaista keittää niin sitten osta vaan suodatinsuppilo ja suodatat vaikka termoskannuun. Keität veden vedenkeittimellä... Ollaan pärjätty ihan hyvin ilman kahvinkeitintä ja vieraat saa sumppinsa. Teräksinen kahvipannu on käytössä ikuinen.

Vierailija
2/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraillesi suodatinkahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin espressokone

(tosin samassa myös tavallinen suodatinkahvinkeitin, jota käytetty tasan kerran yhdelle vieraalle joka kävi itse kaupasta hakemassa juhla mokkaa kun meidän ulkomaalainen suodatinkahvi ei kelvannut)

Vierailija
4/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa voi käyttää teen laittoon eikä vie niin paljon tilaa kuin kahvinkeitin. Ja halvempikin taitaa olla, ainakin Ikeasta saa tosi halvalla ihan toimivan pressopannun. Kaiken lisäksi sillä tulee parempaa kahvia kuin suodatettuna, käytetään pannujauhatusta.

Vierailija
5/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä suodatin, jolla voi suodattaa suoraan kuppiin. Onhan se hidasta jos monelle vieraalle pitää tehdä, mutta 1-2 kupillista tulee helposti. Isompi ongelma meillä on se, ettei ole "tavallista" kahvia, vain tummaa paahtoa (suodatinsellaista kyllä)

Vierailija
6/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaikka sellainen minikokoinen sinkkumalli, jolla saa keitettyä maksimissaan viisi kupillista. Laita se perimmäiseen kaappiin vaikka jääkaapin päälle.

Vierailija
7/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kuten meillä muistan lapsena tehdyn (en tiedä oliko siihen aikaan jo kahvinkeittimiä olemassa meillä ei ainakaan ollut)

Kuuma vesi kaadettiin suppilossa suodatinpaperissa olevien kahvinpurujen läpi.

Kummassakin tavassa riittää että sinulla on jokin kuumaa kestävä pannu josta on helppo kaataa siististi.

Meillä keitetään myöskin aina espressopohjaista kunnon oikeaa kahvia eikä pohjoismaalaista kahvia, jota italialainen ystäväni kuvaili "tiskirätin huuhteluvedeksi" :)

Meillä ei ole ongelmaa siis etteivätkö vieraat joisi vahvaa kahvia-päinvastoin.

Vierailija
8/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat saavat teetä tai mehua, itse emme juo kahvia ollenkaan, eikä todellakaan osteta kahvinkeitintä vieraita varten. Kyllä vieraat sitä ihmettelevät, mutta osaavat jo käydä matkalla meille tai kotiin kahvilla, niin ei tarvitse meille nurista. Isäni kyllä toi purukahvia tullessaan, kun tiesi ettei kahvinkeitintä ole eikä tule.

Vierailija
9/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte tulla kylään, jos jostain kahvista tulee hirveä kriisi.

Vierailija
10/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat saavat olla tulematta, jos se keittimestä on kiinni. Juomme päivittäiset kahvimme oikeana kunnon pannukahvina 50-luvun pannulla keitettynä pannujauhatuksella.

Vierailija
11/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee se valmiiksi kahvikannuun (ilman siis et vieraat näkee ;-)) , kukaan ei huomaa mitään, takaan!

Vierailija
12/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme tykkää suodatinkahvista (minusta liian kitkerää, tekee mahan kipeäksi), juodaan espressoa. Meillä on kylläkin sellainen muovinen suodatintötterö ja papereita, eli suodatinkahvikin onnistuu jos joku vieras sitä väen vängellä haluaa, eikä keitintä tarvita.

Vierailija
13/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

purua joka laitetaan kuumaan veteen. ihan ok maku! ei suodatin kahvikaan aina hyvää ole.

Vierailija
14/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että jollei espresso käy niin on kumma.

Vierailija
15/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluat että vieraasi viihtyvät, niin osta kahvinkeitin, edes jonkinlainen. Itse olen niin kahvi- ali siis kofeiiniriippuvainen että minulla tulee pää kipeäksi jos joudun olemaan pitkän aikaa ilman kahvia. Itse ostin anopille kahvinkeittimen kun meinasin "kuolla" kyläreissuilla kahvinpuutteeseen. Jos sinulla on joskus esimerkiksi yön yli vieraita, niin aika moni kahvinjuoja haluaa ehdottomasti aamukahvit vaikka lopun päivää selviäisi ilmankin.

Vierailija
16/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluat että vieraasi viihtyvät, niin osta kahvinkeitin, edes jonkinlainen. Itse olen niin kahvi- ali siis kofeiiniriippuvainen että minulla tulee pää kipeäksi jos joudun olemaan pitkän aikaa ilman kahvia. Itse ostin anopille kahvinkeittimen kun meinasin "kuolla" kyläreissuilla kahvinpuutteeseen. Jos sinulla on joskus esimerkiksi yön yli vieraita, niin aika moni kahvinjuoja haluaa ehdottomasti aamukahvit vaikka lopun päivää selviäisi ilmankin.

Espressokin on kahvia; kysehän on nyt vaan siitä, että ilmeisesti joillekin ei kelpaa kuin suodatinkahvi... T: ei-AP

Vierailija
17/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen että jos olisin vieras ja tietäisin ettei kahvia saisi, ottaisin ton purkin mukaan. mutta juon kyllä joskus mielelläni jotain muutakin.

Vierailija
18/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä hankittu montaa muutakin juttua ihan vain vieraita varten...musta se on fiksua ja välitetään toisista. Mut jokainen taaplaa tyylillää...Millainen ihminen muutoin olet? Käykö teillä enää kukaan vapaaehtoisesti vai vain silloin kun kutsusta ei sovi kieltäytyä?

Vierailija
19/34 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kahvinkeitin on jos tarvii käyttää vain muutaman kerran kuussa.

Meillä on tavallinenkin kahvinkeitin. Ongelmaksi kuitenkin muodostuu yleensä se, että kahvit menee vanhaksi kun niin harvoin käytetään. Se kahvipaketti on ihan turkasen iso ja lähes täyden paketin roskiin heittäminen on turhauttavaa. En kuitenkaan kehtaa tarjota härskiintynyttä kahvia vieraille (joille vain 'oikea' kahvi kelpaa).

Kahvinkeittimen vaatiminen vieraita varten on vähän liikaa. Sama kuin vaatisi kunnon hauduttettavan teen tykötarpeineen silloin kun itse käy kylässä.

Jos minulle on pussiteen kelvattava, niin vieraille on kelvattava espresso (tai latte tai cappuchino tai ...) tai muu talosta löytyvä juoma.

Vierailija
20/34 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espresso on oikeaa kahvia, ja talo elää tavallaan. Jos tämä on vieraille jokin kynnyskysymys, niin hehän voivat jättää jatkossa käymättä.

Tai tuoda tuliaiseksi kahvinkeittimen, suodattimia ja purut itseään varten.

En oikein ymmärrä, että kylässä aletaan esittää vaatimuksia kuin ravintolassa tai hotellissa. Voi mennä ravintolaan tai hotelliin jos palvelua kaipaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan