Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana ja humalassa

Vierailija
03.01.2010 |

Missä vaiheessa äidin juoma alkoholi vaikuttaa vauvaan? Jo heti alussa? En tiennyt vielä olevani raskaana työpaikan pikkujouluissa ja nyt huolettaa :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vaikuttaa sikiöön

Vierailija
2/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo kyl varma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiennyt olevani raskaana ja käytän alkoholia vain vähän. Kuitenkin eräänä iltana otimme napsut miehen kanssa ja sitten toiset ja sitten kolmannet...En ollut juonut pariin vuoteen ollenkaan ja varmaan siitä innostuneena sitten jatkoin napsujen ottamista. Olin reilussa humalassa, mutta en missään kaatokännissä. Ja kaikki oli kirkasta, mitä join. Seuraavalla viikolla älysin, että olen raskaana, mutta en tiennyt missä vaiheessa. (minulla on erittäin epäsäännölliset kuukautiset)Pääsin ultraan, missä raskauden kesto tarkistettiin. Siinä löyty 8 viikkoinen sikiö, mutta ei sydämensykettä. Kotiinpäästyä alkoi keskenmeno. En tiedä menikö raskaus kesken humalan takia, oliko se mennyt jo kesken ennen humalaa vai olisiko se mennyt kesken joka tapauksessa. Itse ajattelen, että alkoholi saattoi aiheuttaa keskenmenon.

Vierailija
5/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkavat kehittyä viikolla 9-10 joten kaikki sitä ennen tapahtuva juominen/lääkeaineet/yms ei pitäisi vaikuttaa kehittymiseen. Näin olen kuullut ihan pätevältä lääkäriltä.

Vierailija
6/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen korjaa

Vierailija
7/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVOT ei vahingoitu, kun ei ne ole edes kehittyny!

Ne muutenkin todetaan olevan sikiöllä vasta RAKENNE ultrassa.. ;)

Ei kuulu np- ultraan aivot vielä.

Mutta kun raskaus lasketaan alkaneeksi edellisten menkkojen ekasta päivästä, niin siinä on ovulaatio n. puolessa välissä. Joten viikolla 6 on raskautta takana 4 viikkoa.

Käytännössä munasolulta vie viikon kulkeutua kohtuun.

Alussa munasolu jakaantuu jakaantumistaan, se kehittää alussa ravintonsa kasvaneella ruskuaispussilla.

Tämä kuihtuu pois kun istukka on valmis!

Eli noin alussa raskautta munasolu (murole) ei ole äitiin ravinnollisesti yhteydessä vaan olet vasta saanut tietää raskauden ja vielä olette "erillään". Juurikin koska alussa kun alkio alkaa käyttämään valmistuneesta ruskuaispussista ravintoa ei äidin humala vaikuta siihen.

Vierailija
8/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsot tsot

Vierailija
9/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkavat kehittyä viikolla 9-10 joten kaikki sitä ennen tapahtuva juominen/lääkeaineet/yms ei pitäisi vaikuttaa kehittymiseen. Näin olen kuullut ihan pätevältä lääkäriltä.

Tämä on täyttä pötyä. Alkoholi vaikuttaa sikiöön jo ennen kuin nainen edes tietää raskaudesta.

Vierailija
10/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin nainen oli raskaana.Monta kertaa kuitenkin poltti tupakkaa pihalla.

Vierailija
11/11 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AIVOT ei vahingoitu, kun ei ne ole edes kehittyny!

Ne muutenkin todetaan olevan sikiöllä vasta RAKENNE ultrassa.. ;)

Ei kuulu np- ultraan aivot vielä.

Mutta kun raskaus lasketaan alkaneeksi edellisten menkkojen ekasta päivästä, niin siinä on ovulaatio n. puolessa välissä. Joten viikolla 6 on raskautta takana 4 viikkoa.

Käytännössä munasolulta vie viikon kulkeutua kohtuun.

Alussa munasolu jakaantuu jakaantumistaan, se kehittää alussa ravintonsa kasvaneella ruskuaispussilla.

Tämä kuihtuu pois kun istukka on valmis!

Eli noin alussa raskautta munasolu (murole) ei ole äitiin ravinnollisesti yhteydessä vaan olet vasta saanut tietää raskauden ja vielä olette "erillään". Juurikin koska alussa kun alkio alkaa käyttämään valmistuneesta ruskuaispussista ravintoa ei äidin humala vaikuta siihen.

Tämä ei ole totta. Sikiö saa alusta lähtien ravinnon ja hapen äidiltä. Alkoholi vaurioittaa sikiötä alusta lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi