Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisit lasta hoitavalle mummolle?

Vierailija
03.01.2010 |

Mummo jää vuodeksi pois töistä hoitamaan lastamme. Itse ehdotti asiaa ja on siitä innoissaan. Paljonko maksaisitte mummolle tässä tapauksessa korvausta työstä? Lapsenhoitoa olisi 4 päivänä viikossa. Mummo on toki tietoinen, ettei palkka tule vastaamaan sitä, jota saa leipätyöstään.

Entä miten noiden työnantajamaksujen kanssa pitää tehdä tällaisissa tapauksissa? Vai oletteko maksaneet pimeästi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä nimittäin saatte jatkossakin. Toki jos rikkaita olette niin sen päälle sitten muutakin, mutta itselläni ei olisi varaa.

Vierailija
2/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsenne alle3v?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin antaisin kodinhoitotuen ja ehkä puolet hoitomaksusta..tai jotain.Riippuu vähän onko mummo jäänyt itse vuorotteluvapaalle, että saa itse korvausta siitä..vai onko palkattomalla..

Vierailija
4/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on alle 3 v olette oikeutettuja saamaan lasten kotihoidontukea kelalta, jos lapsi ei käytä kunnan hoitopalveluja. Hoitaja voi olla joku muukin kuin oma vanhempi...eikä tarvi maksaa mitään työnantajamaksuja...jos maksatte enemmän se on teidän asianne!

Vierailija
5/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on alle 3 v olette oikeutettuja saamaan lasten kotihoidontukea kelalta, jos lapsi ei käytä kunnan hoitopalveluja. Hoitaja voi olla joku muukin kuin oma vanhempi...eikä tarvi maksaa mitään työnantajamaksuja...jos maksatte enemmän se on teidän asianne!

Entä kuntalisän?

ap

Vierailija
6/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kuntalisän?

ap

Eli laillisella tarkoitan, että ei mene muita maksuja kuin verot? Ilmeisesti mummon veroprosentin mukaan sitten?

Ja ihan mielenkiinnosta toivoisin mielipidettä siitä, paljonko antaisitte tuohon päälle. Itse olen miettinyt 500 euroa eli palkasta tulisi yhteensä vähän yli 1000 euroa, mikä on palkkana pieni, mutta ehkä sitten riittävä? Tai ei?

ap

Vierailija
7/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli että itse maksaisimme saman kuin jos lapsi olisi hoidossa - mummo voi ottaa sitten niin plajon siitä kun haluaa.

Kotihoidon tuen lisään voi saada yksityiden hoidon tukea, joka kuntalisineen on joissain kunnissa parempi kuin otihoidontuki, mutta silloin mummon pitää olla työsuhteessa ja silloin ei voi olla vuorotteluvapaalla etc.

Vierailija
8/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä en tiedä varmasti ohjataanko rahat silloin suoraan mummolle, kun ei ole omak. kokemusta sen voi kysyä kelasta. mutta työnantajamaksuja ei tälläisessä tilanteessa tarvitse maksaa...onhan se nyt luonnollista että se kuka hoitaa saa rahat.

Vierailija
9/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis väliä kuka lasta hoitaa - kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa

Vierailija
10/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuen SIJAAN voi saada yksityiden hoidon tukea, joka kuntalisineen on joissain kunnissa parempi kuin kotihoidontuki, ja se maksetaan suoraan mummolle

eli että itse maksaisimme saman kuin jos lapsi olisi hoidossa - mummo voi ottaa sitten niin plajon siitä kun haluaa.

mutta silloin mummon pitää olla työsuhteessa ja silloin ei voi olla vuorotteluvapaalla etc.

Vierailija
11/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tiedättehän, että maksettu korvaus pienentää vuorottelukorvausta.

Jos palkattomalla niin sitten asia on tietenkin eri, mutta muistakaa sitten verot yms.

Vierailija
12/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei vaikuta mummon omiin tukiin mitenkään.

Vierailija
13/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on virkavapaalla eli ei saa käsittääkseni mitään tukia.

Jos minä saan kotihoidontuen, niin silloinhan siihen tulee veroprosentti minun tulojen mukaan eli se on paljon isompi kuin olisi, jos menisi suoraan mummolle.

Pitää varmaan kysellä Kelasta. Tosin kerran sieltä kysyin näistä asioista, mm. työnantajamaksuista ja tuli vastaus "asia ei kuulu Kelan piiriin".

Vierailija
14/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmää minusta...

Vierailija
15/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummo ei ottanut vuototteluvapaata? Aika tyhmää minusta...

Mummo ehti olla vuorotteluvapaalla n. vuosi sitten, jolloin lapsesta ei ollut vielä tietoa.

ap

Vierailija
16/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi "laillisesti" laittaa menemään mummon tilille, ja hänen veroprosenttinsa mukaan.

Jos saisimme kuntalisää, niin senkin antaisin mummolle. En maksaisi enempää, kun kuitenkin on vain neljänä päivänä viikossa töitä.

Vierailija
17/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa töistä palkatonta (kai se työpaikka säilyy..?), saa teiltä jonkun pienen korvauksen mikä ei kerrytä kunnolla/ollenkaan mummon tulevaa eläkettä.

Vuorotteluvapaiden välillä pitää olla 5 vuotta töissä.

Miksi mummo ei ottanut vuototteluvapaata? Aika tyhmää minusta...

Mummo ehti olla vuorotteluvapaalla n. vuosi sitten, jolloin lapsesta ei ollut vielä tietoa.

ap

Vierailija
18/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä työpaikka säilyy.

ap

Vierailija
19/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa kahta lasta. On ehdotettu, että mummo saisi kotihoidontuet, mutta ei huoli. Ei ota lapsista pennin hyrrää, itse ostaa niille ruoat ja kaikki. Sanoo että keneen sitä rahojaan laittaa jos ei ainoisiin lapsenlapsiinsa. On myös ostanut näille kotiinsa omat sängyt, leikkitavarat ja ulkohaalarit sekä vaunut.

Lapsilla on siellä oma huone ja pitävät sitä kuin omana kotinaan. Mummo on hyväkuntoinen eläkeläinen ja kai sitten jokseenkin hyvätuloinenkin, kun ei huoli lapsista mitään palkkaa, ei edes ruokarahaa.

Sanoo että on lasten myötä nuortunut ainakin 15 vuotta, on 73v. Ei sairastele, ei käytä alkoholia, ei juokse eläkeläisten piireissä. Hoitaa lapsia 5pv viikko 9h päivä...

Vierailija
20/21 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo taitaa olla harvassa tänä päivänä!!! Oma äitini auttaa paljon tarvittaessa eli pitää kesäisin lasta mökillä yms. Ostelee kaikkea lapselle. Huomenna on kuulema menossa ostamaan luistimia;) Rahaa ei ole ottanut auttamisesta, mutta kerran ostin hänelle astianpesukoneen lahjaksi. Mummin mielestä pysyy virkeänä lapsen seurassa.