Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin kevätjuhlat meni ihan pieleen : (

Vierailija
27.05.2008 |

Meillä on erityislapsi ja päiväkodissa oli tänään juhlat. Lapsi ei jaksanut istua aloillaan 40min vaan loppu meni sitten plörinäksi. Lapsi esiintyi kerran hetken ja lopun istui/tai yritti. Kukaan ei kunnolla edes yrittänyt rauhoitella tms. Minun oli vaikeaa reagoida koska annoin heille mahdollisuuden pärjätä. Lopulta hain lapsen syliini. Lähdimme sitten kotiin emme jääneet kahville. Pettynyt oli olo. Ihmettelen. Jos kerta juhlia oli 2 viikkoa harjoitelut, miten ei heillä pienten ryhmään ollut suunnitelma b:tä siihen, että joku ei jaksa. Minä luulin, että lapsi jaksaa hyvin koska keskittymisen kanssa ei lapsella ole ollut ennen häiriötä. Kurja mieli jäi pienelle pojalle joka vähän jännittikin ensimmäisiä kevätjuhlia ja vanhemmille jotka halusivat niin olla ylpeitä lapsestaan : (

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitko kuitenkin voinut rauhoitella lastasi ihan itse. Niissä juhlissa saattaa pk:n henkilökunnalla olla aika paljon touhua joten vanhemman apu oman lapsensa hoidossa voi olla ihan tervetullutta.

Ei kai pk:n henkilökunnan tarvitse juhlissa sinulle näyttää, että me kyllä pärjätään....

Ei olisi kellään niin pettynyt olokaan.

Terv: Äiti, jolla on erityislapsi keskittymisvaikeuksineen

Vierailija
2/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekivät selväksi, että vanhemmat ovat vieraana ja lapset ovat heidän "huoli" nuo 4 hoitajaa eivät osallistuneet koko settiin vaan juhlan veti toisen ryhmän aikuiset. Lisäksi salissa oli yli 100 ihmistä ja matkaa lavalle oli monta metriä. Todellakin HETI reagoimme kun tilanne näytti siltä, ettei se mene haltuun. Lapsen ei siis annettu pyöriä penkillä vaan piti istua kuin armeijassa. Kuinka moni pieni lapsi tähän pystyy 40min. Ilman erityislapsistatusta. ps. lapsella ei ole kehitysvammaa vaan aistivaikeus. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä on typerää suunnitella että lapset olis rauhallisia 40min :) aika harvat on, varsinkin jos jännittää... aikuiset suunnittelee juhlia oman makunsa mukaan, toiset esiintyy, sitten istutaan ja juodaan mehut jne. lapsille olisi mielekkäämpää joku aktiivisempi ja jännittävämpi toiminta.

Vierailija
4/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussukan pitäs päästä esiintymään.

Vierailija
5/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun oli vaikeaa reagoida koska annoin heille mahdollisuuden pärjätä. Lopulta hain lapsen syliini. "

Erityislapsi ei olekaan synonyymi kehitysvammaiselle, myös näkövammainen tai epilepsiaa sairastava lapsi luokitellaan erityislapseksi.

"ps. lapsella ei ole kehitysvammaa vaan aistivaikeus. t. ap"

Vierailija
6/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v kevätjuhla kesti 40min ja välillä oli monta leikkiä, joissa kaikki lapset saivat liikkua. Lto sanoi suunnitelleensa vähän pidemmän ohjelman, mutta kun ryhmä oli tullut levottomaksi, oli hän lyhentänyt ohjelmaa.

Toivottavasti osaat jälkikäteen iloita kuitenkin kevätjuhlasta, ovat niin hellyyttäviä:)

Vierailija
7/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tanssia esityksen tahdissa. Hoitajat oli eri mieltä. Oma lapseni NAUTTII musiikista todella eikä VOINUT istua aloillaan kun musiikkia kuuli. Tämä ei vain sopinut. Kun aikuiset häntä tovin kielsivät ja yrittävät istuttaa puutuin peliin. Hain lapsen syliini tanssimaan. Kun juhla loppui lähdimme. ap

Vierailija
8/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tullut yhdessäkään vastauksessa esille, mutta jotenkin ap:n piti silti huomauttaa, ettei kehitysvammaa ole.

Minä erityislapsen (eikä hänelläkään ole kehitysvammaa vaan on pikemminkin erittäin älykäs, joskin krooninen alisuoriutuja) äitinä en jaksa edes ymmärtää, että miten viitsit olla PETTYNYT siihen, että lapsesi ei jaksa istua paikallaan 40 minuuttia, tai siihen, etteivät ohjaajat osaa häntä siihen pakottaa/ohjata. EHkä he eivät edes pitäneet asiaa tärkeänä. Minulla erityislapsen äitinä on isompia ongelmia joista pettyä.

Vierailija
9/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan tavallinen 2,5-vuotiaskaan todellakaan jaksa 40 min istua paikoillaan, ei toivoakaan. Ja esiintyisi ehkä pari sekunttia jos jaksaisi, tai sitten ei.

Meillä lapsi käy vian kerhoa, mutta siellä kevätjuhlissa sai lapset hortoilla ympäriinsä, ei haitannut ketään. Kaikki ymmärsi että kyseessä parhekerholaiset joista valtaosa alta 3-vuotiaita.

Meillä 2,5v:n isosisko on eskarissa ja ei todellakaan jaksa pienempi isosiskon esitystä edes katsoa loppuun. Meillä on siellä kaksi aikuista ja toinen vie välilä 2,5v:tä ulos ja sitten vaihdetaan.

Ihan normaalia ainakin kerhon juhlissa oli että osa lapsista juoksi lavalta äidin syliin, osa heilutteli siellä äidille, joissain esityksissä kuului vain kerhotätien äänet ;)

Vierailija
10/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös sitä mieltä ettei juhlia oltu suunniteltu pienen väen jaksettavaksi. Sitä en voinut tietää. Minusta lapset saa tanssia, pyöriä lattialla ja höpsötellä juhlissa se on se paras ohjelmanumero : ) Tämä päiväkoti oli asettanut omat tiukemmat kriteerit, eli että istutaan omalla paikalla. Se oli vain liikaa meidän lapselle. minusta olisi juhlan voinut miettiä paremminkin. ja vaikka niin, että minä olisin istunut lapsen vieressä. Kyllähän tämä keskittymisvaikeus on varmasti näkynyt hoidossa? Vai oliko vain sitten jännitystä. sama se kurja juttu kuitenkin. Kenenkään suurempia tai pienempiä murheita väheksymättä t. ap

Vierailija
11/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en nyt oikein ymmärrä. Kyllä nyt lähes jokikinen pikkulapsi (erityislapsi tai ei) hyörii ja pyörii penkillä eikä välttämättä jaksa istua paikallaan jossain päiväkodin kevätjuhlassa. En minä ainakaan edes oleta että jaksaisi istua, "kuuluu asiaan" melkeinpä melkoinen jännittynyt hyörinä. Eikä kukaan ole pahalla katsonut, vaan hymyillen kun ovat siellä niin tohkeissaan esiintymässä.

Siis sanoiko joku pahasti ap:n lapsesta jälkikäteen? Vai siis mikä oli ongelma? "Häiriköikö" pahasti , vai vain pyöri ja kiemurteli istuimellaan?

Missä pidetään niin tiukkapipoisia juhlia että tämä olisi syy suureen mielipahaan?!

Meidän lapsen pk:ssa ainakin lapset esiintyivät ensin, ja kovan tohinan kera. Tänä vuonna saivat laulaa ihan itse, siis tarhantäti ei "kailottanut" mukana, ja siitä vasta syntyi ihana kakofonia. Hienosti osasivat sanat, ja hienosti lauloivat kaikki omaan tahtiin ;D Ja kaikkia hymyilytti. Esityksessä parasta siis se, että lapset tohkeissaan esiintyvät ylpeinä, ei se että esitys olisi jotenkin "täydellinen".

Sitten oli mehua, makkaraa, pullaa ja kahvia, ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Miksi ette voineet jäädä mehulle ja kahville?? Olisi lapsellekin jäänyt hyvä mieli.

Vai menikö multa ohi nyt jokin oleellinen asia...

Vierailija
12/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ette menneet mehulle/kahville?

Vierailija
13/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tunnemme lapsemme ja olimme jo ennen juhlia hieman miettineet kuinka poikamme jaksaa istua hissukseen. Onneksi he esiintyivät ensimmäisinä joten pitkää aikaa pojan ei tarvinnut odotella. Jotta muut vanhemmat saivat myös rauhassa keskittyä omien lastensa esityksiin. Lähdimme poikamme esityksen jälkeen jatkamaan omaa iltaamme ja juhlistamaan hänen suoritustaan lavalla. Päiväkotimme on iso, lapsia sata joten itse ajattelen niin että joustoa puolin ja toisin.

Vierailija
14/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se haluttiin pitää salassa. lapsi annettiin tullessa hoitajille ja mentiin itse saliin. Sieltä he tulivat peräkanaa istumaan pitkälle penkille ja siinä istuttiin 40min. (lyhyt 1min ohjelman lisäksi). Minä olin vain surullinen, mieheni oli niin vihainen päiväkodin henkilöstölle että lähdimme kun vika esitys oli ohi. Meihin luotiin niin vihaisia katseita, lastamme revittiin kädestä jne. ettei todella tehnyt mieli jäädä. Onneksi enää 3 päivää tuossa päiväkodissa. Lapsemme tarvitsee luovempaa, sallivampaa ja virikkeellisempää ympäristöä. Sellainen pk on elokuuksi löydetty. ps. tuossa pk:ssa on ollut paljon ongelmaa, todella paljon sijaisia jne. Nytkään ei lto ollut paikalla jne. Tämä on ollut hankala kevät, onneksi se on pian ohi. Tätä mieltä on varmasti myös henkilökunta. ap

Vierailija
15/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni jotain ohi tässä ketjussa; siis lapsi ei jaksanut istua vaan häiritsi toisten esitystä esim tanssimalla ja ilmeisesti pitämällä ääntä? Tämä ei sopinut varmaankaan esiintyvien lasten vanhemmille eikä varmaan hoitajillekkaan? Vai eikö se sopinut sinulle, koska puutuit asiaan ja hait lapsen syliin? Vai sopiko se sittenkin juuri sinulle, koska jatkoitte yhdessä tanssimista. Siis puuttuivatko ryhmän omat aikuiset lapsesi käytökseen vai ne jotka vetivät esityksen, vai eikö kukaan??

Aikasemmassa ap:n viestissä oli:

.. Kukaan ei kunnolla edes yrittänyt rauhoitella tms.

Toisessa ap:n viestissä:

.. ja tanssia esityksen tahdissa. Hoitajat oli eri mieltä. Oma lapseni NAUTTII musiikista todella eikä VOINUT istua aloillaan kun musiikkia kuuli. Tämä ei vain sopinut. Kun aikuiset häntä tovin kielsivät ja yrittävät istuttaa puutuin peliin. Hain lapsen syliini tanssimaan. Kun juhla loppui lähdimme. ap

Vierailija
16/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetivät kädestä takaisin penkille. Kun tätä jatkuin pari kertaa hain lapsen tanssimaan syliini. Ääntä hän ei pitänyt. ap

Vierailija
17/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmettelen kanssa myös sitä, että joku suhtautuu näin vakavasti päiväkodin kevätjuhlaan.

Mutta ehkä olen vaan katkera muiden helposta elämästä, kun itsellä isompia ongelmia.

Vierailija
18/18 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään päiväkodin juhlissa, mutta meillä hoitaja otti syliin ja vei syrjemmälle rauhottumaan. Kehuin pojalle ryhmän hienoa esitystä ja sanoin, että hyvä, että yritit parhaasi. Ei ne nyt mitään niin kauhean tärkeitä ja vakavia juttuja ole nuo juhlat. Aina voi yrittää uudestaan seuraavalla kerralla. Minusta tärkeää on kiinnittää huomiota siihen hyvään puoleen, esim. että hienoa, että jaksoit olla siististi 10 minuuttia (edes) sen 40 minuutin sijaan. Jos lasta aina moititaan, se latistaa viimeisetkin itsetunnon rippeet eikä motivoi enää edes yrittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän