Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei usko, että olen allerginen joulukuuselle!

Vierailija
03.01.2010 |

Itsekin usein mietin, olenko luulotautinen, mutta miten muuten selittäisin aivastelun, nenän ja silmien vuotamisen joka joulu? Joulukukkia meillä ei ole, koska kukkivat sisäkukat aivastuttavat miestäni.

Sikäli kumma, että en oikeastaan ole millekään muulle allerginen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutisevia näppylöitä tulee iholle heti, jos vahingossa koskee kuuseen.

Vierailija
2/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen allerginen monelle muullekin asialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo ole edes harvinaista.

Vierailija
4/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen, samoin äitini.

Vierailija
5/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut kyllä ovat uskoneet sen.

Vierailija
6/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin keväällä/kesällä? Voitteko olla ollenkaan ulkonakaan puitten vieressä?

Vierailija
7/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin keväällä/kesällä? Voitteko olla ollenkaan ulkonakaan puitten vieressä?

Se onkin vähän kumma. Erittyyköhän kuusesta sisätiloissa jotenkin enemmän, ainakaan tuuli ei ole hälventämässä "höyryjä".

ap

Vierailija
8/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittyy siitä huoneilmaan kaikenlaisia itiöitä yms.(joita puissa luonnostaan on

) Luonnossa, kun ollaan hieman avaremmissa tiloissa, missä on myös jatkuva tuuletus, ei näitä allergiaoireita esiinny. Tämä ihan maalaisjärjellä pääteltynä, mistään mitään lukematta.

Vierailija
9/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuusi on yksi joulun pahimmista ärsyttäjistä. Sen eteeriset öljyt tuoksuvat voimakkaasti, ja hartsista voi saada kosketusallergian oireita. Lämpimään tuodusta kuusesta leviää huoneistoon myös pieniä hyönteisiä."

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Joulukuusi+voi+olla+allergikon+kauh…

Vierailija
10/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsuudessa joka joulu "keuhkoputkentulehduksessa". Mulla on astma. Jälkikäteen ymmärsin mistä oli kyse. Meille ei luonnonkuusta sisätiloihin tuoda. IKINÄ. Jos joku ei usko miten huono olo mulle siitä tulee, niin oma häpeä.

Vierailija
11/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia tapauksia, ja eivät hekään juuri muuten/ollenkaan ole allergisia.

Vierailija
12/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkeä alkaa ahdistaa, silmät kutisevat ja turpoavat, nenä vuotaa ja menee tukkoon ja jos kosken niin että neulaset repii, tulee paukamia.

Vierailija
13/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa kuusesta oireita kaikki joilla on minkäänlaista taipumusta allergiaan. Suomalaisesta kuusesta enemmän kuin ulkomaisista "viljellyistä".

Vierailija
14/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viemme kuusen ensin kylmään suihkuun. Suihkutamme moneen otteeseen, jotta kertyneet siitepölyt ym. lähtevät pois.

Vierailija
15/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ensi vuonna muovikuusi tai ei kuusta ollenkaan.

Tyttäreni sai kuusesta oireita muutamia vuosia sitten ja olivat sen verran merkittäviä että kuusi joutui aattona ulkoterassille ja oli siellä joulun ajan.

Lapsi väsähti, tuli silmäoireita ja hengitys vaikeutui, annoin avaavaa astmalääkettä ja allergialääkettä.

Kuusen "ulostamisen" jälkeen tehotuuletus ja oireet helpottivat. Tuon jälkeen ei ole aitoa kuusta meillä ollut.

Muovikuusen hyvät puolet tuli esiin ensimmäisellä käyttökerralla, ei veden lisäystä eikä neulasten karisemista - en vaihtaisi aitoon enää. Ei myöskään ongelmaa minne kuusen laittaisi joulun jälkeen.

Vierailija
16/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me viemme kuusen ensin kylmään suihkuun. Suihkutamme moneen otteeseen, jotta kertyneet siitepölyt ym. lähtevät pois.

ja siitäkin huolimatta lapseni sai kuusesta kohtauksen

kirjoitin juuri meidän tarinan - yksi kohtaus riitti vaihtamaan muovikuuseen

Vierailija
17/18 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi,ehkä se on harvinaista.

Vierailija
18/18 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten allergiasi ilmenee? Itse en polta, mutta ketjupolttajan kanssa samassa tilassa olo saa minut sairaaksi. Päätä alkaa särkeä jo tunnin savussa olosta ja loppupäivän on väsyneempi, kuin normaalihuoneilmassa olosta. Kotiavustajan työssä joutuu vielä tätäkin sietämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän