Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä ajattelit ensimmäiseksi kun kuulit Sellon ampumisista?

Vierailija
03.01.2010 |

Me olimme ulkomailla ja hotellihuoneessa oli auki BBC News. Oli aikamoinen yllätys tajuta yhtäkkiä että kuvassa oli hyvin tuttu kauppakeskus. Ajattelin ensimmmäiseksi että koska sitä näytetään ulkomaisissa uutisissa, siellä on täytynyt olla joku suuren luokan katastrofi, vähintään montakymmentä kuollutta. Onneksi ei sentään ihan sellaisesta ollut kysymys.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, kehen Sellossa hengailevaan "ihmiseen" luoti olisi saanut osua.

Vierailija
2/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdytti ajatus siitä, että missä tahansa voi päästä hengestään... Että lähdet ostoksille ja saat kuulan kalloosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt saataisiin virnaomaisten huomio kiinnitettyä enemmän näihin ongelmiin, nimittäin tappouhkauksia jakeleviin rikostaustaisiin maahanmuuttajiin. Olen itsekin sellaisen uhkailema ja piinaama, ja saanut viranomaisten puolelta (Tampereella) ainoastaan vähättelyä ja mitätöintiä. Poliisi tosin aina on suhtautunut asiaan ja uhkailuun yms vakavasti. Ei muut, ei ainakaan Tampereella.

Vierailija
4/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taatusti on ulkomaalaistaustainen tekijä. Tuli heti mieleeni.

Vierailija
5/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää soittaa lapsille, etteivät olleet isänsä kanssa just kaupassa.

Vierailija
6/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväperheelle. Oli jotenkin pysähtynyt olo. Minulle tämä teko oli jonkinlainen vedenjakaja. En usko enää yksittäistapauksiin, kuten vielä Kauhajoen jälkeen osittain uskoin (toivoin). Mietin tosissani ja pitkään, miten olisi tehokkainta tuoda esiin mielipiteeni siitä, että maahanmuuttajille enemmän henkistä tukea sopeutumiseen ja yhteisöllisyyteen ja vähemmän rahaa ja ei-välttämättömien hyödykkeiden ja tavaroiden ostamista. Ajattelin ainakin sanoa alueeni kansanedustajlle.

Vierailija
7/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tästä ammuskelusta tullut murrosikäisten muoti-ilmiö.

Oletin siis että olisivat olleet koululaisia.

Vierailija
8/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivottavasti mun vanhemmat ei ole siellä. Sello on heidän "lähikauppansa". Eivät onneksi olleet. Lisäksi ajattelin. että taas jok sekopää.teinipoika...

Vierailija
9/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus oli, että ählämi asialla. Kuulin vain, että ostoskeskuksessa on mieshenkilö ampunut. Kauhea tunnustaa, mutta tuo nyt vain oli eka ajatus eikä se edes kovin kaukaa liipannut.

Vierailija
10/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täytyy kertoa lapselle yhdestä kauheasta tragediasta...

Vierailija
11/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oli silmittömästi ampunut siellä. mut sit olikin vaan tietyt henkilöt kohteina.

Vierailija
12/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä silloin kun ammuttiin

Vierailija
13/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko isommat lapseni kotona vaiko sellossa vai ovatko sekä mieheni että lapseni siellä juuri uudenvuodenostoksilla.

Vierailija
14/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun telkkarin ylälaitaan tuli ilmoitus ylim. uutislähetyksestä.

Olin nimittäin joku päivä aiemmin miettinyt että varmaan kohta on taas Suomessa joku joukkosurma ja olihan se.

Vierailija
15/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitettava äidille. Asuvat nimittäin siinä lähellä, käyttävät Selloa usein.

Vierailija
16/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei mennyt tuttuja, niitä kun on siellä prismassa töissä...

Vierailija
17/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Olen apteekissa töissä ja asiakkaitahan on kaikenlaisia)

Vierailija
18/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no pitihän se arvata, taas tollanen" ja seuraavaksi "eipä kuollut tuon enempää" (siinä vaiheessa 4 tiedettiin.. Näin sitä tottuu mihin vain.

Vierailija
19/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) "Onneksi emme olleet siellä ostoksilla juuri silloin" 2) "Miten tässä enää ruokakaupassakaan uskaltaa käydä" (sitten järjen ääni: harvinaistahan tuommoinen kuitenkin on, ja pakkohan sitä on käydä :)

Vierailija
20/49 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ajatus oli, että onkohan mun siinä lähellä asuva ystävä perheineen juuri ko. kaupassa ostoksilla. Jälkikäteen selvisi että oli :(

Seuraavaksi ajattelin, että mitä mullistuksia tämä tuo mun miehen työpäivään. On poliisina pk-seudulla.

Mä en ajatellut tekijän kansallisuutta. Kyllä kauheita tekoja Suomessa on viime vuosina tehneet suomalaiset ihan itse. Mustasukkaisuusdraamaan kykenee minkä maan kansalainen tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän