Paljonko maksat vuokraa kaksiostasi, ja kaksion koko?
Kommentit (158)
tähän aikaan asuttiin Munkkisaaressa aivan järkyttävässä kaksiossa. 40 neliötä, vuokra 800 euroa, nousi 50 euroa joka vuosi.
Oltiin tosi tyytyväisiä kun päästiin Pitäjänmäkeen, lähes sama vuokra, tai asumisoikeus ja tuplasti enemmän tilaa. Sijainti maksaa enemmän kuin asunnon kunto.
Ihan hyvin mahdutaan - ja elämähän on tuolla ulkona.
Tosin lapsilla nyt yhteinen huone, isompi tarvitaan, kun ovat siinä iässä, että kumpikin tarvitsee oman.
Asutaan Järvenpään keskustassa 2h+k+partsi, n.60 neliöö vuokra 630+vesi 17e/hlö ja sähkö kulutuksen mukaan. (vesi on mielestäni kyllä turhan kallis :/ ) keittiö ja kylppäri vasta rempattu. Kämppä on sen verta fiksun mallinen että pystytään täällä kyllä tulevan vauvan kanssa n. 2 vuotta asumaan :)
Me lyhennetään 4h+k omakotitalon lainaa kuussa 600 eurolla, neliöitä yli 100. Äiskä asuu 56neliön kaksiossa, vuokra vähän yli 300e kuussa. Asuuko kaikki kaksiolliset Hesan keskustassa?
Yksi syy miksi ostettiin oma, oli juuri se, että asumiskulut laskee. Suosittelen!
Asun siis itse lähes Helsingin keskustassa ja vuokrani on alueelle ihan tyypillinen ja katsoin itse noista 8 ekasta viestistä, että onpas halpoja kämppiä, jos vapailta markkinoilta ovat.
Helsingin keskustassa vapailta markkinoilta yksiö 450-600, kaksio 800-1200, kolmio 1200-1600. Alimmat hinnat ovat jo yleiseen hintatasoon nähden halpoja. Kaksion hintoja nostaa se, että yksiöistä on järkyttävän kova kysyntä, joka nostaa vuokrat lähelle kuutta hunttia, jolloin kaksioiden vuokrat nousevat yksiöitä "karkuun".
300 eurolla saa stadista - mistään täältä - opiskelijasolun tai kommuunihuoneen, ehkä jopa max 20 m2 yksiön osakunnalta tai muulta "tukiasuttajalta". Oikein edullinen kaupungin pikkuyksiö lähiöstä vähän nuhjuisesta talosta saattaisi myös irrota, jos käy munkki.
Kahdestaan lapsen kanssa asumme. Joo, tosi surkealta meidän elämämme varmaan näyttää monen silmissä.
Moni kaksiossa asuva lapsiperhe on esimerkiksi opiskelijaperhe.
asuu kaksiossa = wt.
kai kukaan lapsellinen asu kaksiossa..
Kylläpäs on halpoja asuntoja monella. Itse olen joskus asunut 20neliön yksiössä 500€/kk ja se oli sillä alueella (Hki/Kallio) vielä edullinen.
Nyt jos laittaisin oman 48neliön kaksioni vuokralle, pyytäisin siitä luultavasti 600-700€. Ja tätä tasoa ne tuntuvat kaikki olevan. Jopa soluhuoneesta saa Helsingin keskustassa pulittaa helposti 400€.
ja asun pienen lapsen kanssa kahdestaan. Viimeistään 5 vuoden päästä olisi tatkoitus tehdä ratkaisuja asunnosta ja koulusta eli tarvitaan koululaiselle sitten enemmän tilaa, mutta haluaisin silloin pitkäaikaisen ratkaisun, ettei tarvitse vaihtaa koulua kesken kaiken...
mulla joka asun pojan kaa kahestaan vuokra 571 ja 56neliöö. ja vantaalla.
täällä on pakko asuu kahestaan kaksiossa ku ei tulot riitä mitenkään kolmisossa asuu..
ja te jotka lyhensitte lainaa 600 euroo ni eikö teil oo yhtiövastiketta? tääl vantaalla ne on jo 500e paikkeilla.
yksinhuoltaja + lapsi, hyvin mahtuu. Kun joku ihmetteli, miten kukaan lapsellinen voi asua kaksiossa :) Yksiössäkin mahtuisi asumaan. Entisaikaan koko perhe nukkui samassa tuvassa.
62 m2 kaksio, vuokra 420€ + vesi 10€/asukas. Niin ja käyttösähkö erikseen päälle.
Nyt 100 m2 omakotitalo josta maksetaan lyhennystä 500€/kk.
Sisältyy vesi ja autopaikka. Sähkö erikseen.
Ja on 2 LASTA. Mutta on vaan täällä meidän suunnalla niin vaikea löytää kolmiota tai isompaa, mikä ei olis niin vanha ettei pesukoneita saa, liian kallis (1000e/kk asumismenot) tai jonka sitten saisi kun hyvä löytyis. Hakusessa ollu jo pidemmän aikaa. Ja sapettaa tämä ahtaasti asuminen, KYLLÄ.
jkl, 3 henk. perhe. ei sinänsä ahdasta, mutta odotan et pistetään ok talo, siinä tulee olee yli 100 neliöö.
meitä asuu täällä 1 aikuinen ja kaksi lasta
55 neliötä ja 820€/kk. Helsingissä, ei kuitenkaan kantakaupungissa. Vesien ja autopaikan kanssa 880€.