Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKKU2 TAMMIKUU

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu, Juuliska ja Viiru, pahoittelut tädistä. :(

Pandora, tervetuloa minunkin puolesta!

Viiru, minä olen kokeillut noita ovistestejä jo kun esikoista tehtiin, silloin tosin vähän miten sattuu, silloin tällöin kun muistin. Kunnollista ovisplussaa en silloin saanut kertaakaan aikaiseksi, johtunee siitä että testasin luultavasti väärään aikaan kierrosta eli liian aikaisin. Nyt kun alkoi pikkukakkosen yritys, otin heti testit käyttöön. Sinnikkäästi jatkoin testausta 7 päivää kunnes se ovisplussa sitten vihdoin tuli. Mun mielestä ne testit on hödylliset ainakin siinä mielessä, että tietää sitten tarkalleen milloin peittoja pöllyyttää. =)

Täällä ollaan odottavalla kannalla, nyt kp 21/27-28.

Vierailija
42/69 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitään ei vieläkään ole tapahtunut. Nyt alkaa jo sitten miettimään pitisikö käydä ostamassa testi?? Olo on että HÄH! Testiä ei ole meikän kaapissa näkynyt vuosiin kun kroppa toimii kuin kello. valitettavasti... Todennäköisesti tämä on taas vain elämän julmaa pilaa siitä että kun juuri tässä kuussa kierron pitäisi mennä normaalisti niin kehiin iskee jokin ihme hormoonihäiriö ja kierto sekoaa... grrr!

Ärsyyntynyt, Pandora

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandoralle: Esittelyn kirjoittaminen on kovin helppoa :)

Kirjoita alla olevat tiedot itsestäsi pinon jatkoksi niin mä päivitän ne sitten tuonne pinon alkuun. Siksi minä, koska vain pinon aloittaja voi sitä ekaa viestiä muokata.

Nimimerkki:

Iät: minä , mies

Esikoinen:

Yritys aloitettu:

Ja muutakin tietoa saa laittaa!

Voi kurjuus, miten ne sun menkat ei nyt tule kun niitä kerrankin odottaa! Mulla stressaus aiheesta on onnistunut pidentämään kiertoa muutamalla päivällä. Se on noidankehä - ei auta sanoa itselleen että älä stressaa kun sitä alkaa stressaamaan siitä stressaamisestakin! Hullun hommaa tämä on!

Jaksamista kaikille!

KesäEemeli

Vierailija
44/69 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh, tunnen itseni hieman typeräksi kun tuo esittelyhomma olikin noin "hankala"!!! =D Tässä siis:

Nimimerkki: Pandora74

Iät: minä-74, ukko-69

Esikoinen: 8/07

Yritys aloitettu:9/08

Asuinpaikka: lapin-lääni

Nolo, Pandora

Vierailija
45/69 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolesta! Ja pahoittelut kaikille menkkojen alkamisesta :-(

Täällä vaan odotellaan. Ens viikon aikana menkkojen pitäis alkaa jos alkaa, oon päättänyt testata lauantaina, jos ei mitään kuulu...

Rintoja kivistää aavistuksen, mutta sama juttu oli viime kierrossakin, joten ei sinäänsä toiveita nosta. Vitsit kun vois jo tietää :-/ Mitä, minäkö malttamaton :-D

Vierailija
46/69 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvii mennä töihin :). Oli niiiin pitkän oloinen viikko, kun ei ollut yhtään vapaapäivää välissä. Tässä jo tottui näihin joulunpyhiin ;).

Ei ole tullut kirjoiteltuakaan muutamaan päivään, piti jotenkin selviytyä tuosta lievästä järkytyksestä, kun kierto oli yhtäkkiä muuttunut 24 päivään (en vieläkään ymmärrä miten niin oli päässyt käymään). Saas nähdä mitä se on tällä kertaa. En kuitenkaan usko, että tuo olisi pysyvä muutos (joku ihme häiriö vaan). Ajattelinkin, että en tällä kertaa tekisi noita ovistestejä lainkaan. Yritettäis vaan ahkerasti puputella ensi viikolla :).

Romalla ja Inkulla taitaa olla seuraavaksi jännät paikat? Vai olenko tulkinnut oikein?

Joku on muistaakseni kirjoitellut tänne jotain greippimehusta. Miten se liittyi tähän raskaaksi tulemiseen vai liittyikö lainkaan?

Juuliska 6/27-29 yk5

Vierailija
47/69 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan jännäystä ilmassa, kp 25/27-28, dpo tosin vasta 7 (luultavasti). Oireita on vaikka miten paljon mutta niin on mielikuvitustakin, joten.. :D

Ainut, mikä tosiaan pistää miettimään on se, että mulla ei raskauden jälkeen ole ollut minkäänlaisia oireita ennen menkkoja, ei kipuja rinnoissa tai vatsassa, ei mitään. Menkat vaan ovat tuleet, aina yhtä oireettomasti ja kivuttomasti. Pistin tämän erityisesti merkille, koska ennen raskautta mulla oli superkipeät menkat ja rinnat ja vatsa olivat kipeinä monta päivää jo ennen menkkoja. Olin tosi iloinen, että kaikista kivuista oli nähtävästi synnytyksen myötä päästy. Mutta nyt tässä kuussa kun yritys alkoi, on taas noita kipuja tullut. Rinnat ovat todella kipeät, vatsaa nippailee ja on sellainen "elohiiri". Että miten tämä kroppa VOI tietää että yritys on alkanut, en ihan tätä kaikkea pysty pistämään kuumeilun piikkiin. Todella omituista tämä minusta on..

Mä ajattelin ensi kierrossa myös kokeilla tuota greippimehua. Jotakin tekemistä sillä on limakalvojen kanssa, täälläkin kaivataan lisätietoja asiasta jos jollain sellaista on. :)

Roma 25/27-28, yk1

Vierailija
48/69 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuumeilija..

Meillä tyttö 02/05 ja pikkukakkosta aloittelemassa yrittämään alku kevään aikana ..Minä 26v ja ukko 29v. Pirkanmaalla asustellaan.. Ehkäisy jätettiin pois elokuussa 09, mutta luomuehkäisyllä menty tähän asti ja vielä kk, kaks jatketaan ennen kuin päästään tosi toimiin..Mietityttää vaan, kun mulla on ollut sen kuparikierukan pois oton jälkeen toossiii vaihteleva kierto..Ennen oli n 29 pv, niin nyt se on 21-30..En nykyään enää ees ite taida erottaa ovulaatioooni:/...Nyh!

Mutta kiva, jos huolitte mukaanne ja onnea kaikille plussanneille ja plussaonnea kaikille meille..:)

Krisse

Vierailija
49/69 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tervetuloa Kristinamom83! Toivottavasti sun kiertos tasaantuisi. Ja kyllähän tänne mahtuu :-) Aika jännä muuten, että nuo kierrot menee niin samoissa monilla meillä. Mulla ja Romalla ihan samat päivät ja samoin Juuliskalla, Jontulla ja Viirulla. Tulee sitten tälläsiä välejä kun kukaan ei ole piinailemassa.

Toivotaan Roma, että oireet ei olekaan vaan mielikuvituksen tuotetta vaan totta!

Jännäksi käy, että kuinka pitkä kierto tästä nyt sitten tuleekaan mulla. Jotenkin en usko yhtään raskautumiseen :-( Kuitenkin on niin vähän aikaa kierukan poistamisesta, että oma kierto ei ole tainnut vielä tasaantua. Ja siitä on jo lähemmäs 10 vuotta, kun oma kierto on saanut ollakaan. Söin pillereitä monta vuotta ennenkun alotettin esikoisen yrittäminen. Siinä ei sitten mennytkään montaa kuukautta ja synnytyksen jälkeen laitettiin aika pian se kierukka. Olikin taas aika järkytys kun tässä kierrossa tuli pitkästä aikaa omat menkat. "Hieman" oli runsaammat mihin on tottunut :-) Onneks kivut on näyttänyt jääneen pois.

Mutta piinaviikkoa siis elelen pää viileenä (niin vissiin!)

Inkku kp 27/30?

Vierailija
50/69 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Romalle ja Inkulle piinailuun.

Täällä tosiaan hiljaiseloa, laskin Juuliskan päivistä että meillä kai on sitten kp 8. Flunssaa pitänyt, ja miehen kanssa hermot kireellä.. :( Ja jos tilanne ei tästä muutu, niin taitaa olla hiljaiseloa makuuhuoneen puolellakin tässä kierrossa. Varmaankin loppuviikosta siellä pitäs touhuta, jos jaksaa. Ja ihme että tulevaks viikonlopuks pitää lähtee kyläilemään, joten siinä taitaa mennä se mahdollinen ovis sit viimeistään, kun ei kyläpaikas kyllä viittis.. :) eikä kylmäs autossa. :)

Greippimehu sisältää käsittääkseni paljon mm. foolihappoa, ja vahvistaa näin kohdun limakalvoja. Googlettamalla siitä löytyy vaikka mitä, ehkä sekin on jotain "vanhan kansan juttuja", en tiedä. Täällä ei ainakaan oo toiminut, kun kokeilin.

Jonttu

Vierailija
51/69 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän surkeasti tässä nyt kävi että täti kurvasi paikalle, vaikka olin kovin toiveikas..

Eli yk2 alkoi ja nyt kp 1/27.

Lisäksi pistää mieityttämään tämä erittäin lyhyt aika ovulaation ja tädin tulon välissä, vain 9 päivää. Eihän se riitä mihinkään hedelmöittymiseen! Nyt ovistikuttelen ahkerasti ja jos tässäkin kierrossa jää tuo aika noin lyhyeksi, niin marssin heti lääkärin pakeille. Ei tällainen vanha täti voi jäädä kuukausikaupalla ihmettelemään olemattomia luteaalivaiheita!!

Inkulle plussatuulia ja muille tietysti myös! :)

Roma kp 1/27, yk2

Vierailija
52/69 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tosiaan on, että tulee kirjoiteltua vähämmmän silloin, kun on tämä ns. kuivakausi meneillään.

Roma: tosi harmi kun alkoivat! Minä vähän petyin noihin ovistikkuihin viime kierrossa ja ajattelin olla tikuttelematta tällä viikolla. Jos puputtelis vain silloin, kun siltä tuntuu ;).

Jonttu: meillä kans ukko flunssassa, että saa nähdä kuinka käy peitonheiluttelujen... Niin se taitaa olla, että vanhankansan juttuja tuo greippimehun juonti. No nyt kun on vadillinen tullut hommattua, niin kait se on puristettava ne ;). Tulee ainakin vitamiineja jos ei muuten auta.

Juuliska 9/27-29 yk5

Vierailija
53/69 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään peukkuja Inkulle. Jospa täti ei pääsis yllättämään niinkuin meidät muut. Käythän kertomassa heti uutisia!

Täältä se juuri lähti ja toivottavasti pysyykin poissa. Ajattelin vielä lykätä sitä oviksen tikutusta ja kokeilla ilman. Ihan vaan joka toinen päivä -meiningillä. Kroppa on niin sekaisin etten kyllä ovista sieltä osaa bongata.

Otetaankos yhdessä sellaiset greippimehun juonti talkoot? En kyllä oikein tykkää siitä, mutta menis hyvään tarkoitukseen... Viiru 9/30 ja jotain, yk5

Vierailija
54/69 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kp1 tänään. Heti aamusta aukes hanat oikeen kunnolla :-( Että eikun uutta kiertoa kohti. Toisaalta on ihanaa kun ei tarvii taas vähään aikaan miettiä mitään, aika rankkaa toi piinailu! Ja voin kuvitella että pudotus haaveista on joka kuukausi yhä kovempi. Mutta siihen olen tyytyväinen että kroppa toimii kait ihan normaalisti, eli ovis tapahtuu ja kierto pysyi hyvän mittasena :-)

Pahoittelut myös Romalle tädistä :-( Ja tosiaan aika lyhyt toi sun luteaalivaihe. Toivotaan että tässä kierrossa olisi pidempi. Oliko se joku keltarauhashormonin puute mikä voi aiheuttaa tollasta? Eli lääkärille vaan jos jatkuu noin lyhyinä.

Mutta kukas olisi seuraavana piinailemassa?

Inkku kp 1/30 yk3

Vierailija
55/69 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Inkku ja Roma tädistä.

Oisko Juuliska seuraava piinailija? Minä en ainakaan tunnusta. Valitettavasti. Hoksasin vasta äsken, että tässä on kohta alettava tositoimiin, jos meinaa edes saada jotain testattavaa..

Paljonkos sen luteaalivaiheen pitäisi olla, 2 viikkoako? En ole ikinä perehtynyt aiheeseen, tunnustan. Kukas tässä kierrossa tikuttelee ovista? Mielenkiinnolla kyselen, kun itse aion kuitenkin jättää nyt väliin ja ehkä seuraavassa kierrossa sitten. Toivottavasti ei tartte silloinkaan vaan oisin jo raskaana:) Viiru 11/33-36, yk5

Vierailija
56/69 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Inkulle tädistä. Toivottavasti nämä kuluvat kierrot antavat meille kaikille plussat! :)

Luteaalivaiheen pitäisi nähtävästi olla ainakin yli 10 päivää, normaalisti se on 12-16 päivää, ideaali sitten taas 14 päivää. Tämän verran sain netistä infoa. Mun pitäisi muutenkin mennä gynekologille vuositarkastukseen nyt maalis-huhtikuussa ja aion ottaa tuon luteaalivaiheen silloin puheeksi. Jotain keltarauhaslääkettä siihen on mutta niistä en tiedä sen enempää, vielä. :)

Viiru, mä tikuttelen tässä kierrossa oikein urakalla, aion aloittaa jo heti tädin poistuttua, joka onneksi osoittaa jo hiipumisen merkkejä. Aion myös mitata lämpöjä, että saisin tästä kierto-, ovis- ja luteaalihommasta tarkaa faktaa, jota sitten lääkärille kertoa.

Greippimehukuurin aloitin myös, pitkin hampain, ei ole herkkua ei. Juon sitä n. 3 dl päivässä, ei mulla tosin ole aavistustakaan paljon sitä pitäisi hörppiä. :)

Eli kaikki aseet on nyt tässä kierrossa käytössä, toivottavasti tulee tulosta! :D

Roma kp 4/27, yk2

Vierailija
57/69 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille,

Rekisteröidyn nyt tänne vihdoin ja viimein. Palstaa on tullut seurattua jo jonkin verran.

Eli toinen lapsi toiveissa. Yrityskerrat voi laskea vuosissa. No ei aivan, mutta reilun vuoden ollaan yritetty. Clomifenia aloitellaa, joten toivottavasti siitä on apua. Toivo hiipuu joka kuukausi...

Mutta ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu :)

Tässä vielä tietoja:

Nimimerkki: Nuppu_2010

Iät: minä 33, mies 35

esikoinen poika 02/07

yritys aloitettu joskus kauan aikaa sitten

Vierailija
58/69 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädeistä:( Pää pystyyn siskot!:) Meillä yritykset alkanee varmaan vasta kesällä. On pitänyt ottaa järki tähän tunteisiin mukaan. Tosiaan kanssa valmistun keväällä ja olis taas ihan kiva olla kunnolla töissä hetki ja tienata ja me ollaan sitä tonttiakin katseltu ..Mutta innolla jo oottaa et pääsee tositoimiin. Toisaalta joskus ajattelee juuri sitä, että eihän sitä tiedä miten ees vielä raskautuu että sama vaikka heti aloittais..sitä voi mennä vaikka vuosi ennen kuin mitään tapahtuu. Meillä tulee myös esikoisen kanssa ainakin nyt varmasti se 5v ikäeroa, ja kohta kohti isompaa ikäeroa mennään..Mutta enpä jaksa sitä nyt pohtia. Mukavaa vkonloppua kaikille. Greippimehusta puheen ollen, aattelin itse aloittaa foolihappo kuurin:) vitamiinivalmisteella. Uskoin sen viime raskaudenkin myötävaikuttamiseen:).

Halit

Krisse

Vierailija
59/69 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt näyttäisi olevan ovishetket käsillä. Ensin ajattelin, etten testaa ovista tässä kierrossa, kun ei siitä näytänyt olevan mitään hyötyä viime kierrossa, mutta uteliaisuus voitti ja olen tässä muutamana päivänä testannut. Puputeltiin varmuuden vuoksi jo torstaina, mikä saattoi olla turhan aikaisin, mutta sitten pe ja la jäi väliin, kun perjantaina oltiin juhlissa ja eilen oltiin juhlista niin väsyneitä, ettei kumpikaan jaksanut innostua.. No testasin tuossa aamulla ja vielä näytti ovistikku vahvaa plussaa eli peli ei ole vielä onneksi menetetty ja päästään vielä tositoimiin tänään ;).

Olen koittanut juoda greippimehua, eihän se kovin herkullista ole, mutta olenkin sekoittanut sitä appelsiinin kanssa ei ole sitten niin kirpeää. Kaikkea sitä tekeekin...

Tervetuloa uusille! Toivottavasti KesäEemeli ehtii jossain vaiheessa päivittää teidän tiedot listaan.

Kristinamom83: meille tulee myös melko iso ikäero, jos joskus se pikkukakkonen saadaan. Mutta olkoon, minkäs sille voi, jos ei suunnitelmat mene niin kuin on ajatellut. Tästä yrittämisestäkin ollaan ajateltu, että on sitten ainakin yritetty, ei tarvi harmitella myöhemmin.

Jonttu ja Viiru me taidetaan olla samoissa tämän kierron suhteen? Eli ollaankos me seuraavaksi piinailemassa?

Juuliska 14/27-29 yk5

Vierailija
60/69 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nupulle tervetulotoivotukset. Kiva, kun saadaan lisää porukkaa meidän ei-tarkoituksella pieneen porukkaan.

Juuliska: jep, samoissa ollaan. Mulla vaan taitaa olla hieman pitempi kierto kuin teillä muilla. Toivottavasti ei kuitenkaan enää ikinä mitään megakiertoa tule.

Ikäerosta sitten. Meillä kanssa kohta esikoinen täyttää 4, joten ikäeroa tulee. Kun mulla ei oikeastaan ollut kokemusta lapsista ennen omaani, niin en yhtään osannut arvioida koska ois hyvä aika "saada" kakkonen. Nyt tuossa kolmen ikävuoden paikkeilla tuntui, että nyt ois ollut hyvä hetki. Esikko kun oli aika vaativa vauva ja heräili yöllä yli 2 ikävuoteen saakka. Äitiä vähän väsytti..

ON:taitaa kroppa alkaa pikkuhiljaa palautua pillereistä, koska ei ole mistään kivistänyt tms. Nää muutama kierto aiemmin on olleet enemmän ja vähemmän sellaisia, että jostain aina pistää ja tuntuu menkkakivuilta. Oviksen huolin ja muut pistokset huspois.

Nyt olis kyllä jo aika saada niitä plussia meille "uusille pinoilijoille":) Täällähän vaihtui porukka lähes kokonaan joku aika sitten. Suurensuuret onnittelut heille ja plussatuulia meille!

Viiru 15/33-36 yk5