Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Rovaniemen

Vierailija
01.01.2010 |

synnytysosastolta/synnyttäneiden vuodeosastolta? Miten kohdeltiin ja opastettiinko tarpeeksi jos olit ensisynnyttäjä jne.

Hyviä vai huonoja muistoja? Vai molempia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään rollossa synnyttänyttä??

Vierailija
2/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kolmannen lks:ssä. Neuvontaa ei siis juuri ollut, en tiedä olisiko saanut ensisynnyttäjänä. Hoitola oli kiva, vauvan sai jättää yöksi vauvalaan josta sitten tuotiin yöllä rinnalle. Lisämaitoa ei tuputettu, tuttiasiakin oli perheen oman maun mukaan. Positiivinen kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin, jos tulee hamassa tulevaisuudessa sinne asiaa :)

Vierailija
4/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyva kokemus, mukava osasto. Opastus oli vahan sen mukaista, kuinka kiire oli. Itse sain ihan tosi hyvaa opastusta kaikkeen, niin vaipan vaihtoon, imetykseen kuin kylvettamiseen. En tieda johtuiko siita etta olin tays-yh eli tiesivat, etta pitaa sitten parjata.

zsamassa huoneessa oli kuitenkin yksi mamma, joka ei tahtonut oikein mitaan oppia, eika mikaan sujunut. Imetysohjausta han sai useammaltakin yhta aikaa, mutta han meni ihan paniikkiin jo siina vaiheessa, kun ilmeisesti ekasta kerrasta lahtien oli ollut ongelmia.

Aiti olis mun mielesta tarvinnut enemman tukea, mutta ei uskaltanut sita kysya ja kun mieskin oli osastolla suuren osan ajasta. Mutta ei heista kumpikaan esim. uskaltanut vaihtaa oman vauvansa vaippaa, vaan odottivat jonkun tulevan sanomaan erikseen.

Tykkasin tosiaan osaston rauhallisuudesta. Iltaisin istuin katsomassa telkkua ja juttelemassa yokon kanssa.

Vierailija
5/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi tuonne keväällä asiaa ja siksi tein aloituksen. Luin sitä toista ketjua missä oli ihmisiltä kauheita kokemuksia, niin ajattelin tuota rollon tilannetta kysellä. Tuntuu kyllä muutenkin että täällä pohjosessa on huomioitu kaikessa paremmin. Esim neuvolassa olen saanut loistavaa "palvelua"

Oliskos lisää kokemuksia ??

ap

Vierailija
6/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tayssin synnytyskokemukseeni lks oli aika pettymys, siis synnytyssaln puoli. Toista lasta menin synnyttämään. Aluksi olin kuulemma niin vähän auki ettei voinut laittaa puudutteita, sitten lapsi jo syntyikin.. 45 min. salissa olon jälkeen. Olen kuullut muilta vastaavia kokemuksia. En tiedä, jäi sellainen olo että puudutteita pihdattiin. Osastolla kaikki ok.

Vierailija
7/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvä siellä on ollut olla. Hyvin opettivat vauvan hoidon. Ainoa vain oli, että salaa juottivat pullosta maitoa. Mutta se tapa on taidettu unohtaa nykyään, eivätkä sitä enää tee. Ennen nimittäin oli sellainen tapa, että vauvat oli vauvalassa ja juottivat äideiltä kysymättä lisämaitoa. Sitten toivat vauvan maha täynnä imemään ja sitten haukuttiin äitiä kun ei osaa imettää.

Eihän se vauva imenyt kun oli juuri tankannut ison pullon maitoa.

Tämä selvisi minulle vasta kun yksi opiskelija kertoi siitä.

Sitten pari hoitajaa oli tosi vittumaista. Kävivät ihan henkilökohtaisuuksiin. Mutta toivottavasti kumpikaan heistä ei saanut vakipaikkaa. Olivat kumpikin sijaisia.

Muuten ok. Nykyään kai on ongelmana se, ettei äideille riitä ruokaa kaapissa kun joidenkin perhehuoneissa olevien miehet käy hamstraamassa jääkaapista kaikki leikkeleet he herkut itselleen, vaikka he eivät saisi niihin koskea.

Vierailija
8/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystuoli oli piilotettu ja siinä ei saanut synnyttää. Piti maata selällään ja rukoilla, että edes sängynpäätyä nostettiin. Kätilöt ei puhuneet mitään vaan ivallisesti keskustelivat synnyttäjän pään yli ja haukkuivat synnyttäjää.

Mutta osasto tosiaan oli ok, mutta synnytyssaleissa todella aataminaikuinen tunnelma verrattuna muihin kaupunkeihin.

Vierailija
9/9 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapseni syntyi LKS ja sain todella hyvää kohtelua itse synnytyksessä. Tai noh,kun menimme sinne siinä heti vastaanottamassa oli KAMALA AKKA (sellainen keskikäinen,tummat,kiharat,lyhyet hiukset...). Mulkoili ja tiuski ja käskytti. ONNEKSI vuoro oli juuri vaihtumassa (voi olla,et hällä oli vaan kiire kotiin,mut silti....).

Seuraava hoitaja (vaaleat,pitkät hiukset,noin 30v) oli IHANA,niin kärsivällinen ja neuvova ja kesti tyhmätkin kysymykset ;)

Sain synnytyssalin vaikka supistuksia ei vielä ollutkaan (vedet olivat menneet 4h aiemmin). Sanoivat vaan,et jos nyt yhtäkkiä tulee ruuhkaa niin joudun siirtyyn tavalliseen huoneeseen kunnes mun synnytys alkaa eteneen.

Katseltiin siinä miehen kans telkkaria kunnes se supistukset alkoi ja 40min päästä vauva olikin jo ulkona. Todella kannustavia hoitajia oli mukana 2 kpl.

Puudutusta tmv en ehtinyt saamaan.

Sitten päästiin suihkun jälkeen osastolle,yllätys oli ihana ja suuri kun kysyttiin,et haluttaisiinko me perhehuone kun se oli vapaana :D

Olin ollut varma et kun oon toista synnyttävä niin en sitä saa. Esikoinen oli siis mummolassa ja on jo koululainen niin ei ollut "kiirus" kotiin.

Siellä vietimme sitten ihanat 2 päivää ennenkuin pääsimme kotiin,todella kiva perhe huone!!

Ainoa miinus ruoista,niissä ei tod. aina ollut järkeä. Mun allergiaruoat (siis ihan vain kaura-allergia ja pari hedelmäallergiaa) olivat IHAN eriä kun miehen ruoat ja miehen annokset VALTAVIA ja mulla ihan pikkiriikkisiä :D se oli hassua.