Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet äideistä, jotka synnyttävät pienikokoisia täysiaikaisia vauvoja?

Vierailija
01.01.2010 |

Minulle tulee heti mieleen että on tainnut tupakka ja/tai alkoholi äidille maistua.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kasvuhäiriöistä vauvaa säälin. Onhan se alkuun kiva ja pieni ellei satu päätymään sokeritipalle, mutta sitten kouluiässä alkaa elämä tökkiä kun ei oikein oppi mene päähän.

Vierailija
22/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että jos äidin lantio on ahdas/pieni ja äiti pienikokoinen, että tulisi jättivauvaa.

Minulle on moni gynekologi sanonut, että minulla on synnyttäjän unelma lantio. Joten tuo 4.4 kiloinen tuli ihmeen helposti ja melko vähin vaurioin. Ja oli ensisynnytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka vauva olisi alle 3 kiloinen niin äiti on saattanu silti vaurioitua synnytyksessä pahastikkin.

Vierailija
24/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee heti mieleen että on tainnut tupakka ja/tai alkoholi äidille maistua.

Mä olen synnyttänyt kolme pienehköä täysiaikaista (3 kg molemmin puolin) eikä takuuvarmasti ole maistunut kumpikaan. Sen sijaan mulla on ollut ongelmia verenpaineen kanssa, mikä myöskin aiheuttaa pienikokoisia vauvoja. :-/

Vierailija
25/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kärsinyt matalasta verenpaineesta, olen hoikka ja lapset silti 4-4.4 kiloisia.

Vierailija
26/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti Ei ole ylireagoinut raskauttaan ja heittäytynyt sen siivellä avuttomaksi auneksi ja hellinyt itseään miljoonilla herkullisilla mieliteoilla lihottaen itseään, kuten isojen vauvojen äidit, jotka ovat sairastuttaneet itsensä raskausdiabeetekseen.

Vierailija
27/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhan äidin istukka ei toimi niin hyvinkuin nuoremman.

Itse sain kevyenpuoleisen vauvan 36 vuotiaana, en tupakoi enkä juo. Ja itse minä ja sisarukseni olllaan oltu yli 4 kiloisia rötkäleitä syntyessämme.

Vierailija
28/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti Ei ole ylireagoinut raskauttaan ja heittäytynyt sen siivellä avuttomaksi auneksi ja hellinyt itseään miljoonilla herkullisilla mieliteoilla lihottaen itseään, kuten isojen vauvojen äidit, jotka ovat sairastuttaneet itsensä raskausdiabeetekseen.

Vierailija
29/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 15

koska vanhan äidin istukka ei toimi niin hyvinkuin nuoremman. Itse sain kevyenpuoleisen vauvan 36 vuotiaana, en tupakoi enkä juo. Ja itse minä ja sisarukseni olllaan oltu yli 4 kiloisia rötkäleitä syntyessämme.

Vierailija
30/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieneen painoon syynä raskausdiabetes, jota hoidin erittäin tarkkaan, ohjeitten mukaan. Mittasin sokereita monta kertaa päivässä, viimeisen kuukauden piikitin insuliinia. Naistenklinikan seurannoissakin kehuttiin, että hyvältä näyttää, painoni tippui 1 kg per kuukausi viimeisten kolmen kuukauden aikana, ja olivat tosi tyytyväsiä siihenkin.

Toki olen itsekin lyhyt pituudeltani(158 cm). Tupakkaa tai alkoholia en todellakaan käyttänyt. Mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin, jotta olisin täyttänyt joidenkin kummallisten palstalaisten vaatimukset? Juoda viinaa, syödä sokeria - jotta vauvani olisi päässyt lihomaan "riittävästi"???

Vierailija
31/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miksi tästä pitäisi ajatella yhtään mitään? AV-mammoilla taitaa olla helkkarinmoisia itsetunto-ongelmia, kun joka asiaan täytyy kysyä muiden mielipidettä.

Mun esikoinen syntyi pari päivää lasketun ajan jälkeen, painoi 3660g, toinen viikkoa ennen laskettua aikaa ja painoi 4830g ja kolmas samoin viikkoa ennen painaen 3665g. Kaksi ensimmäistä olivat tyttöjä ja kolmas poika. Kokoero on edelleen, keskimmäinen on mallimittainen 175cm/52kg.

Itse olen 168cm ja painan 56kg, laitoksella olen painanut enimmilläni 71kg (keskimmäisen aikana). Ja ei, en ole koskaan polttanut ja alkoholiakin kuluu aika kohtuullisesti, siideritölkki ehkä kerran viidessä vuodessa.

Vierailija
33/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta vauvat pienempiä kuin pitäisi.

Mulla on ollut kolmesti raskausmyrkytys ja muutenkin verenpaine koholla. Se pitää vauvat pieninä. Voit lisätä tän perimässä olevan vaivan listaasi.

Mun lapset on kasvaneet keskimääräistä pidemmiksi pienestä alustaan huolimatta.

Vierailija
34/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus täydellinen enkä todellakaan röökannut tai juonut tippaakaan. Poika kellastui, joutui valohoitoon ja pakkosyötettiin pullolla ekat päivät. Omaa maitoani tosin.

Poika nyt 6v. ja huippuälykäs. Matemaattisesti, kielellisesti ja sosiaalisesti taitava. Todennäköisesti äo reippaasti suurempi kuin sinulla.

Pelastikohan hänet sitten rintaruokinta vai mikä?

Seuraavat lapsemmme 3,7kg ja 4,1kg ja ainakaan vielä ei - suuremmasta syntymäpainosta huolimatta - kummassakaan ole merkkejä samanlaisesta huippuälykkyydesta kuin isoveljellään.

mutta kasvuhäiriöistä vauvaa säälin. Onhan se alkuun kiva ja pieni ellei satu päätymään sokeritipalle, mutta sitten kouluiässä alkaa elämä tökkiä kun ei oikein oppi mene päähän.

Vierailija
35/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoi syntyessään 2,9 kiloa. täysin samanpainoinen kuin isänsä oli ollut syntyessään. tupakka ei oo mulle koskaan maistunut ja alkoholikin vain pieninä määrinä - ennen raskautta.

en kuitenkaan ajatellut, että raskaus olisi oikeutus ylettömälle mässäilylle, vaan keskityin enemmänkin terveellisiin elämäntapoihin.

ja toisaalta ekat neljä kuukautta voin välillä pahoin, vauva joutui ottamaan ravintonsa äidin kehosta, kun en aina saanut syötyä kunnolla. voisko sekin vaikuttaa asiaan ...

Vierailija
36/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 3.3 kiloisia ja kuopus vain 2.6 kiloa (viikko ennen laskettua aikaa)

juu ja varmaan olen aneeminen kun oksensin viimeisestä koko raskausajan. kaikissa raskauksissa kova pahoinvointi ja paino tippunut, ravintoa olen saanut tiputuksessa....

kahdessa viimeisessä tullut korkea verenpaine noin kuukautta ennen laskettua aikaa. Istukan toiminta on ollut erinomainen, ultralla katsottu lähes päivittäin. tupakkaa en ole ikinä polttanut ja raskausaikana en ole edes juonut : )

Vierailija
37/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja olin 19 kun vauva syntyi, eli istukka varmaan toimi hyvin ...vaikka eiköhän se useimmilla vanhemmillakin äideillä toimi

Vierailija
38/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onkohan hänellä ollut jotain ongelmaa raskaudessa.

Esikoiseni syntyi täysiaikaisena ja 2,3 kg painoisena. Syytä tähän ei selvinnyt. Verenpaineet olivat erittäin korkeat. Elämäntapani olivat (raskausaikana) hyvät.

Vierailija
39/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta pitää olla jotain mieltä???? Mitä vattua se ketään painaa, jos joku saa ison tai pienen vauvan? Kai se sen oma ongelma on? Ihan yhtä hyvin vois kysyä: kummat on kamalampia, vihreet vai siniset kärpäset.

Hankkikaa elämä, mieluiten oma!

Vierailija
40/56 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymäpainot 2800 ja 2200g. En ole ikinä tupakoinut enkä käyttänyt alkoa raskausaikana yhtään. Kaikki muukin oli pientä, istukka, lyht napanuora...Koskaan ei syy selvinnyt. Eka oli täysiaikainen, toisen kohdalla osattiin tarkkailla enemmän ja leikattiin vk 37, kun istukan virtauksissa ongelmia, kuten ilmeisesti jo ensimmäisellä, jota ei huomattu ja raukka oli pieni vaikka 2 vk yliaikainen. En tiedä mistä johtuu, mutta terveitä poikia molemmat, joskin vieläkin luokkansa lyhyimmästä päästä ja molemmat huonoja syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi