Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivähoito paikkakunnalla jossa ei kirjoilla?

Vierailija
01.01.2010 |

Miten päivähoidon pystyy järjestämään opiskelupaikkakunnalla jos kirjoilla toisessa kunnassa?

Tilanteeni on ongelmallinen ja toivon teidän jaksavan lukea monimutkainen selitykseni :) Opiskelen 270km päässä kotikunnastani. Tähän asti olen asunut pikkuyksiössä opiskelupaikkakunnalla ja omassa talossamme toisella. Opinnoissa on paljon etäopiskelua joten en ole kaikkia viikkoja opiskelupaikkakunnalla. Avioeron on vireillä ja olen pian kahden vuokra-asunnon loukussa, sillä en halua tämän takia lopettaa koulua kesken, mutta en myöskään voi olla vuokraamatta asuntoa kotipaikkakunnalta sillä haluan lasten olevan paikkakunnalla jossa me molemmat voidaan olla. Yhteishuoltajuus ja viikko-viikko systeemi suunnitelmana.

Pian tuleva ex mieheni puhuu muuttavansa toiselle paikkakunnalle (kotikaupunkiinsa) heti kun mahdollista jolloin minun kannattaa siirtyä lasten kanssa opiskelupaikkakunnalle. Lapset siis jäävät virallisesti asumaan minun kanssani vaikka tapaavatkin isäänsä yhtä paljon.

Minulla on kuitenkin luottamustehtäviä nykyisessä kotikaupungissani enkä niistä tahtoisi luopua, sillä voin täällä käydä ne hoitamassa. Ongelma piileekin siinä, että jos lähden lasteni kanssa opintojeni takia opiskelupaikkakunnalle ja pidän kirjat nykyisessä jotta en menetä niitä luottamuspaikkojani niin miten lasten päivähoidon järjestäminen onnistuu siellä opiskelupaikkakunnalla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottamustehtävästä ja muuttaisin lasten kanssa opiskelupaikkakunnalle ihan kirjoja myöten.

Mitkä luottamustehtävät voivat olla niin tärkeitä, että niitä käydäään hoitamassa 270 km:n päästä?

Vierailija
2/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisia luottamustehtäviä sekä kotipaikkakunnalla, että läänissä. Politiikkaa siis. En haluaisi niistä luopua ellei se ole pakko, koska paikat - etenkin uusin on saavutettu työllä ja tarkoitus on kuitenkin asua jatkossakin (opintojen jälkeen) täällä.

270km on pitkä matka, mut olen kulkenut sitä jo kauan ja teen sitä mielelläni jatkossakin. Sukuni ja ystäväni kuitenkin täällä pitkälti. Mies muuttamassa siihen puoleen väliin matkaa joten lasten siirtyminen hänelle välillä helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa hoitopaikka yksityiseltä puolelta opiskelupaikkakunnalla, jos ne luottamustoimet ovat niin tärkeitä.

Vierailija
4/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta on sairasta pitää jostain tuollaisista luottamustehtävistä kiinni noin hampaat irvessä.

Mutta eihän siinä mitään, jos saat asiat järjestymään. Ihmetyttää vaan kuinka suuri joillakin on tuo vallanhimo.

T. luottamustehtävässä itsekin, ja olen oppinut, että se ei ole mun paikkani, koska siellä on niin paljon itseään täynnä olevia jyriä, ettei se oikeasti ole sellaista kuin pitäisi

Vierailija
5/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo varma, mutta muistaakseni kunta tarjoaa päivähoitoa vain oman kunnan asukkaille. Jos muistikuvani pitää paikkaansa, yksityinen hoito (päiväkoti/pph/lastenhoitaja kotiin) olisi ainoa vaihtoehto, ja siihenhän saa Kelasta tukea, joten hinta ei ole paljon korkeampi kuin kunnallisellakaan puolella.

Vierailija
6/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et voi saada kaikkea, et ainakaan julkisella puolella. Hommaa hoitopaikka yksityiseltä puolelta opiskelupaikkakunnalla, jos ne luottamustoimet ovat niin tärkeitä.

Vierailija
7/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa kun heti hyökätään...kysyin onnistuuko ja heti tulee haukkuja vallanhimosta.

Mistään vallan himosta ei ole kyse, ei todellakaan. Kysyin onnistuuko ja that's it. Mulla nimittäin menee elämä ihan uusiks tän avioeron takia ja koska politiikka on mulle tärkeää en siitäKIN haluaisi välttämättä luopua ellei se ole ihan pakko.

Vierailija
8/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin soita kumminkin opiskelupaikkakunnan päivähoitotoimistoon ja kysy sieltä, kuinka toimivat - tarjoavatko hoitopaikkaa lapsellesi vai ei. Yksityinen hoito on mahdollista. Googlaa alueen yksityinen perhepäivähoito.

Vierailija
9/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntöä, minkä mukaan lasten hoitopaikan voisi saada myös siitä kunnasta, jossa työpaikka sijaitsee. En tiedä, kuinka tosissaan tätä suunniteltiin, eikä se sinua vielä auta, mutta tulipahan mieleeni.

Yksityinen hoito lienee sun ratkaisus

Vierailija
10/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikka ei tarvitse olla siinä kunnassa missä on kirjoilla. laki on muuttunut

Vierailija
11/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko lisää tästä? Kiitos.

Kyse kuitenkin itselläni opiskelujen takia toisella paikkakunnalla asumisesta.

Vierailija
12/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jostain yksittäisistä luottamustehtävistä luopuisitkin. Kyllä varmasti tiedät, että politiikka sisältää hyvin paljon muutakin kuin luottamustehtäväpaikkoja.

Ja onhan sitä politiikkaa siellä opiskelupaikkakunnallakin. Ja kun muutatte takaisin, niin aina tulee taas uudet vaalit, jolloin voit asettua uudelleen ehdolle.

Vierailija
13/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jostain yksittäisistä luottamustehtävistä luopuisitkin. Kyllä varmasti tiedät, että politiikka sisältää hyvin paljon muutakin kuin luottamustehtäväpaikkoja.

Ja onhan sitä politiikkaa siellä opiskelupaikkakunnallakin. Ja kun muutatte takaisin, niin aina tulee taas uudet vaalit, jolloin voit asettua uudelleen ehdolle.

Tää on toki totta, mutta juuri tästä päivästä alkaen olen pari vuotta olen pj piirissä ja sitä paikkaa kovasti olen toivonut ja se on kovin tärkeä. En halua luopua siitä vain siksi, että vaalipiiri vaihtuu koska pystyn työni kyllä takuulla hoitamaan olin minä sitten kirjoilla missä kunnassa tahansa.

Vierailija
14/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet usko pätevämpää puheenjohtajaa löytyvän sellaisten joukosta, jotka edes asuvat paikkakunnalla? Uskotko tosiaan olevan sen luottamuksen arvoinen, että sun pitää hoitaa tuota puheenjohtajuutta, vaikka todellisuudessa asut jossain aivan muualla? Uskotko myös, että jäsenistö olisi halunnut sinut puheenjohtajaksi, jos olisivat tienneet, että muutat satojen kilsojen päähän, etkä silti suostu luovuttamaan paikkaa kenellekään paikkakuntalaiselle?

Miten tuollainen asia voi olla sulle niin arvokas, että olet valmis pitämään kahta asuntoa vain tuon yhden tehtävän vuoksi? Ja että olet valmis reissailemaan tuota väliä ja raahaamaan myös lapsiasi mukanasi noilla reissuilla?

Liki kaikki poliitikkojen lapset kyllä sanookin, että olisivat toivoneet, että vanhemmilla olisi ollut enemmän aikaa heille.

Vierailija
15/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran tilanne, että työmatkan varrella olisi ollut toisessa kunnassa hoitopaikka.

Molemmat vanhemmat ajettiin päivittäin tän tarhan ohi.

Omassa kunnassa lähimpään tarhaan ei mahduttu ja loput meni väärälle suunnalle.

Kyseltiin ensin sieltä tarhasta (toiselta kunnasta) että onko mahdollista saada heiltä tarhapaikkaa.

Sanoivat että jos omasta kunnasta ei tule hakijoita ja jos kunta maksaa!

No, alettiin kyseleen kunnalta niin olisivat maksaneet -mutta tarhasta ei sitten saatu paikkoja kun ne toisen kunnan perheet haki paikat täyteen.

Kannattaa etsiä oman tai sen toisen kunnan päiväkotien johtajien numerot ja soittaa ihan kysyäkseen suoraan. Saat tietää mahtuuko tarhaan ja onnistuuko homma.

En tiedä onko kunnat järjestäneet noita sopimuksia automaattisesti joka tarhan kanssa, vai onko esim. yksi tarha semmonen?

Suosittelen soittokierrosta.

Vierailija
16/20 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia voi kuljetella mielin määrin ja äänestäjiä sumuttaa, paskat apta kiinnostaa sen entisen kunnan asiat kun kerran asuukin muualla. Vaalipiiirin vaihtaminen vaan vaatisi niin paljon työtä, ettei hän viitsi sitä tehdä.

Ja omasta mielestäsi olet sitten niin tärkeä, ettet usko pätevämpää puheenjohtajaa löytyvän sellaisten joukosta, jotka edes asuvat paikkakunnalla? Uskotko tosiaan olevan sen luottamuksen arvoinen, että sun pitää hoitaa tuota puheenjohtajuutta, vaikka todellisuudessa asut jossain aivan muualla? Uskotko myös, että jäsenistö olisi halunnut sinut puheenjohtajaksi, jos olisivat tienneet, että muutat satojen kilsojen päähän, etkä silti suostu luovuttamaan paikkaa kenellekään paikkakuntalaiselle?

Miten tuollainen asia voi olla sulle niin arvokas, että olet valmis pitämään kahta asuntoa vain tuon yhden tehtävän vuoksi? Ja että olet valmis reissailemaan tuota väliä ja raahaamaan myös lapsiasi mukanasi noilla reissuilla?

Liki kaikki poliitikkojen lapset kyllä sanookin, että olisivat toivoneet, että vanhemmilla olisi ollut enemmän aikaa heille.

Vierailija
17/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemmpiä sinulle vaikeassa elämäntilanteessa. Toivottavasti saat päivähoidon järjestymään!

Vierailija
18/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työn perässä toiselle paikkakunnalle n. 3 vuotta sitten. Asuimme kuitenkin virallisesti siinä asunnossa, joka meillä jäi aiemmalle paikkakunnalle (postit käännettiin väliaikaiseen uuteen asuntoon). Päivähoito järjestyi, kun soitimme asuinalueemme päivähoidon johtajalle tai jollekin muulle vastaavalle. "Entinen" ja nykyinen kunta tekivät jonkin sopimuksen keskenään ja tämän avulla me saimme lapsemme uudelle paikkakunnalle hoitoon.

En tiedä sitten miten tämä toimii sinun tapauksessasi, mutta suosittelen soittamaan jonnekin päivähoitoon ja eiköhän ne sieltä tiedä mihin sinun kannattaa olla yhteydessä.

Vierailija
19/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli tosiaan ihan kunnallisessa päivähoidossa eikä yksityisessä. Heillä oli myös velvollisuus hankkia hoitopaikka tytöllemme 2 viikon kuluessa, koska kyseessä oli työn vuoksi muuttaminen, jos oikein muistan.

Vierailija
20/20 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä luottamustehtävät voivat olla niin tärkeitä, että niitä käydäään hoitamassa 270 km:n päästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi