Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko turhasta parhaan kaverini poikaystävälle?

Vierailija
01.01.2010 |

Juhlimme yhdessä ja olen tavallisesti todella varautunut ja pyrin olemaan arvostelematta toisia. Kaverini oli ennen samassa työpaikassa kanssani ja kerroin hänelle kuulumisia. Tuli myös haukuttua yhtä yhteistä ex-kolleegaa..En kuitenkaan ikinä olisi puhunut niin rennosti ja negatiiviseen sävyyn kenestäkään, ellen olisi ollut varma, ettei kaverini ole nykyisten työkavereitteni kanssa missään tekemisissä (asuu eri maassa) ja tiesin hänen myös kärsineen tästä kyseisestä energiasyöpöstä.

Anyway, Kaverini poikakaveri jutteli samaan aikaan oman poikakaverini kanssa, mutta oli ns. puolella korvallla kuunnellut juttujamme. Yhtäkkiä tämä mies (jonka olen aiemmin tavannut kaksi kertaa) alkoi paasaamaan kaikkien kuullen, millainen juorummä olen ja puhun vain pahaa tästä kyseisestä ex-kollegasta. Kaverini ei edes tuolloin seurustellut vielä nykyisen poikakaverinsa kanssa, kun työskentelimme yhdessä.

Vähän jäi paha maku vierailusta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan varmaan meistä jokaiselle jää sellaisesta ihmisestä paha maku, joka alentuu puhumaan pahaa (?) kenestäkään kolmannesta, ei paikalla olevasta ihmisestä. Minä ainakin pyrin välttämään muita haukkuvia ihmisiä, sillä on tasan varmaa, että tällaiset ihmiset jossain yhteydessä puhuvat myös minun selkäni takana minusta ikävään sävyyn.

En kuitenkaan ollut mukana kuuntelemassa, MITÄ kerroit ja MISTÄ puhuitte, joten en voine kommentoida, oliko puheesi pahansuopaa vai vain toteavan sävyistä.

Siinä nimittäin on tietty ero.

Kukin meistä joutuu jossaikin elämänsä vaiheessa kohtaamaan pahoja ja ilkeitä ihmisiä, ja olisi surullista, jos näiden synnyttämästä pahasta mielestä ei voisi avautua kenellekään toiselle. Siinä mielessä minusta ei ole "juoruilemista" todeta vaikkapa: muistatko, kuinka xxx osasikin olla ilkeä-pahansuopa-kiusata - hänellä mahtoi olla itsellään tosi ikävä tausta tai sääli, että hän tuolla tavallaan myrkytti työympäristöä tai sen sellaista...

Mieti, mitä sanoja käytit ja olisiko sinusta mukavaa ja asiallista, että sinusta itsestäsi käytettäisiin samanlaista kieltä - sitten voit kenties ymmärtää, miksi kaverisi ystävä reagoi niinkuin reagoi.

Se, että hän kommentoi puheitasi toisten edessä, tuntui sinusta varmaankin ikävältä, sillä kukaan ei toivoisi joutuvansa muiden edessä epäedulliseen valoon, ja hän olisi tietenkin voinut itse käyttää armollisempia sananvalintoja kuin sinä olit käyttänyt (kaiketi) puhuessasi työtoveristanne, mutta ehkä hän halusi ravistella sinut tajuamaan, kuinka ala-arvoista käytöksesi on.

Minusta olisi parempi, että me muutkin sanoisimme yhtä suoraan, että emme suostu myötähaukkujiksi ja myötäilijöiksi, jota olisimme, jos antaisimme

muista pahaa puhuvien rauhassa jatkaa puhumistaan.

Juhlimme yhdessä ja olen tavallisesti todella varautunut ja pyrin olemaan arvostelematta toisia. Kaverini oli ennen samassa työpaikassa kanssani ja kerroin hänelle kuulumisia. Tuli myös haukuttua yhtä yhteistä ex-kolleegaa..En kuitenkaan ikinä olisi puhunut niin rennosti ja negatiiviseen sävyyn kenestäkään, ellen olisi ollut varma, ettei kaverini ole nykyisten työkavereitteni kanssa missään tekemisissä (asuu eri maassa) ja tiesin hänen myös kärsineen tästä kyseisestä energiasyöpöstä. Anyway, Kaverini poikakaveri jutteli samaan aikaan oman poikakaverini kanssa, mutta oli ns. puolella korvallla kuunnellut juttujamme. Yhtäkkiä tämä mies (jonka olen aiemmin tavannut kaksi kertaa) alkoi paasaamaan kaikkien kuullen, millainen juorummä olen ja puhun vain pahaa tästä kyseisestä ex-kollegasta. Kaverini ei edes tuolloin seurustellut vielä nykyisen poikakaverinsa kanssa, kun työskentelimme yhdessä. Vähän jäi paha maku vierailusta.

Vierailija
22/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te teette aika pitkällemeneviä johtopäätöksiä ap:sta ihmisenä. Jos ei lukisi tuota aloitusviestiä, niin muiden viestien perusteella pitäisin ap.ta ihmishirviönä, joka puhuu paskaa kaikista kaikkialla, 24/7.

Muistakaapa nyt, että te ette tunne ap:ta ettekä tunne tilanteesta kuin hänen versionsa. Te olette keksineet, että ap puhuu paskaa jatkuvasti, ja hänen kaverinsa on valittanut poikkikselleen aiheesta. Onko tuollaisten johtopäätösten tekeminen jotenkin hyveellisempää, kuin selän takana juoruaminen? I think not.

Huom. en minäkään väitä tietäväni koko totuutta ap:n ikävästä tilanteesta, mutta en ainakaan yritä täällä selvittää hänen persoonallisuuttaan muutaman lauseen perusteella, lennokkaasti aukkopaikkoja täytellen.

Ärsyttää kun tuomitaan tuntemattomia ihmisiä noin, varsinkin kun ette välttämättä itse ole yhtään sen jalompia juoruilun suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän