Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko turhasta parhaan kaverini poikaystävälle?

Vierailija
01.01.2010 |

Juhlimme yhdessä ja olen tavallisesti todella varautunut ja pyrin olemaan arvostelematta toisia. Kaverini oli ennen samassa työpaikassa kanssani ja kerroin hänelle kuulumisia. Tuli myös haukuttua yhtä yhteistä ex-kolleegaa..En kuitenkaan ikinä olisi puhunut niin rennosti ja negatiiviseen sävyyn kenestäkään, ellen olisi ollut varma, ettei kaverini ole nykyisten työkavereitteni kanssa missään tekemisissä (asuu eri maassa) ja tiesin hänen myös kärsineen tästä kyseisestä energiasyöpöstä.

Anyway, Kaverini poikakaveri jutteli samaan aikaan oman poikakaverini kanssa, mutta oli ns. puolella korvallla kuunnellut juttujamme. Yhtäkkiä tämä mies (jonka olen aiemmin tavannut kaksi kertaa) alkoi paasaamaan kaikkien kuullen, millainen juorummä olen ja puhun vain pahaa tästä kyseisestä ex-kollegasta. Kaverini ei edes tuolloin seurustellut vielä nykyisen poikakaverinsa kanssa, kun työskentelimme yhdessä.

Vähän jäi paha maku vierailusta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kirjotin epäselvästi! :D

Tarkotin, että tilanne oli että työkaverin lapsi soittaa äidilleen, tämä vastaa ja alkaa haukkumaan entisen miehensä naista (olleet siis jo 10 vuotta yhdessä) horoksi.

Kysyttäessä sanoo että se HORO on naisen nimitys lapselle.

Tästä siis KERROIN muille ihmetellen.

Me ei siis töissä haukuttu työkaveria, mutta tuuletin omaa etovaa oloa muille.

Olishan sitä voinut alentua sen työkaverin tasolle, mutta ei kuulu omaan tyyliin.

Tätä siis tarkoitan. Saa puhua -minustakin varmasti puhutaan. Kenestä ei?

Mutta se on ihan oikeasti eri juttu MITEN puhutaan.

En usko, ettei ap puhu toisista pahaa "kuin tämän yhden kerran" niin sujuvasti jos haukkui vieraidenkin ihmisten kuullen.

Oma kokemus naisista ystävinä on että aina ei kehtaa sanoa edes ystävälle että älä nyt hauku (taas) vaan sitä purnataan kotona miehelle ehkä päiväkausia jota taas ukot ei jaksa!

Vähän vois käyttää kritiikkiä täälä kirjoittelevia kohtaan. Minusta ap ainoastaan hakee vaan ja ainoastaan tukea paskaan oloonsa. Ja miksi ei saisi sanoa toiselle että puhuu jo liika pahasti?

Itse ainakin sanon toisen puolesta, enkä jätä yksin tilanteeseen jos olen toista mieltä.

Vahvasti epäilen ettei tämä ole nyt kokonaisuudessaan mitä ap kirjoittaa.

Liian paljon aukkoja: joku alkaa vaan laukomaan että puhut ohi suun, ystävä ei sano mitään..

Ja tosiaan: laukoihan se ap vähän liikaa "totuuksia", eikä vaan kerro mitä joku tekee.

6

Vierailija
2/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siitä on vain ap:n versio, sanoisin kuitenkin, että mies, joka alkaa 'ojentaa' puolisonsa kaveria, jonka tapaa vasta kolmatta kertaa, haukkumalla juoruämmäksi jne. koko seurueen kuullen, tuntuu vähintäänkin oudolta tapaukselta.

Itse siirtyisin tapaamaan kaveria pääasiassa kahdestaan. Ei kuulosta mukavalta seuralta tuo kaverin mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverikseni pariksi päiväksi. Yks tyranni huolehtii siitä, että vähintään yksi meistä neljästä muusta lähtee kerran viikossa itkien kotiinsa, eikä asiakkaidenkaan asenteet meidän sektorilla ole yleensä aina pelkästään positiivisia ohjaajia/auktoriteetteja yms. kohtaan.

Jos tämän jälkeen pystytte joskus istumaan toisen tilanteesta kärsivän työkaverin kanssa iltaa puhuen vain iloisista ja positiivisista teitä yhdistävistä asioita, niin olette sellaisia ihmeitä, joita maan päällä ei voi olla montaa ollut Jeesuksen jälkeen.

Vierailija
4/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siitä on vain ap:n versio, sanoisin kuitenkin, että mies, joka alkaa 'ojentaa' puolisonsa kaveria, jonka tapaa vasta kolmatta kertaa, haukkumalla juoruämmäksi jne. koko seurueen kuullen, tuntuu vähintäänkin oudolta tapaukselta.

ja jos poikaystävän mielestä ihmisten haukkuminen on niin kamalaa, niin miksi ihmeessä hän itse syyllistyi moiseen? Eikö juoruämmä ole pahasti sanottu? Ap. sentään kertoi juttuaan vain ystävälleen, ei julkisesti kaikille, eikä henkilö ollut edes paikalla. Tekopyhä idiootti tuo poikaystävä. Ei käy kateeksi hänen tyttöystäväänsä, yleensähän sitä yritetään tehdä edes jonkinlainen hyvä vaikutus seurustelukumppanin läheisiin. Poikaystävä lienee jokin aspergerkikko, jolla ei ole mitään sosiaalista pelisilmää.

Vierailija
5/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhä idiootti tuo poikaystävä. Poikaystävä lienee jokin aspergerkikko, jolla ei ole mitään sosiaalista pelisilmää.

Mutta jos poikaystävä olisikin jokin asperger, niin sitten häntä voisi ymmärtääkin. Mutta ellei ole, niin olipa todella tökeröä käytöstä häneltä.

Vierailija
6/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdottomasti huonoa makua ja käytöstä ryhtyä moittimaan sua tolleen kaikien kuullen, mutta kyllähän sun on myönnettävä että itse mokasit myös aika pahasti. Olisit vain pitänyt naamasi kiinni ja juorusi sisälläsi. Ja jos sun "rennosti" puhuminen aina tarkoittaa pahanpuhumista niin kannattaisi ehkä mennä jollekin itsekasvatuskurssille.

Vierailija
7/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sinun käytöksesi oli ikävämpää kuin kaverin poikaystävän. Hänhän esitti vain periaatteellisen kannan. On tosi tylsää mollata ihmisiä, oli kyseessä kuka tahansa, tuttu tai tuntematon. Sellaisesta tulee huonot fiilikset kaikille jotka ovat kuulomatkan päässä.

Vierailija
8/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:n, kaverin ja ap:n poikakaverin keskuuteen. Eihän ap:kaan juorunnut koko seurueelle.

Summa summarum; epäkohteliasta käytöstä kaverin poikaystävältä.

Vierailija
9/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten muita ihmisiä haukutaan.

Sen ymmärrän, että kertoo mitä toinen on tehnyt -eikä asiassa olla itse mulkkuja.

Mutta haukkumista en kyllä siedä, vaikka kokisit asian "oikeutettuna".

Jännä ettei ystäväsi sanonut mitään.. Ettei olis vaan aikasemmin kehunut sun tapaa lässyttää pahaa ihmisistä?

Vierailija
10/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkisin välttämään seuraanne.

Ikävää kuunnella toisten "rentoa juttelua" joka pääsääntöisesti on negatiiviseen sävyyn kerrottua.

Vierailija
11/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoruamalla. Juoruamisella on myös tehtävänsä. Jakamalla tietoja, ja puhumalla niistä, ihminen rakentaa ja muotoilee maailmankuvaansa.

Ikään kuin pohtii ja testailee maailmankuvaansa...

Sit on varmaan sellasta oikeesti ilkeätä pahan puhumista, minkä motiivina on tuhoaminen..

Mun mielestäni kaverisi poikaystävä toimi täysin tilanteeseen sopimattomalla tavalla. Suorastaan tulee vähän pelottava fiilis tollasesta hyökkäyksestä.

Asiat voi ilmaista myös rakentavasti, ilman aggressiota.

Täällä on harvinaisia ihmisiä paikalla. Osoittaa buddhalaista asketismia kun kykenee olemaan arvioimatta muita ajoittain kriittisestikin...vau

Mielestäni sinun käytöksesi oli ikävämpää kuin kaverin poikaystävän. Hänhän esitti vain periaatteellisen kannan. On tosi tylsää mollata ihmisiä, oli kyseessä kuka tahansa, tuttu tai tuntematon. Sellaisesta tulee huonot fiilikset kaikille jotka ovat kuulomatkan päässä.

Vierailija
12/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te siis koskaan ajattele mitään pahaa muista ihmisistä? Ette koskaan sano tai kirjoita tännekään yhtään negatiivista sanaa esim. aviomiehistänne tai anopistanne vaikka kuinka vituttaisi?

Vierailija
13/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää yhä väitän, että tää ap.n kaveri on valitellut ystävästään ukolleen, jolla sitten on pokkaa sanoa naisensa puolesta.

Minusta "tuuletus" ei ole toisen haukkumista.

Sai narttu vaan samat takasin -eikä edes niin pahalla kuin mitä itse kehtasi laukoa.

6

Vierailija
14/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanaa kestään, vai onko vaan kivaa moralisoida toisia täällä nimettömänä, kun on itsellä huono omatunto paskanpuhumisesta? Mun mielestä on ihan normaalia juoruilla joskus esim. yhteisistä rasittavista työkavereista. Kyllä ikävistäkin asioista täytyy puhua. Eri asia on sitten se, jos ei ole mitään muuta sanottavaa. Kyllä muakin ärsyttää se, kun monessa työpaikassa on ollut sellaisia ihmisiä (naisia), joilla ei ole mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa mistään asiasta, etenkään kanssaihmisistä. Mä oon yleensä yrittänyt vältellä sellaisten seuraa. Juoruan vain hyvien ystävieni kanssa, mutta enimmäkseen puhun mieluummin hyviä asioita ihmisistä.

(Mulla on olemassa sellainen nyrkkisääntö, että jos on olemassa joku ihminen, josta en keksi edes yhtä hyvää piirrettä, on parempi vaieta. Mä yritän ymmärtää myös sellaisten ihmisten motiiveja, joiden ärsyttävistä piirteistä puhun toisille.)

Vierailija
15/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia kuin lähteä haukkumaan toista.

Ap ei luultavasti edes huomaa miten paha on suustaan pahan asennevamman vuoksi.

Tosi moukka haukkuu toisia ihmisiä muiden kuullen ja toistan: tämä ap.n kaverihan ei sanonut mitään äijälleen! Joten joku juttu tässä on jota ap ei nyt huomaa.

Liian keskittynyt toisten haukkumiseen eikä huomaa miten muita ei kiinnosta/olla samaa mieltä?

6

Vierailija
16/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sama asia kuin haukkua toisia!

Jos aina jaksaa oll negatiivinen paskanjauhaja, niin joskus se raja tulee vastaan mitä muut kuuntelee.

Ei kaikista tartte välittää, mutta pitääkö haukkua?

Olen kyllä sanonut töissä mitä joku työkaveri teki/sano.

Ihmetellyt mm. ääneen muille miten joku nimittää LAPSELLEEN miehensä naista (ollut 10 vuotta yhdessä, siis ero tuli aikanaan tän naisen vuoksi) HOROKSI?

Siis tämä nainen jätettiin raskausaikana ja aina on tän naisen "nimi" ollut horo.

Sitä on ihmetelty, mutta ei kukaan ole lähtenyt HAUKKUMAAN tätä työkaveria, vaikka etoo ja pahasti.

6

Vierailija
17/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ne ap:n jutut nyt niin pahoilta kuulostaneet, että niillä olisi ansainnut tuollaisen julkinolaamisen, mitä ap nyt sitten sai osakseen.

Joten ymmärrän kyllä, että ap:lle jäi huonot fiilikset. Yritä nyt kuitenkin psyykata itses niin, ettei uusi poikaystävä pääse pilaamaan sun ja ystäväsi välejä. Ehkä se poikaystävä on mustis, ja haluaa ihan tarkoituksella sohia, että teidän välit menis.

Joka tapauksessa ne poikaystävän puheet ei oo ihan tavallista käytöstä. En minä ainakaan ole missään seurueessa kuullut kenenkään antavan tuollaista kasvatusluentoa toiselle. Vaikka noita ihan tavallisia juoruiluja kyllä joskus joutuukin kuuntelemaan.

Vierailija
18/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti ap:n kaveri oli niin hämmentynyt, jopa järkyttynyt poikaystävänsä sanomisista, ettei saanut edes sanaa suustaan.

Vierailija
19/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on itse pahempi.

Jos teillä oli työpaikalla tapana kutsua jotain horoksi, niin aikamoista vähättelyä on sanoa, että ette muka haukkuneet häntä.

Ap sen sijaan sanoi, ettei koskaan puhu pahaa toisista, mutta nyt tämän ainoan kerran avautui.

Ja sinä nyt väität, että ap on pahempi haukkuja, ja sinä olet oikea pyhimys, kun vähän vain nimittelet horoksi.

Vierailija
20/22 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kannata myöskään alkaa suurentelemaan asiaa. Jätät tuollaiset sanomiset omaan arvoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän