Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vialla (alapääasiaa)?

Vierailija
01.01.2010 |

Siis apuva nyt. Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla vialla kun alapäätä kutiaa ja kuunottaa, ei varsinaisesti kirvele? Nimenomaan ulkosynnyttimistä, häpyhuulista.

Olen jo käynyt lääkärissä ja kaikki kokeet otettiin. Tulehdusarvo normaali, samoin pissakoe, ei pissatulehdustakaan. Alkuun oli myös alavatsakipua mutta se on nyt vähentynyt, syön antibioottia, jonka lääkäri määräsi "varmuuden vuoksi".

Mitään syytä ei siis löytynyt ja ihmettelen kovasti.

Miten oireilisi esim jokin sukupuolitauti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkki vaihtunut lähiaikoina? Mulla oli joskus ihan järjetön kutina ja polttelu just ulkosynnyttimissä, olivat aivan punaiset. Gyne ehdotti unohtamaan pikkuhousunsuojat ainakin yöksi (olin raskaana ja valkovuoto todella runsasta myös öisin) ja mieluiten vaihtaa koko suojan merkkiä. Sain myös sellaista antibioottia sisältävää voidetta ja kutina helpotti melkein eka päivänä :)

Saattaa viedä kuulemma parikin viikkoa, että iho reagoi niin uuteen, esim. pyykinpesuaine, pikkuhousunsuoja, saippua. Toisilla saattaa alkaa oireilu heti.

Toivottavasti saat apua vaivaasi, ei ole nimittäin mitään kivaa..Kokeile viileää vettä ensihätään :)

Vierailija
2/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuaineisiin voi kehittyä pitkällä aikavälillä, ei välttämättä aina tule silloin, jos vaihtaa merkkiä. (Mulla tuli yliherkkyys hammastahnan hankausaineeseen, mutta kesti kyllä vuosia, ennen kuin tajusin, mistä on kyse.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lääkäri sanoi, että "tuli nyt suljettua pois nuo kaikki yleisimmät syyt, eikä ole paikallistakaan mitään". Ymmärsin siis, ettei ole hiivakaan, siihen kai lääkäri olisi herkästi määrännyt lääkkeet.

ap

Vierailija
4/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko vaihtanut pyykinpesuainetta?tai oletko tullut yliherkäksi eim mustalle värille,se saa ihon kutiamaan

Vierailija
5/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyny gynellä vai yleislääkärillä? Mä kyllä epäilisin noitten sun oireiden perusteella hiivaa. Hae apteekista hiivalääke, sellanen missä on se rasva mukana ja rasvaile.

Vierailija
6/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pesuaineella peset alushousut?

Vierailija
7/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelisin että oletko vaihtanut pyykinpesuainetta tai sitten ihan suihkusaippuaa? Myöskin voisiko olla mahdollista ihan limakalvojen kuivuminen? Siiihen minulle on suositeltu Bevita-voidetta, on helpottanut kyllä tosi nopeasti.

Vierailija
8/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä perähikiällä ei sellaista päivystäjää ole. Mutta tarkoitus on kyllä mennä myös gynelle, palaamme sivistyksen pariin huomenna.

Vai hiivaa... ok, täytyy huomenna kotiin ajaessa hakea hiivalääke kuitenkin. Mulla ei ole koskaan hiivaakaan ollut, joten vaikea on sanoa. Täytyy kai googlettaa se ja lukea oireet niin tietäisi itsekin.

Kiitos teille asiallisista vastauksista!

ap

ps. eikös tippuri ole suomessa hirmu harvinainen? Ei kai mulla sellaista... yök!

Vierailija
9/9 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutosta niissä. Mutta jokin kuivuminen tietty on mahdollista. Mulla onkin bevitaa, täytyy kokeilla sitäkin. Kiitos!

ap