Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kummi on taloudellisesti tiukilla, sanotko, ettei esim. joululahjaa tarvitse ostaa?

Vierailija
01.01.2010 |

Vai odotako kiltisti minkäarvoinen paketti tulee?

Itse olen nyt työtön ja yhdenkään kummilapsen suht hyvin taloudellisesti toimeen tuleva vanhempi ei sanonut mittiedätään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä "toivo" mitään

Vierailija
2/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olemme tyytyväisiä siihen mitä tulee, jos tulee. Ei ne lahjat ole kaikkiein tärkeimmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yhteistä aikaa. Voithan antaa "lahjakortin yhteisestä pulkkamäkireissusta" tms. lapselle lahjaksi

Vierailija
4/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä lapsetkaan jouluna odota lahjoja nimenomaan mummilta, kummilta, tädiltä ja enolta - vaan lahjoja.

Kunhan kummi näyttäytyy muutaman kerran vuodessa ja silloin on lapsen kanssa - juttelee lapsellekin ja vaihtaa kuulumisia lapsenkin eikä vain vanhempien kanssa, niin se riittää.

Kunhan lapsi saa synttäreinään ja jouluna jonkinlaisia paketteja, niin sen pitäisi riittää. Ellei sitten lasta ole kasvatettu siten että pitää saada jokaiselta lähipiiriin kuuluvalta erillinen lahja.

Vierailija
5/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos kummi kysyy lahjatoiveita niin sanon jotain halpaa

Vierailija
6/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kummatkin mieheni halusimme pyytää veljiämme kummiksi ja virhetikki.

Kumpikaan ei muistanut jouluna, ei tulleet synttäreille, ei toivoakaan että kysyis mitä pojalle kuuluu, ovat kuin toista ei olisi olemassakaan.

Mä olisin yliylionnellinen jos jompikumpi kummeista tulis kylään ja kokois vaikka palapeliä toisen kanssa, mutta ei.

Kummius ei meidän tapauksessa lähentänyt yhtään.

Lapsi sai tarpeeksi lahjoja, ei niitä kaipaa yhtään lisää, toivottavasti saa myös huomiota tarpeeksi, mutta se että tulis moikkaamaan ei musta pitäis olla liian vaikea juttu. Mutta kun on.

Vierailija
7/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ovat meidän lasten kummit tämän itsekin ymmärtäneet ilman eri sanomisia. Joskus saattaa tulla lahjaksi joku kierrätyskirja, joskus joltakulta tulee iso ja kalliskin paketti, ihan yhtä hyviä ja tärkeitä ovat kaikki.

Itse asiassa arvostan paljon enemmän sitä, jos kummi pystyy antamaan lapselle läsnäoloa ja aikaansa, se luo lapselle paljon enemmän muistoja ja hyvää mieltä. Ilmaista ja halpaa tekemistä lapsen kanssa voi keksiä kuka tahansa ja se on paljon parempi lahja kuin mikään tavara.

Vierailija
8/8 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyyntö ei sisällä rahallisia velvollisuuksia, pääasia, että kummi on kiva tyyppi lapsen elämässä.

Niinpä kummilta tulleet lahjat on aina "ekstraa", eikä niiden arvoa mietitä. Kummia kyllä joka joulu muistetaan jollain pienellä paketilla.