Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*******Tammikuun tähdet tammikuhun*******

Kommentit (45)

41/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan se tyttökin listaan:)

Songnatorelle: Hyvä, että eiollut lapsivettä, että saat rauhassa osottaa synnytyksen omaa käynnistystä... Lapsiveden värion yleensä vaaleanpunaista... siitäkin sen voi tunnistaa. Voi toki olla valkoisen värintöntä ja vihreääkin. Vihreä tapauksessa tulee sitten kyllä kiire.

Eilen oli tosiaan taas se hyvinkäällä äituipolilla käynti ja siellä olikin ihan eri lääkäri kuin yleensä jaoli sitä mieltä, että käynnistykseen ei ole mitään syytä... Aaaaarrggghhhh!!!!! Ei vaikka en pääse kävelemään kunnolla ja vatsa on ihan mustelmilla jasattuu nahkaan hirveästi. Alko ihan oikeasti pelottaa kun painoarvio oli 3900 ja la on 15 pv ja seuraava aika on 14 pv... Jättiläinen tulossa, kun itse olen "pitkä" 156.

Eilen illalla sitten saunan jälkeen irtosi limatulppa, eli ihankunnon limaklöntti, jota on siitä asti tullut koko ajan vähän... Masussaouto fiilis koko ajan... Jospa kävisi ihan sellanen tuuri, että ei tarttisi mennä enääens viikolla vaa tulis ihan ite... Taitaa olla toive ajattelua...

Riessa on tosiaan sitä menevää tyyppiä...Lähetätköminullekkin energiaa ja hyvää oloa:D

JEnnuli: Kun meet synnyttää laita se kukka rintaan, jos satutaan samaan aikaa:)

Ja muutkin, jotka synnyttää hyvinkäällä:)

Noh... lähen koittaa tekee jotain, jos vaikka.....

ciira 38+4

Vierailija
42/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ope ja Homelo! Sielta niita tulla putkahtelee. :) Pistakaahan synnareita, jos jaksatte - niita on ihanaa lueskella tassa omaa vuoroa odotellessa.

Sande - Ma myos luulen etta noin pieni muutos sf-mitassa ei ole viela kaynnistamisen arvoinen, koska voi johtua vaikka mista. Mutta painoarvio antaa ehka parempaa tietoa. Tsempit!

Taalla siis edelleen yhtena kipaleena. EIlen illalla tuli ehka nelja kipeaa supparia ihan peratysten, 10 minuutin sisaan. Aloin jo innostua, mutta siihen ne jaivatkin, eika edes illan viimeinen s saanut niihin puhtia.. Kivasti muistutti kuitenkin siita mita on edessa (auts!) ja siitakin, etta olisi ehka aika pakata se sairaalakassi.. heh.

Eilen viela pesin turvakaukalon toppauksia, yms, ja nyt pyorii viela vauvan lakanat, yms koneessa. Mutta sitten onkin kaikki valmista. Ruokia voisi viela laitella, ja muitakin hommia on vahan, mutta kylla taman viikonlopun jalkeen alkaa valmistelevat hommat varmaan loppumaan ja siirrytaan peukaloiden pyorittelyyn. Tuo 100110 olisi aika kiva paivamaara, siihen voisi tahdata. :)

Larubia rv 40+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi painoarviossa (oli siis lauantaina) oli viikossa tullut vain 30g, kun ennen sitä kasvu ollut 300g/viikko n.4 viikon ajalla. Siksi siis hieman huolestuin kun sf-mitta on pienentynyt. Noh tänään saa lisää tietoa. Nähtävästi hieman lääkärikin huolestui, kun yleensä tehdään 10päivän välein niin mulle antoi uuden ajan jo tälle päivälle (väliä siis vain muutama päivä). Koko illan supisteli 10-15min välein, teki kipeää vain selkään ja alavatsaan. Kuitenkin kun menin nukkumaan niin jäivät pois.

Oliskohan joku kiva lääkäri äitipolilla joka tekisi uuden sisätutkimuksen, vaikka viimeksi tehty lauantaina, jos olisi suurempia muutoksia tapahtunut. Paineet on nyt pysynyt 160/100 ja pulssi levossa 110! Ehkä tämä nyt johtuu noista supistuksista ja niiden tuomasta jännityksestä? Kuitenkin mulla jo maximi annoksella tuo lääkitys. Palaan takaisin iltapäivästä kun pääsen Hyvinkäältä.

Onko siellä yahoon listalla sellaisia jotka ovat täältä jääneet pois? Meinasin vaan että onko sellaisia jakaantunut?

Sande87 37+5 ja kovat paineet

Vierailija
44/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormet tekivät turhan nopean virheliikkeen ja viesti lähti turhan aikaisin matkaan.

Sirkusta koko aamu täynnä. Nuorimmat heräävät niin aikaisin, ja aloittavat leikin, ettei tässä ehdi itse edes kahvia juomaan.

Pakkasta paljon, ja mies otti auton töihin. Muuten ajaakin urheilullisena henkilönä töihin aina pyörällä, oli keli sitten mikä tahansa. :-)

Meillä yritetään kyllä kuntoilla ja omasta itsestään huolehtiminen on tärkeää. Hommattiin nyt menneenä kesänä uudet maantiepyörät, joilla kilometrien taittuminen on ilo. Samalla hankittiin ihan "ajan puutteen" vuoksi harjoitusvastus autotalliin, johon voidaan kiinnittää pyörät ja harjoitella kotona. Tämä siis siksi, ettei aikaa välttämättä riitä lähteä spinning harjoituksiin salille, joten meillä ajetaan spinningit talvisin kotona. :-) Mies on "vanha" spinning ja body pump vetäjä, joka nyt on "lomalla" harjoitusten vedosta. Ja siksipä sitä pumpataankin kotona.

:-)

Mukavaa kun alkaa vauvoja syntymään, niitä tyttöjäkin. Täällä tuo tytön tulo on sitten varma tapaus. Miehellä on varmasti ihan liikaa naisgeenejä kropassa ja siksi ei edes kirves auta sängyn alla, vaikka kuinka muuta yrittäisi. Eli meille tulee sitä samaa sorttia :-)

Täällä meidän talossa tuoksuu vieläkin puhtaat koirat. Tuo koiran shampoo ja hoitoaina tuoksuu niin taivaallisen hyvälle että! Koirien turkit ovat niin ilmavat että ja kuminauhat päässä tosisaan suloisia.

Eilen tuli sitten päätös kennelnimestä ja näin suomalaisena patrioottina täällä ruotsin puolella nimeksi tuli FINNHIT'S.

Tässä odotellaankin nyt juoksua toiselle että päästyään tervehtimään isäehdokasta suomen puolella sitten myöhemmin. :-)

Mitäs vielä? Kyllä on jutut kuivat, kun omaa napaa vain kirjoittaa...

Niin, kaikille ensisynnyttäjille ja muillekin pieni "tips". Tuosta kivusta ja synnytyksen kulusta ja kivunlievityksestä kun on puhuttu niin antaisin mielelläni kokeilun arvoisen vinkin. Yrittäkää rouvat olla mahdollisen paljon omilla jaloilla ja liikkeessä, kun synnytyksen aika koittaa. Älkää kammetko itseänne sänkyyn, koska ette todellakaan voi siinä asennossa kontrolloida synnytyskipua ja silloin voi monesti tulla koko juttuun se iso PANIIKKI ja tunne ettei sitä hommaa kestä. Pyytäkää mennä suihkuun tai käyttäkää ammetta jos sellainen on tarjolla. Itse synnyttänyt veteen pari kertaa ja amme ollut tarjolla joka synnytyksessä. Mahtava juttu.

Liikkukaa ja keinukaa supistusten aikana. Nojatkaa sänkyyn...olkaa polvillanne...mitä tahansa.

Itse en sänkyä käytä, ja teenkin aina vauvat seisaaltaan, kontallaan tai luvan tullen veteen.

Mahtavaa!!!

Pitäkää silmänne auki ja keskittykää omaan kehoonne. Muistan viime vuonna kun eräästä huoneesta, käytävän päästä kuului ihan kauhea huuto, ihan kuin päätä olisi leikattu. Minä ja mies katsottiin toisiamme, ja kysyttiin kätilöltä että ohhoh mitäs tuolla tapahtuu...ja meidän prinsessa syntyi siitä vartti myöhemmin ilman huutoja tai kauhukiljumisia.

Kätilökin totesi että ai miten mukavaa olla mukana äänettömässä synnytyksessä, jossa ensimmäinen huuto kuuluu vauvan suusta.

Mutta, uskokaa tai älkää, kun keskitätte voimanne siihen että itse puskette vauvan ulos (kuin että huudatte täysillä ja voimanne menee kaikki siihen)

menee homma varmasti nopeammin ja helpommin.

Tämä on vanha fakta eikä siihen fakiiria tarvita.

Tämä siis vain neuvona kaikille, jotka sitä haluavat kokeilla. EI missään nimessä pakko.

Kuten sanottu, kukin tallaa tavallaan.

Pitäkää masuista huoli,onnea vielä kaikille käärönsä saaneille. R.

Vierailija
45/45 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun kerran semmoinenkin on, ettei tarvitse kahta pinoa selailla :)