Ihminen joka ei osta vauvalle mitään uutena ei arvosta vauvaansa.
Turha perustella ettei vauvalle kannata mitään uutena ostaa kun ne kasvavat niin nopeasti tai että vauva ei välitä mitä sillä on päällä.
Kyllä jokainen lapsi ansaitsee sen verran materiaa ja arvostusta että saa edes jotakin uutena tai vähintäänkin puhtaana ja tahrattomana.
Kommentit (42)
kirppisvaatteessa, mikä on todella hyväkuntoinen? Eurolla parilla niitä saa. Ei ainakaan minun pojat ole valittaneet :D Rahat olisivat menneet minulla suoraan sanottuna hukkaan jos olisin vauva aikana ostanut kaiken uutena. Kasvoivat niin hirveää kyytiä ettei todellakaan kauaa tarttenut pieniä vaatteita pitää. Kohta siirrymme 4,5kk pojan kanssa 70 vaatteisiin. Nyt on juuri ja juuri sopivia 68 vaatteet. 50-56 vaatteet meni niin vähän aikaa että onneksi en niitä ostellut kuin parit uutena.
täysin läpinäkyviin trolleihin... tylsää, tylsääää.... ette viitsisi antaa näille urpoille tilaisuutta kuvitella olevansa jotenkin nokkelia.
herätä alennusmyynneille ja vauvanvaateostoksille kun tuli tuo äitiyspäivärahakin tilille. Ja töihin ei oo aikomusta mennä ennenkuin pakottavat.
mutta ostan myös joitakin uusia vaatteita.
Ja puhutaanko tässä vain vaatteista vai muistakin tarvikkeista?
Kyllä jokainen lapsi ansaitsee sen verran materiaa ja arvostusta että saa edes jotakin uutena tai vähintäänkin puhtaana ja tahrattomana.
Jos lapsi sais valita niin luultavasti se haluais ennemmin olla puettuna kirppisvaatteisiin kuin että mutsi olis SOSIAALIPUMMI!!
Ja aiban sama mihin rytkyihin sä sen kersas puet, se häpee sua isompana kun oot tuollainen luuseri!!
PUMMI PUMMI PUMMI PUMMI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sanoi, ettei ollut ostanut esikoiselleen kun vaunut ja turvakaukalon ennen syntymää.
Mulla on nyt jo vaunut, kaukalo, sitteri, leikkimatto kaarineen, kassillinen leluja ja tuttipulloja, rintareppu, 50-62cm vaatteita, harsoja ym ja vauva syntyy alkukesästä.
Mut kaveri on muutenkin niin pihi ettei tuhlaa ikinä mihinkään jos sitä ei oo mietitty vuosikaupalla..mä taas tykkään ostella ja voin vaan kuvitella kun sukupuoli selviää ni en voi olla ostamatta mekkoja tai pojalle jotain söpöä
vasta puolivuotiaana. Silloin ostin hänelle ensimmäisen vaatteen kaupasta. Mutta nou hätä, arvostusta on kertynyt hänen kuuden elinvuotensa aikana ihan riittämiin! :D
olen köyhä yh, joten en osta uutena. Mieluummin laitan rahat lapsen sairasvakuutukseen/pahan päivän varalle. Eikös se nyt osoita enemmän rakkautta, että huolehtii perusasioista ennemmin kuin hankkii uusia vaatteita? Sitäpaitsi minulle ja lapselle muiden vanhat ovat uusia, ei ne mitenkään "saastu" muiden käytössä. Jotenkin neuroottista ajattelua sinulta.
Arvostusta osoitan lapselleni tekemällä hänelle itse juttuja (leluja, runoja, muistokirjaa, tauluja) se vaatii vähän enemmän vaivannäköä kuin shoppailu. Arvostusta ei kyllä rahassa ja materiassa mitata ja sen haluan opettaa lapsellenikin.
Ihanaahan se on pukee laps uussii vaatteisiin,mut jos kaapit pursuu hyviä käytettyjä vaatteita,ni aika tyhmää ostaa uutta.
Onneksi olen ostanut vauvalleni uutena peräti 3 bodya, niin tietää että arvostan häntä =).
Ai että taas ottaa päähän. Pimitetään sossulta tuloja vaan sen takia ettei oma kultamussukka voi kulkea käytetyissä vaatteissa.
Uudet vaatteethan takaa se, että lapsi on rakastettu!
Voi jeeeeesus... mistä näitä pässejä oikein sikiää.
t. Hyvin toimeentuleva töissäkäyvä äiti joka ostaa käytettyjä vaatteita ja leluja mutta myös uusia.
P.S Onkohan mun lapsisaanut tarumoja tästä kun ei ole aina saanut kaiken uutena?
kun osuin lukemaan tämän ketjun. Nyt tiedän että myös minun lapseni ovat traumaattisia ja kokevat että en ole heitä arvostanut. Heille kun on ostettu ja saatu paljon käytettynä tavaraa ja vaatetta vauvasta lähtien. Tosin ovat myös saaneet uutta, joten ehkä se on siten vähän lieventänyt tilannetta.
Mihin joutuisinkaan ilman tätä palstaa?
ne kirpparilta ostetut vauvanvaatteet on ko uusia...nehän on niin lyhytikäsiä!!!
materia on täysin merkityksetön asia, pääasia on se, että vauva saa rakkautta ja huolenpitoa ja tarpeensa tyydytettyä. Vauvoilla ei ole vielä mitään materiaalisia tarpeita. Meidän vauva on oikein tyytyväinen isosiskonsa vanhassa pinnasängyssä tai vaunuissa. Sitä paitsi nykyaikana uuden ostaminen vain uutuuden itsensä vuoksi on ekologisesti täysin kestämätöntä.
vauvaansa vaatettaakseen ja ottaa vauvalleen käyttöön kadulta löytämänsä tuttipullot joutaa kyllä antamaan vauvansa pois.
vaunut ja pinnasängyt vaihtaa vaan sitä että kyllä vauvaansa voi edes sen verran arvostaa että sille muutaman uudenkin vaatekappaleen tai tavaran hankkii, vaikka oliskin samaa sukupuolta isomman lapsen kanssa.
luulin että oot tosissas =) no hyvä juttu oli =)