Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini painostaa minua siirtämään 4kk vauvan omaan sänkyyn,

Vierailija
30.12.2009 |

koska se ei muuten opi nukkumaan itsekseen. Minulle on kuitenkin ollut helpompaa pitää vauva vieressäni, koska imetän öisin monta kertaa.

Kertokaa, onko tästä tavastani oikeasti jotain konkreettista haittaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä olet vauvan äiti ja päätät nukkumisjärjestelyistä ihan itse. Vieressä nukkumisesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin.

Vierailija
2/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on nyt 13 kk vanha, ja on nukkunut omassa sängyssään omassa huoneessa nyt ehkä kuukauden tai pari. Ei vaan haluttu aiemmin siirtää. Ja mitään ongelmia ei ollut, koska poika oli kypsä siihen itse. Joka ilta käy nukkumaan klo 20 ja esim tänään heräsi 7.30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten omassa sängyssä ku pelkäsin että lytistän sen... ni kyl kannattaa laittaa omaan sänkyyn sanoisin minä jos se sit 6 kk viel nukkuu sun vieressä ni se on aika helvettiä yrittää opettaa omaan sänkyyn....

Vierailija
4/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten omassa sängyssä ku pelkäsin että lytistän sen... ni kyl kannattaa laittaa omaan sänkyyn sanoisin minä jos se sit 6 kk viel nukkuu sun vieressä ni se on aika helvettiä yrittää opettaa omaan sänkyyn....

Jos sulla ei ole asiasta kokemusta niin miten voit sanoa että on helvettiä??

Vierailija
5/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä ohjeita ehtii tulla vielä muitakin, ja ne on paras jättää omaan arvoonsa. Ainakaan mihinkään painostuksiin ei pidä lähteä.

Vierailija
6/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat jotka on pitäny omassa sängyssä että oli helvettiä opettaa omaan sänkyyn sit myöhemmin =)

Vierailija
7/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml

Lastenpsykiatri Jukka Mäkelä: Perhepeti on ihmisen perusmalli

Meillä muuten on kaksi perhepetiläistä lasta, joista kumpikin on omasta halustaan siirtynyt omaan sänkyyn noin kaksivuotiaana. Eivätkä ole sen jälkeen tulleet kertaakaan edes keskellä yötä viereen, vaikka melkein toivoisin joskus, että tulisivat, kun on niin ihanaa nukkua lapsi lähellä. :)

Vierailija
8/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 1,5-vuotiaana ja ei mitään paria yöllistä huutokonserttia kummempi juttu ollut. Itse olen tykännyt nukkua sekä esikoisen kanssa ja nyt vauvan kanssa vierekkäin. Ihana tuoksutella öisinkin nukkuvaa lasta ja herätä yhdessä vierekkäin.

Vierailija
9/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita esittää äidilleni. Hän muuten sanoo myös, että 4kk ikäisen vauvan pitäisi jo nukkua läpi yön. Mitäs tästä sanotte?

ap

Vierailija
10/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2,5 vuotta, ihan vauvana nukkui omassa sängyssä. nyt lapsi pikkuhiljaa siirtyy omaan isojen lasten sänkyyn.

Vierailija
11/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita esittää äidilleni. Hän muuten sanoo myös, että 4kk ikäisen vauvan pitäisi jo nukkua läpi yön. Mitäs tästä sanotte? ap

mulla kohta 6 kk vauva ja herää vieläkin 2 kertaa yöllä!

Vierailija
12/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 6-8 kk välillä unet alkavat pidentyä, kun kiinteään on ruvettu tottumaan. Anna vaan lapselles ruokaa kun sitä tarvitsee.

Vierailija
13/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita esittää äidilleni. Hän muuten sanoo myös, että 4kk ikäisen vauvan pitäisi jo nukkua läpi yön. Mitäs tästä sanotte?

ap

Olisihan se kiva, kun nukkuisi, mutta ainakaan kukaan meidän kolmesta ei ole nukkunut lähellekään läpi yön vielä tuon ikäisenä. Vasta noin vuoden ikäisenä ovat alkaneet nukkua niin, että ovat heränneet ekan kerran vasta joskus neljän, viiden aikaan.

Ehkä puolivuotiaana oli pahin heräilyvaihe meidän kolmella ja samoin on ollut kaikkien kavereiden lapsilla.

Vierailija
14/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kk iässä yönsä ja toiset eivät. Sama pätee isompiinkiin lapsiin. Joten se siitä "pitäisi" -asiasta. Jos et itse ap mitenkään kärsi mistään nukkumajärjestelyistänne niin teette niinkuin parhaaksi näette. Ja lopultahan on aivan sama missä se lapsi nukkuu vaikka nukkuisi pöydän alla kunhan nukkuu ja kaikilla on hommat ok.

Vierailija
15/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on nyt 13 VUOTTA vanha, ja on nukkunut omassa sängyssään omassa huoneessa nyt ehkä kuukauden tai pari. Ei vaan haluttu aiemmin siirtää. Ja mitään ongelmia ei ollut, koska poika oli kypsä siihen itse. Joka ilta käy nukkumaan klo 20 ja esim tänään heräsi 7.30.

heh :) Äitis on oikeassa!

Vierailija
16/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään pelkällä imetyksellä, erittäin epätodennäköistä, että nukkuu täyttä yötä vielä tuolloin! Toiset vauvat nukkuvat ja toiset eivät, on niin yksilöllistä puuhaa! Jotenkin tuntuu, että äitisi nyt vaan haluaa päteä sun kautta ja saada sut vaan epävarmaksi omista äidintaidoistasi, ihan kuin olisi mustasukkainen tms?!?

Meillä esim. esikko ei suostunut imetystä harrastamaan ollenkaa ja 1kk jälkeen siirryttiin täysin korvikkeisiin ja tosiaan nukkuikin sitten 2kk ikäisenä jo täydet yöt.

No näiden toisten kohdalla onkin sitten ollut IHAN jotain muuta ;)

Ja omaan sänkyyn siirtämisestä. Älä kuule huoli noista kommenteista. Meillä nukkuu kolmevuotias vielä samassa huoneessa meidän kanssa, tosin omassa sängyssään. On ihan itse halunnut jossain kohtaa omaan sänkyyn ja nyt haluaa jo omaan huoneeseen, johon hänet siirretään uuden vuoden jälkeen. Muiden kanssa mennään myös omaa tahtia eikä meillä kyllä ole kenenkään kanssa tapeltu omaan sänkyyn menemisestä, ihan omasta halustaan ovat sinne halunneet. Ja aina saa tulla meidänki väliin nukkuun jos siltä tuntuu, ehkä se idea onkin siinä ?! Mene ja tiedä.

Vauva-aikana päikkärit nukuttiin omassa pinniksessä. Yöt sitten joko pinniksessä tai mun vieressä, millainen nyt sattui ilta oleenkin. Kaikkien kohdalla on pinniksestä luovuttu n. 1,5v ikäisenä kun osaavat tulla omista sängyistään kunnialla alas..

Vierailija
17/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta ulos. Olet kohteliaan kinnostunut tietysi ("Niinkö?" "Ahaa!") hänen näkemyksistään, ettei tule riitaa. Hän hyvää hyvyyttään tietysti vaan... Teet juuri oikein vaavisi kanssa.

Vierailija
18/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä moni täysimetetty nuku 4 kk iässä. eikä omassa sängyssä.

Vierailija
19/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoivat jotka on pitäny omassa sängyssä että oli helvettiä opettaa omaan sänkyyn sit myöhemmin =)

On niin jotenkin surullista, kun ei osata mennä lasten ehdoilla :( Lapsi todennäköisesti pelkää nukkua omassa sängyssään yksin. Toiset laittavat jopa omaan huoneeseen yksin. Ihan kammottavaa. Lapsella on vilkas mielikuvitus ja asiat uusia ja outoja ja asioita yhdistellään ihan miten sattuu jne. Helvettiä tuosta tulee juuri sen takia, ettei ole vielä kypsä ja valmis olemaan yksin! Se on vieläpä yksilöllistä.

Omaan oloon ja sänkyyn kun voi totutella ihan leikkien ja lyhyiden aikojen kautta kaikista helpoiten. Meillä mm. on oma sänky siirretty meidän sänkyyn kiinni, jos tulee pelottava tilanne tai muuten halitunne niin aina voi kiivetä viereen. Siitä on myös helppo "tuupata" omaan sänkyyn takaisin, kun nukahtaa jne. Nimittäin mitä enemmän niitä heräämisiä on omassa sängyssä niin sitä helpommaksi sinne jääminenkin muodostuu. No ainakin meillä on huomattu tämä.

Nyt esim. meidän vajaa kahden vanhan kanssa menossa tuo vaihe ja ennen nukahtamista haluaa tulle ihan hetkeksi viereen. Siinä kohtaa nähtävästi jokin kohta, kun pelottaa. Silti ennen nukahtamistaan kömpii ihan itse omaan sänkyynsä. Kenenkään ei tarvitse nousta sängystä tai kävellä ja saatan itse olla jo unessa kun tulee/lähtee.

Vierailija
20/25 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieroitat lapsen kainalossa nukkumisesta ennen kouluikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi