Apua imetyksen lopettamiseen...
Vinkkejä kaivataan 8 kk vauvan rinnalta vierottamiseen. Kiinteitä syödään jo monta kertaa päivässä, päivätissistä neiti on itsensä vierottanu jo 3kk sitten. Rintaa syö vain illalla sekä öisin.
Ongelmana onkin tällä hetkellä tuo öisin "jatkuva tissuttelu". Olen miettinyt jo jonkin aikaa imetyksen lopettamista, koska esim. öisin neiti vain imeskelee tissiä. Tällä hetkellä tietty imuttelun syynä voi myös olla puhkeavat hampaat sekä suunnaton eroahdistus... Lähinnä kysyisin vain että kannattaako panna tissittelyt heti kerrasta poikki, koska kertoja nyt on niin vähän enää.... :D
Kommentit (3)
Entä jos vauva ei hyväksy isää millään tavoin öisin, vaan karjuu äidin perään? Huudatetaanko vain?
aivan sama tilanne! Siihen asti oli pitkään syöty vain kerran yössä, mutta yhtäkkiä vauva söi kolme kertaa yössä. En kannata vieroitusta tuossa iässä juuri tuon eroahdistuksen takia. Meillä lapsi 1v ja imetän edelleen yöllä kerran. Vieroitan sitten kokonaan, kun lapsi on kehityksessään hiukan tasaisemmassa vaiheessa. Eroahdistusta kun on vieläkin. Uskon, että hyötyä niistä muutamistakin imetyksistä on lapselle :) Minun neuvoni siis on, että sinnittele nuo hankalimmat ajat yöimetyksen kanssa ja vieroita sitten, kun lapsi on "rauhoittunut".
meillä onnistui kun itse en ottanut poikaa viereeni vaan nukuin yön olohuoneessa, isi hyssytteli pojan