Mitä mieltä nimestä Lotta?
Kommentit (36)
sillä tyttäremme on Lotta. Hän on tosi ihana tyttö, aloitteellinen, sosiaalinen, nätti ja kiltti. Kerrassaan suloinen tyttö, muidenkin mielestä kuin äitinsä. :)
Minulle Lotta tuo mieleen Astrid Lindgrenin ihanat lastenkirjat ("Se pikkuinen Lotta"), kesän ja lasten touhut ja reippaan ja aloitteellisen pienen tytön.
olimme miehemme kanssa yksimielisiä kun ehdotin Lottaa. Ja Lottapotasta keskusteltiin myös ennen nimipäätöstä. Lapset ja aikuisetkin kyllä vääntävät nimestä kuin nimestä ilkeyksiä jos tahtovat.
Ajateltiin tuota Lottaa sotahistorian vuoksi myös, minusta nimi on historiallinen eikä mikä tahansa perunimi tämän takia! Toiseksi tärkeää oli kansainvälisyys.
Hyvin sopii kantajalleen nimi, monet ovat maininneet että Lotta on vahvan naisen nimi ja mielestäni se pitää hienolla tavalla paikkansa.
Ollessani raskaana Lotta oli paras vaihtoehto, vaan tulikin poika =)
Te, jotka sanoitte, että olisitte antaneet lapselle nimeksi Lotta, mutta tulikin poika, niin minkä nimisiä poikia teillä on?
En tiedä, mikä minusta olisi tullut, jos olisinkin ollut poika, eipä ole tullut puheeksi vahnempieni kanssa, veikkaan, että Kalle.
Ihanaa uutta vuotta kaikille Lotille, Lottien vanhemmille, niille, jotka pitävät tästä nimestä ja niille jotka eivät pidä :D
t. Lotta
Meillä myös yksi sen niminen, ihana, reipas 9-vuotias tyttö.
Lotte tuo mieleen hienostelevan perheen tenavan, en tykkää.
Ei missään nimessä ihananihananihanansuloiseniiiihana, muttei toisaalta millään lailla ärsyttäväkään. Yleisyydeltäänkin ihan tavallinen. Ihan kiva.
yleinen onkin, mutta ei ns. muotinimi. Samaa sarjaa Lauran kanssa. Laura ehkä "hienostuneempi". Lotta sellainen maanläheisempi.
Olen aina tykännyt nimestäni. Muutaman muun Lottan tiedän/tunnen, mutta ei ole onneksi nin yleinen nimi.
Tutun lapsi on Lotte, mikä on myös kiva.
Minulle tulee väistämättä mieleen, että kiusataanko ja ilkutaanko Lottaa tyyliin "Lotta-potta". Muutoin pidän paljon nimestä ja harkitsen sitä lapselleni.
t. ap
70-luvulla mummelit oli kuulemma innoissaan kun joku vielä kunnioitti lottia antamalla nimen Lotta. Vanhempieni kommariystävät sen sijaan haukkuivat.
No tottakai ala-asteella joku tuli sanomaan kerran mulle "Lotta-potta". Reippaana tyttönä tein välittömästi selväksi, ettei se ole kenenkään mielestä yhtään hauskaa ja se jäi siihen.
Lapset on lapsia, varmasti jokaisesta nimestä saa jotain ilkeää väännettyä. Ei mun itsetunto ainakaan yhteen pottaan kaadu :D
Olen ap varmasti pienen prinsessan äiti, onnittelut :) En kyllä voi sanoa, että olisin koskaan halunnut olla minkään muun niminen.
Pari kertaa on isommat lapset vähän ilkkuneet "Lotta-pottaa" eli tulee varmaan sitä kuulemaan myöhemminkin, mutta en usko, että siitä mikään iso juttu tulee. On paljon muitakin syitä, joista lapset voivat kiusata.
Oon ollut ihan tyytyväinen nimen valintaan. Ainoa asia mikä ehkä kaduttaa on se että olisi ollut kiva keksiä tytölle joku kauniimpi ja hienostuneempi nimi, mutta eipä sellaista mieleistä keksitty.
Jos siis on tyttölapsi tuloillaan.
Ensisijainen syy on isoäitini, joka aikaan oli lotta. Eikä mitään kommaritaustaa meikäläisellä tai miehelläkään ;-) Nykyään tuota meidän lähihistoriaa tarkastellaan ehkä hieman eri tavalla kuin vielä 60-70-luvulla.
ihan kamala! Lotta on lehmityttö jolla on vanha keittiöpyyhe käärästynä hiusten ympärille.
Lotta on myös sisareni kiero ystävä.
Tulee mieleen myös Lotta -kirjasarja.
Ja täytyy sanoa, että niin on nimensä oloinen että hyvin osui. Oikeastaan persoonaan olisi sopinut lisäksi vain Justiina, mutta siitä en niin pitänyt... ;)
Laittakaa toiseksi nimeksi,älkää ensimmäiseksi tulee tosiaan mieleen joku lehmityttö, vaikkei mulla mitään karjakkoja vastaa olekaan.Minustakin se on yksi kauheimmista tytön nimistä,valitettavasti.Tosin kaikkeen tottuu ja tehän sen päätätte minkä nimen lapsi saa ei me täällä!
hyvä riimi sanalle potta