Te, jotka olette viettäneet häitänne raskaana.
Miten kaikki meni? Oliko juhlissa "tylsää"? Miten löysit sopivan puvun? Itsellä tilanne se, että kesällä häät ja nyt tuli plussa testiin. Pitäisikö häitä siirtää vai pidetäänkö häät suht ison vatsan kanssa? :)
Kommentit (16)
Vuokrasin puvun Beluasta- nätti oli. En halunnut olla valkoinen mahtava muumi. (Täältä kyselin aikanaan pukuvinkkejä ja aika kuvaavaa on, että sain kyllä paljon kommentteja, mutten yhtäkään pukuvinkkiä. Kaikki kävivät varsin törkeällä tavalla rääkymässä, että kuinka VOIN MENNÄ NAIMISIIN PAKSUNA. Tämä taitaa olla toiselta nimeltään körtti-palsta). Minusta juhlat eivät olleet tylsät. Me ei olla enää mitään nuoria, eikä häissä ollut muutenkaan tarkoitus leikkiä kaikenmaailman hääleikkejä. Kaikki tunsivat melkein jollain tavoin toisensa, vain 50 lähintä sukulaista ja ystävää oli kutsuttu. Viiniä ja olutta oli tarjolla, vaikka morsian nauttikin kivennäisvettä. Enhän minä osaa arvella, mitä sun pitäis tehdä. Itse olin hyvässä vedossa loppuun asti(raskauden loppuun tarkoitan) ja jaksoin siis tanssia juhkakengissäni viimeisimpien joukossa puoleen yöhön. Jatkoille en sitten aikonut mennäkään, vaan karattiin sulhon kanssa sit omaan sviittiimme.
raskaana, puku oli ihan normi hääpuku nyörityksillä, jotta oli säätövaraa. Hyvin meni ja hauskaa oli :)
Teetin puvun hääpukuja vuokraavassa liikkeessä enkä myöskään näyttänyt muumilta. Osasivat tehdä kauniisti laskeutuvan puvun. Toki aika turhake se kyllä kaapissa on...
Mutta mukavaa oli. Mieluiten kuitenkin menisin ilman raskautta naimisiin, koska olin aika väsynyt jatkuvasti. Pahimmassa tapauksessa sitä voi olla sairaalassa supistusten takia. Itselläni oli kuukausi laskettuun aikaan.
Kun menimme naimisiin, joten ei ollut ongelma mahtua pukuun. Pyörryin pari kertaa tosin kuumuuden vuoksi, mutta se ei varmaan Suomessa ole kesälläkään ongelma. Join puoli lasia spumanteakin ja häävieraat(ja sulhanen)sitten enemmän. Häät olivat kyllä tylsät, mutta minun oman persoonani vuoksi häät olisivat olleet muutenkin tylsät.
miten onnistuisi viettää häät pienen vauvan kanssa? Onko sellaisesta kokemusta kenelläkään?
Ja kamalaa oli. Mulla oli aivan tolkuton pahoinvointi, olin aina välillä ollut tiputuksessa jne. Puvun olin ostanut jo ennen raskautta ja sitä oli tarkoitus pienentää, mutta lopulta rintojen kohdalta piti suurentaa jokainen mahdollinen milli, että turvonneet rintani siihen mahtuivat.. Onneksi meillä oli häät vain alle 20 vieraan kesken, muutoin olisin perunut koko homman.
Raskauden loppupuolella olin taas turvonnut 35 kiloa, kävelin liitoskipujen takia välillä kepeillä jne. Eli ihan satavarmasti en olisi suostunut häitä viettämään silloinkaan.
Niin, en sentään kuitenkaan kesken häiden ollut tiputuksessa :)
Vauvahäistä en osaa sanoa mutta raskaana ollessa meillä ainakin häät menivät hienosti. Häät olivat jo suunnitteilla melko pitkällä ja pukukin varattu kun sain tietää olevani raskaana. Ei siinä tullut mieleenkään häitä perua vaan muutettiin vaan suunnitelmia. Puku oli kaksiosainen, nyörit selässä ja ompelija korjasi sitä premman malliseksi. Häiden aikan raskausviikkoja oli 27 ja maha kauniin pyöreä. Juhlimme mieheni kanssa aivan viimeisten joukossa ja lähdimme sitten hääsviittiin. Seuraavana päivänä lähdimme häämatkalle kahdeksi viikoksi. Ihana kokonaisuus kaiken kaikkiaan.
Ota ap huomioon, että jos sinulla onkin enemmän supistelua, joudut ehkä loppukolmannekselle suunnitellut häät perumaan.
Itse olen ollut aika aikasesta vaiheesta (rv24) levossa kotona. Häät viikolla 16 olivat raskaat.
tosin vasta viikolla 12. Pahoinvointi ja väsymys olivat sen verran rankkoja että mieluummin olisin viettänyt hääjuhlat ei-raskaana. Polttaritkin oli aika huvittavat kun jouduin kieltäytymään koko ajan tarjottavasta alkoholista :) Hääpuku mahtui just ja just päälle ja hääkuvia kun kattoo niin näytän turvonneelta. Eli en suosittelis kenellekään naimisiin menemistä raskaana.
ja alle sata vierasta.
Ei ollut yhtään tyls'', edellisestä liitosta oli kolme lasta, 3, 6 ja 7-vuotiaat.
Ei harmittanut vaikka hääyökin oli sama suurin piirtein kuten ennenkin, kaikki lapset olivat kotona yön. Vanhempani ottivat usein lapsia yökylään jne. mutta nyt äitini ajatteli ettei se tästä muutu, hääyönä ollaan kuten ennenkin ja tulevaisuudessa.
Ostin sellaisen tumman vakosamettisen pitkän mekon, vyötärön yläpuolella oli ns. lappu josta henkselit samaa kangasta. Kiiltävä nauha kiersi lapun reunaa, tumma.
Näin kun hääkuvia katsoo, ei mielestänu pahan näköinen asu, itse hiukset laitettuna ammattitaitoisella kampaajalla ja kukat kruunaavat tilanteen.
Onnea Sinulle ja miehellesi. Minä en ajatellut siirtää häitä raskauden takia.
Viikolla n.20 viikolla. Silloin monelle selvisi vasta että olen raskaana. Oli myötäinen hääpuku,mutta masu vielä pieni. Voin hyvin eikä painoa silloin vielä kuin 2kg lisää. En ottanut alkoholia, muut nauttivat. Jaksoin hyvin ja kaikki meni hienosti. Ainoa mitä piti tehdä oli mitata omat mittansa vielä paria päivää ennen häitä, että vuokrattu puku sopi päälle. Sovittiin että soitan ja ilmoitan jos vatsan ympärys kasvaa yli sentin edellisestä :)
Hankalaa. Osa olisi tanssinut häitään ennemmin ei-raskaana ja osaa ei raskaus ole hidastanut. Meillä on tosiaan kirkko varattuna, että on tässä päätettävä, mitä tehdään.
Esikoinen on tulossa. Hieman tarkoitettua aiemmin sai alkunsa, mutta ei kyllä haittaa. :) Nämä häät nyt vaan hieman mietityttää. Toisaalta raskaus on ihan alussa, että mitä vaan voi käydä.
ap
ja olemme menossa naimisiin kun on rv 34 menossa.. juhlista tulee hyvin pienet.. menemme keskenämme naimisiin ja kirkosta tulevat todistajat.. pidämme häät silloin koska haluan olla vaimo ennen kuin menen synnyttämään.. :)
Vaihtoehto olisi tietysti mennä naimisiin ennen synnytystä ja juhlia sitten myöhemmin.
niin sulla ei ole vielä vatsaa ja jaksat juhlia. Sitäpaitsi: kesähäät on monille riesa. Niitä on niin paljon. Olisi ihanaa, jos joku järjestäisi juhlansa jo keväällä.