Tammikuun 2009 Taaperot!
3xäippä74 35v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v, p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Aliisa71, p01/09
Amelie, p01/09, Oulu
Basilika5 33v, t4/03, t4/05, p4/05, p1/09, Etelä-Suomi
Chryseis 30v, p05/05, t01/09, Kangasala
Curious 34v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Fanni09 32v, t01/09, Helsinki
Hanski83, 26v, p01/09, Kanta-Häme
Heidiliini, p01/09
Hömppä27 27v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32v, t-02, t-05 ja t01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t10/06 ja t01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09, Pirkanmaa
Kotiäityli 38v, t08/99, t05/02, t02/09, Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v, p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Mae 31v. t01/09, Itä-Suomi
MAMI82 27v, t01/09, Uusimaa
Marlene 28v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minni 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Mono 25v, t01/09, Helsinki
Omppulin äiti 25v, p01/09, Helsinki
Pantsa 31v t04/04, p01/09, Etelä-Suomi
Raisa-78 31v, t 03/07, t 01/2009, Itä-Suomi
Ronjuska 34v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
tiitinen 23v, p 01/09, Turku
UlMa 21v, p01/09, Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1083490/tammikuiset_…
Heips!
Tässä uusi ketju Omppulin ehdotuksesta. Mukavaa synttärijuhlaa teille!
Joulu vierähti meilläkin sukuloidessa mun vanhemmilla ja sukulaisilla ja uusi vuosi puolestaan pyörähtää käyntiin anoppilassa.
Neidin uusimmat taidot on ilman tukea seisominen 5-10 sekkaa ja reipas kävely/melkein juoksu kun käsistä pidetään kiinni. Osaa sanoa "hathuu" kun joku aivastaa. :D
Perhepäivähoito alkaa parin viikon päästä. Ens viikolla käydään tutustumassa.
Kirjoittelemisiin!
MAMI ja Typy huomenna 11kk
Kommentit (69)
Meillä on melkoinen touhu ja kiire poikien kanssa enkä ole täällä muistanut vierailla vähään aikaan. Isompi puhuu jo vaikka mitä, nukkuu isojen sängyssä ja on oikein reipas ja huolehtiva isoveli. Pienempi on jo päälle 6kk, konttaa, syö&nukkuu hyvin. Äiti taas ei oo niinkään reipas, jonkinlaista väsymystä/masennusta pukkaa.
Meille ei enää vauvoja ole tulossa, tätä lajia on nyt ollut riittämiin ja kaksi on sopiva luku.
Onnittelut Marielle vauvasta, ihan oikein laittaakin perhe etusijalle ja nauttia lapsen kanssa olosta kun se vauva-aikakin menee niin nopeasti.
Ja äipälle onnea tulokkaasta!
Kukas muu vielä odottaa seuravaa? Mua ihan puistattaa ajatuskin että oisin ite raskaana...;)
Mitenkäs muilla yöt sujuu? Ja onko pahasti jo uhmaa ilmaantunut?
Täällä on säännöllisen epäsäännöllisesti yöheräämistä ja huutamista, ihan järjetöntä taistelua ja karjumista kun ei halua nukkua enää, vaikkapa klo 3 yöllä. Päivittäisissä asioissa on kans välillä kauhea taistelu, vaipanvaihdot ja pukemiset menee välillä painimalla sekä kauhean huudon säestyksellä. Onneksi enimmäkseen yöt nukutaan ja päivätkin sujuu melko mukavasti.
Hyvää syksyä
Omppulin äiti & pojat 1v10kk ja 6,5kk
Pitkästä aikaa täälläkin..
Onnea äipälle raskauteen! Ja Marielle vauvasta!
Meillä neidillä on ihan järjetön uhma. Mitään ei tehdä ilman huutoa. Ite pitäis kaikki tehdä ja suututtaa, kun ei taidot ja hermot riitä. Välillä äitilläkin tahtoo hermot mennä tuon jäärän kanssa. Mutta toisaalta on niin ihana pikku prinsessa, kun sitä itse tahtoo. Puhuu paljon ja matkii kaiken. Pitkiä lauseita tulee ja latelee loruja ja laulaa lauluja. Käytössä on vielä yövaipat, päivästä jäi kesällä vaipat pois. Syöminen on välillä tosi huonoa, toisinaan ei suostu edes maistamaan ruokaa, mutta toisinaan vetelee kunnon annoksia ja herkkuja pitäis aina olla saamassa. Kun päättää jotain, niin se kans pitää. Yöt nukkuu hyvin omassa huoneessaan. Siirrettiin viime viikolla meidän makkarista pois, ettei häiriinny muihin ääniin...
Pikkuveli syntyi 9.10 ja tässä taas opetellaan tätä vauvaelämää. Neiti on loistava isosisko. Tänään kun vauva itki, meni silittämään tätä ja tuumas "voi, voi rakas" :) Tässä vaiheessa on mahdoton sanoa tuleeko näitä lisää, mutta se on varmaa ettei ainakaan heti ja näin pienellä ikäerolla!
Omppulin äitille voimia ja kannattaa hakea apua jos omat voimavarat ei riitä. Ja tsemppiä kaikille muillekkin!
Hömppä, neiti 1v9kk ja jätkä 3vk
ei hommat olisi olleet ihan riittävän hankalia muutenkin hoitaa, hankin sitten riesakseni vielä murtuneen ja kipsatun nilkan... Toista viikkoa vasta kipsin ja keppien kanssa kuljetaan, reilu 4 vielä edessä.
5v:stä on onneksi ollut iso apu isompien ollessa koulussa. Kiitettävästi on äitiä totellut ja vahtinut pienempiä + pitänyt pois pahanteosta. Alkaa kyllä vähitellen koko porukkaa isäntää myöten kyllästyttämään äidin jatkuva passaaminen ja huutelu: tuo sitä ja vie tämä... Mutta kun en muuten pysty tekemään kuin istuen, on pakko saada tavarat viereen.
Hömpälle onnittelut prinssin johdosta!
Hyvää marraskuuta ja joulun odotusta kaikille! Kohtahan se joulu jo on, meillä jo lasketaan päiviä. :)
Äippä, Juulia + muu nelikko ja villis 7+
Vieläkö tätä palstaa joku kerkiää lukemahan? Tänään on Juulian 2v synttäripäivä ja sen kunniaksi piti tulla kattomahan onko tää mitää tapahtunu sitte viimme näkemän... Hilijaasta näyttää olevan. :)
Täälä on kaikki hyvin, 2v neuvola on loppukuusta niin sitte tietää taas uusimmat mitat. Ittekki oon jo aika hyväs kunnos tuon kinttu-episodin jäljiltä. Kaikkia sitä pitiki mennä toheloomahan.
Mutta pitää lähtiä tästä kauppahan, ei muuten tuu ruokaa kaappihin...
Äippä ja Juulia jo 2 vee :)
Heippa, kuittaus täältäkin, että hengissä ollaan ja hyvin voidaan =) Nimimerkki muuttunut sitten viime kerran tosin...
Neiti 2 v. on todella energinen tapaus, ei pysy paikallaan yhtään. Ja jotta aika ei kävisi pitkäksi, niin kesällä tulee sitten meillekin perheenlisäystä. Niissä merkeissä ainakin 3xäippä on tuttu nimimerkki, taidat tuolla kesäkuisissa kirjoitella? Meillä la muuttui myös kesäkuun puolelle, mutta kun heinäkuisissa aloitettiin "projekti", niin oon sitten tuolla heinäkuisten puolella raskausjuttuja kirjoitellut.
Taitaa jo lähes kaikilla 2009 tammikuisilla ollakin nuorempia sisaruksia tullut tai tulossa, jos siis vielä on tullakseen =)
Tyttö oli 2 v neuvolassa 11,9 kg ja 88 cm pitkä. Kasvaa hyvin, puhuu paljon ja on aloittanut uhmaiänkin, mikä välillä ottaa hieman hermoon, varsinkin, kun nämä raskaushormonit on vielä lisänä sotkemassa...
Mites muilla tuo uhmaikä, joko on tullut ja miten mennyt?
t. mae/baba
sattuu ja tapahtuu!
Kävin tänään rakenneultrassa ja matkalla autosta hajosi kesken ajon takalasi! Kotiin pääsin sentään, vaikka takana on nyt melkoinen aukko.
Juulian kanssa käytiin neuvolassa, isompiin lapsiin verrattuna pikkuinen ja siro on edelleen: 85,7 cm ja 11,9 kg. Tasaisesti kasvaa omilla käyrillään (hyvä niin), taitaa tulla isänäidin sukuun. Sillä puolella on aika lyhyttä väkeä. :)
Uhmaa ei vielä ole meillä näkynyt (tai sitten se meni aika huomaamatta), mutta kiitettävästi osaa 3,5v isoveljen uhmaa matkia. :D
Mae/Baba:lle onnittelut myös uudesta tulokkaasta! Mä pyörin tosiaan harvakseltaan kesäkuisissa, enimmäkseen kyllä Kissankulman suurperheessä. :)
Mutta hommat jatkuu...
Äippä ja Juulia + 4 muuta ja juniori 21+
1v-synttärin johdosta!!
Ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille tammikuisille äideille ja "taaperoille" !!!(heh,hassu sana ennekuin tuota opii taas käyttämään omasta pikkuisestaan).Itselläni täällä aika apeat mielialat tuon eilisen Sello-ammuskelun johdosta;tuttu kauppakeskus ja ampujan kotikin tässä aika lähellä meitä (vain pari km)...
Ei vaan,nyt kutsuvat muut hommat;lisää kuulumisia sitten paremmalla ajalla!
T:kotiäityli ja Netta(tänään 11 kk)
HYvää alkanutta vuotta 2010 :)
Meillä Aada alkoi kävelemään 30.12 ihan yhtäkkiä, hassun näköistä kun neiti niin pieni...
Joo ihan samaa tässä ajattelin kun kotiäityli että sello on ollu vaki kauppa ja itse asiassa mekin asutaan aika lähellä paikkaa missä se hullu asui.
Itse asiassa se nainen joka kuoli siellä prismassa niin hänen vanhemmat asuu meidän talonyhtiössä, täällä oli eilen aika hiljaista siis ne jotka tiesi asiasta :( Tuollaiseen ei oikein voi sanoa mitään,....
Meillä pikkumies 3v on tosi korkeessa kuumeessa ja on nukkunut jo 2,5h odottelen et herää et saan lääkitä ja ruokkia pojan ja toivotaan et kuume alkaa laskemaan.Viikon päästä pitäisi mennä reissuun ja nyt vaan kaikki sormet ristiin ettei muut tule kipeäksi.
Meillä oli oikein mukavat synttärit, sankari viihtyi hyväntuulisena ja reippaana koko päivän. Kakkua maisteltiin, Onni omin käsin ja taisi se ihan hyvää olla. Mutta leipä ja hedelmät on sitä kaikkein parasta. =)
Nyt ei jaksa kummempia, univelat painaa kun tuli viikonlopun aikana nukuttua hyvin vähän. Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Omppulin äiti & 1v Onni
Nyt tää mamma ihan paniikissa..Minä siis syön pillereitä ja menkat on tullut sillai ihan normisti. Voipi olla että nuo pillerit ei oo toiminut..KÄÄK siis mun nännit on laajentuneet ja mun toisesta tissistä tulee maitoa, aadaa imetin vain 3 kk, tää ihan paniikissa kun ollaan miehen kanssa puhuttu et 3 muksua on ihan riittävävsti meille. Tilasin nettiapteekista testin, se tulee vasta huomenna postin mukana...en ukolle voi viellä sanoa mitään ettei turhaan hermoile. Siis onko mahdollista että maidontuotto on raskauden oire???
Kylläpä tuo kulunut vuosi meni hujakkaan ohi, näin taaksepäin katsoessa sen huomaa.
Me oltiin Joulun pyhät Rukalla, ihanan rauhallista olla vain oman perheen kesken. Ainoastaan Rutun kolmen viikon sairastelu osui tuhon jaksoon, nyt sitten toisen antibiotti kuurin jälkeen alkaa olla suht terveenä.
Uudeksi vuodeksi sitten ahtuduttiin appivanhempien mökille...meitä oli 16:sta 70 neliössä ja 9 niistä lapsia joten ei siitä sitten sen enempää ;D mutta ihan mukavaa oli.
Nyt aletaan pikkuhiljaa palautumaan arkeen, torstaina alkaa koulu. Kevättä onkin mukavaa odotella, se menee kyllä nopeasti, miehellä on pari työreissua ja eikä aikaakaan kun on jo hiihtoloma, sitten maaliskuulle varattiin ykkösluokan matka (ilman lapsia) viikoksi, lähdetään kaupunkilomalle. Huhtikuussa lähdetään perinteiselle koko perheen laskettelu lomalle Ruotsiin.
Ruttu nousee tukea vasten ylös mutta aika haparoivaa se vielä on. Hampaita ei edelleenkään ole alhaalla kuin ne kaksi, mutta ihan hyvin nuokin pelittävät, ehkä ne loput sitten tulevat kaikki kerralla. Totaalinen täys tuho tyttö on ja loukkaantuu hirveästi jos kieltää, monet hyvät naurut olenkin saanut kun kun pikku prinsessa on niin vääryyttä kärsineen oloinen =DD Kaikki kiinnostaa ja kaikkea pitää maistaa...
Mukavaa alkutalvea Taaperoille ja mammoille.
JB72 kera pesueen
Tetin tein tänään ja negaa näytti, outoa vaan noi mun tissit ku nännit laajentuneet ja niistä tosiaan tulee sitä maitoo. Tavallaan olen helpottunut mutta sit taas tavallaan vähäsen haikeena. Sorry et aihe nyt pyöri pelkästään tämän mamman ympärillä.
Myöhästyneet synttärionnittelut jo yksivuotispäiväänsä viettäneille ja onnea kaikille muillekin taaperoille, joiden päivä pian koittaa! (Meillähän suuri päivä on 18.1)
Lootuskukkanen: Onnea negasta, voinen sanoa, jos nalonen kerran ei ole toiveissa. Täällä puolestaan se plussa on koko ajan haaveissa, mutta eipä tuota kuulu. Ainakin 20 testiä olen syksyn mittaan tehnyt ja joka kerta sama pettymys. Nyt on kuitenkin hieman toivoa ilmassa kierron suhteen (heinäkuisen keskenmenon jälkeen 105 päivää, edellinen 54 ja toivotaan, että päästäisiin jo normaaliin.) Mutta eipä enempää tuosta, se asia kun ei tälle palstalle kuulu. Ilmoitanpa vain edelleen kuumeilevani vitosta.
Tai jatkan aiheesta sen verran, että ilmeisesti imetys sotkee omaa hormonitoimintaani. Minä kun en sitten millään malta alkaa vierottamaan tuota poikaa. Iltanukutus on edelleen tissille. Hieman olen miettinyt pitäisikö kokeilla tuossa yksivuotispäivän jälkeen antaa isukin kokeilla pojan nukuttamista muutamana iltana. Aamulla imetän myös ja toisinaan päivälläkin jonkin kerran (riippuen vähän siitä miten laiskalla päällä olen, jos olen kovin laiska niin en jaksa kaivaa tuolle ruokaa esiin vaan tökkään tissin suuhun)...
Meillä ei vielä seistä ilman tukea. Seiniä pitkin kävellään ja muuten lykitään tuoleja edellä. Taaperokärryä ei oikein ole tajunnut, että se olisi siihen tarkoitukseen omiaan.
Nyt on lähdettävä aamupalan etsintään. Mukavaa loppiaista kaikille!
Uskomatonta, että meidän taaperot täyttää jo vuoden! Meillä tosin vasta helmikuun puolella, mutta silti. En olekaan piiiitkään aikaan käynyt täällä ja nyt luin marraskuun ja joukuun pinot. Paljon on tuttuja nikkejä vielä keskusteluissa mukana. =).
Meidän pikkumiehelle otettiin sikarokote ja influenssarokote, kummastakaan ei mitään oireita. Pientä nuhayskää on ollut, muuten ollaan oltu terveitä. Ihme ja kumma! Jouluna lähdettiin kävelemään jo ihan tosissaan, nyt vaan kävellään, jos tosi kiire iskee niin sitten konttaa. Puremisesta joku puhui, meillä myös, puree sisaruksiaan ja mua. Koitetaan kieltää, muttei oikein vaikutusta. Vanhemmat lapset ei muistaakseni purreet.
Yösyötötkin lopetettiin marraskuussa ja ne olikin pois n. kuukauden,kunnes tuli jokin ihmekausi, että huudettiin reilun viikko suoraa huutoa tai kiljuttiin sängyssä ja seisottiin. Piti istua sängyn vieressä muutamaan otteeseen per yö ja siinä saattoi mennä tuntikin kerralla. Huoh, viikon jaksoin tai jaksettiin ja sitten palattiin yötissiin taas! Nyt näyttäs, että unikoulu pidetään lähiaikoina uudelleen. Mies sen piti viimeksi ja pari yötä se otti. Harmittaa,kun sorruin siihen yösyöntiin taas, mutta tilanne oli jo kamala. Pikkumies herätti huudollaan isommatkin jne..
parit päikkärit nukutaan, samalla kun ulkoillaan isompien kanssa niin pikkumies ottaa nokoset.. ei todellakaan nukuta pitkiä unia, mutta samapa se. Hampaitakin on 6 vissiin, alhaalla 2 ja ylhäällä 4, lisää odotellessa =) 9kk mitat 72,5cm 9100g, huomenna ajattelin varata 1v neuvolan. Meidän vauva ei ole enää vauva..nyyh. Ehkäisy asioitakin pitänyt alkaa miettimään, mulla on tammikuun lopussa aika papa kokeeseen ja sitten varmaan se kierukka laitetaan. Yhdet menkat tullut vasta, heti kun yösyötöt loppu, nyt kun ne palasi niin en tiedä loppuko ne menkat siihen vai mitä. Katsellaan. Vauvaa meille ei enää tule nämä kolme riittää. Välillä kyllä tuntuu, että haluis vauvan vielä, mutta järki sanoo ettei enää. En nyt jaksais tähän samaan kun vanhin meillä vasta 4,5... hulinaa siis riittää.
Siinäpä niitä kuulumisia ja koitan käydä kirjoittelemassa tiuhemmin... Ihania kuvia muuten oli pikkuisista, mahtavia hiuksia joillakin. Meillä vaaleaa höytyvää vaan =)
synttäripäivä 5.2 ( meillähän oli laskettu 18.1), olikos se emmuli vai kuka, jolla meni kans aika pitkälle yli lasketun?
mehiz ja pikkumies 11kk 1pvä
Ajattelin tulla jotain kirjoittamaan ettei keskustelu ihan putoa listalta.. Moniko muuten vielä jaksaa käydä lukemassa täällä? Toivottavasti monet jaksaisivat vielä käydä kertoilemassa kuulumisia.
Täällä uhmataan ja koetellaan rajoja urakalla, muuten samaa rataa menee päivät. Joulutauon jälkeen päästään taas muskariinkin musisoimaan ensi viikolla. Mukava saada vähän lisää ohjelmaa päiviin, poika kiukkuaa aivan mahdottomasti jos ei missään käydä.
Mä odotan jo kesää, yleensäkin tässä vaiheessa vuotta iskee kova kesäkaipuu ja tekee mieli suunnitella kivoja kesäjuttuja tulevaa odotellessa. =)
Mukavaa tammikuun jatkoa ja synttärionnea 1v täyttäville!
Omppulin äiti & Onni
Hyvää alkanutta vuotta kaikille,
Täällä äitiysloma on virallisesti alkanut ja olen taas neidin kanssa kotona, joten ehdin ehkä paremmin kirjoittelemaankin taas tännekin.
Kuulumisista. Olemme muutaneet viimeisen kuukauden aikana kahdesti putkiremontin takia. VOi mikä rulianssi. Nyt asumme ainakin huhtikuun loppuun Espoossa omakotitalossa. Ahtaan kerrostaloasumisen jälkeen tuntuu oikein ruhtinaalliselta, mutta asuntoa on saanut siivota viimeiset kaksi viikkoa putkeen. Se vapautui meille puolisoni dementoituneelta isoäidiltä, kun hän lopulta pääsi terveyskeskukseen jonoon vanhainkotiin.
Meillä huristetaan kovaa vauhtia, kävelemään lähdettiin 10 kk iässä ja nyt menee jo lähes juoksuaskeleita. Minutkin on hämmentänyt nuo uhmaeleet. Välillä tuntuu, että neidin kanssa osaa olla tosi rankka, kun on yhtä kiukuttelua, kun asiat eivät mene mieliksi. En minä ymmärtänyt, että kiukuttelu osataan jo näin pienenä. Hampaita on alhaalla kaksi ja niillä on puraistu kerran vertavuotava haava äidin käteen, kun yritin ottaa suusta jotain pois... Yöllä herätään yhdestä kahteen kertaan ja maitoa on silloin pakko saada.
Meillä yksivuotissynttäreitä vietetään viikon päästä lauantaina. Lähellä asuvia kummeja ja sisareni perhe ovat tulossa juhliin. Ja valokuvassa ajattelin tytön käyttää.
Oma olo on ollut varsin hyvä huolimatta raskausviikkojen kertymisestä. Nyt on tosiaan vain alkanut hirvittää tuo pärjääminen neidin ja vastasyntyneen vauvan kanssa. Supistuksia esiintyy aina välillä, joten saa nähdä miten kauan vauva pysyy kyydissä. Onppulin äiti, eikös sinullakin ole pienokainen tulossa aivan piahkoin?
Mukavaa tammikuuta kaikille!
Fanni + pikkuneiti+ masuvauva rv 35+1
Onnea kaikille 1-vuotiaille tammikuisille!
Meillä kehitys on ollut huimaa viime aikoina. Pystyyn noustaan ilman tukea (ei vielä kävellä itsekseen), kiipeillään joka paikkaan, suomenkielisiä sanoja on omankielisen höpötyksen seassa joitakin, matkitaan aivan kaikkea ja kaikkia jne. jne. jne. Tämä näkyy sitten yöheräämisinä, joita on ja paljon, ja eroahdistuksena äidistä. Tyttönen roikkuu minussa kiinni päivät ja yöt, koko ajan pitäisi olla lähellä mutta siltikään ei ole hyvä. Vaikeaa tämä isoksi kasvaminen! :)
Myös meillä kiukutaan ja paljon. Ja huh, mikä temperamentti tytöllä on! Luultiin, että isosiskonsa on Tinttara isolla teellä, mutta pikkusisko vetää pitemmän korren siinä kevyesti. Kauhulla odotan varsinaista uhmaikää...
Hauskoja synttärijuhlia niille, jotka eivät ole vielä niitä juhlineet - meillä bileet on vajaan parin viikon päästä!
Raisa ja Niiskuneiti 11 kk 3 vk
En oo oikein osannu kirjottaa, kun tää taaperopuoli vähän hämää ... en vielä miellä vauvaani taaperoksi, kun ei kävele eikä ole vielä vuottakaan. Mutta aika korjaa tietysti tilanteen.
Oikein paljon Onnea kaikille kohta 1 vuotiaille ja jo täyttäneille. Meillä juhlitaan parin viikon päästä.
Meillä ei siis kävellä, seisotaan kyllä, tyhjennetään laatikot, kiipeillään ja suuhun menee edelleen kaikki. Sanoja ei ole käytössä yhtään, ymmärrys on valtavaa kuitenkin. Kiukuttelee esim. pukemisesta, muuten ei niin vahva temperamentti kuin oli keskimmäisellä. On harjoitellut itse syömistä hyvällä menestyksellä. Pottailu sujuu mainiosti ja yöt nukutaan jo hyvin.
Aletaan siirtyä normaaliruokaan ja -maitoon. Imetys on siis lopetettu 1½ kk sitten ja siinä samassa parani ne yötkin.
Myös meillä tuota eroahdistusta ja äidille kiukuttelua on ilmassa.
Hoitoon laitan pienen syksyllä, hakemus pitäisi täytellä.
Fanni: sinun raskaus on jo noin pitkällä, huh miten aika menee! Tsemppiä vaan kovasti!
Emmuli: tsemppiä miehen suostutteluun ja toivottavasti tärppäis teillä kolmonen :-)
T. Jaffa kera kolmen prinsessan
Moikka kaikille! Piti näin Onnin 1-vuotispäivän kynnyksellä tulla vilkuilemaan muiden kuulumisia. Meillä Onni meni päivähoitoon lokakuun lopussa ja on viihtynyt hyvin. Itse olen ollut kotosalla. Onnin kanssa elo sujuu rattoisasti, kun poika päivät saa leikkiä muiden lasten kanssa.
Onni oppi viikonloppuna käveleen ja on muutenkin jo iso mies. Yöt nukkuu omassa huoneessa ja harvoina öinä herättelee. pikkumies on varsinainen unikeko
ilimoottaurun, jotta oon hengis ja seleväjärkisenä (ainaki viä) oman laumani kans. :)
Marielle/Enkelinäidille lämpimät onnittelut ihanasta prinsessasta! Ihanaa! Voimia arkeen, kaikenlaista oottekin jo kokeneet.
Ja tietysti kaikille muillekki, ku ootta saanu lisää suloosia mukuloota päiväännä piristämähän. :)
Juulia on kohta jo 1v9kk, vilikas ja puhelias neiti. Sellaanen pieni kirppu, joka on kuitenki hyvä syömähän ja nukkumahan. On tosi hyvä matkimahan muita. Justihin samalla lailla pistää ku isoovelii 3v: käret puuskahan etehen ku joku harmittaa. :D
Mutta koululaaset tuli ja läksyjä pitääs vahtia, jotta tuloo tehtyä tällä kertaa. Ovat mokomat keksinehet kuinka voi huijata...
Hyvää syksyä kaikille!
Äippä ja Juulia (josta muuten on tulos isosisko kesäkuus...)