Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku haluaa kätilöksi? Mahtava työ, toisten verisiä alapäitä

Vierailija
29.12.2009 |

katsella ja tunkea kätensä sinne ja liata itsensä, paskoja pestä pois yms. Vanhustenhoito vaipanvaihtoineen on pieni juttu tuohon kätilön työhön verrattuna.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta ei siihen olisi ja aika vastuullistakin homma on.

Vierailija
22/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suuresti kätilöitä ja olen kiitollinen lasteni maailmaansaattamisesta. Olen kuitenkin aina miettinyt, miten kätilöt uskaltavat käsitellä niin rempseästi ihmiseritteitä. Itseänikään ei inhota esim. veri tai paska sinällään (olen ollut mm. teurastamolla töissä), mutta jos saisin ihmiseritteitä päälleni siihen tapaan kuin kätilöt (harvassa muussa lääketieteen hommassa veri yms. lentää ihan niin holtittomasti ja yllättävästi), miettisin kyllä alituiseen, että mitäköhän "kivaa" infektiota itseeni olen saanut... Pelkäisin vaikkapa hiviä tms. ihan hirveästi, jos olisin kätilö. Kaikki kunnioitus siis ammattikunnalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut kolmesti synnärillä, kahdesti oli ihana kätilö ja kiitos heille <3

Kerran oli ihan kamala, asennevammainen ämmä joka tuntui nauttivan kivustani, heti kun mieheni meni esim. vessaan niin naljaili mulle yms. Se oli kamalaa!! Harmittelen yhä etten tehnyt valitusta ko. ihmisstä, olin niin nuori etten uskaltanut. Oli kyllä täysin väärässä ammatissa!

Vierailija
24/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen vähän nolottaa se, kuinka paljon kakkasin synnytyksessä. Sitä vaan tuli ja tuli ja tuli.. koko ajan kätilö sai siivota sitä pois. Ja sen jälkeen pissasin vielä sellaiseen isoon kuukautissuojaan jota kätilö piti käsillään alapääni edessä ja keräsi pissat siihen, koska olin kaikissa piuhoissa ja kätilöni sanoi että helpommalla päästään jos vaan pissaan siihen. Joten hän sai olla eritteideni kanssa tekemisissä aika paljonkin, ja silti oli maailman ihanin koko synnytyksen ajan! Hän oli niin ystävällinen ja antoi hyviä vinkkejä ja kehui koko ajan! Edelleen oon sitä mieltä että esim mun nopea ponnistusvaihe oli hänen ansiotaan, sain jotenkin voimaa siitä kaikesta tsemppaamisesta, osas käsitellä just oikein mua sillä hetkellä :)

Iso kiitos kätilöille!

Vierailija
25/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kauhistelijat eivät ole nähneet hoitotyötä lainkaan, kun ihmettelevät joitain eritteitä. Menkää sairaalassa mille tahansa muulle osastolle, niin pyörrytte varmaan siihen paikkaan.

Vierailija
26/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.01.2013 klo 13:59"]

Itse en tuohon ammattiin kykenisi, tuskin edes pääsisinkään. Hirveä vastuu! Kiitos teille ihanat kätilöt olemassaolostanne!

[/quote] Ja opiskelu vain 6kk pidempi.

Vierailija
27/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.01.2013 klo 13:59"]

Itse en tuohon ammattiin kykenisi, tuskin edes pääsisinkään. Hirveä vastuu! Kiitos teille ihanat kätilöt olemassaolostanne!

[/quote] Ja opiskelu vain 6kk pidempi.

[/quote] Aivan väärään lainaukseen tuli tämä kommentti. Joku suositteli ysiluokkalaiselle lääkistä, jos pää riittää. Yritin kommentoida että lääkiksen ohjeaika on vain 6kk pidempi kuin kätilön.

Vierailija
28/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä opiskellaan noin 6 vuotta ja sen jälkeen erikoistumista on toiset 6 vuotta.

Vierailija
29/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 7v tyttö just tänään kertoi haluavansa kätilöksi. Listasi seuraavat syyt: saa olla vauvojen kanssa tekemisissä. Saa auttaa äitiä ponnistamaan. Saa ottaa vauvan heti syliin kun se tulee mahasta ulos ja antaa sen äidille paidan sisään. Saa pestä vauvan ja kapaloida sen. 

Vierailija
30/36 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen yhdeksännellä luokalla ja haaveenani olisi olla kätilö. mitä kouluja sinä olet käynyt että olet valmistunut kätilöksi? onko kätilöillä töitä? :) toinen haaveammattini on lääkäri.

Vierailija
31/36 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit valita haetko lääkikseen vai ammattikorkeakouluun kätilö-linjalle

Vierailija
32/36 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kätilö, eritteet eivät haittaa minua. Äiti voi erittää vaikka litran päälleni kunhan lapsi saadaan terveenä maailmaan.

Vierailija
33/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella että se syntymän ihme ja ihmisten auttaminen on siinä aika hienoa. Mutta ei varmasti kaikille sovi.

Vierailija
35/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miten joku voi haluta tehdä kätilön työtä tai vielä nauttia siitä....

Vierailija
36/36 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vanhusten eritteet on paljon ällömpiä kuin vitaalisessa iässä olevien, koska vanhukset haisee lääkkeille ja vanhuudelle.. Helpommin kestäisin synnytysikäisen eritteet, jos pakko olisi valita.