Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ISOON painonpudotukseen

Vierailija
29.12.2009 |

ja siinä samalla elämäntapamuutokseen, kiitos!

Ihan alkuun kerrottakoon, että nyt en kaipaa mitään siunailua tai päivittelyä, haukkumista, enkä mitään muutakaan, joka ei asiaan liity, kiitos.

Eli painoa on 116kg, pituutta 156cm. Hommaa on siis todella paljon. Mies suurinpiirtein samassa tilanteessa, 136kg, 180cm.

Tammikuu on tarkoitus olla kokonaan ilman herkkuja, ja sen jälkeen sitten max. kerran viikossa jotain hyvää, jos kovin tekee mieli.

Meillä on puolivuotias, en imetä enää.

Kävellään päivittäin parin kilometrin vaunulenkki, nyt siis kävelyäkin toki tarkoitus lisätä, ja syödä terveellisesti.

Juu, tiedän kyllä, miten kuuluu syödä, ja minkä verran milloinkin, eli siihen en kaipaa apua.

Tahtoisin vinkkejä mm. hyvään alkuun, itsensä hillintään ja siihen, että jaksaa ja ennenkaikkea viitsii jatkaa. Ja tietysti, jos jollain on omia kokemuksia!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta ja painot on olleet ennen raskauksia ja pari kk synnytyksen jälkeen: 99/84, 86/104, 115/108. Tällä hetkellä mittarissa 105kg, mittaa 164cm. Painon vaihtelut on tosi isoja, helposti tulee kiloja, mutta sit kun ottaa asiakseen määrätietoisesti, niin kyllä lähteekin. Tonne 90kg:n tietämille on helppoa, siitä alemmas etten sanois melkein kidutusta.

Mutta lyhkäsesti, ap:lle ja muille.. Ap:lla on onneksi mies kaverina, toisen tsemppi ja molemmin puolinen ruodussa pitäminen on tosi tärkeetä. Kumpikaan ei osta niitä röpöjä kotiin, niin kukaan ei niitä sit syökään. Ja masispäivänä se toinen on sitten pönkkänä eikä anna valua koko hommaa viemäristä!!

Herkkujen himoja voi välttää ihan kun ei osta niitä. Hyvin simppeliä! Limuista noita light-versioita voi ihan hyvin juoda makeannälkäänkin, mutta toisaalta se pitää sitä makeanhimoa yllä, siitäkin pääsee eroon kun vaan ei paa suuhunsa mitään makeaa. Jonkun aikaa tekee hyvin tiukkaa, mutta lopulta huomaa, ettei sitä kaipaakaan.

Kaikki take-away-ruuat pois! Kertakaikkiaan. Mä olen jo siinä vaiheessa tätä vieroitusta, että jos muu perhe herkuttelee Hesessä, niin mä otan ehkä kahvin, pelkän limun tai pirtelön. En viitti edes sillä salaatilla sit kiusata itteeni. Ei tee tiukkaakaan enää kieltäytyä ah niin ihanasta kanahampurilaisestakaan..

mitäs vielä näin nopeesti.. Aamupalasta oli jotain. Ottakaa se ohjelmaan ihan oikeesti tai sit vähintään hyvä lounas. Protskuja paljon niin pysyy nälkä hallussa, eli rasvatonta lihaa, raejuustoa, rahkaa. Opetelkaa käyttämään soijarouhetta, siitä on paljon muutakin hyötyä kuin keveys ja proteiinit. Leipähän on sit tästä eteenpäin ruisleipää, etsikää niitä ihania jyväisiä ruisleipiä, ei tarttee makkaroita päälle kun on maukasta ilmankin. Juustot pois, leikkeleet on kinkkua tai kalkkunaa, lisäksi tomaattia, kurkkua, salaattia..

Vierailija
22/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suklaanhimoon voin suositella hyvän korvikkeen eli Nutriletin brownie-patukka. Se pieniksi palasiksi ja napostelee karkin tai suklaan korvikkeena. Muita hyviä makuja on karamellitoffee ja se yksittäispakattu joku maitosuklaa-toffee (tjsp).

Muita en suosittele (tähän tarkoitukseen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin juoksukoulu on se paljon puhuttu juoksukoulu. http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksukoulu

AV:llakin on ollut muutama tosi hyvä ketju juoksukoulun noudattajilta.

Tohon suklaan himoon, mua on auttanut tummasuklaa. 80% riittää palanen. Vielä vahvempaa riittää murunen kerralla.

Uudet tsempit. Vuoden vaihde on hyvä hetki aloittaa.

Vierailija
24/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä 2 tai 3 kuuria á 5 pv ja saat kivasti putoamisen alkuun.

Ota heti yhteyttä terveyskeskuksesi ravintoterapeuttiin, hän auttaa sua, esim voit käydä säännöllisesti punnitsemassa itsesi ja tsemppaa.

Onnea ja pitkää pinnaa !

Käy nyt oikein vaunuttelemassa, kun on paljon lunta, aika tehokasta meinaa.

Ja kun kilot tippuu ja lumet sulaa, yhtäkkiä huomaat tekeväsi 10 km lenkkejä ja vauvasi tykkää kybällä.

Vierailija
25/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdutin esikoisen jälkeen 18 kg terveellisillä elämäntavoilla. luin silloin kutri.net sivustoa joka taitaa nyt olla kiinni. nyt olen taas ison laihdutusurakan alkupuolella, kahden peräkkäisen vauvan jälkeen. vieläkin saan paljon apua siitä että lasken kaloreita energynet-sivuston virtuaaliravintolassa. siellä näkee hyvin myös ravinnon koostumuksen, suosittelen!

makeannälkään mulla auttaa sokerittomat pastillit, esim Läkerol, ja ksylitolpurkka aterioiden jälkeen.

itselläni tuo terveyspuoli on tärkeä joten syön paljon kasvisruokia, ne ovat myös vähäkalorisia mutta täyttävät mahan, ja hedelmiä kohtuudella.

illalla siemailen usein vissyvettä ettei tule naposteltua. suunnittelen etukäteen mitä syön ja pysyn suunnitelmassa. jos tekee mieli jotain muuta, otan esim vissyä tai muuta sallittua, joka on ikään kuin varasuunnitelma. kotona ei tietysti kannata pitää mitään herkkuja. tosin mulla ei toimi se ettei ollenkaan saa herkutella vaan pitää olla nuo sallitut herkut ja oikea herkkupvä kerran viikossa. uusimmassa kg-lehdessä oli hyvä juttu tästä aiheesta.

Vierailija
27/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuvaihtoehtona leikkaus.

Vierailija
28/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

googleta 'finnish fitness plan' se on aivan huippu! Sieltä sä voit laskea vaikka miten kauan sun pitää seistä suihkussa et tietty määrä kaloreita palaa, heh! Suosittelen.

Lisäksi on aivan faktaa että valvominen ja huono uni lihottaa, joten muista mennä nukkumaan säännöllisesti ja aikaseen. Kaikki ne telsuohjelmat sä voit tallentaa ja kattella kun on vapaapäivä. Tuut 9h unien jälkeen huomaan mikä ero on sun energiassa ja miten paljon tuut saamaan aikaan - oot fiksumpi ja aikaansaavampi ja hyväntuulisempi!!!

Joten mä vankasti suosittelen myös tota nukkumista, vaikka pötköttely kuulostaiskin hassulta ohjeelta laihduttajalle ;-) Sen vaan pitää olla säännöllistä, ja oikeesti se 8-9h vähintään.

VALVOMINEN LIHOTTAA!

Vierailija
29/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sieltä se ensimmäinen ei-asiallinenkin vastaus. Ihmeen kauan kesti!

Vierailija
30/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että millä sen motivaation saisi pysymään. Koska alussahan sitä motivaatiota on, mutta mulla ainakin jossain vaiheessa tuntuu lopahtavan.. :(

Nyt mietin taas onko Painonvartijat-ryhmä oikeasti mulle niitä ainoita jotka toimivat. Muutama vuosi sitten (ennen lapsia) laihdutin Painonvartijoissa ja se tuntui silloin jopa suht helpolta. Se tärkein on siinä se, että kun sinne menee, punnitaan - jo se motivoi, kun joku muu katsoo sen vaakalukeman, plus että ryhmäkäynti antoi aina uudelleen potkua ja motivaatiota pysyä ruodussa.

Olen kokeillut myös keventäjiä, "hyväkarppaamista" (south beach diet), kiloklubia, "yleistä elämäntaparemonttia ja lautasmallia" jne jne. Kaikki toimivat kunhan itse jaksaa olla innostunut.

Mutta itse taidan suunnata Painonvartijat ryhmään. Jep, sekin maksaa, mutta sekin itseasiassa motivoi kun ajattelee että hitto, hukkaan en aio rahojani laittaa!

Ja ryhmähenki ja se motivointi tuntuu olevan mulle aika tärkeää, itsekseni lussahdan jossain vaiheessa vaikka miten alkuun olisi tsemppi päällä.

Teillä on se hyvä juttu, että mikäli saat miehenkin innostumaan, siinä on jo "vetoapua", voitte innostaa toinen toistanne.

Mutta niin se harvoin toimii, että toinen tuo herkkuja kotiin vanhaan tyyliin ja syö, kun toinen yrittää laihduttaa.

Kotona kaapissa EI saa olla mitään mikä houkuttelee, niin se vaan menee. Etenkin jos on kotona vauvan kanssa, on niin helppoa napsia kaapista kuin huomaamatta.

Nälkäkuurille ei kannata ryhtyä missään nimessä kuitenkaan, enkä myöskään kannata ihan "totaalikieltäytymistä" herkuista, joskin se voi alkuun olla hyvä starttiapu.

Korvaavia herkkuja voi myös yrittää löytää, esim. mulla rahka+ semperin lasten mangosose on sellainen hätävara iltapalalle.. ;)

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
31/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3kk vauva, imetän ja paljon on pudotettavaa (en edes kehtaa sanoa mittojani, sen verran niitä häpeän)!!! Olisi myös kiva vaihtaa sähköpostiosoitteita, mutta omaani en viiti laittaa, kun näkyy sukunimi..en vielä katsonut, olitko laittanut omasi..nyt olisi tarkoitus hiljalleen parantaa elintapoja, ei vielä varsinaisesti oikein laihduttaa..

Vierailija
32/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan sieltä se ensimmäinen ei-asiallinenkin vastaus. Ihmeen kauan kesti!

Mun mies on ISO mies ja diabeetikko, ja on ajateltu leikkausta todellisena vaihtoehtona. Ahmiminen on vain ongelma ja estää mahdollisesti leikkauksen.

Vierailija
33/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni se oli asiallinen kommentti. Se tosiaan on vaihtoehto, mutta eivät kovin helposti leikkaa, pitää saada ensin kuitenkin painoa itse pois. Ja kyllä mieluummin oma laihdutus kuin leikkaus->kipeä haava, tulehdusriski yms..toki lihavuuskin on riski, mutta myös ennen leikkausta pitää olla dieetillä

Vierailija
34/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, ap kävi tekemässä sähköpostin ihan teitä varten ;) Kirjoitelkaapas, ja koitetaan tehdä vaikka jotain ketjuviestejä sitten, kun kaikki on ilmoittanut itsestään? Tsempataan toisiamme sitten! ;)

eli osoite (ota välit pois ja ät on venkula-a. laskitlaks ät luukku . com

Vierailija
35/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla 35 jatkaa, eli siis ryhmäviestejä, ei ketjuviestejä :) Ja myös sinä, kuka tuolla ylempänä laitoit osoitteesi, kirjoittele! :)

Vierailija
36/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa myös uusi elämä tammikuussa! Aika samoissa lukemissa olemme mieheni kanssa kuin sinä ja miehesi, sillä erolla, että olen 10 senttiä sinua pidempi ja pari-kolme kiloa painavampi, mieheni myös hiukan sinun miestäsi pidempi. On sinänsä hyvä kuulla, että samoissa mitoissa on muitakin.

Me ajattelimme yrittää yleistä keventämistä. Itse kertaalleen syksymmällä kokeilin kaloreiden laskua ja se toimikin sen 2-3 viikkoa, minkä muutkin fiksut yritykset, kunnes tyssäsi johonkin. Kuten aina. Ajattelin jälleen ryhtyä samaan hommaan. Otan myös nutriletit avuksi päiväsyömiseksi. Minun ongelmani tahtoo olla se motivaation PYSYMINEN! En ymmärrä mihin se itsekuri katoaa, kun tuloksiakin näkyy. Niin on vain aina käynyt.

Nyt on vain tsempattava!

Vierailija
37/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastailleille! :)

Ap jää nyt odottelemaan, josko joku uskaltautuisi lähettämään sähköpostia...! :)

Vierailija
38/50 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämotivaatioksi kiloilla lukutaitoa Nepaliin!

http://global.finland.fi//Public/default.aspx?contentid=183616&nodeid=1…

Vierailija
40/50 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaina alkaa täällä uusi elämä, vielä mahtuisi mukaan! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi