Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elo-syyskuun pikkukakkoset pinoon...

29.12.2009 |

Moi!

Mä siis mietin, että kun tuolla kuumeilupuolella jo "tutustuttiin" monen kanssa ja tapahtui "tää outo joukkoraskautuminen" ;), niin haluaako joku jatkaa juttuja täällä??

Mulla siis nyt menossa rv 6+2 mun ihan omien laskujen mukaan vaikka menkkojen mukaan olisin kyllä paljonkin edellä...En kuitenkaan viitsi vielä arpoa siis hirveesti tota la:ta. Menossa olen siis 31.12 ekaan neuvolaan ja sitten sekin asia selviää...ainakin ultraan asti.

Oireita mulla on aika vähän. Tissit kipeenä, maha älyttömän turvonnut, etenkin illalla ja pinna siis kireänä kuin jollain mielipuolella ;(. Lisäks nyt alkanut lievä pahaolo, jos ei ehdi just syömään kun on nälkä... Ja uutena, hajut on aika outoja. En varsinaisesti sanois, että hajuaisti olis mitenkään parantunut, mut pahat hajut alkaa oksettaa!! Tosi kiva kun on hoito alalla ja "paska haisee" vähän väliä. Jään duunissa kohta kiinni, koska tänään jo melkeen rykäisin oksennukset ;) Onneks kukaan ei tajunnut...

Hep, eipä tässä muuta. Kirjoitelkaahan tänne muutkin elosyyskuulle pikkukakkosta perheeseen odottavat! Olis kiva kuulla miten teillä menee!

T. Alfrida 6+2

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KESÄEEMELI! Aivan huippua! Just juteltiin et sut vielä tarvittas tänen meidän pinoon mukaan! Aivan uskomatonta! Miten me kaikki plussattiin tässä parin kuukauden sisään?! Mä en kyllä tajua miten tää voi olal totta, HUIPPUA!!!!

IHANAA!!! Toiv nyt vaan pysytään kaikki remmissä ja toivottavasti pystyt kuitenkin KesäEemeli nauttimaan raskaudesta eikä tarvii koko ajan pelätä km:ää. Vaikak mullakin edelleen takaraivossa hieman kummittelee ja yritän pidätellä tätä ihanaa uutista sisälläni vioelä muutaman viikon vaikka haluis jo sanoo kaikille että vihdoinkin meille on tulossa pikkukakkonen.

ON: Tänään ekaa kertaa pientä etomista aamulla. Ei meinannu aamupala maistua mutta söin väkisin. Töissä sitten vedin ku hevonen ruokaa-> työkaverit vähän katto, mut olin ihan hiljaa. =D

Eilisestä possupiikistä käsi ollut aika kipeä mutta nyt jo paremmassa kunnossa. Yö oli hieman ilkeä. Mutta ei onneksi muita oireita.

Sellasta tänne tänään! Vitsit mä oon niin ilonen KesäEemelin puolesta! Siis NIIIIIN huippujuttu tää kokonaisuudessaan!

Tee: Soffu rv 5+4

Vierailija
2/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kesäeemeli!Onpa tosiaan hedelmällistä porukkaa=)

Oletteko jo ehtineet ajatella,että pitäiskö hankkia tuplarattaat?Tai kenellä nyt sitten olikaan sen verran pieni vielä se esikoinen..Minä jännitän myös,tuleeko kaksosia,kun äitini on tosiaan kaksonen.No pianhan se nähdään.Sitten pitäs varmaan ostaa triplarattaat=)

Meillä jaetaan nyt possupiikkejä viikonloppuisin tiettyinä aikoina,joten täytyy pistää kalenteriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan KesäEemeli!:) Todella paljon onnea!!:) Jotenki oli sellanen olo,ku lueskelin teidän kuulumisia,et kyl sä oot kans raskaana!:)

Rattaista. Oon ehtiny pohtia. Miettiny vaihtoehtoja,mut ikäeroa tulee vaan 1v.10kk,ni pakko ne rattaat on hankkia ku koiran kans pitää kuitenkin päästä lenkille.

Täällä ei mitään uutta. Yökkäilyä vaan tänään. Ja sit tos eilen totesin,et tummaasuklaata en pysty syömään,heti piti juosta vessaan. Muutenkaan ei kauheesti makeat maistu...hyvä niin. Ja tietty hammastahna sai myös yökkäilee,et täytyy käydä ostaa uutta.:)

Salsa08 ja Velmu 5+6

Vierailija
4/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Saako liittyä seuraan? Olen 34v espoolainen, 1-vuotiaan pojan äiti. Nyt odotamme toista jonka la on 6.8. Raskaus tuli tosi isona yllätyksenä - en ehdi edes töihin välissä! Mutta alan pikkuhiljaa tottua ajatukseen, mies on tosi onnessaan. Onko täällä muita, kenen lapsille tulee näin vähän ikäeroa (1,5 vuotta meillä..)? En ehtinyt lukea kunnolla kaikkia viestejänne kun teen ruokaa ja poika nukkuu päikkäreitä (rytmit meni tänään vähän sekaisin). Olisi kiva saada jutella samassa tilanteessa olevien kanssa!

Vierailija
5/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttekö siellä mistä tänne on tultu... kiitti!

Vierailija
6/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tää pinna -alfrida raivonnut töissä ja siellä pari tyyppiä arvas mistä on kyse, enkä kyllä kieltänytkään!!!Pinna paloi myös kun hain esikoista päiväkodista ja se ei "heti" laittanut vaatteita päälleen... Huh, tulee paha mieli, mut toisaalta, ei vaan prkle jaksa! ;)

Vaunuja meidän ei tartte ostaa, ne on ne vanhat ja hyvät. Eka on jo kokomatkankävelijä!! ;)

Ja Soffu, kävin siellä mistä tultiin!! Hyvä idis! ;)

Alfrida ja viikot ja päivät taas sekaisin... Koitan taas seuraavaan updateittaa päivät...

Vierailija
7/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESÄEEMELIIIIII!!!!! Loistavaa toimintaa!?!?!??!!!!

Hyvä putki meillä päällä!! Sika hyvä setti. kaikki tänne, IHAN NIINKUIN SOVITTIIN!!! ;)

Jeps

Alfrida!

Vierailija
8/41 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun olitte minua jo kaivanneet tänne :)) Ihan uskomatän tsägä kyllä tämä on!

Eilen luin aikaisempia kirjoituksianne ja nyt en enää muista mitä kaikkea olitte jo läpi käyneet.. Huoh mikä muisti!

Ainakin kiloista oli puhetta. Mulle tuli 13kg joista lähti 16 imetyksen myötä ja imetyksen loputtua taas palasi ne 3 eli +- 0 tilanteesta lähdetään :) Raskaus antaa kyllä ihanan tekosyyn herkutella ja laiskotella joten ei ihme että tuo hanuri leviää.. Kakkosenhan sanotaan näkyvän paljon aikaisemmin kun eka raskaus eli ei hirveän kauan piilossa pysy. Olen lyhyt ja aika hoikka joten oletan jääväni kiinni asiasta jo hyvinkin pian ;)

Esikoisen syntymä meni minulla kiireelliseen sektioon koska synnytys pysähtyi. Epäsuhta lantion ja lapsen koon välillä = iso lapsi, pieni äiti :) Pitkä oli siis yritys ja leikkauspöydälle päädyin mutta ei traumoja. Katsotaan kuinka nyt käy.

Mutta nyt tulikin lähtö hommiin, lisää myöhemmin.

KesäEemeli rv 4+2

Vierailija
9/41 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa tosi tylyltä, mutta me haluttais pitää tää keskustelu vähän niinkuin pienemmällä porukalla, koska olemme jo pitkään tunteneet toisemme odottaessamme raskautumista! Eli pidämme tätä "vähän niinkuin suljettuna ryhmänä" ja jatkamme juttujamme siitä, mihin jäimme aikaisemmin!! Olen tosi pahoillani tästä, mutta oman kuun odottajissa on varmasti teillekin tilaa!! Minäkin itse odottelen myös elokuisissa...

Sorry kauheesti...

Alfrida

Vierailija
10/41 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan erittäinkin tylyä, kun ei mahdu mukaan. Tuskinpa meitä pikkukakkosen odottajia olisi ollut tänne satamäärin tunkemassa. Mutta enköhän minä tule toimeen ilman nettikeskuteluja ja vertaisryhmää tämänkin raskauden.

Hyvää odotusta teille kaikille sisäpiirin jäsenille.

Vierailija
11/41 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ton edellisen kommentin voi pistää hormonien piikkiin!:) Mun mielestä toi oli ystävällisesti kerrottu,ei siit noin pitäs nokkiinsa ottaa. Ja kyllähän noissa muissakin ryhmissä on toista tai kolmatta odottavia,et eiköhän sieltä löydy vertaistukea,jos sitä haluaa! Anteeks tää kommentti,mut en vaan voinu olla hiljaa!:) Taitaa olla pinna täälläki vähän kireällä!:D

Salsa08 ja Velmu rv6+0

Vierailija
12/41 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Alfrida kertoi vain tän pinon taustat eli ollaan kirjoteltu jo pitkään yhdessä ja tultiin jatkamaan juttelua tänne odottajiin kun ollaan nyt raskauduttu kaikki. Noita kuukausipinoja löytyy ihan jokaiselle odottajalle ja siellä voi oikeen vapaasti kirjotella muiden odottajien kanssa. Me emme vain halua että tää porukka täällä kasvaa jättisuureksi ja KYLLÄ, mä oon ihan varma että tänne on kohta jono pyrkimässä. Niin kuin näkyy odottajia esim syyskuisissa on jo aika paljon ja kuka nyt ei haluis kirjotella pieneen pinoon ja toisen odottajia varmaan on elo-syyskuulle aika paljon. On nää sivut nyt sen verran suosittuja.

Olen pahoillani että ei olla vielä ehditty laittaa tuohon otsikkoon että suljettu ryhmä mutta teemme sen tuota pikaa.

Mä kyllä luulen että tämä meidän syy on aivan ymmärrettävä. Toki näitä meidän juttuja voi lukea vapaasti jos haluaa kun ollaan täällä kaikkien keskellä mutta nyt haluamme jutella keskenämme.

Kiitos, oli myös pakko avautua kun oli hieman outo kommentti! Hyvää odotusta silti ja toivottavasti löydät vertaistukea. Ei tästä nyt kannata nokkiinsa ottaa ja hylätä koko palstaa sen takia ettei juuri tähän pinoon mahdu. =)

Soffu

Vierailija
13/41 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Aamuntytär!:) Ja tervetuloa!

Tääl kans pinna kireellä! Väsyttää ja tyttö herättää edelleen öisin usein ja päivällä en saa nukuttua. Tytöl tulos nelja poskihammasta kerralla,ni sit on viel edelleen kovin tissis kiinni!! Huoh!! 25.1.päivä palaan töihin ja oon 2vuorotyös...et mitä ihmet mä teen!?! Sain tos jo jokin aika vähennettyä tissittelyä,mut sit alko noi hampaat vaivaa!! Perhana ku pelottaa se keskenmenoki niin paljon...mut ei kai ton pitäs kuitenkaan keskenmenoja aiheuttaa. Ainaki imetystukisivuilla niin luki.

Yritin tänään varata aikaa ultraan,mut sit ei oo tietoo miehen ens viikon päivistä,ku alkaa opiskeluharjoittelu,eikä siel oo gynet iltasin paikalla,ni se sit jäi varaamatta. Toivottavasti pääsisin kuitenki menee! Olis tosi tärkeetä,et voi rauhallisemmilla mielin palata mammojen pariin.:) En kuitenkaan viitti tyttöä ottaa sinne mukaankaan. Saa ny nähdä. Enkä uskaltanu neuvolaankaan soittaa!:) On tää kans! Ihme pelkuri!:) No sit sen ultran jälkeen.

Mun pitäs kans alkaa enempi liikkuu. Pakko yrittää,ku tota painoo näköjään alkaa taas kertyy ihan riittävästi! Esikoisesta tuli sopivat 20kg!!! Kyl mä ne onneks sit sain kaikki pois,mut nyt täs syksyn aikana taas vähän repsahtanu,ni painoa enemmän ku ennen esikoisen odotusta. Mut nyt en kyl oo herkutellu joulun jälkeen,et jos se paino pysyis vähän paremmin kurissa.:)

Salsa ja Velmu 5+3

Vierailija
14/41 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun laskin nyt näköjään ihan pieleen.Nythän mulla onkin vasta rv5 menossa ja huomenna sitten rv6 alkaa.Mutta no kumminki huomenna alkaa kuudes viikko.Onneks kun on se ultra 1.5 viikon päästä..Pitää saada tietää onko sykkeet,ennenku menemme anoppilaan.

Vierailija
15/41 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että sullekin plussa tuli! Enää siis "vanhoista kuumeilijoista" kesäeemeliä tarvittais tänne!! Sitten olis koko jengi kasassa!

Huh, joo mulla tosiaan toi pahoinvointi pikkaisen nostaa päätään!! Koko ajan melkein aamusta pitkälle päivään lievää vellontaa, mut menee sitten onneks ohi. Myös nukkua on pitänyt enemmän! Että saa nyt nähdä milloin seuraavan kerran pääsen sinne jumppaan!! ;)

Edellisestä raskaudesta niin pitkä aika, että kilot (joita tuli vain 11) karisi melkein heti pois ja nyt saa niinkuin lähteä samasta tilanteesta uudestaan!! Viimeks pahoinvoinnin vuoksi paino laski 5kg:tä alkuun, mutta silloin en kyllä oikien voinut syödä. Nyt toivon, että pääsisin vähän helpommalla!! mut naaman väri on kyllä aika kalpea koko ajan ja mieskin sitä ajoittain ihmettelee!! Ja sitä pinnan kiristämistä kans!! Soffun tavoin vastasin sille että noh mikäköhän olis??? Miten se voi olla niin pöhkö!!

Joo tulipahan vuodatus!

Alfrida rv oman laskun mukaan 7+3

Vierailija
16/41 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään ahkemassa sen posuurokotteen vaikka neuvolantäti sano et saan sen vasta joskus rv 10 tietämillä. Oltiin muilla asioilla toisessa neuvolassa ja siinä viereisessä huoneessa oli rokotus. Kysäsin kun se täti tuli kysyy meiltä että ollaanko tulossa rokotukseen, että saisinko jo rokotteen? Täti pisti mulle samantien sen olkavarteen. =) Mähän kyselin sitä neuvolasta kun soitin ko on helpompi mun sairastaa (jos kuume nousee) ja muutenkin ottaa kipeä käsi nyt kun mies on kotona lomalla kuin silloin kun se on taas siellä kaukana toisella paikkakunnalla ja oon tuon esikon kanssa yksin täällä.

Eipä tänne kummempia, ei oikeen oireita sanaksikkaan. Perus pissahätä ja jano koko ajan ja se tissikipu. Mutta aika hyvin siis asiat. Pari viikkoa pitäs jaksaa odottaa ekaan neuvolaan, vaikak en nyt tiiä odotanko sitä pelkkää paperien täyttelyä. Ultrakin pitäs varata varmaan niissä tietämissä jostat saan just sen ajan jonka haluan-> mies kotona arkipäivistä vain joka toinen perjantai joten olis kiva saada sillon aika.

Raskauskiloista: Esikoisesta tuli 22kg. Toiv tästä ei tuu niin paljon. Selkä ei meinannu kestää. Oli pitkään niin että kannoin niistä 4kiloa mukanani kunnes viime juhannuksena päätin alkaa karistaa niitä pois. 2kg sainkin pois mutta 2kg on tiukassa. Nyt sitten uutta projektia vuoden päästä kehiin.

Sellasta tänne, mitäs muille? Pitää varmaan käydä kurkkaa KesäEemeliä mikä sen tilanne on....

Nyt ruokaa naamaan ja kun käsi vielä antaa periksi niin vois leipasta omenapiirakan. =)

Soffu rv 5+3 hitaasti mutta varmasti

Vierailija
17/41 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...nyt sain vihdoinkin varattua ajan sinne varhaisultraan. Ens viikon torstaina heti aamulla katselee näkyykö mitään!:) Vitsi ku jännittää ihan kamalasti. Mies vaan sanoo,et pitäs yrittää luottaa vaan,et se vaikuttaa. No joo mut silti jännittää ja pelottaa! Mut kai tää tästä. Toivon vaan niin hartaasti,et ens torstaina sais vähän huokasta! Vaik ei se viel mitään takaa,vaik sillon pieni sydän sykkiskin.:/ Pessimisti ei pety!;D

Saa nähdä uskallanko ottaa esikoisen neuvolakäynnil raskauden puheeks vaik soitanko vast sit ultran jälkeen aikaa!:)

Tääl kans jano ja pissahätä ja iltaa kohden tissikipu pahempi. Ei oo mitenkään miellyttävää imettää iltaisin! Pientä nipistelyä ollu tänään...aiemmin ei oikeen mitään. Esikoisest tuntu sellas ihan menkkamaista jomottelua. Mut aattelin sitäkin,et ku esikoisen syntymäst ei kuitenkaan oo kauheesti aikaa ja sit oli toi keskenmenokin tos välissä,ni ei välttämät tunnu kohdun kasvu niin voimakkaasti. Toivotaan et näin!:)

Mä jännäilen kans tääl KesäEemelin puolesta. Toivottavasti siirtyis tänne pian!:)

Nyt köllöttelee,ku en oo tänään juuri ehtiny lepäillä!:)

Salsa08 ja Velmu 5+5

Vierailija
18/41 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin jo jonnekin toisiin odottajiin,kun en muka löytänyt tätä pikkukakkosten ryhmää..Taitaa olla pää jumissa.Onko teistä kukaan etsimässä uutta isompaa kotia perheelle?Meillä on asunnon haku käynnissä,tai ok-talon ja oma talo pitäs ensin saada myytyä pois.Menee kyllä vähän tappiolle,kun ollaan törsäilty alakerran remppaan ja purettu yläkerta kokonaan pois,kun se oli tarkoitus tehä erilaiseksi,kuin oli.Mutta nyt ollaan siinä tilanteessa,ettei se ehdi valmistua ennen vauvan tuloa ja tila olis tarpeen.

Jousi kyllä pongahtaa päässä aika helposti.Tytön kiukuttelusta hermostun helpommin ja tekis mieli karjua pää punaisena.Että huomaan,että tosiaankin on vaikeampi hillitä itseään..

Vierailija
19/41 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Esikoinen syntyi elokuussa 2008, nyt tulossa kakkonen (kuopus, ehdottomasti, olen jo 42-v.), la 20.8. En ekan raskauden aikana osallistunut mihinkään keskusteluketjuun, selailin toki, mutta nyt tuntuu siltä, että vertaistuki olisi paikallaan. Eli mahtuukos tänne mukaan?

Nimimerkki miehen keksimä, minäkin ryöppyän yli, tosin teen sitä lähes päivittäin eli kärsin kohtuullisen kauheasta pahoinvoinnista...

Vierailija
20/41 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Pikkukakkos kamut :)

Ette usko mutta minäkin plussasin tänään :) !!!!

Jeejeejee, olen ihan päästä pyörällä. Miten tää on mahdollista! Tänään siis kp 31/30-32 muuttuikin rv 4+1 :) LA laskurin mukaan 16.9. Ihan selkeän plussan sain!

Lupasin etten edes kurki odotuspuolelle vielä, mutta kestin ehkä 2 tuntia ja täällä olen. Tosi kiva et teillä on täällä oma pino. Kattelen tota syyskuun omaa pinoa ehkä vähän myöhemmin. Siellä on niin paljon porukkaa jo että en pysty nyt keskittymään moiseen ;)

Olen vieläkin ihan oireeton. Edes rintoja ei arista vaikka puristaisi kuinka eikä muitakaan oireita ole yhtään mutta näinpä se on mulla mennyt. Ehkä viikon-kahden päästä voisi alkaa tuntea jotain. Nyt vaan jännätään tonne 7-8 viikoille varhaisultraan. Keskenmeno oli viimeksi tapahtunut 7 viikolla. Huhhuh, mitenköhän tän ajan saa sinne asti kulumaan?

Nyt luen noita teidän juttujanne rauhassa ja palaillaan asiaan..

KesäEemeli, joka ei meinaa uskoa tätä hetkeä todeksi