Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Voiko mies tehdÀ lapselle fritsun vahingossa normaalien iltapusuttelujen aikana?

Vierailija
29.12.2009 |

Voiko kyse olla ihan viattomista normaaleista pusuista, jos mies antaa imupusuja lapselle kasvoihin, rintaan ja vatsaan (napaan saakka, ei sen alemmas)?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos lapsellasi on tuon kaltaisia mustelmia esim. kouluterveydenhoitajan luona kÀydessÀ, kyllÀ hÀn kiinnittÀÀ niihin huomiota (ainakin pitÀisi) ja haluaa puhua jÀljistÀ. Sinuna kysyisin mieheltÀ miksi haluaa vÀistellÀ asiaa ja kertoisin myös ettei lapsi halua tuollaisia pusuja.

Lapselta taas kysyisin hienovaraisesti enemmÀn, milloin niitÀ pusuja on annettu (silloin kun Àiti ei ole paikalla?) ja onko tapahtunut muuta mistÀ lapsi ei ole tykÀnnyt.

Minusta on hyvÀ, ettÀ olet lapsesi puolella ja puutut asiaan, joka lasta itseÀÀn hÀiritsee oli kyseessÀ sitten vakavampi asia tai ei.

Vierailija
22/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YleensÀ lapsen huoneen ovi on auki iltasadun aikaan. TÀllÀ kertaa ovi oli poikkeuksellisesti kiinni (itse olin sen laittanut) ja itse olin suihkussa tuona aikana. Eli nyt oli tilanne, ettÀ mies ja lapsi olivat normaalia enemmÀn "rauhassa". VÀhÀn kumma sattuma sekin, ettÀ heti silloin iltatouhut ovat rajumpia.

En todella tiedÀ, mitÀ ajatella asiasta. Haluan uskoa, ettÀ kaikki on hyvin, mutta toisaalta tuo fritsu oli niin outo yllÀtys, ettÀ hÀlytyskellot alkoivat soida. En silti voi uskoa, ettÀ meidÀn perheessÀ tapahtuisi sellaista sairasta asiaa josta nyt puhutaan.

Aiemminkin olen (ehkÀ turhaan) pitÀnyt vÀhÀn outona joitain miehen ja lapsen vÀlisiÀ kanssakÀymisiÀ. Esim. mies ottaa lapsen mahalleen polviensa pÀÀlle, ja lÀpsii pepulle. (vrt. piiskaus) En vaan ymmÀrrÀ, mikÀ idea siinÀ on. MielestÀni se on jotenkin seksuaalissÀvytteistÀ, vaikka ihme tietysti, ettÀ mies tekisi sellaista minun aikanani jos siinÀ seksuaalissÀvyÀ olisi... MiehellÀ on jotain tuollaisia vÀhÀn outoja juttuja joskus lapsen kanssa. Huumoria, jota minÀ en ymmÀrrÀ. TÀytyy sanoa, ettÀ aiemminkin on mieleeni tullut ettÀ ONKO seksuaalissÀvyÀ jossain jutuissa, mutta olen antanut asian olla ja ajatellut, ettÀ ei ole. EhkÀ olen vain ylihysteerinen?

ap

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ettei enÀÀ tee niin. Tarkkaile, mutta ÀlÀ ylireagoi jokaiseen asiaan. MielestÀni ei ole mitÀÀn outoa ottaa esim. lapsi polville ja lÀpytellÀ pyllylle, niillÀhÀn on vaan ihanan pullea ja pehmeÀ pylly. Mutta varmista vaivihkaa kuitenkin, ettÀ tytöllÀ kaikki OK.

Vierailija
24/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko lapsi tytto?

Jos SINA epailet jotain tuollaista niin en usko etta olet vaarassakaan ajatuksinesi. Eikohan aidinvaisto aina ole oikeassa.

Juttele lapsen kanssa enemman ja kysele asiasta varovasti ja kiertaen niin saat lisaa infoa.

Vierailija
25/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja lapsi on ilmaissut, ettei pidÀ mm. tietyistÀ suukoista. Vaikka aikuisella puhtaat vaikuttimet, homman on loputtava saman tien. Lapsella on oltava oikeus fyysiseen koskemattomuuteen.

Minua hyvÀksikÀytettiin, mutta vaikka Àiti vÀlillÀ epÀili, ettÀ jotain on saattanut tapahtua, uskoi miestÀnsÀ, kunnes vuosien jÀlkeen sai nipistettyÀ tunnustuksen. Minulta ei kysytty.

Vierailija
26/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinkÀ ikÀinen tyttö on?

Vierailija
27/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Varmistathan asian tyttÀreltÀsi sopivan hetken tultaessa. Jos tyttö ei tykkÀÀ iltapusuista(en nyt enÀÀ muista miksi niitÀ kutsuit) niin silloin miehesi ei pitÀisi niitÀ antaa niin paljon ja voimakkaasti. Pusuttelu on tÀrkeÀÀ, mutta pusuttelua on niin monenlaista, ettÀ minusta sinun on hyvÀ selvittÀÀ juuri tyttÀresi tuntemukset ja sen jÀlkeen puhua miehesi kanssa. EhkÀ miehesi hÀn ei tiedÀ tai tajua tilanteessa ettÀ menee liian pitkÀlle vaikka tarkoitus olisikin hyvÀ.

On parempi ettÀ Àiti on herkkÀ ja huomaa, koska niin helposti juuri pienten (ja suurempienkin) lasten tunteet jÀÀvÀt huomioimatta. Luota Ap omaan vaistoosi, ja ota asia jÀrkevÀsti puheeksi. Kun tÀllaisia "seksuaaliviritteisiÀ" pusuja ja leikkejÀ on ilmassa, niin ehkÀ jossain kohdin ihmiset voisivat paremmin kuunnella/ ymmÀrtÀÀ toisiaan, siten ettei kellÀÀn ole "outo" olo, vaikka toki tyttÀresi tunteet ovat ne tÀrkeimmÀt.

Vierailija
28/37 |
29.12.2009 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja lapsi on ilmaissut, ettei pidÀ mm. tietyistÀ suukoista. Vaikka aikuisella puhtaat vaikuttimet, homman on loputtava saman tien. Lapsella on oltava oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Minua hyvÀksikÀytettiin, mutta vaikka Àiti vÀlillÀ epÀili, ettÀ jotain on saattanut tapahtua, uskoi miestÀnsÀ, kunnes vuosien jÀlkeen sai nipistettyÀ tunnustuksen. Minulta ei kysytty.

Jokainen ihminen saa itse mÀÀrittÀÀ, millaista fyysistÀ kosketusta ottaa vastaan. Jos lapsi ei fritsupusuista tykkÀÀ, niin ei isÀn pidÀ niitÀ, ovat ne seksuaalisia tai eivÀt. YmmÀrrÀn lastasi hyvin, itse en olisi missÀÀn nimessÀ enÀÀ kouluiÀssÀ sietÀnyt omalta isÀltÀni moista likistelyÀ, vaikka vÀlimme mitÀ parhaimmat olivatkin.

Vierailija
29/37 |
17.02.2010 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ tein vauvalle kerran vahingossa hyvin kevyen fritsun. Naurutin hÀntÀ tekemÀllÀ suukkoja jotka pörÀhtivÀt irti pÀÀstÀessÀ. Eli siis tein kevyen imun iholle. Kaulassa leukaperÀn lÀhellÀ olikin kohta johon jÀi aivan kevyt fritsumainen jÀlki. KyllÀ hÀvetti ja mies katsoi pitkÀÀn kun nolona selitin ettÀ olin vahingossa imenyt vauvalle mustelman kaulaan...

SiitÀ lÀhtien olen tehnyt pörÀhdyksiÀ vain puhaltamalla ettei tule kiusallisia selittelyjÀ.

Vierailija
30/37 |
17.02.2010 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kenen kanssa alan ensimmÀisenÀ selvittÀÀ asiaa? En kai nyt heti ota yhteyttÀ lastensuojeluun..? Mies tietysti sanoo, ettÀ on normaalia, oli asia sitten oikeasti niin tai nÀin.

En tiedÀ, mitÀ olette jo jutelleet, mutta mulla ensi reaktio olisi jutella kahden kesken lapsen kanssa siitÀ, mitÀ tapahtui (ja ainakin pyrkiÀ ns. viattomaan keskusteluun niin, ettÀ yrittÀisin saada toisen kertomaan omin sanoin enkÀ ehdottaa itse ensin, ettÀ jotain epÀsopivaa on tapahtunut), siitÀ miltÀ se tuntui ja siitÀ meneekö isÀ jotenkin liian pitkÀlle tai ei tajua. Ja ehkÀ yleisemmin siitÀ, ettÀ jos toinen ei vaikkapa kehtaa sanoa isÀlleen, ettÀ "mÀ en ole enÀÀ niin pieni, ettÀ toi olisi kivaa", niin Àidin kanssa voi aina jutella ja Àiti hoitaa sitten asian diskreetisti isÀn kanssa.

YrittÀisin siis kysellÀ mitÀ tapahtui ja miltÀ tuntui ja alleviivata sitÀ, ettÀ minulle voi aina puhua, minÀ olen aina samalla puolella, minÀ en kerro isÀlle kaikkea, minkÀ minulle sanoo, mutta minÀ voin myös puhua lapsen isÀlle, jos lapsi ei itse kehtaa tai halua.

Olipa tuossa jotain hÀmÀrÀÀ tai ei, tuo on minusta keskustelu, joka olisi hyvÀ kÀydÀ niin. Ja kÀydÀ tietty niin, ettei mies ole ihan nurkan takana, vaikk ajÀÀtelön ÀÀressÀ tai jotakin, ettei vaikuta kuulustelulta.

Tuon keskustelun pohjalta taas puhuisin miehelle siitÀ, ettÀ lapsi kokee olonsa epÀmukavaksi ja nyt ollaan siinÀ iÀssÀ, ettÀ jotkut jutut tÀytyy lopettaa jne jne jne.

En ole mikÀÀn ammatti-ihminen eli oikeasti en osaa olla mitenkÀÀn avuksi tai vastata kysymykseen. NÀmÀ nyt olivat vain pohdintoja siitÀ miten itse kuvittelisin yrittÀvÀni toimia, jos vastaava osuisi kohdalle.

Vierailija
31/37 |
17.02.2010 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

kanssa olisi tuollaista menoa, niin pitÀisin erittÀin epÀnormaalina. Pusut poskelle tai otsaan ja ijan normaalit halit, ei mitÀÀn pÀÀllekkÀinmakailua ja lÀpsimisiÀ. Lapsihan ilmaisi jo ettÀ ei pidÀ isÀn touhuista, ÀlÀ ainakaan jÀtÀ heitÀ kahdestaan.

Vierailija
32/37 |
17.02.2010 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

jos ei muuten niin ainakin hammaspöpöt siirtyy aikuiselta lapselle, mutta muutenkin.

Vierailija
33/37 |
17.02.2010 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

jos pikkasenkin imasee, siinÀ se taas on. Ja minun mielestÀ hassutellessa lapsen kanssa voi kÀydÀ noin. En olisi huolestunut.

MeillÀ ei nyt ehkÀ rintaan pussailla mut mahaan kyllÀ. Ja mahaan teen niitÀ leikki pieruja, voinpa tehdÀ reiteenkin.Joskus pyydettÀessÀ peppuun. SiitÀ en oikeen tykkÀÀ, mut tossa leikissÀ kokeillaan millasia "pieruja" mistÀkin kohtaa tulee.

Poika on 7v

Ap:n mies varmaan tekee niitÀ leikki haukkauksia lapselleen.

Ja kyllÀ voin pussata poikaa suullekkin, useimmiten en niin tee. Poski paras paikka

Vierailija
34/37 |
22.04.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hyi :---(

Vierailija
35/37 |
22.04.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aivan sairas keskustelu ja sairaita kommentteja. Jokaikinen tĂ€ysjĂ€rkinen ihminen tajuaa, ettei vanhemman pususta lapselle tule fritsuja! MitĂ€ sairaan pervoa porukkaa tÀÀllĂ€ oikeen liikkuu, kun pidetÀÀn niin normaalina, ettĂ€ isĂ€ tai Ă€iti voi IMEÄ lapselleen fritsun. Pusu on normaalia, ei lapsen imuttelu.

Miehesi on pedofiili.

Vierailija
36/37 |
22.04.2015 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2009 klo 12:33"]YleensÀ lapsen huoneen ovi on auki iltasadun aikaan. TÀllÀ kertaa ovi oli poikkeuksellisesti kiinni (itse olin sen laittanut) ja itse olin suihkussa tuona aikana. Eli nyt oli tilanne, ettÀ mies ja lapsi olivat normaalia enemmÀn "rauhassa". VÀhÀn kumma sattuma sekin, ettÀ heti silloin iltatouhut ovat rajumpia.

En todella tiedÀ, mitÀ ajatella asiasta. Haluan uskoa, ettÀ kaikki on hyvin, mutta toisaalta tuo fritsu oli niin outo yllÀtys, ettÀ hÀlytyskellot alkoivat soida. En silti voi uskoa, ettÀ meidÀn perheessÀ tapahtuisi sellaista sairasta asiaa josta nyt puhutaan.

Aiemminkin olen (ehkÀ turhaan) pitÀnyt vÀhÀn outona joitain miehen ja lapsen vÀlisiÀ kanssakÀymisiÀ. Esim. mies ottaa lapsen mahalleen polviensa pÀÀlle, ja lÀpsii pepulle. (vrt. piiskaus) En vaan ymmÀrrÀ, mikÀ idea siinÀ on. MielestÀni se on jotenkin seksuaalissÀvytteistÀ, vaikka ihme tietysti, ettÀ mies tekisi sellaista minun aikanani jos siinÀ seksuaalissÀvyÀ olisi... MiehellÀ on jotain tuollaisia vÀhÀn outoja juttuja joskus lapsen kanssa. Huumoria, jota minÀ en ymmÀrrÀ. TÀytyy sanoa, ettÀ aiemminkin on mieleeni tullut ettÀ ONKO seksuaalissÀvyÀ jossain jutuissa, mutta olen antanut asian olla ja ajatellut, ettÀ ei ole. EhkÀ olen vain ylihysteerinen?

ap
[/quote]
Olet hysteerinen ja kehittelet mielessÀsi outoja juttuja. Jos huolestuttaa, kannattaa pitÀÀ silmÀt auki, mutta yritÀ pitÀÀ myös mielesi avoinna, ÀlÀkÀ heti nÀe tilanteessa jotain vÀÀrÀÀ, jos se sinusta on vÀhÀn outoa.

Vierailija
37/37 |
23.02.2017 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

😼

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yhdeksÀn neljÀ kuusi