Pärjäisitkö, jos sinulle jäisi 400e/kk kaikkien laskujen jälkeen
ja tällä rahalla pitäisi myös ostaa ruokaa?
Kommentit (27)
Tai vaihtoehtoisesti tuolla rahalla voisi maksaa työmatkakulut ja lääkemenot, näiden jälkeen ei olisi varaa ostaa lainkaan ruokaa.
kun kaikki tässä ketjussa ymmärtää miten pieni tuo raha on että yleinen mielipide tuntuu olevan että ei sillä pärjää, mutta sitten haukutaan kun viedään 1v lapsi päiväkotiin jotta pääsee töihin että jäisi edes tuo 400e kk käteen ruokaa varten...kotihoidontuella kun ei yh.äiti kahta lasta elätä, tuo 400e kk töissä käydessä on jo luksusta!
En keksi, miten voisi olla mahdollista.
T: kolmen lapsen äiti (täälläkin)
Kyllä pärjäisin, jäisikin noin paljon rahaa laskujen jälkeen.
Minulla on yksi kouluikäinen lapsi.
Äitini ostaa meille välillä ruokaa ja vaatteita.
Kahden lapsen äiti ja pakko vaan on pärjätä. Itseasiassa meillä jää 360 euroa kk käyttöön pakollisten kulujen jälkeen. Saa sillä ruokaa.
vaatisi melkoista laskemista, toivoisin, että seuraavassa kuussa rahaa olisi enemmän.
rahaa jäi noin 350 euroa ja sillä ostettiin ruoat + muut välttämättömyystarvikkeet.
Jos tilanne on jatkuva, tekee todella tiukkaa (mitä jos vaikka pesukone hajoaa tai tulee suurempia lääkekuluja tms). Väliaikaisesti voi aina pihistää ;)
Minulla jää kk:ssa 200-300€ laskujen ym. pakollisten jälkeen ruokaan, wc-ja talouspapereihin jne. Olen yh ja yksi lapsi, mutta ammatiltani pph ja neljä lasta joka arkipäivä syömässä.
Asun yksin, eli se tietty helpottaa, mutta tosta rahasta pitäisi saada maksettua laskutkin.
minulle vaihtelevasti 300-400 euroa käteen joka kuukausi lainanlyhennysten ja laskujen jälkeen.
Perheessä kaksi aikuista + yksi eskarilainen. Miehelle toki jää himpun enemmän. Mies ostaa ruoat. Minun rahat menee omaan luonasruokailuun ja lapsen vaatteisiin ja muihin kuluihin. Ei tahdo aina riittää. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että yritän mahdollisimman paljon ottaa eväitä mukaan töihin, ettei menisi niin paljon rahaa tuohon päivällä syömiseen. Nyt menee keskimäärin 9 euroa joka sisältää kahvit työpaikalla.
minulle vaihtelevasti 300-400 euroa käteen joka kuukausi lainanlyhennysten ja laskujen jälkeen.
Perheessä kaksi aikuista + yksi eskarilainen. Miehelle toki jää himpun enemmän. Mies ostaa ruoat. Minun rahat menee omaan luonasruokailuun ja lapsen vaatteisiin ja muihin kuluihin. Ei tahdo aina riittää. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että yritän mahdollisimman paljon ottaa eväitä mukaan töihin, ettei menisi niin paljon rahaa tuohon päivällä syömiseen. Nyt menee keskimäärin 9 euroa joka sisältää kahvit työpaikalla.
ja samaten aamupalan. Aamupalaleipä maksaa alakerran kahviossa 2.10€ ja tuossakin tulee jo kuukaudessa 40€ säästöä, kun tekee ne leivät kotona :)
äidille, koululaiselle ja suerallergikkotaaperolle. Tuosta 300e:sta taaperon erikoismaidot ja ruuat vie jo n. 100e.
400e olisi jo luksusta.
Aamupalaleipä maksaa alakerran kahviossa 2.10€ ja tuossakin tulee jo kuukaudessa 40€ säästöä, kun tekee ne leivät kotona :)
Niin, kahdessakymmenessä työpäivässä leivät tosiaan maksaisivat 42 euroa, mutta ihan kahdella eurolla toki teet kuukauden leipiä kotonakaan ;)
Mutta oikeassa olet, kuukaudessa saa säästöä pienistäkin jutuista "helposti". Välillä tuntuu, että pari euroa heittää sinne tänne tuosta vaan ja voisi itsekin sitä osaa kulutuksesta hiukan tarkistaa. Kiitos muistutuksesta!
Meillä menee n. 2000 euroa kuukaudessa ja siihen sisältyy ruuat, bensat, vaatteet, huvitukset ym.
Kyllä pärjäisin.
Nyt jää vaan 350e/kk.
perheessä kaksi aikuista ja kolme lasta.
Vielä pitäisi jaksaa, mutta kunhan mies saisi töitä niin rahatilanteen pitäisi helpottaa...
Sitten voisi olla rahaa ostaa jopa uudet ulkoiluhousut.
pärjäisin just ja just lasten kanssa, mutta mies saisi silloin siirtyä ulkoruokintaan :D