Onko järkevä hankinta:Mulberryn musta bayswater-laukkku?
Mietin, etttä tuleekohan tuota laukkua käytettyä hintansa edestä? Minkä tyyliselle ihmiselle se sopii? Millaisiin vaatteisiin ja kenkiin sitä voi yhdistää? Onko oikeasti klassinen vai olisiko joku muu malli tai väri monikäyttöisempi. Millainen Piccadilly on?
t. pihi, joka kerrankin harkitsee törsäämistä. Puhukaa mut ympäri:)
Kommentit (40)
Jos todella pitää jostakin ja uskoo käyttävänsä sitä pitkään, niin miksi ei sitä hankkisi. Toiset ostavat kalliita autoja tai matkustavat tai vaikka molempia, mutta onko sillä niin väliä ole, jos ei hankinnan takia joudu taloudellisiin vaikeuksiin?
että googletin tuon laukun uteliaisuutani, niin tuli ekana sivu, jossa se oli myynnnissä -65% jossain ulkkomaisessa kaupassa..:)
jossa myydään pelkkiä feikkejä. Tuo on niiden tapa "markkinoida"... Katsoit varmasti linkkiä tarkemmin. Jossain pienellä präntillä mainitaankin feikkiydestä.
että googletin tuon laukun uteliaisuutani, niin tuli ekana sivu, jossa se oli myynnnissä -65% jossain ulkkomaisessa kaupassa..:)
Sen lisäksi ihmisen pitää olla rakastunut statussymboleihin ja palvoa merkkejä.
Ihan turha selittää, että 750e on missään realistisessa suhteessa laukun laatuun. Toki sillä saa laatua, mutta se laatu maksaa oikeasti paljon vähemmän. Tuolla hinnalla saa laukun, jonka esittelystä jonkunlainen ihminen saa valtavaa tyydytystä. Kun on se Aito jokumerkkilaukku, ja kaikki sen näkee.
Itse pidän rahojen haaskauksena. Mutta ehkä ostaisin tuollaisia, jos todella kylpisin rahassa eikä tarvitsisi yhtään miettiä mihin esim. kymppitonnin upottaa.
itse hankin Fabianinkadun liikkeestä kyseisen laukun n 3v sitten, oli silloin vielä kalliimpi kuin nyt, syynä punnan kurssi. Olen erittäin pienituloinen (hoitoalalla, osa-aikainen) mutta ostin itselleni ruskean palkinnoksi 10v kotiäitiydestä. Erittäin hyvänä pysynyt (kaverilla oak ja siinä käytönjäjet näkyy aika selvästi) siisti ja monikäyttöinen. Hyvä ostos!
Jos järkevyyttä haen, niin sitten vaikka perustelen sen itselleni niin, että mielummin toi raha laukkuun, jolla on jotain jälleenmyyntiarvoa ja joka säilyy pidempään kuin yhden sesongin kuin että laittaisin ton summan vaatteisiin (kuten kuussa laitankin) jotka ovat poissa muodista kun sesonki on ohi.
Sen lisäksi ihmisen pitää olla rakastunut statussymboleihin ja palvoa merkkejä.
Ihan turha selittää, että 750e on missään realistisessa suhteessa laukun laatuun. Toki sillä saa laatua, mutta se laatu maksaa oikeasti paljon vähemmän. Tuolla hinnalla saa laukun, jonka esittelystä jonkunlainen ihminen saa valtavaa tyydytystä. Kun on se Aito jokumerkkilaukku, ja kaikki sen näkee.
Itse pidän rahojen haaskauksena. Mutta ehkä ostaisin tuollaisia, jos todella kylpisin rahassa eikä tarvitsisi yhtään miettiä mihin esim. kymppitonnin upottaa.
yrittää näyttää että sitä olisi ostamalla ylihinnoiteltuja merkkilaukkuja.
Ajatelkaa nyt, laukku maksaa enemmän kuin omakotitalo pääkaupunkiseudulla - jos suhteessa verrataan neliösenttejä.
Laatu ja tyylikkyys eivät riitä määritelmäksi.
Nimittäin arvon värien kanssa. Lisäksi mietin, että jos mustaan päädyn niin onko se printed vai natural. Molemmat on hienoja, mutta onko sen printed vähän ylellisemmän näköinen? Ihanaa, että olet edelleen laukkuusi tyytyväinen:)
Miksi ne sitten ostais aidon? Kysyn vaan...
eli chocolate natural leather. Neuvovat liikkeessä hoito-ohjeet, esim jos tulee narmu niin villaisella kannattaa hangata. Itselleni tuo ruskea passelein, vaikka mustasta tykkään yleensä tosi paljon, ajattelin että tämä sopii parhaiten muiden värienkin kanssa. Ainut miinus että Fabianin kadun liikkeessä välillä vähän laihasti tavaraa, esim joulukuun alkupuoliskolla vyövalikoima oli heikko, samoin jotkut muutkin jutut vähissä kun ihmiset niitä kyseli.
nythän sen saa ikäänkuin naturalin hinnalla tuon kurssivaihtelun takia..jos et asu pk seudulla niin kannattaa soittaa liikkeeseen ja kysyä valikoimasta ennen kuin sinne suuntaa jotta ei tule hukkareissua.
mun mielestä toi laukku on hirveä, enkä ikimaailmassa laittaisi 750 euroa tuollaiseen hirvitykseen.
...mutta mun mielestä tuo laukku on todella ruman ja tyylittömän nyssäkän näköinen. Onko se ryhdikäs oikeasti? Näyttää sellaiselta pussittavalta ostoskassilta. Myös tuo sulkumekanismi näyttää epäkäytännölliseltä.
Olen miettinyt kokeeksi jonkun paremmansorttisen laukun hankkimista. Toistaiseksi olen pärjännyt ihan sellaisilla nahkalaukuilla, jotka ei nyt välttämättä ole olleet mitään huippukallista merkkiä (Picard, Laurent, Voi, Boss). Mutta laukun pitää ennenkaikkea näyttää hyvältä ja olla kätevä käytössä. En ole noista huippumerkkilaukuista vielä ´löytänyt mieleistä.
Saako Helsingistä jostain ostaa Kenzon laukkuja?
ja se on ollut ihan lyömätön käyttölaukku kaiken kanssa. Menee vaatteeiden kun vaatteiden kanssa ja hätätapauksessa siellä on kannettu myös tuttipullot, vellit jne.
Ikävä kyllä se on rähjääntynyt vähän jo, koska käytän sitä kuin mitä tahansa arkilaukkua, aika huolettomasi. On siis joutunut sateeseen ja lumihankeen ja pakkaseenkin....
Suosittelen, mulla se on yksi tilavimpia arki-käsilaukkujani!
Kurja sanoa mutta mun mielestä ko. laukku on ruma. Tai siis, jos on jo vanhempi, tanttamainen täti, niin ehkä ok.
Nuorelle ja nuorekkaalle sekä tyylikkäälle naiselle on olemassa niin monta muuta kauniinpaakin laukkua!
tyylitietoisen naisen valinta. Menee niin kakskymppisen kuin kuuskymppisenkin käsivarrella. Ihana!
Mulla on penemmät tulot kuin sulla ja olen yksin ja velkaa 120 000! ja auto. Ajattelin silti ostaa sen kassin koska haluan sen. Yritin jopa kiinasta tilata kassia halvemmalla(feikkiä) mutta kaikki sivut on todennäköisesti huijausta.
Sellaiset ihmiset ostaa jotka arvostavat laatua ja tyylikkyyttä. Bayswater on ollut oma haaveeni n. 2v, eli sen ajan kun olen ollut kotona ja opiskellut. Kun pääsen ensimmäiseen vakituiseen työpaikkaan, niin eka palkkani menee (tai toivottavasti vaan osa siitä ;) tuohon laukkuun. Sille on jopa mieheni siunaus, joka on kyllästynyt kuuntelemaan valituksiani halpislaukkujen kestämättömyydestä. Vielä olis vain vuosi opiskeluja jäljellä.
Kysymys on vaan siitä mitä itse pitää arvossa; Itse sijoitan sitten aikanaan mieluusti kestävään ja arvokkaaseen laukkuun joka kestää todennäköisesti vuosikymmeniä kuin ostan kaksi halpaa vuodessa jotka hajoavat heti (näin on käynyt ns. merkittömille ja merkillisille, mm. mexx, esprit, jouni jne.).