Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tänään ale-myynneissä tapahtunutta:

Vierailija
28.12.2009 |

Olin tänään Espoossa kauppakeskuksessa lastenvaateliikkeessä, jossa myös vaatehankinnoilla oli äiti kahden lapsensa kanssa. Nuorempi (n.1,5v) istui rattaissa, ja isompi (4-5v) roikkui rattaiden työntöaisassa sillä aikaa kun äiti vähän etäämmällä katseli vaatteita.

No, isompi lapsi sai rattaat kaatumaan, ja minä tietysti lähimpänä kumarruin auttamaan. Isompi lapsi oli jumissa työntöaisan alla ja pienempi istui yhä tiukasti rattaissa. Äiti ryntäsi paikalle ja alkoi voivotella ja leperrellä pienemmälle, muttei tehnyt elettäkään nostaakseen rattaita tai auttaakseen sitä isompaa muksua alta pois. Nostin itse sekä rattaat että kaatuneen lapsen ylös, ja sain äidiltä kiukkuisen mulkaisun. Ei kiitosta, ei sanaakaan mitään.

Tällä palstalla juuri joulun alla joku ulkosuomalainen äiti oli järkyttynyt siitä miten kehnosti täällä autetaan tai osataan käytöstapoja. Vaan eipä sitä auttajaakaan kovin mukavasti kohdella.. Ihan pelkkä yksinkertainen "kiitos" olisi riittänyt tässäkin tapauksessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tuo äiti oli noin ajattelematon. Ja ihan totta tuokin, että usein vaan katsotaan vieressä, eikä mennä auttamaan, kun joku apua kaipaisi.

Vierailija
2/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos se isompi lapsi ei ollut sen ja se äiti ajatteli että sem on sun lapsi ja se tuli keikkumaan ja kaatamaan hänen lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kaatoi lapseni rattaat kauppakeskuksessa - ei pyytänyt anteeksi.

Vai selvisikö tapahtumien kulku (varmasti säikähtäneelle) äidille?

Vierailija
4/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat käytävällä vastaan. Isompi lapsi kuului perheeseen.

Mietin kyllä itekin että kuvittelikohan se äiti että mä olin tönäissyt ne rattaat nurin.. Mutta kai siinäkin tapauksessa olis voinu saada suunsa auki?

Vierailija
5/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin olisin kysynyt että mitä tapahtui, jos vastaava olisi sattunut itselle.

ap

Vierailija
6/11 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisin siinä alkanut selittämään "en se minä ollut, tuo lapsi ne rattaat kaatoi, minä en niihin koskenutkaan!". Miltähän olisin vaikuttanut?

Pointti oli se rakkaat kanssaäidit, että jos joku auttaa tai tarjoaa apua, kiittäkää edes. Ei ole iso vaiva.

ap

Vierailija
7/11 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä saattelin kerran erään 1-vuotiaan kotiinsa. Oli lähtenyt käveleskelemään tietä pitkin jonkun pikkukärryn kanssa (sisävaatteissa ilman kenkiä syyskelillä). Lähdin viemään lasta siihen suuntaan mistä oli tullutkin ja yritin kysellä onko joku taloista mahdollisesti tuttu. Lyhyen kävelyn jälkeen huomasin että tien päässä joku nainen huuteli jotain ja juoksenteli ees ja taas. Päätin mennä kysymään etsiikö mahdollisesti ko. lasta.

Kun tämä nainen huomasi meidän lähestyvän, juoksi hän luokse, mulkaisi minua vihaisesti ja nappasi lapsen syliinsä ja kiiruhti kotiinsa (?).

Olihan se melko hämmentävää. Aika paska fiilis jäi siitä tapauksesta.

Jos olisin antanut lapsen jatkaa matkaansa, olisi hän päätynyt vilkkaasti liikennöidylle tielle.

Vierailija
8/11 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makin menin kerran Prismassa estamaan yhta n 1,5v lasta putoamasta ostoskarryista. Oli siis noussut karryissa seisomaan ja aiti punnitsi hedelmia kauempana. Menin heti pitamaan lapsesta kiinni, kun huomasin sen nousevan pystyyn, kun pari muuta vaan tuijotti vieressa. Aiti tuli ja otti lapsen karryineen pois sanomatta sanaakaan, mulkaisi vaan. Vaikka tiesin tekevani oikein, itselleni jai kuitenkin vahan typera fiilis siita.

Vierailija
9/11 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saanut ihminen ei toimi aina järkevästi tuollaisissa tilanteissa. Ihan tavallinen tilanne saattaa vaikuttaa lasta uhkaavalta ja silloin alkaa ormoonit toimia ja suojeluvietti menee päälle. Ne ovat biologisia reaktioiuta ihan samoin kuin jotkut päättävät hankkia lapsen yht'äkkiä ilman jäejen häivää = biologisen pakotteen ohjaamana.

Vierailija
10/11 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saanut ihminen ei toimi aina järkevästi tuollaisissa tilanteissa. Ihan tavallinen tilanne saattaa vaikuttaa lasta uhkaavalta ja silloin alkaa ormoonit toimia ja suojeluvietti menee päälle. Ne ovat biologisia reaktioiuta ihan samoin kuin jotkut päättävät hankkia lapsen yht'äkkiä ilman jäejen häivää = biologisen pakotteen ohjaamana.

kirjoitusvirheet, lapset on käyneet koneella enkä itsekään ihan hereillä ole.

Vierailija
11/11 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti pelästyi tilanteesta niin pahasti, ettei osannut toimia järkevästi. Pelästyminen tai peräti shokki saattaa näkyä ulospäin juuri tuollaisena epäloogisena käytöksenä. Siinä saattaa hyvinkin unohtua kiittää, kun on vain huoli lapsistaan.