Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****TAMMIKUUN TÄHDET VKO 53*****

28.12.2009 |

Ja aloitetaas uus viikko listan päivityksellä :)

Synnyttäneet:

*piiuli-78..........15.12.2009....poika...44.5cm...2210g

Yhtenä kappaleena:

*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi

*hedgehog79.........01.01.2010....Koks

*Larubia............02.01.2010....Jordania

*Ankka..............02.01.2010....Kanada

*mein386............03.01.2010....TAYS poika

*mammitasu..........03.01.2010....KYS

*roimamma...........03.01.2010....Lapin kesk.sair.

*Anan...............04.01.2010....Israel

*Kolmosmuru.........05.01.2010....NKL

*Sognatore79........07.01.2010....OYS tyttö?

*mussukka76.........07.01.2010....NKL tyttö

*mokkelo............08.01.2010

*tiiti4.............09.01.2010

*mama78.............10.01.2010

*tammibebe..........11.01.2010....NKL

*Tuhistin...........11.01.2010....TAYS

*nuori odottaja.....11.01.2010.... poika

*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS

*Ope01..............14.01.2010....TYKS

*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS

*laurra2............15.01.2010....

*Ciira..............15.01.2010....Hyvinkää

*Äitsyliini.........16.01.2010.....NKL tyttö

*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi

*Mmamma.............17.01.2010....MKS

*Jennuli-81.........18.01.2010....Hyvinkää poika

*Hömelö.............18.01.2010....KYS

*Elli...............18.01.2010....KYS

*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS

*Supu3..............19.01.2010....Hyvinkää tyttö

*Christine86........19.01.2010....

*Riesa..............19.01.2010

*Tammikuumamma......20.01.2010....Hyvinkää

*Sande87............21.01.2010....Hyvinkää

*Niki...............22.01.2010....

*memmu2.............22.01.2010....

*jenna83............22.01.2010....

*maji...............23.01.2010....Hyvinkää

*vauva-10...........24.01.2010....TAYS

*väiski*............24.01.2010....K-PK poika?

*Tiivi-Taavi........28.01.2010....

*Minsku.............28.01.2010....KHKS poika

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti poikavauvasta! Paras joululahja mitä toivoa voi, oma suloinen poika!! :)

Täällä tais nyt sitten irrota se limatulppa, jos nyt luulen oikein. Niitä pienempiä hyytymiä on tullut ja tulee jatkuvasti ja lisäksi tuli yksi vähän isompi kiinteä klöntti, ei tosin peukun kokoinen sekään. Isompi kuitenkin kuin muut ja isompi ku normit menkkahyytymät. En siis ole ihan varma, mutta luulen että tuo saattaisi jopa olla sellainen limatulppa, ruskea oli, samaa väriä kuin tuo vuotokin.

Voikohan se limatulppa irrota vähän niinkuin osissa, että nuo kaikki hyytymät olis tavallaan sitä?

Ope: Mustakin on ollut ihana seurata tuota kohdun kasvua. Nyt tänään neuvolassa ei sitä mitannut, ei oikeestaan tehnyt mitään muutakaan kun kävin eilen siellä synnärillä mutkan. Ja voi olla että seuraavaa neuvolaa ei enää tule.. Voiskohan sitä itsekin kokeilla mitata? Onhan se niin monesti tehty että paikat jotenkuten tietää mistä mihin pitää mitata.. Tosin yläpuoli voi olla hakusessa, mulla ainakin :)

Sognatore 38+6

Vierailija
22/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ANAN: onnittelut pienestä suloisesta joululahjastanne!!!!!!

Ja toiseksi... Silkalle (meniköhän nikki oikein) tervetuloa joukkoon :)

MINSKU kyseli maidon tihkumisesta.... mulla ei ole tihkunut yhtään, kuten ei kuopustakaan odottaessa. Esikoista kun odotin, niin oli kyllä liivit ja puserokin

loppuajasta märkänä esimaidosta. Kaipa nuo rinnat jo näin uudelleensynnyttäjällä tajuaa, että ei sitä vielä tarttee ;D Tai sitten se vaan on yksilöllistä. En nyt muista monettako kukin odottaa...

CIIRA: onpas sulla kohtu jättimitoissa :O :D Mulla oli viimeisin tulos 35cm. Sulla taitaa vauva olla vielä aika ylhäällä sit? Mulla kun on jo useita viikkoja

majaillut tuolla syvällä lantiossa...

SOGNATORE: tosiaankin hyvä, että kävit näytillä ja eikun uudestaan taas näytille, jos vuoto jatkuu. Itse ainakin kävisin, niin olis ainakin turvallisempi olo. Voihan se olla tosiaan sitä limatulppaa, mutta jos yhtään epäilyttää, niin eikun vaan näytille... sitä(kin) varten ne siellä ammattilaiset ovat :) Peukkuja edelleen sulle (ja muillekin), että vauvat voivat hyvin ja jaksavat oleskella masussa ensi vuoteen ;)

Syntymäajasta... kyllä minäkin lapsen kannalta haluisin, että ensi vuodelle menisi... että olisi sitten luokkansa vanhimpia eikä nuorimpia. Onneksi ei enää paljoa ole tätä vuotta jäljellä ;D

Omaa napaa... kävin tänään ultrassa ja mulla ei taida olla vaaraa, että syntyisi tämän vuoden puolella... kanavaa oli jäljellä vielä n. 3cm ja sisäsuu tiukasti kiinni. Vauva oli kylläkin alhaalla, mutta niinhän se on jo pitkään ollutkin. Kaikki oli ok ja istukkakin näytti ok kuntoiselta viikkoihin nähden. Vauvelin painoarvio oli himpun verran vajaa 3,2kg. Kokonsa puolesta voisi siis jo syntyäkin ;) Syntymäpainoksi arvioi 3,5-3,7kg... eli samoihin menee ku nämä aiemmatki lapset, jos sinne laskettuun aikaan jaksaa mahassa kölliä.

Itse olen kyllä jo TÄYSIN kypsä tähän olotilaan, liitoskivut on ihan kamalat, selkään pakottaa ja välillä tuntuu jalat pettävän alta. No omaakin syytä on osittain, kun pitänyt syöpötellä itsensä näin paksuun olomuotoon... tosiaan se 20kg jo tullut lisäpainoa :( Eikä tuo syömisten tahtia tunnu hidastavan, äskenkin söin IIISOOON iltapalan. Turvotukset päälle, niin voi ensi viikolla terkkarilta saarnaa tulla....

Tulipa hehtaariviesti... anteeksi. Ehkä joku jaksoi silti lukea ;) OIKEIN ihanaa ja mielenkiintoista UUTTA VUOTTA kaikille!!!

t.aLmA rv 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analle onnittelut pojasta! :)

Mulla oli neuvola eilen, Sf 37cm ja maanantaina mennään taas paino-arvioon.. saa nähdä kuinka paljon pikkuinen taas 2 viikossa kasvanut! Ciira paljon teillä paino-arviossa sanottiin? Sanoko siellä käynnistyksestä vai? Kun mulle neuvolassa sanottiin että tuskin käynnistetään..että "helposti" voisin 4,5kg synnyttää!!! Kauheeta... ;)

Ope, ihankuin olisit mun puolesta kirjottanut huolet esikoisen hoidosta ja nukkumaan menoista ym..:D Mäkin oon huolissa miten pärjään ilman tyttöä sitten muutaman päivän..en oo tainnut vielä koskaan olla yli 24h erossa siitä.

Nyt täytyy laittaa kone kiinni ja mennä nukkumaan, nykyään illat venyy pitkälle yöhön kun on jo synnytys alkanut jännittää:)

Mmmamma rv 37+3

Vierailija
24/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen nyt vain seurannut kun tuo vuoto on ollut tuota tummaa vuotoa, ei kirkasta verta ja mahakipua ei ole ollut, jolloin ei viittaa istukan irtoamiseen. Nuo sanoivat synnärillä oireiksi, jolloin kannattaa heti tulla näytille, kirkas kova vuoto ja kova mahakipu.

Mulla alkaa olla aika positiivinen olo sen suhteen että ens vuodelle mennään, kun ei supista vieläkään yhtään, siis niitä oikeita supistuksia. :)

Mulla on muuten tullut YLI 20kg lisää painoa raskauden aikana, että et ole ainoa paisunut :) Kyllä me nuo kilot saadaan synnytyksen jälkeen pois, nyt vaan tietty vois olla keveämpi ja mukavampi olla jos olis vähän maltillisemmin syönyt. Vaan ruokahalu on kohdillaan ja mulla on taas alkanut oksettaan jos en syö tarpeeks usein oikeaa ruokaa, mikään välipala ei tahdo riittää.

Tsemppiä nyt ALMA sullekin että jaksat vielä hetkisen verran vaavia masussa pitää. Ja nuo paiakt vissiin avautuu tarvittaessa aika nopeaa, joten mistäpä sitä voi tietää milloin sulla on lähtö edessä :) Toivottavasti ei kuitenkaan vielä tänään!

Sognatore 39+0

25/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmamma!!! Paino arvio oli pari viikkoa sitten 3500. Ja sanoivat silloin, että jos kasvaa samalla tavalla ensi kertaan, niin harkitsevat käynnistystä. Toivottavasti käynnistäisivät, koska mulla on napaki jo musta ja tuntoa ei paljoa ole mahassa:)

Sehän tässä outoa onkin, että maha on laskeutunut jopa niin alas, että näyttää että roikkuu... Näytän ihan kamalalle!!!

Songnatore!!! Kuulostaa ihan limatulpalle ja tottahan toki voi tulla osissa. painoa täälläkintullut ihan reilusti, paitsi sen jälkeen,kun alkoi noudattamaan diabetes dieettiä...

Olo on ihan kauhea!!!! Vähän löytyy turvotusta ja kävelemään ei kunnolla pääse....sattuu tonne häpyliitoksiin ihan sairaasti. Öisin supistelee ihan kivasti... Ei oo herkkua ei...

Mutta koitetaan nauttia viimeisistä viikoista:D

Ciira 37+6

Vierailija
26/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciira:Juu, kyllä mullakin on vahvistunut tunto siitä että se oli limatulppa. Limahyytymiä tulee yhä, toivottavasti ei enää hirveen pitkään kuitenkaan. En usko, että näyttäisit kamalalle! Raskaana olevathan säteilevät, vaikka itsellä olo olisikin kuin norsulla :) Pyöreissä masuissa vaan on jotain vastustamatonta! Ja sen huomaa tuijotuksista ja semmoistenkin ihmisten mahaan koskemisesta jotka muuten eivät sitä tekisi.

Koitetaan tosiaan nauttia viimeisistä päivistä ja viikoista!!

Sognatore 39+0

Vierailija
27/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä ollaan kotosalla huomista maagista lukua rv 40 odottaen. Eli eipä ole tämä kolmaskaan ilmeisesti ainakaan yhtään alle tuon virallisen ajan tulossa,hyvä niin! Jos ei nyt ihan syöksymällä sitten tässä loppupäivän aikana tule...

Alaosasto on aika herkkä kipuilemaan,istuma-asennot,kyljenkäännöt yms. vaativat tiukkaa harkintaa ja liikkuminen yleensäkin on kyllä aikamoista ähkimistä. Painoa tullut 13,5kg eli ei nyt mitenkään mahdottomasti,mutta kyllä se tässä 160-senttisessä varressa tuntuu...

Supisteluja on kyllä eilen ja tänään ollut enemmän,muttei mitään kivuliasta. Vaan saattavathan nuo tehtäviään tehdä, vaikkeivat sattuisikaan. Ihan napakoita kuiteskin.Aiemmissa synnytyksissä ei useammankaan tunnin kipeät supistukset järin nopeasti kohdunsuuta avanneet,joten luottavaisin mielin tammivauvaa odotellaan!:-) Olen kyllä jo hyvissä ajoin sanonutkin,että vakaa aikomukseni on sitten synnyttää vasta ensi vuoden puolella.

Eilen neuvolassa sf-mitta 33cm,verenpaineet ok eikä muutenkaan huomautettavaa. Ensi viikon tiistaille varattiin uusi aika,en kyllä usko,että sinne asti päästään.

Uusi vuosi otetaan vastaan täällä ihan kotosalla,illalla käydään katsomassa palokunnan soihtumarssi ja lasten ilotulitus. Siellä on JokeriPokeriBox ja mehua&piparia...Jee!

-Hedgehog

Vierailija
28/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten tullut YLI 20kg lisää painoa raskauden aikana, että et ole ainoa paisunut :)

Tsemppiä nyt ALMA sullekin että jaksat vielä hetkisen verran vaavia masussa pitää. Ja nuo paiakt vissiin avautuu tarvittaessa aika nopeaa, joten mistäpä sitä voi tietää milloin sulla on lähtö edessä :) Toivottavasti ei kuitenkaan vielä tänään!

Sognatore 39+0

Kiva kuulla etten ole ainoa ;) Ja kiitos tsempityksistä... edelleen lasken tunteja vuoden vaihtumiseen ;D Kohta aletaan olla turvallisilla vesillä sen suhteen ;) Edellinen synnytys mulla kesti reilut 6h.... tää vois mennä vieläkin nopeammin, kai. Mistä sitä tietää... mut tosiaan ei onneksi enää montaa tuntia tätä vuotta jäljellä, jee.

t.aLmA rv37+2

Vierailija
29/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika otti siis varaslähdön ja syntyi jo viime su aamuyöstä. Mittoja pojalla oli 3852g ja 50cm. Synnyty oli nopea ja kun kolmelta yöllä oltiin sairaalassa oli poika ulkona klo 4.48. Vähän vaille kaksi alkoi kipeät ja heti säännölliset supistukset, joten en aikaa hukannut saadakseni epiduraalin.

Nyt täällä on oltu jo maanantaista asti kotona ja kyllä tää vaan on ihanaa. Pieni kasvaa vaan tosi nopeesti, ihna jo harmittaa. Maito on jo hyvin noussut ja sitä tulee kunnolla. Että tällainen melkein joululahja tai pitihin sisarusten takia odotella joulu. Minullakin oli tavoitteena synnyttää vuoden vauíhteen jälkeen, mutta nyt ei harmita yhtään, päinvastoin. Taisi poika haluta serkkunsa kanssa samaan aikaan kouluun, on siskon poika heinäkuussa syntynyt.

kolmosmuru ja murunen 4vrk

Vierailija
30/31 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille, jotka ovat jo varaslähdön ottaneet ja saaneet käärönsä joulukuun aikaan.

Viimeistä päivää viedään ja sen kunniaksi tuli tehtyä 5 kilometrin nopea kävelylenkki. Ajattelin että nyt on aika ruveta nostamaan tempoa vähän enemmän ja huomisesta sitten tämä rouva sitten jatkaa samaan tahtiin, vaikka mikä olisi.

Lunta on tullut taas ja pakkastakin on mukavasti.

Raketit paukkuvat jo ulkona, mutta vielä emme ole itse lähteneet katsomaan meteliä.

Kaksi pienintä sängyssä ja kaksi vanhinta ulkona kavereiden kanssa.

Mitäs vielä?

Tässä näitä kuulumisia uudenvuoden illalle. Odottavan aika on pitkä, tutkitusti 1,6 kertaa pidempi kuin tämä tavan aika joo..

Pois voihke ja valitus hyvät Sirkat!

Riesa ja pien miinus vatsa

Vierailija
31/31 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meille uuden pinon. Ajattelin hieman "juhlistaa" kun alkoi meidän ihan oma kuu. Silkalle tervetuloa mukaan.

Kolmosmurulle hurjasti onnea! Oikein hyvän kokoinen poikahan teille syntyi.

Edelleenkin kysyn: Missäs kaikki tytöt ovat?

Sande87 37+1