Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi hitto! Tutun murkkuikäisellä tytöllä oli naama täynnä ihomatoja!!

Vierailija
28.12.2009 |

Näin pitkästä aikaa entisen naapurin, ihan sattumalta. Mä en meinannut tuntea sitä tyttö, niin oli kasvanut ja muuttunut ja se naama..se oli ihan hirvee.

Mullakin on teinitytär, mutta jos sen naama olis ton näköinen niin mä veisin sen kosmetologille tai lääkäriin.

Kärsii raukka varmaan niistä, lapsen rääkkäämistä jos ei asialle tee mitään.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös yksi koko elämänsä aknen eri muotojen kanssa taistellut ja itkenyt.

Välillä iho ollut parempi, välillä huonompi. Viimeksi raskaus laukaisi vaikean, suuria märkäisiä onteloita kasvoihin tekevän aknen. Ja voi v, että oli kipeät kasvot ja pahan näköiset. Meni sitten itsekseen ohi noin puolessa vuodessa.

Nyt talvella jostain mystisestä syystä sama vaiva alkoi taas, ja olen saanut sen kuriin vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, etanaseerumilla (tämä oikeasti on ollut kuin ihme, ihon värikin on tasoittunut ja arvet siloittuneet. Ja tämän on huomanneet muutkin :) )

Samoin kävin tarkasti kaiken käyttämäni kosmetiikan läpi, ja poistin tuotteet, joissa on komedogeenisiä ainesosia.

Netistä löysin muutaman hyvin listan, johon näitä oli merkitty.

Vierailija
82/99 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on naama täynnä mustapäitä, vanhoja ja isoja. Ei ole koskaan viitsinyt puristaa niitä ja ei anna minun puristaa. Joten meni ekan kerran kosmetologille eilen ja jatkaa siellä kunnes oppii että mustapäät puristetaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräsi laakista Roacuttan kuurin,kertoi vaan turhan "ronskiin" tyyliin sivuvaikutukset ja sai peloteltua pojan niin,että kuuri on edelleen hakematta ja taitaa jäädä apteekin hyllylle.

No jokatapauksessa olen yrittänyt kertoa pojalle,että finneistä saattaa jäädä pysyviä arpia ja aikuisena on paljon helpompaa jos iso on kunnossa,ei auta,ei tuon ikäistä poikaa finnit kiinnosta tai vielä häiritse.

Vierailija
84/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaus on ehdoton vasta-aihe isotretinoiinihoidolle (ks. 4.3 ). Mikäli raskaus alkaa varotoimista huolimatta isotretinoiinihoidon aikana tai kuukauden sisällä hoidon lopettamisesta, hyvin vaikeiden ja vakavien sikiön epämuodostumien vaara on suuri.

Isotretinoiinialtistukseen liittyvät sikiön epämuodostumat voivat olla keskushermoston poikkeavuuksia (vesipää, aivojen epämuodostumia/poikkeavuutta, pienipäisyyttä), kasvojen epämuodostumia, suulakihalkio, ulkokorvan epämuodostumia (korvalehden puuttuminen, pienet tai puuttuvat korvakäytävät), silmän epämuodostumia (pienisilmäisyyttä), kardiovaskulaarisia epämuodostumia (sydämen keskirakenteen epämuodostumia, kuten Fallot’n tetralogia, valtasuonten transpositio, väliseinien aukot), kateenkorvan ja lisäkilpirauhasen epämuodostumia. Keskenmenojen määrä on myös lisääntynyt.

Jos raskaus todetaan naisella, joka on käyttänyt isotretinoiinia, hoito on lopetettava. Potilas on ohjattava teratogeenisuuteen perehtyneelle lääkärille tilanteen arvioimiseksi.

Imetys:

Isotretinoiini on erittäin rasvaliukoinen molekyyli, joten sen kulkeutuminen äidinmaitoon on hyvin todennäköistä. Mahdollisten äitiin tai sikiöön kohdistuvien haittavaikutusten takia isotretinoiinin käyttö on vasta-aiheista imettävillä äideillä."

Vierailija
85/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin tupakkaa, otin kaljaakin, söin roskaruokaa ja nukuin meikit naamassa ja ei näpyn näppyä. Nyt 45 vuotiaana edelleen iho hyvä ja en ole koskaan käynyt kosmetologilla ja kasvot pesen saippualla ja käytän aqualan perusrasvaa. No, tupakanpolton olen lopettanut.

joku toinen voi kyllä huomata siitä vuosien tupakanpolton jäljet.

Vierailija
86/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Raskaus on ehdoton vasta-aihe isotretinoiinihoidolle (ks. 4.3 ). Mikäli raskaus alkaa varotoimista huolimatta isotretinoiinihoidon aikana tai kuukauden sisällä hoidon lopettamisesta, hyvin vaikeiden ja vakavien sikiön epämuodostumien vaara on suuri. Isotretinoiinialtistukseen liittyvät sikiön epämuodostumat voivat olla keskushermoston poikkeavuuksia (vesipää, aivojen epämuodostumia/poikkeavuutta, pienipäisyyttä), kasvojen epämuodostumia, suulakihalkio, ulkokorvan epämuodostumia (korvalehden puuttuminen, pienet tai puuttuvat korvakäytävät), silmän epämuodostumia (pienisilmäisyyttä), kardiovaskulaarisia epämuodostumia (sydämen keskirakenteen epämuodostumia, kuten Fallot’n tetralogia, valtasuonten transpositio, väliseinien aukot), kateenkorvan ja lisäkilpirauhasen epämuodostumia. Keskenmenojen määrä on myös lisääntynyt. Jos raskaus todetaan naisella, joka on käyttänyt isotretinoiinia, hoito on lopetettava. Potilas on ohjattava teratogeenisuuteen perehtyneelle lääkärille tilanteen arvioimiseksi. Imetys: Isotretinoiini on erittäin rasvaliukoinen molekyyli, joten sen kulkeutuminen äidinmaitoon on hyvin todennäköistä. Mahdollisten äitiin tai sikiöön kohdistuvien haittavaikutusten takia isotretinoiinin käyttö on vasta-aiheista imettävillä äideillä."

eli yhdellä sadasta käyttäjästä todennäköisesti ehkäisy pettää jossain vaiheessa. Seuraukset voivat olla kauheat.

Vierailija
87/99 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kivaa nuorelle. Mutta en mä sitä ymmärrä että täällä vouhottaa osa että kun ei tehonneet mitkään kuurit. So what? ei kai se sitä tarkoita että jollekin muulle ne ei kävis.

Oma teini onneksi on ihan hyvän ihon saanut. Mutta jos ei, niin kyllä mä olisin häntä mahdollisuuksien mukaan auttanut niin paljon kuin olisin pystynyt ja hän olisi halunnut. Ihan sama vaikka jollain muulla ei olisi "myrkyt" auttaneet, me oltaisiin kokeiltu.

Vierailija
88/99 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihomato on sellainen mössö joka tulee finneistä ja mustapäistä kun niitä puristetaan, siks ne on nimeltään ihomato koska ne on joskus kovia ja pitkiä.

Vierailija
89/99 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes sama kokemus kuin 45:lla, eli kaikkea olen kokeillut

-erilaisia ruokavalioita

-kaikkia eri reseptivapaita puhdistusaineita

-pesemistä/ei pesua

-rasvaa/ei rasvaa

-antibioottikuureja, Dalacinia, Differiniä, Basironia jne.

-kaikkia kotikonsteja joista olen kuullut

-jne. jne.

Minullakin oli välillä muuten niitä kipeitä näppyjä, eivät ole vain kosmeettinen ongelma (syö oikeasti itsetuntoa mätivät, punaiset näpyt naamassa. Kokeilkaa mennä vaikka työhaastatteluun naama täynnä sellaisia). Nämä kipeät näpyt ovat niin syvällä että yksi saa puoli naamaa kipeäksi, painoivat joskus kasvohermojakin ja se vasta tuskallista olikin.

Lopulta sain kolmekymppisenä Roaccutan-kuurin, ja jestas että se oli tehokas. Melkein samantien näkyi vaikutus ja sivuvaikutuksia ei ollut juuri mitään. Turha pelotella niillä etukäteen, aina voi lopettaa jos ei lääke sovi. Minulla kuivui huulet ja kroppaakin sai rasvailla mutta ei mitenkään häiritsevää ollut.

Ja oliko se myös 45 joka kirjoitti ettei saanut tuota kuuria koska iho on jo valmiiksi pintakuiva?

Minä sanon että vaihda lääkäriä. Minullakin oli nimittäin näppyjen lisäksi hilseilevä, pintakuiva iho joka suihkun jälkeen suorastaan kiristi vaikka kuinka hellävaraisella aineella olisi pessyt. Sen sijaan kuurin aikana iho ei kiristänyt yhtään. Hilseili kyllä, mutta eri tavalla kuin aiemmin ja tämä hilseily lähti kevyesti hankaamalla suihkussa pois. Ihosta tuli niin ihana etten olisi koskaan voinut uskoa, ihan vieraatkin ihmiset huomauttelevat miten se hehkuu, ja tutut hämmästelevät muutosta.

Oma ihotautilääkärini sanoi, että Roaccutan tepsii paremmin aikuisilla, nuorilla kun on vielä kehitys kesken ja akneen voi vaikuttaa moni tekijä yhtäaikaa.

Eipä tarvitse enää minunkaan kuulla päivittelyä naamastani eikä niitä pesisit joskus naamasi -kommentteja. Näitä sain ihan aikuisenakin kuulla toisilta "ajattelevaisilta" ihmisiltä.

Vierailija
90/99 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi, kenen mieleen tulisi käyttää samaa puuteria

Mä olen kieltänyt omaa tyttöä käyttämästä samaa puuteria kavereidensa kanssa.

johan siinä tarttuu herpekset ja muutkin taudit

Katsopa aamubussissa niitä yläkoululaisia ja hämmästy. Aika monelle näköjään tulee mieleen. Se toisen Rimmel kun on kiva vaihtaa siihen Cover Girliin. Ja toisin päin.

Vierailija
91/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko näin moni kuvittelee, että huonolle iholle voi aina tehdä jotain???! Mä olen kerran elämässäni tavannut ihmisen, joka paukautti suoraan päin näköä, et mun kannattais varmaan pestä joskus tätä naamaa (siis aikuisiällä, teini-iässä tuota kuuli usein), mutta pistin sen kommentin tyhmyyden piikkiin.

Mun iho on hirveä, siis todella kamala. Huonon itsetunnon omistan myös, mutta se johtuu monesta muustakin tekijästä, huono iho on vain yksi siihen johtavista syistä. Teini-iässä ainoa apukeino, oli ihonpuhdostus. Äiti osteli clerasilia ja kasvovesiä/maitoja/rasvoja vaikka kuin, ja mä itku kurkussa yritin saada finnejä pois. Istuin illat peilipöydän ääressä kokeilemassa milloin mitäkin uusia puhdistus- ja hoitotuotteita. Ei auttanut mikään. Ei mikään. Nyt lähes kolmikymppisenä tilanne on ihan sama kuin aikanaan 14-vuotiaana, sillä erolla, että tähän mennessä olen a) ollut vuoden meikkaamatta, ei auttanut b) pessyt kasvoni vain iltaisin ja pelkällä nestesaippualla, päälle perusrasvaa (ihoni on niin kuiva, että hilseilee näkyvästi 24/7), ei auttanut c) Käynyt monella kosmetologilla, ei apua d) Käynyt ihotautilääkärillä, sekä yksityisellä että kunnallisella. Syönyt eri antibiootteja ja kortisonitabletteja ja kokeillut reseptivalmisteisia rasvoja, EI auttanut. e) Aina kun lanseerataan joku hieno uusi kasvojenhoito-sarja, kokeilen muutaman kuukauden. Yksikään ei auta.

Eli siis, sinä joka kuvittelet, että mun iho on huono, koska en vaan tee sille mitään, haista paska! Sinä joka haluat vilpittömästi auttaa, kiitos, mutta usko minua, jos sanon jo kokeilleeni ehdottamaasi voidetta/pesuainetta/meikkisarjaa. Minulla ei ole syytä valehdella. Jos keksit jotain, mitä en ole vielä kokeillut, niin mielelläni kokeilen.

Minulla taisi finniongelmaan auttaa vain aika. Varmasti on ihmisiä, joilla ei auta sekään. 9-luokalla kaverini isosisko sanoi jotain, että minun pitäisi pestä ihoni paremmin kun oli otsa täynnä finnejä...

Kosmetologin ihonpuhdistuksesta ei tainnut olla mitään hyötyä. Äidin mielestä se vain teki pysyvät arvet. En tiedä, voiko pitää paikkansa, mitä mieltä olette? Äiti oli sitä mieltä, ettei saa puristella ollenkaan.

Ihotautilääkärille menin joskus 18-19-vuotiaana ekan kerran. Hän sanoi, että mustapäitä ainakin KANNATTAAKIN puristella, ennen kuin niistä kehittyy finnejä. Finnien paranemista hänen mukaansa puristelu ei nopeuttanut eikä hidastanut, mutta desinfiointi sen jälkeen oli tärkeää. Poikaystäväni sitten aina puristeli finnini ystävällisesti.

Minulla on atooppinen iho ja mustapäitä ym. tulee vieläkin kun käytän allergisoivia ja vääriä tuotteita, esim. manteliöljyä sisältäviä kun olen allerginen. Myös glyseroli tuotteessa tukkii ihohuokoset. HTH Original on hyvä, samoin hajusteeton Bellavita (apteekista) ja Dr Hauschkan Ruusuvoide ei aiheuttanut finnejä rasvaisuudestaan huolimatta, mutta ei muuten ollut kovin hyvää iholle koska minusta se näytti ryppyisemmältä.

Mutta siis ihan naurettava väite tuo, että finniongelma paranisi kosmetologilla! Minun kokemukseni mukaan mitä vähemmän ärsyttää ihoa, sitä paremmin se voi. Tämäkin on tosin varmaan yksilöllistä.

Vierailija
92/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oli parikin kuuria, mutta vaikka se vei finnejä pois ihan huomattavasti, niitä jäi silti enemmän kuin keskivertoteinillä. Oikeastaan se tarvis tota lääkettä veiläkin, mutta kun lapsia tehdään niin ei voi käyttää enää.

Vierailija
93/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen tehtiin joku syvähionta , koko iho kuoriutui pois. Mutta parani tuosta ihan huomattavasti. Itselleni tosi pahoihin ihon alla muodostuneisiin pahkuroihin (kosmetologilla niistä saattoi tulla teelusikallinen puristettaessa ulos :( auttoi kosmetologikäyntien lisäksi (3- 4 krt vuodessa) sinkkivoide. Pieni, hirveän kallis tuubi, mutta tehokas. Minun ongelma oli vaan paikallinen korvien alla ja leukaperissä, mutta silti kamala.

jollekin kasvavalle teinille.

Vierailija
94/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää asia ennen kuin käyttää. Ei ole kiva, jos vaikka aiheuttaa sen, että alkaa rypistyä aikaisemmin.

Vierailija
95/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(e-pilleri, joka on tarkoitettu aknen hoitoon), mutta ei ollut mitään vaikutusta. Minulla aknea aiheuttaa monirakkulaiset munasarjat

Vierailija
96/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan tekee tietääkseni pysyviä muutoksia ihoon Kannattaa selvittää asia ennen kuin käyttää. Ei ole kiva, jos vaikka aiheuttaa sen, että alkaa rypistyä aikaisemmin.

onko varmaa että ei aiheuta jotain sikiövaurioita joskus myöhemmin vaikka käytöstä olisi pitempikin aika?

Vierailija
97/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ainakaan paranna aknesta kärsivien teinien itsetuntoa.

Vierailija
98/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää asia ennen kuin käyttää. Ei ole kiva, jos vaikka aiheuttaa sen, että alkaa rypistyä aikaisemmin.

"aikutusmekanismi

Isotretinoiini on all-trans retinoiinihapon, tretinoiinin stereoisomeeri. Isotretinoiinin tarkkaa vaikutusmekanismia ei ole selvitetty yksityiskohtaisesti, mutta kliinisen tilan paranemisen on todettu perustuvan talirauhasten vähentyneeseen aktiivisuuteen ja histologisesti osoitettuun talirauhasten koon pienenemiseen. Lisäksi isotretinoiinilla on havaittu olevan anti-inflammatorista vaikutusta iholla."

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/196528.shtml

Vierailija
99/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin tupakkaa, otin kaljaakin, söin roskaruokaa ja nukuin meikit naamassa ja ei näpyn näppyä. Nyt 45 vuotiaana edelleen iho hyvä ja en ole koskaan käynyt kosmetologilla ja kasvot pesen saippualla ja käytän aqualan perusrasvaa.

No, tupakanpolton olen lopettanut.

Oikeastiko näin moni kuvittelee, että huonolle iholle voi aina tehdä jotain???! Mä olen kerran elämässäni tavannut ihmisen, joka paukautti suoraan päin näköä, et mun kannattais varmaan pestä joskus tätä naamaa (siis aikuisiällä, teini-iässä tuota kuuli usein), mutta pistin sen kommentin tyhmyyden piikkiin.

Mun iho on hirveä, siis todella kamala. Huonon itsetunnon omistan myös, mutta se johtuu monesta muustakin tekijästä, huono iho on vain yksi siihen johtavista syistä. Teini-iässä ainoa apukeino, oli ihonpuhdostus. Äiti osteli clerasilia ja kasvovesiä/maitoja/rasvoja vaikka kuin, ja mä itku kurkussa yritin saada finnejä pois. Istuin illat peilipöydän ääressä kokeilemassa milloin mitäkin uusia puhdistus- ja hoitotuotteita. Ei auttanut mikään. Ei mikään. Nyt lähes kolmikymppisenä tilanne on ihan sama kuin aikanaan 14-vuotiaana, sillä erolla, että tähän mennessä olen a) ollut vuoden meikkaamatta, ei auttanut b) pessyt kasvoni vain iltaisin ja pelkällä nestesaippualla, päälle perusrasvaa (ihoni on niin kuiva, että hilseilee näkyvästi 24/7), ei auttanut c) Käynyt monella kosmetologilla, ei apua d) Käynyt ihotautilääkärillä, sekä yksityisellä että kunnallisella. Syönyt eri antibiootteja ja kortisonitabletteja ja kokeillut reseptivalmisteisia rasvoja, EI auttanut. e) Aina kun lanseerataan joku hieno uusi kasvojenhoito-sarja, kokeilen muutaman kuukauden. Yksikään ei auta.

Eli siis, sinä joka kuvittelet, että mun iho on huono, koska en vaan tee sille mitään, haista paska! Sinä joka haluat vilpittömästi auttaa, kiitos, mutta usko minua, jos sanon jo kokeilleeni ehdottamaasi voidetta/pesuainetta/meikkisarjaa. Minulla ei ole syytä valehdella. Jos keksit jotain, mitä en ole vielä kokeillut, niin mielelläni kokeilen.