Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi hitto! Tutun murkkuikäisellä tytöllä oli naama täynnä ihomatoja!!

Vierailija
28.12.2009 |

Näin pitkästä aikaa entisen naapurin, ihan sattumalta. Mä en meinannut tuntea sitä tyttö, niin oli kasvanut ja muuttunut ja se naama..se oli ihan hirvee.

Mullakin on teinitytär, mutta jos sen naama olis ton näköinen niin mä veisin sen kosmetologille tai lääkäriin.

Kärsii raukka varmaan niistä, lapsen rääkkäämistä jos ei asialle tee mitään.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruockutaan kuuria? Se on A-vitamiin johdannainen tosi voimakas lääke, jonka reseptin saa vain ihotautilääkäriltä. Valitettavasti ainoa, joka tehoaa vaikeaan akneen.

niin voimakas että en sellaista teinilleni syöttäisi.

Sen käyttöön saa hyvät ohjeet ja jos se ei sovi tai tulee sivuvaikutuksia, niin se lopetetaan.

-Masennusta ja masennuksen pahentumista, levottomuutta, mielialan muutoksia, psykoottisia oireita on havaittu harvoin ja erittäin harvoin itsetuhoisia ajatuksia, itsemurhayrityksiä ja itsemurhia. Kerro lääkärillesi, jos sinulla on mielenterveysongelmia tai jos havaitset masennuksen (depression) oireita Roaccutan-hoidon aikana.

- Raportteja väkivaltaisista tai aggressiivisista Roaccutan-potilaista on esiintynyt

http://www.laakekortti.fi/Medicine.aspx?m=984&i=ROCHE_ROACCUTAN

Vierailija
62/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen tehtiin joku syvähionta , koko iho kuoriutui pois. Mutta parani tuosta ihan huomattavasti.

Itselleni tosi pahoihin ihon alla muodostuneisiin pahkuroihin (kosmetologilla niistä saattoi tulla teelusikallinen puristettaessa ulos :( auttoi kosmetologikäyntien lisäksi (3- 4 krt vuodessa) sinkkivoide. Pieni, hirveän kallis tuubi, mutta tehokas. Minun ongelma oli vaan paikallinen korvien alla ja leukaperissä, mutta silti kamala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiks... Olen kosmetologi ja minulla on aina ollut ja on edelleen huono iho. Ja ihan on kyllä tietotaito ja kaikki kohdallaan. Geenit valitettavasti on mitkä on.. Kausittain iho on parempi ja välillä taas huonompi.

ja kuka pitä sua töissä? Ei kauheen imartelevaa mainosta kun yksi kosmetologeista on kuin petolinnun perse. No, ehkä sä työskentelet jossain pikkuisen kemikalion varastohuoneessa?

Vierailija
64/99 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa sitä Roaccuttan kuuria, joka ei tehonnut, kuten ei myöskään lukuisat antibioottikuurit ja voiteet. Ihonpuhdistus ja ruokavalio ollet aina kohdallaan ja kymmeniä hoito- ja puhdistustuotteita olen käyttäny ja kosmetologilla käynyt säännöllisesti. Niin se vain on, että kun huonon ihon on perinyt ei sille aina voi yhtään mitään. Nyt vielä 33 v kärsin finneistä ajoittain ja kasvot ovat kaikkea muuta kuin täydelliset. Toivon todella ettei omat poikani peri tällaista ihoa. Onneksi miehelläni ollut nuorena parempi iho. Itsetuntoni on parantunut vasta aikuisena ja vieläkin kärsin välillä alemmuudesta ja se johtuu vain nuoruuden kärsimyksistä aknen kanssa.

Vierailija
65/99 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli nuorena ehkäisypillerit, kävin solariumissa, hoidin clerasirilla ja kaikella mahdollisilla, kokeilin kaikkea. pesin, puristelin.

mutta ei ne fiinnit mihinkään lähtenee. en muista milloin iho parani. mutta kun sain esikoisen 28v, olin jo parempi-ihoinen.

Vierailija
66/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhdellä sadasta käyttäjästä todennäköisesti ehkäisy pettää jossain vaiheessa. Seuraukset voivat olla kauheat.

Vierailija
67/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luullut mua 10 vuotta nuoremmaksi kuin olen.

Niin ja ei ole koskaan näpyn näppyä ollut ja ei ole kyllä edes ryppyjäkään vielä. Harmaita hiuksia kyllä on siunaantunut senkin edestä, että tasan ei käy onnenlahjat.

Poltin tupakkaa, otin kaljaakin, söin roskaruokaa ja nukuin meikit naamassa ja ei näpyn näppyä. Nyt 45 vuotiaana edelleen iho hyvä ja en ole koskaan käynyt kosmetologilla ja kasvot pesen saippualla ja käytän aqualan perusrasvaa. No, tupakanpolton olen lopettanut.

joku toinen voi kyllä huomata siitä vuosien tupakanpolton jäljet.

Vierailija
68/99 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on terve tytö, vaikka äitinsä söi ko lääkettä

mutta se ei tarkoita etteikö tupakka aiheuttaisi syöpää.

Vierailija
69/99 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosissaan toivon, että ap ei oo tosissaan. jos on, niin siinä on kyll yks ääliö.

ite oo kärsiny ala-asteelta lähtien huonosta ihosta..oon puhistanu naamani putsareilla, käyttäny kasvovettä ja kosteusvoiteita yms.Musta oli aivan kamalaa kun kaikilla kavereilla oli täydelliset ihot ja sit ne ihmetteli ett miks mull on aivan paska naama ja sain vielä kaiken lisäks kuulla ett niillä ei oo mitään hajuu mikä on putsari.en oikeesti ymmärtäny, olin niin pikkunen ja en voinu käsittää miks mun iho oli hirveä ja kaverit eivät edes tee mitään ja niill on perfect iho.. tää siis ala-aste ajoilta.

yläasteella kaverit ei enää ihmetelly eikä kommentoinu mun ihoa.. oltiinhan me jo vanhempii.niilleki ssaatto tulla pari finnii aina joskus, ei se ees näytä pahalta, todellakaan. mutt osalla oli iho ku jostai mainoksesta, täydellinen..

mut jokatapauksessa, mä en tiedä miks joudun kärsii tästä ihosta. mä en tupakoi enkä juo alkoholia, en syö makeisia koska en pidä niistä. Mä urheilen paljon ja oon ulkona raittiissa ilmassa. Oon syöny roa kuurin, käyny kosmetologeilla..

Mun iho on silti hirveä! Kaikista pahinta on se ett mun naamaan oikeesti koskee, koska ne finnit on jotenkin niin syviä ett jos mun iho "liikkuu" eli kun teen ilmeitä niin missä on finnei se koskee. Ja mä näytän siltä ettt mulla ois pisamia, ku ne mustapäät on niin näkyviä.. ei tässä oikeesti voi tehä mitään.

Ja ap:n viesti on mielettömän törkeä ja loukkaava. pitää tommosta jaksaa kuunnella (ja lukea) kaiken paskan lisäks siis oikeesti.Pitää varmaa sit hyväksyä ett mull on paskat geenit, mistä muusta vois johtua...

Vierailija
70/99 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun pojalla oli 15-19 vuotiaana paha akne, naamassa paljon finneja ja selka ihan taynna niita, tosi pahan nakoinen ja myos kipea. Laakarin antama voide joka vei varit vaatteista ja pyyhkeista ei auttanut, 18kk antibioottikuuri ei auttanut, mut sitten Roaccutane auttoi melkein heti ja nyt neljan vuoden kuluttuakin finnit on pysyneet pois joten taytyy toivoa etta akne on parantunut lopullisesti. Ainoat sivuoireet Roaccutanesta oli pari nenaverenvuotoa ihan alussa, ja kuivat huulet jotka pysyi kylla siedettavassa kunnossa vaseliinilla.

Vierailija
71/99 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja, et voi olla tosissas! Akne ei ole valinta kysymys onko se vai ei. Sulla ei varmasti ole omakohtaisia kokemuksia, kun olet noin pikkumielinen. Omasta voin kertoa, että aina ei auta kosmetologit, kaupan tuotteet eikä edes lääkekuurit! Lääkärikin osasi kertoa, että akne voi olla elinikäinen vaiva.

Nauti sinä sileästä naamastasi!

Vierailija
72/99 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siinä on finnejä. Tällöin voi pestä usein ihon kuivumatta ja iho voi hyvin kosteana ja joustavana ja ne ihomadotkin pääsee joustavasta ihosta joustavasti ulos.

Saippua on ihan viimeinen, samoin finnipesuaineet. Niillä iho kuivuu ja lompsa tyhjenee.

Vierailija
73/99 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aknen hoitoon. isällään oli todella paha akne pitkälti päälle parikymppiseksi ja hän on kyllä tunnollisin ihonhoitaja jonka koskaan olen tavannut. itse vain pesaisen vedellä kasvot iltaisin, ei mitään niitä rituaaleja joita lapseni isä käyttää ja iho on ok.

mutta siis. tyttärellämme on paha akne ja hän sai sen hoitoon ehkäisypillerit. niiden pitäisi vaikuttaa siten, että ensimmäisen kolmen kuukauden ajan ne pahentavat ongelmaa ja sitten alkaa paraneminen. puoli vuotta on takaraja. tuo ongelman paheneminen kyllä tuli ihan ajallaan, tytön toisessa poskessa (mutta ei toisessa?) on todella pahan näköinen tulehtunut aknerykelmä. ikävä kyllä pillereitä on nyt käytetty jo kohta kuusi kuukautta ja sitä paranemisvaihetta ei vain näy ei kuulu.

akuuttiin hoitoon tyttö sai ohjeeksi murskata aspiriinia perusvoiteen joukkoon ja käyttää sitä naamiona. se tehoaakin pahimpaan punoitukseen, mutta ei poista ongelmaa. toinen neuvo, jonka saimme oli käyttää vanhat silmätipat ulkoisesti finnien hoitoon. ne kun sisältävät antibioottia ja hoitavat tulehduksen.

nyt emme tiedä mitä teemme. tyttö käy ihotautilääkärillä säännöllisesti, ja tämäkin on vähän hakoteillä tällä hetkellä.

mutta ei siinä mitään. tyttö on todella ihana ja rakas ihminen. hänen ihonsa ei kaada kenenkään maailmaa.

Vierailija
74/99 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te höpötätte että teini naaman hoitoon aina riittää vain saippua? Ja että kosmetologi ei auta? Mulla on ollut 13 vuotiaasti teininen iho.. ja se todellakin laskee itsetuntoa! Ja hyvät ihonhoito tuotteet rokkaa! Käytin aluksi nivean ihon hoitotuotteta (puhdistusainetta, kosteutusvoidetta & kasvovettä) että sain pidettyä ihoa kurissa.. Kyllä huomasi jos joskus pesi vain saippualla väsyneenä ihon että pääsisi nopasti nukkumaan nii iho ärtyi. Afrikan matkan jälkeen minulle syntyi oikea akne. Käytin vielä muutaman kuukauden lähikaupan ihonpuhdistus aineita ja naama vain paheni. Sitten varasi lääkäri ajan ja kosmetologi ajan. Lääkäri sanoi että teini ihoa pitää hoitaa (vaikka ei kyllä epäillyt etten muka hoitaisi)ja minun tapauksessani tarvitaan lääke kuuri. Ihoa jossai on paljon finnejä/mustapäitä pitää hoitaa. Hoitamaton iho saattaa ärtyä pelkällä saippuan pesemisellä ja siitä seuraa akne. Akne ei parane pelkällä pesemisellä koska akne iho on tulehtunut ja hoitoa tarvitaan myös sisältäpäin. No.. vai ei kosmetologi auta?! Ensimmäisellä kosmetologi kerralla kosmetologi auttoi myös saamaan tulehdustani pois! (valoimpulsio?! :D ) ja kuori ihoani :) sain myös AKNEN HOITOON TARKOITETUT IHON HOITO TUOTTEET. ( bion sarja.. suosittelen sinulle jolla on akne! siinä on bakteereja tuhoavia aineita. kallis on mutta MINÄ OLEN SAANUT IHNONI KUNTOON! ) söin kuurin loppuun ja olen saanut ihoni suhkoht kuntoon..

Vierailija
75/99 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13 v. tyttö, joka on ollut lääkärillä ja saanut lääkerasvaa naamaansa. Käy säännöllisesti HYVÄLLÄ kosmetologilla ja käyttää ihonhoitotuotteita, mutta silti naama on kamalassa kunnossa. Mulla ja hänen isällään on ollut myös kamalat iho-ongelmat eikä se todellakaan paranna nuorten itsetuntoa, jos niitä kasvoja tuijotetaan inhon vallassa.

Vierailija
76/99 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsi kovasti ja häpesi huonoa ihoaan. Monen kuukauden Roaccutan-kuurin jälkeen iho on parantunut ja normaali. Ja on ainakin teinillä yksi murhe vähemmän elämässään.

Vierailija
77/99 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalacin - niminen antibiootti, jota sivellään kasvojen iholle, on siis sellaista nestemäistä. Auttoi ihan todella nopeasti, ihosta tuli kuulas ja näpytön ja vaikutukset kestivät monta vuotta, kunnes taas raskauden ja imetyksen jälkeen tuli näppyjä. Mutta siihen varsinaiseen akneen oli oiva apu.

Vierailija
78/99 |
07.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt aikuisiällä suurin murhe mileumit, finnejä ilmaantuu pari kpl kuussa. Poistatan mileumeja noin kerran vuodessa, mutta silmien ympärys on koko ajan täyteen tikattu. siis niitä valkeita palluroita. on nämä aikuisiän yksittäiset finnitkin tosi ikäviä - koeta siinä olla vakuuttava työpaikkalla...

Lapseni veisin oikopäätä ihotautilääkärille ja kosmetologille ap:n kuvaamassa tapauksessa. Se olisi rakkautta ja huolenpitoa! Mehän emme tiedä onko ap:n ex-naapuri ravannut vaikka kuinka monella lääkärillä.

Olen käyttänyt antibiootteja sisäisesti ja ulkoisesti (Dalacin), Diane Novaa ja mitäs vielä. No mutta ei ole mikään näistä auttanut. Roacutania en ole syönyt, koska se ei auta tällaiseen hillittyyn aikuisiän finneilyyn. Tekee teinin karseasta ihosta norm finnisen, ei mitään vauvan peppun pehmoista.

Minusta outoa, että joku ei uskaltaisi syöttää erittäin pahasta aknesta kärsivälle teinilleen roacutania - sillä perusteella, että lapsukainen voi vielä joskus tulevaisuudessa tulla raskaaksi. Siis TÄH? Teiniraskaudet nyt ihan alkujaankin pitäisi ehkäistä ennakolta.

Vierailija
79/99 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain niiden avulla vaikea acneihon kuntoon. Nyt 36-vuotiaana minulla on kolme tervettä lasta ja itsekin olen täysin terve.

Ainoa mikä harmittaa on se, miksei mua viety ihotautilääkärille tuota pelastavaa lääkettä saamaan jo paria vuotta aikaisemmin, jotta olisin välttänyt poskissa olevan arpikudoksen (ei onneksi kamalan näkyvää).

Roaccutanin kanssa piti syödä samaan aikaan e-pillereitä, vaikka poikaystävästä e ollut tietoakaan. Eli aiheuttaa sikiölle pahoja epämuodostumia, raskaus kuurin aikana ja muutama kuukausi sen jälkeen ehdottomasti kielletty.

Mutta pelasti siis mun elämän tuo lääke ja nykyisin kaikki hyvin vaikka teininä söin.

Vierailija
80/99 |
08.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

panoxyl on aika hyvä mutta sitä olet varmaan jo kokeillut.

Toinen mikä voi auttaa on asperiini, siis iholle pinnallisesti, liuota nesteeseen ja sivele iholle.

Tsemppiä!