Seure työnantajana
Onko teillä kokemuksia reppufirmasta Seure?
Olen tehnyt jonkinverran keikkaa sen kautta. Tähän saakka on mennyt ihan ookoo. Mutta nyt esim. työsopimustani ei ole tehty niin kuin ennen. Esim viikkotuntini on määritelty toisin kuin mitä kollegani tekevät. Työtäni on vaikea saada mahtumaan tasatunteihin ja kollegani tekevät liukumaa. Näin minäkin olen tehnyt ennen mutta nyt se ei istu sopimukseeni. Kun kyselen perusteita niin saan vaan nöyryyttävää vinoilua. Työmääräykseni on tilattu niin kuin ennenkin.
Siis mitä mieltä tästä reppufirmasta?
Kouluarvosanoilla antaisin 1-.
Kommentit (28)
Olen saanut huonoa kohtelua. Just tuollaista nolaamista. Kun olen jo vähän iäkkäämpi ihminen niin ajattelin että taitaa olla ikärasismia.
On epäselvä aloitus. Kenenkä töissä sinä oikeasti olet?
Seure on työnantaja. Tietyt firmat tilaavat heiltä määräaikaisia työntekijöitä. Nämä firmat määrittelevät sen mitä työntekijä tekee, työajat ym.
Joskus Seuren työntekijät pyrkivät ohittamaan firmojen antamat tiedot ja tekevät omia variaatioitaan.
Juu 1v ajan tein joskus keikkaa Seuren kautta ja se riitti. Muutama viikko sitten joku täällä "valitti" sitä, että lafka vaatii lääkärintodistuksen poissaololta ja niinhän ne tekee heti 1.päivästä alkaen, jos työsopimus alle 3kk pituinen, sairastat myös palkatta.
Seure ei sitte ap:n tapauksessa voi soittaa häntä työllistävään firmaan ja selvittää tätä ristiriitaa vaan kuittailee henkilökohtaisesti tälle työntekijälle. Ja ottaa omia oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
On epäselvä aloitus. Kenenkä töissä sinä oikeasti olet?
Mitä epäselvää tässä on, ei mitään, Seurella on töissä.
No, tein keikkaa seuren kautta päiväökodeissa. Laitoin listat seureen, seure maksoi palkan.
Siinä kaikki. Jos olin kipeä, soitin seureen ja työpaikalle, toimitin lääkärintodistuksen. EI mulla ollu mitään ongelmia.
Kerran mokasin mutta ei siitä mitään tuomiota tullut. Oma moka.
Ja tein siis pikku pätkiä, päiviä jne, säännöllisen epäsäännöllisesti.
Ylitöitä en tehnyt koska en halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Juu 1v ajan tein joskus keikkaa Seuren kautta ja se riitti. Muutama viikko sitten joku täällä "valitti" sitä, että lafka vaatii lääkärintodistuksen poissaololta ja niinhän ne tekee heti 1.päivästä alkaen, jos työsopimus alle 3kk pituinen, sairastat myös palkatta.
Johtuu siitä että porukat ei viitsi mennä töihin ja työnantaja jää pulaan! Sijaisen sijaisia on seurenkin kautta vaikeaa saada, ei se ole mitään pottuilua!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ihan tyytyväinen pääosin. Itse seurella kauan tehnyt keikkaa. Olen kuullut monella olleen huonoja kokemuksia eli varmasti paljon riippuu myös tuurista.
Riippuu tekijästäkin!
Kerran laitoin pois selkeästi rasistin, kerran oli "tissit tiskiin" jne. Ei sellaisilla tee mitään!
Oltiin varattu aika työhaastattelulle, mutta rekrytoijaa ei kuulunut eikä näkynyt. Eivätkä pahoitelleet tai edes olleet yhteydessä tuon jälkeen :/ Ei tehnyt enää mieli itsekään hakea sinne töihin. Ajattelin, että musta olis voinut olla apua kun päiväkodeissa paljon sijaispulaa...
Asiakaspalvelijoiden lähettämät viestit tosiaan usein sävyltään ylenkatsovia ja nolaavia. Eivät kuulu tähän päivään.
Ihmettelen miten henkilökunta siellä perehdytetään. Ikävää saada iäkkäämpänä kokeneena hoitajana viestejä missä puhutaan kuin lapselle.
Seure hakee kesätyöntekijöitä , en kelpaa koska viimmeIsimmästä suosittelijasta on aikaa 2 vuotta, se ei seurelle kelpaa. Ei kelpaa 8 vuoden työkokemus ja lääkeluvat. MIKÄ HOITAJA PULA?
Ai, niin mut mähän olenki suomalainen ja puhun suomea.
Seure on ihan perseestä, siellä mikään toimi. Työkohteesta kyseltiin suoraan, että missä olen kun ei ole keikalla näkynyt. Ei ole näkynyt kun seure ei välitä ko. kohteen vuoroja vaikka nimenomaan pyysivät minua, ota tosta sitten selvää.
50% palkasta saa sairausloman ajalta alle 3kk työsuhteissakin.
Juu nyt riitti Seure. Kiitos ja heipähei. En ole tyytyväinen viestintään enkä sairaslomapolitiikkaan, joka omasta kokemuksestani on kovin mielivaltaista, vailla työterveyttä, mistä saada ajallaan niitä todistuksia, jos tarve vaatii. Asia on myös sujuvasti ohitettu ja käännetty työntekijän piikkiin. Yleisellä tasolla kyllästynyt myös sijaisen kohteluun, työmäärään ja olemattomaan perehdytykseen sekä ihmisten veemäisyyteen hoitoalalla. Ei hirveesti motivoi, jos ollaan naama norsunvitulla jo valmiiksi, kun tulet vuoroon ja sit ihmetellään, miksei niitä sijaisia nappaa määräänsä enempää ja siitä annettu palaute ohitetaan mut vastapalloon sitä kyllä kuuluu käsitellä.
Tuntuu että seurella ei ole muita velvollisuuksia kuin työntekijälle kuittailu, mitä vuorojen järjesyelyyn tulee.
Koulut pyytää avustajia tehtäviin, joita ei oikeasti ole. Opettajat pompottelee ohjaajien sijaisia edes takaisin. Mitään oikeaa tarvetta ei ole. Ilmeisesti kunnilla on paljon rahaa käyttää tällaiseen turhaan toimintaan.
Ei kuitenkaan Seuren vika.
Eihän Seuren kautta saa edes keikkaa enää kuin harvoin. Ei riitä töitä meille keikkalaisille.
Olen ollut ihan tyytyväinen pääosin. Itse seurella kauan tehnyt keikkaa. Olen kuullut monella olleen huonoja kokemuksia eli varmasti paljon riippuu myös tuurista.