Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äsryttää kestitä noita lapsettomia vieraita joulunpyhinä.

Vierailija
27.12.2009 |

Meillä kaksi pientä lasta, toinen vasta 3 kk. Kiva on nähdä ystäviä, mutta rasittaa kun ne, joilla ei itse ole lapsia, eivät tajua että olemme väsyneitä emmekä jaksa koko päivän vierailuja, pari tuntia on sellainen maksimiaika. Joskus on pakko keksiä tekosyitä, että saa heidät lähtemään. Eilenkin ystäväpariskunta istui meillä kolme tuntia, vuorotellen miehen kanssa kannettiin itkevää vauvaa ja rauhoteltiin yliväsynyttä esikoista. Vihdoin lähtivät kun heillä oli itse sovittuna etukäteen menoa, muuten olisivat varmaan istuneet täällä koko illan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en meinaa jaksaa mitään koko päivän vierailuja,ihan jo siitäkin syystä, että jutut on muutamassa tunnissa juteltu, ja sitten alkaa arki pukata päälle. On esim. hiukka kurja istua sohvalla ja jutella aikuisten kesken, jos kaikki lapset vuorotellen käyvät kyselemässä, milloin meillä aletaan tehdä ruokaa.

Vierailija
22/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei sitä ihan oikeasti jaksa kestitä pitkään vieraita! Jos on helppo ja tyytyväinen vauva, niin silloin se on oikein kivaa.

Nimim. kokemusta on - kummastakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan ihme urputtajia nuo kommentoivat ihmiset. Minä ainakin ymmärrän ihan täysin (ja olen lapseton) kuinka voi olla rasittavaa huolehtia itkevästä vauvasta ja yrität siinä samaan aikaan viihdyttää vieraita. Että jaksaa tälläkin palstalla olla typeriä lukijoita jotka olettaa että olet paska äiti ja ihminen josset jaksa 10 asiaa yhtä aikaa valittamatta.

Kokeile seuraavan kerran Wagnerin sarkasmia: "Kai te sentään yöksi jäätte?" :) Tsemppiä, äläkä välitä noista idiooteista

Vierailija
24/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vieraat käy sen pari kertaa vuodessa?? Luulis,että niitäkin ihmisiä haluais nähdä ja jutella? Ja vaikka kärsiäkin..

Vierailija
25/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juuri tällaisten aloitusten takia katkaisen välit ystäviini heti, kun heille syntyy lapsi. Elämähän muuttuu ihan helvetilliseksi kärsimykseksi, kun ei pysty kolmea tuntia vieraita emännöimään. Helpompi häipyä takavasemmalle ja pysyä jaloista pois. Paitsi että sitten tänne palstalle tullaan ruikuttamaan, kun kaverit jätti yksin vauvan synnyttyä...

Vierailija
26/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sitä voi ihan rehellisesti sanoa, että meillä on nyt ollut väähän rankkaa, kun vauvakin valvottaa ja ei olla ehditty juuri siivota eikä tehdä kummoisia tarjoiluja. Ja hyvin voi sitten sanoa, että nyt meillä olisi lasten aika esim. mennä nukkumaan ja vieraiden aika poistua. Jos on oikeasti hyviä ystäviä, niin heille voi kyllä suoraan sanoa nämä asiat ja he ymmärtävät. Jos eivät ymmärrä, niin se on heidän ongelmansa. Ja voihan ne vieraatkin esim. esikoisen kanssa hiukan jotrain leikkiä tai vauvaa välillä pidellä. Rohkeasti vaan suu auki, niin ei tarvitse täällä valittaa moisista.

Vierailija
27/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä' mä ainakin tajuan. en itsekkään jaksa monta tuntia kestitä vieraita jos vauvaa pitäisi samalla nukutella varsinkin jos on itkuinen,alkaa itseäänkin jo hermostuttaa kun itkun yli pitäisi saada otain juteltua vaikka vauvaan pitäisi keskittyä. pari tuntia on ihan hyvä vierailu aika,ei pitempään. ellei ole erikseen sovittu

Vierailija
28/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettiin miehen kanssa teksti ja oltiin ihmeissämme.

Me oltais onnessamme jos joku pariskunta jaksais meillä istuu koko päivän! Miten jostain vierailustakin voi tehdä noin suuren ongelman? Tekee kotijuttuja sen mitä pitää ja kestii vieraita jaksamisen mukaan, lapset nukkumaan kun nukuttaa...

3 lapsinen perhe

Vierailija
29/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitat kun vieraat tulee kaukaa ja harvoin näette, mutta et jaksa muutamaa tuntia tsempata.

Oikeesti, jos olet väsynyt, silloin mennään sen mukaan, kaupasta pakastepullia ja pikakahvia. Aikaa menee max 10 min tähän.

Ja miehen kanssa selvä jako ennen vieraitten tuloa, milloin on kumpikin vastuussa kummasta lapsesta. Esikoiselle mielekästä tekemistä, lempivideot pyörimään, herkkuja pöytään, isä leikkii lapsen kanssa lautapeliä, kun kuopus nukkuu päikkäreitä. Tai sitten isä lasten kanssa vaunuttelemaan, vanhempi puistoon ja vauva vaunuissa nukkuu.

Olen aina asunut Helsingin keskustassa, mutta lapsen jälkeen ei ollut enää varaa hankkia isompaa asunto vaan jouduttiin radan varteen. Matkaa tänne on hyvällä tuurilla n 15 min ja vieraitten määrä on laskenut radikaalisesti.

Jos meille joskus joku tulee, teen kyllä kaikkeni että vieraat sen harvoin kun tänne eksyy, viihtyy, enkä tulis tänne PARIN TUNNIN TAKIA marmattaa...

Oikeesti, kun olet noin pinna kireenä, sun ukkos lähtee vielä joku päivä jonkun alepan kanssan luo ja jäät yksin kitumaan kirkuvien lasten kanssa. Ja kukaan ei tule sua moikkaamaan, kun olet tollanen hapan sitruuna.

Piristy, sulla on asiat ihan helkkarin hyvin !

Vierailija
30/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ystäviä teillä oikein on,jos ihminen ei voi olla oma itsensä ja kämppä siivoamatta?? Kutsutteko tuollasia ihmisiä ystäviksenne??

Meidän toisella lapselle oli koliikki jota kesti 4kk. Koliikki ei ollut 3tunnin itkua illalla vaan sen lisäksi huutoa aamulla, päivällä ja yöllä. Oltiin miehen kanssa todella todella väsyneitä, siitä huolimatta ei ikinä sanottu kavereille ettei saisi tulla kylään. Tultuaan saivat olla koko päivän jos niin halusivat. Tiesivät koliikista joten ymmärsivät ettei meillä aina järki juokse väsymyksen vuoksi, oltiin hieman "hitaalla". Lisäksi jokainen vieras joka menee kylään perheeseen jossa pikkuvauva, ei voi olettaakaan että häntä passataan kuin kuningasta/kuningatarta. Normaali-ihmisen järki sanoo että välillä vanhemmat joutuu keskittymään vauvaankin...

Vierailija
31/37 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsettomalle välttämättä tule mieleen, että tuo olisi pitkä vierailuaika. Tai keskustelusta päätellen monelle jolla on lapsiakaan. Avatkaa siis suunne, ja sanokaa: "Ihana kun kävitte, mutta olemme nyt väsyneitä, jos tulkaa joku toinen kerta uudestaan. Toivottavasti silloin olemme jo virkeämpiä, olisi kiva nähdä taas."

Vierailija
32/37 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä jos joku aikoo viipyä yli kolme tuntia, niin kyllä itselläni ainakin varmaan naamasta näkyy, että olisi jo vieraiden aika lähteä. Siis yli kolme tuntia kylässä, huhuh.

Vierailija
33/37 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuitenkin pidän vieraista ja he usein ymmärtävät että lapsiperheessä vierailut on hieman erilaisia.

Vierailija
34/37 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laittaisitte ne huutavat lapsenne nukkumaan, jotta kaikki voi seurustella rauhassa ilman lasten huutoa.

Vierailija
35/37 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ontuu nyt toi loppu: MIHIN TE JAKSATTE ENÄÄ ILLALLA LÄHTEÄ? :D

Ja jos näkee toisia pari kertaa vuodessa, niin kuka sen hoitaa "pois alta" parissa tunnissa?

Ehkä tosiaan olet huono ihminen.

Vierailija
36/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ystävänne. Minä mielelläni lapsettomana ottaisin lapsen jos minulle sellainen suotaisiin. Olisit onnellinen ystävistäsi ja niistä lapsistasi vaikka ne välillä varmasti itkevätkin. Minä olisin jos sellainen olisi. Oletko ollenkaan tyytyväinen elämääsi? Ehkä tuo negatiivisuus ei johdu ystävistäsi vaan omista ongelmistasi ja peloistasi.

Vierailija
37/37 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kk ja 3v 2kk. Joulun aikana meillä (2 makuuhuoneen asunto) oli miehen kaksi lasta, 6v ja 9v (kaksi viikkoa), sekä miehen ulkomailla asuva sisko poikaystävänsä kanssa (5 yötä). Ja lisäksi meillä kävi joulun aikana kahvilla (1-4 tuntia) anoppi ja appi, miehen ex-appiukko (isoja lapsia tapaamassa), miehen pikkusisko 19v, ja lisäksi nuorimman lapsemme kummit ja heidän 2 ja 6v. lapsensa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi