Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt alkaa puhdistus paasto

Vierailija
27.12.2009 |

Päivitän täällä sitten kokemuksiani.

Vähän taustaa: Minulla on 3 pahetta jotka kaipaisivat parannusta: 1.tupakointi, 2.ylipaino ja 3.kahvinjuonti.

Olen ollut flunssassa ja enkä ole polttanut nyt kahteen päivään. Aion venyttää näitä päiviä vielä pidemmäksi. Yskin ja kurkku on kipeä sekä olo on limainen. Ylipainoa minulla on noin 10 kiloa, jotka eivät tunnu liikkuvan mihinkään. ja kahvia juon ihan liikaa, kaikki aiemmat yritykset lopettaa kaffin juonti ovat epäonnistuneet.

Mitat (cm):

Rinta 101, vyötärö 74, maha 81, lantio 100, käsi 27, pohje 33 ja reisi 55.

Suunnitelma: Noudattaa master cleanse dieettiä ainakin 7 päivää. Sinä aikana saisin kaikki kuonat pois kehosta ja kivasti lopetettua tupakointikin.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä aikamoista ajankulutusta, kun vaan toivoo että minuutit ja tunnit kuluvat.

Kauhea väsy koko päivä, varmaan johtuu kahvin juomattomuudesta kans. Nälkä ei ole ollut ihan kauhea, mutta olen nukkunut aika paljon ihan aikaa tappakseni. Pää on ollut kipeä, voi johtua flunssasta kans. Mutta 3 päivää tupakatta !

Vierailija
2/61 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 10 vuotta polttamatta, lopetin kun en enää halunnut haista pahalta, enkä pilata kuntoani, ihoani...5 päivää oli vaikeaa, kun viiden päivä oli ohi, en enää koskaan kaivannut tupakkaa. Olin polttanut reilut 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh kuinka heikko olin kokopäivän, päätä särki ja oksensin muutaman kerran. No ainakaan en ole ajatellut tupakkaa yhtään, eikä tekis edes mieli hyi.

Vierailija
4/61 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni loistavasti oli paljon energiaa. Illalla kävin lenkillä ja juoksin lisää kun tuntui olevan energiaa. Sitten väsähdin vähäsen ja kävelin vimpan korttelin kotiin.

Illalla rupesi sitten tekemään mieli kaikkia herkkuja. Mutta urhollisesti kestin.

Uskomatonta että melkein viikko on mennyt ilman ruokaa! Kieli jonka pitäisi muuttua vaaleanpunaiseksi, kun kaikki kuona on poistunut kehosta on vielä aika ällö.

Olen ajatellut olla nyt ainakin 10 päivää tällä paastolla. Toivottakaa onnea :)

Vierailija
5/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni oikein hyvin, tämä alkaa jo menemään aika rutiinilla. Ulkoiltiin perheen kanssa muutama tunti ja se oli aivan ihanaa. Energiaa on paljon ja jaksan ihan normaalisti. Kieli alkaa puhdistumaan pikkuhiljaa, mutta limaa on paljon joka paikassa vielä :(

Pari jännää asiaa olen huomannut tämän puhdistuksen aikana:

Unet ovat tosi villejä, mikä oli erikoista unissa että minun reaktio tilanteisiin oli tosi looginen. Joskus unessa voi pieni juttu aiheutta kauhean slaagin. Anyway näin unta että sorruin ja söin karkkeja tietty harmitti että olin pilannut" paaston, mutta rektio oli aika tasainen

että uudestaan vaan sitten. Viime yönä näin unta että mieheni oli pettänyt minua maaliskuusta asti. Olin tietty että jassoo ja vihainen, mutta en murharaivoinen niin kun vois kuvitella. Rauhallisesti sitten ajattelin että ok mikäs on seuraava askel. Jotenkin kuvaa että tämä paasto on auttanut minua keskittymään olennaiseen ja suodattamaan taustahäiriöt pois.

Hajuaisti on tosi herkkä, varsinkin itsessä huomaan sellaisen inhottavan "kalman" hajun.

No nyt tuloksiin.

Paino on tippunut 3.5 kg.

Mitat:

R 97, V69, M76,L98, R52, K26, P32, otin vielä yhden lisämitan jota en ole ottanut aiemmin rinnan alta 83cm.

Jtakn nyt ainakin siihen 10 päivään asti, ehkä 14.

Vierailija
6/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon kuonan poistaminen dieetillä on hölynpölyä. Henkisiä fiboja siitä varmaan saa, mutta fysiologian kannalta siitä on vain haittaa.

En ymmärrä miksi kahvin juonti pitäisi lopettaa kokonaan. Ota vaikka kuppi päivässä, niin ei ala närästää, eikä häiritse unta. Juo hyvää kahvia eikä mitään kitkerää kuraa rasvattomalla maidolla ja makeutusaineella.

sorry, jos kuulostan negatiiviselta. Dieetistä ei vain pitemmän päälle seuraa yhtään mitään hyvää. Turhaa itsensä kiusaamista.

Ap:lle tsemppiä.

Vierailija
7/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksestasi.

Tsemppiä ja ennen kaikkea siihen tupakanpolton lopettamiseen.

Hienon homman olet tehnyt.

Vierailija
8/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yritin pitää mielessä että mikään ei maistu yhtä hyvältä kuin hoikkuus tuntuu.

Kuulostaa jotenkin sairaalta tämä kohta...

Paastoamisessa sinänsä ei ole mitään pahaa kai. Itse olen ollut polttamatta nyt 2,5 vuotta, poltin 10 vuotta sitä ennen. Että tsemppiä lopetukseen! :) Itse kanssa lopetin vaan yhtäkkiä kuin seinään. Olin flunssassa, ja oli tosi paha yskä, ei tehnyt mieli polttaa.

Vierailija
9/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto todella toimii, väitä mitä väität.

Ap:lle tsemppiä.

http://www.tohtori.fi/?page=0302789&id=4477156

Mutta tsemppiä minunkin puolestani.

Vierailija
10/61 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, tuli todella hyvä mieli!

Tupakanpolton lopetuksen takia minä tämän aloitin ja en ole moneen päivään edes ajatellut tupakkaa.

AP

Vierailija
11/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni oikein loistavasti. Hajuaisti on vahvistunut huomattavasti. Pesen ja jynssään koko kehon karhealla pesusienellä kerran tai pari päivässä. Kuona aineet poistuvat myös ihon kautta.

Nälkä ei ole ollut ja yllättävän helppo tämä on ollut. Aikaisemmin olen ehkä viikon kaksi jaksanut noudattaa jotain dieettiä. Ja yllättävää on myös se, että olen nukkunut todella hyvin. Yleensä jos on vähillä kaloreilla niin uni ei meinaa tulla kun mahassa vaan kurnii.

Olen jojoillut hirveesti painon kanssa

pari viime vuotta kolmannen lapsen saatuani. Olen saanut sen tipahtamaan kovalla tuskalla 5 kiloa ja kahden viikon päästä se on noussut takasin. Mutta aloitus painoon se ei ole tuntunut menevän ollenkaan. Turhauttavinta on ollut se että olen kuitenkin erittäin aktiivinen, juoksin ja treenasin lähes päivittäin. Vahdin mitä söin ja paino ei vaan tippunut. Kokeilin laihdutuspillereitä ja paino tippui pikkasen, mutta sitten verenpaine alkoi nousta kovasti..

Tuntuu että paino jämähtää aina sinne 72 kg paikkeille. 8 kilon päähän tavoitteesta. Olisi kiva murtaa toi muuri vihdoin ja viimein ja päästä sinne 60 puolelle.

Vierailija
12/61 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen master cleanse puhdistus paastoa, jota voi tehdä 10-40 päivää. Eli eka etappi on saavutettu!

Tavoitteena olisi tehdä 14 päivää nyt ainakin, ehkä 20. Menen ihan fiilisten mukaan.

Olo on aivan loistava, kävin salilla ja olin stepperillä ja tein selkätreenin siihen päälle. Nostelen aika "isoja" painoja jotta en menettäisi niin paljon lihasmassaa.

Tulokset 10 päivän jälkeen:

Paino on tippunut 4.5 kg,

Mitat: R96, RA83,V69, M78,L98,K26,P32,R51 eli aika samat lukemat kuin pari päivää sitten.

Tuo 4.5kg painon pudotus on kyllä ihan minimi alan olemaan ihmisen näköinen taas. Motivoi kyllä mukavasti ja olen ajatellu palkita itseäni hieronnalla 14 pv jälkeen.

Vierailija
13/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko meinaat jatkaa?

Vierailija
14/61 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erityistä raportoitavaa, paasto menee hyvin. Olo on loistava, minulla on paljon energiaa ja jaksan töissä hyvin.

Kävin salilla, juoksin 2 km ja tein jalkatreenin. Siellä oli yksi tooodella komea mies jota katsellessa motivoiduin vähän lisää :)

Illalla kun hain miehen töistä, ajoin yhden baarin ohi. Siellä ihmiset tupakoivat ja nauttivat illasta. Rupesi kyllä hetkeksi tekemään mieli tupakkaa :(

Vierailija
15/61 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö tehdä suolihuuhteliuta?

mielenkiintoista lukea ylipäätään, tsemppiä! en varmaan ite pystyis.. :)

Vierailija
16/61 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää paaston aikana on se että kuonat eliminoidaan. Eli juon iltaisin 1L vettä johon on sekoitettu 2 TL suolaa. Noin tunnin päästä tämän herkun nautittuani, se on käynyt suoliston läpi ja tulee ulos.

Peräruiskeita en ole tehnyt, eikä niitä suositella.

Vierailija
17/61 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut normaalilla ravinnolla 10 päivää. Ihan kommenttina että olisin voinut suunnitella ekat päivät paremmin ja valmistaa ruuat etukäteen.

Minun kolmen paheeni statukset:

1. tupakointi - en ole koskenutkaan tupakkaan ja ei ole itse asiassa tullut edes mieleen

2. ylipaino - Paino nousi heti pari kiloa, mutta on pysynyt samassa. Eli koko paaston loppusaldo on -11kg.

3. kahvinjuonti - aluksi kahvi maistui todella pahalta. Mutta sitkeesti kun maisteli niin kyllä se siitä sitten:) En kyllä juo läheskään yhtä paljon kuin ennen.

Vointi on loistava, juoksu ja treeni sujuu hyvin. Olo on kevyt ja vanhat vaatteetkin menee taas päälle. Nyt olen kokoa 38, haluaisn kyllä laihtua ainakin yhden vaatekoon. Suunnitelmissa onkin toinen paasto. Seuraavalla kerralla kyllä valmistaudun paremmin paaston lopetukseen. Ihan sivuvaikutuksena minusta on tullut kasvisruokailija. Liha ei vaan maistu. Olen keventänyt huomattavasti ja melkein vain kasvikset ja hedelmät maistuvat.

Paastolla ollessa oli kivaa kun ei tarvinut miettiä aterioita ja valmistella etukäteen. Nyt taas pitää raahata lounas mukaan (ja tietty aina unohdan sen). Tänäänkin lähdin kiireellä duuniin etten ottanut mitään lounasta mukaan. Joku systeemi pitää kyllä keksiä, koska lounaan ostaminen tulee kalliiksi ja lounaan poisjättäminen on epäterveellistä ja lihottavaa.

Päivittelen täällä sitten aika ajoin edistystä.

Koitan nyt pelkällä treenillä ja kasvisravinnolla tiputtaa 3 kg.

Vierailija
18/61 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin jopa niin, että mulla on viides päivä samaista paastoa menossa. Olo on ollut hieno parin alotuspäivän ongelmien jälkeen... Aion mennä päivä kerrallaan niin kauan kun hyvälle tuntuu... Kiitos ap:lle tästä blogista... =)

Vierailija
19/61 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 27egeä 500ml.

Mun mielestä ei maistu kummoselle, oikeastaan aika hyvää. Makua voi vähän vaihdella lisäämällä/vähentämällä sitruunaa/pippuria... Makuasia... ;)

Vierailija
20/61 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi paastosin tällä tavalla 34 päivää... ja laihduin 67kg:sta 58kg (pituus 170cm)... Oon aina ollut liikunnallinen ja voisin kyllä väittää, että liikunnasta huolimatta lihaskudosta oli hävinnyt äärettömän paljon... =( Hassua, että yleiseen jaksamiseen moinen ei vaikuttanu. Koko paaston ajan olin energinen, jaksoin vaikka mitä ja yöt nukuin hyvin. Lopetin paaston järjellä, jaksanut olisin vielä vaikka kuinka ja kauan... Nyt paastosta on n.1,5kk ja painoa takasin on tullu 0,5kg... eli kyllä tää toimii, syksyllä uusiks... ;)