Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä vauva hoitoon ekan kerran?

Vierailija
27.12.2009 |

Eli minkä ikäinen lapsenne oli kun jätitte hänet esim.mummille hoitoon ja lähditte itse rimpsalle?

Tai minkä ikäisenä isukki jäi vauvelia hoitamaan ja pääsitte iste viihteelle? Kuinka hoiditte järjestelyt (maito ym)?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan teistä ole käynyt ulkona vauvan ollessa pieni?

Vierailija
2/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin työkaverin eläkkeelle lähtöjuhlissa. Joskus sukulaistyttö hoiti 2-3 tuntia, kun käytiin syömässä yms, lapsi silloin 4-8 kk. Yötä ilman jompaa kumpaa vanhempaa lapsi oli 6 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista, kun hän oli 11 viikkoa vanha. Kävimme miehen kanssa ystäviemme tupareissa ja olimme poissa muutaman tunnin. Jääkaapissa oli pumpattua maitoa, jonka äitini hörpytti pojalle. Saman pituisia reissuja tein, niin, että isä jäi lapsen ja pumpatun maidon kanssa kotiin. Kunnolla ulos lähdin, kun vauva oli 6 kk vanha ja jälleen pumpatun maidon kanssa jäivät kotiin. Tosin silloin vauva jo maisteli kiinteitä myös.

Kuopus jäi muiden hoitoon vasta paljon vanhempana, koska oli niin mahdottoman kiinni minussa ja otti maitonsa vain rinnasta.

Vierailija
4/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menin ns. rimpsalle ekan kerran tytön ollessa ehkä 3-4kk ikäinen, jolloin mies hoiti lasta. Muutenkin ollaan hoidettu tyttöä aika tasavahvasti koko ajan eli joustavasti ollaan päästy ulos ja menoihimme molemmat heti alusta asti. Meillä myös äitini eli mummu on hoitanut lasta jo vastasyntyneestä alkaen, jolloin ollaan päästy leffaan tai syömään miehen kanssa iltasella (kuitenkin harvoin, sillä mummu asuu kaukana).

Ollaan oltu miehen kanssa kumpikin (siis erikseen, ei yhdessä) myös muutamia yksittäisiä öitä pois kotoa esim. työn vuoksi, mutta ilman kumpaakin vanhempaa tyttö ei ole ollut koko yötä toistaiseksi. Tällä hetkellä lähes 2-vuotias.

Vierailija
5/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tytär hoidossa ensimmäistä kertaa 4kk ,muutaman tunnin hoidossa, pumppasin maitoa talteen.

yötä oli mummolassa ekaa kertaa kun oli 5kk, lähdimme viettämään ystävänpäivää miehen ja ystävien kanssa, tosin en saanut edes juhlittua kun ajattelin vain lasta :)

Sen jälkeen ollut kolmisen kertaa mummolassa yötä jos meillä ollut häitä tms. juhlia, lapsi nyt 1v3kk. Ja mielestäni olen huono laittamaan hoitoon, kun tunnen ihmisiä jotka laittavat melkein joka viikonloppu 3v. lastaan hoitoon, mitä en ymmärrä..

Tiedän myös tapauksia jotka vieneet 2 viikkoisen lapsen hoitoon että pääsevät juhlimaan, nuoria äitejä.

Vierailija
6/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsenvahti on otettu kotiin silloin kun "vauva" on ollut noin 2-3-vuoden ikäinen.

Vierailija
7/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen lähtenyt tyttökavereideni kanssa käymään ulkona ja mies on jäänyt vauvan kanssa. Isovanhemmilla ovat olleet yön noin vuoden ikäisenä.

Vierailija
8/8 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli päivän lapsen kanssa kun olin tallinnan päiväristeilyllä. Yökylässä yksin mummolassa 8,5 kk ja silloin oli kyse sairastamisesta, ei yöhuvittelusta.