Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuukohan Martina ja Esko kaupungin vuokra-asunnossa?

Vierailija
26.12.2009 |

Tietääkö kukaan? Eikös Ruoholahdessa ole paljon kaupungin asuntoja. Heidän kotinsa näyttää kuvien perusteella varsin viihtyisältä, niin mietin ovatko kaikki kaupungin asunnot Ruoholahdessa yhtä kivoja?!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sse taloyhtiö on nimittäin sellainen kokeilu: siellä on samassa hitas-asuntoja, omistusasuntoja, kaupungin vuokra-asuntoja, asumisoikeusasuntoja, vammaisasuntoja jne.

Ja että mistä tiedän tämän? Asuin siinä taloyhtiössä muutaman vuoden vuokralla yksityisen hitas-asunnossa. Silloin tuli puhuttua asiasta.

Kiva yhtiö, parasta oli silloin työmatkat (mies oli Sitran talossa töissä, mä Hgin keskustassa) ja lapsen päiväkotimatka (150 metriä). Kesällä alue oli tosi ihana!

Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja.. Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija
42/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistömaailmassa välitetä...........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatto on kalliimpaa kun laminaatti. Ite tykkään enemmän muovimatosta lattiassa kun laminaatti/parketista. Noi parketit yms. näyttää niiiin halvoilta!

Vierailija
44/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen nyt miltään luksus asunnolta näyttänyt. Ihan peruskämppä mielestäni. Olisivat ostaneet omakotitalon mieluummin tuollakin vuokrarahalla. Niin ja näytti aika halvalta se sisustus.

Vierailija
45/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään pankki ei anna lainaa.

Yleensähän miljonäärit ja varakkaat ovat juuri semmoisia hiirulaisia, jotka eivät ulkonäöltä erotu. Kaikista koreammin pukeutuvat ovat monesti niitä persaukisia.

Vierailija
46/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä logiikka tuossa " Eskolla on latinojuuret joten ruokapöytä on Espanja-tyyppinen" on..eikös Eskon äiti ole Kolumbiasta eikä Espanjasta.. ehkä Martinalla on maantieto vähän hakusessa?

Vierailija
47/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kuoret kauheasti paina. Mielestä heillä kiva koti, on niin Martinan näköinen sisustus. Itse rakastan taljoja ja ruokapöydän tuolit on mun makuun. Persoonallinen sisutus ja ei mikään tylsä.

Mulle on ihan sama asuuko ihminen vuokralla vai omassa. Nää on jokaisen omia valintoja. Suomalaisilla on vain omituinen pinttynyt ajattelutapa, että omistusasunto on ainoa OIKEA vaihtoehto....

Mulle jäi semmonen mielikuva, että asuvat ja asuivat vuokralla.

Vierailija
48/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Stadi käyttää tänä päivänä enemmän laminaattia lattioissa kuin muovimattoa.

Asumme itse 8 km keskustasta (Helsinki), Satdin kämppä 5 h, k + sauna rivarin pätkä. Maksamme vuokraa n. 1200 eur. Tolla summalla vaikka pistäisi 1/3 osaa lisää niin emme asuisi näin vastaavalla alueella asuntolainan yms. kulujen kanssa. Ennemmin satsaamme vapaa-aikaan ja muuhun kuin maksamme niitä ympärillämme olevia seiniä.

Suomi taitaa olla ainoa maa , missä ajatus on että pitää omistaa.

Vierailija
49/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta kateutta mutta sehän se kansantauti taitaa suomessa olla.

Marttina mun mielestä ihan jees mimmi, tasapainoinen suhde tuntuu olevan ja tekevät elämässään sitä mistä tykkäävät.

Asunto oli ihan kivan näköinen ja heidän näköinen.

Nyt täällä parjataan kun oli ikea kamaa, mutta jos olis ollut jotain kalliimpaa niin sitten parjattais että sponssilla ostettu.

Mitä sitten että saa sponssilla asioita, se on tavallaan palkkaa siitä työstä mitä tekevät. Yrittäjät hyötyvät siitä myös.

Mutta kateellisiahan täällä tietysti riittää kun itse ei samaan nämä iso pyllyiset maatuska naiset pystyisi. Ulkonäköähän tuohon tarvitsee olla jo valmiiksi.

Itse en julkista elämää haluaisi, mutta he ovat sen valinneet. Nämä täällä nimettöminä kirjoittelevat haukkujat ovat kertakaikkisen säälittäviä.

Vierailija
50/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan rseeestä molemmat.Turhia tyyppejä.

AI turhiako? No eivät ihan turhia, kun innoittivat sinutkin kirjoittamaan!

Vierailija
51/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä varmaan se, että lainan koroista saa verovähennystä. Mekin etsittiin isompaa omistuskämppää, mutta tarjonnan hintalaatusuhde oli ihan pielessä - olisi pitänyt maksaa ihan kauheita hintoja keskinkertaisuuksista. Onneksi sitten löydettiin kiva vuokra-asunto, jossa - hui olkoon, kuvitelkaa - ihan aito parkettilattia!!!

Vierailija
52/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä että ovat kuulemma niin turhia tyyppejä, mutta silti kaikkia kovin kiinnostaa heidän elämä. Jos olisivat turhia, ei olisi kenelläkään tarvetta heistä puhua.

Minusta ovat aivan mahtavia koko perhe!

Vierailija
53/59 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin vuokra-asuntoon laminaattia tai parkettia.

Vierailija
54/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei juma miten joku jaksaa miettiä ko. parin asumisia,rahoja,vauvaa,sisustusta jne. Kyllä siinä on sen ihmettelijän elämä tylsää kun ei kertakaikkiaan muuta ihmeteltävää löydy.

Kai te tiedätte et monet muutkin asuu vuokralla, ihan normi työssäkäyviä ihmisiä. Ei kaikki halua/saa lainaa eikä kaikilla ole tarvetta omaan asuntoon. Koti on koti, oli siellä muovimatto tai parketti lattiassa. Kai te tiedätte et nykyään vuorkakämppiin saa samat varustelut ku omaan asuntoon.... herramunvarjelesentään.......

Vierailija
55/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ketään "tavallisten ihmisten" vuokralla asuminen kiinnostaa - elämäntilanteita, tarpeita ja ratkaisuja on monia.

Lähinnä hirvittää, kun jotkut teinit saattavat pitää ko. pariskuntaa esimerkkinä menestymisestä ja (suomalaisessa) tanssiryhmässä hytkymistä menestyksekkäänä uravalintana, mitä se ei missään nimessä pitkällä tähtäimellä ole.

Vierailija
56/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja..

Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija
57/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli samassa talossa arvarahotteista, omistusasuntoa, opiskelija-asuntoa, vuokra-asuntoa jne (sukulaiseni asuu sellaisessa talossa)

Talo on kaupungin talo, mutta siitä en tiedä,että löytyykö talosta omistusasuntoja.. Mun yks tuttu asuu siinä samassa talossa pari kerrosta alempana ja ne on kyllä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija
58/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kun on, mutta mun on kyllä pakko sanoa että asunto on just sen tyylinen mistä itse tykkään, monia saman tyylisiä ratkaisuja kuin meillä, ihana!En ymmärrä tätä ilkeyden ja pahansuopaisuuden määrää tällä palstalla.Onneksi kyseinen pariskunta taitaa olla sen verran paksunahkainen ettei muutaman kasvottoman ja niettömän av-mamman mollaukset paljon hetkauta.Onnea upeasta kodista ja tyttövauvan johdosta!

Vierailija
59/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä, että mikä tekee yleensä vuokra-asunnoista viihtyisiä tai ei-viihtyisiä?

on rakennettu kayttaen mahdollisimman edullisia materiaaleja. Niissa voi olla tylsat kiinteat kalusteet, edulliset lattiamateriaalit, muovimattoja, valkoista kaakelia.

Lisaksi joillakin alueilla kuten Hgissa vaikka Malminkartanossa, Kannelmaessa, Lassilassa ja Puksussa vuokrataloyhtiot voivat olla huonosti yllapidettyja ja hoidettuja. Sotkuja ei siivota, rikkinaisia lamppuja ei vaihdeta jne.

Voihan se vuokra-asunto olla vaikka vapailta markkinoilta, eli ei se mikaan automaatio ole, millainen vuokra-asunto on tai ei ole.