Miksi ihmeessä jotkut tekee yli 3 lasta nykypäivänä?
Ei ihme, että heiltä kysellään että onko vahinko jne. ken neljäs jne. ilmoittavat tulostaan.
Kommentit (36)
Lapset ovat vain tovin vauvoja. Sitten se kulutusikä alkaa. Ja on ikävää, kun lapsille ei riitä resusrsseja; ei siis aikaa, ei materiaalista hyvää, mutta saivathan vanhemmat leikkiä olan takaa lapsitehtailua.
mut ei se määrä vaan ennemin se että tosi perätysten kaikki?
ne on niin järkeviä ja jättävät 1- 2 lapseen ettei maapallo tukehdu ihmismassoihinsa.
heille ei riitä aikaa eikä materiaa, en tajua? Kyllä kaksi tervettä aikuista ainakin viidelle tai kuudelle lapselle riittää, kaikki aikuiset kun eivät tarvitse kaikkea aikaansa ja rahaansa vain itselleen.
en olis tehnyt kuin sen 3, mutta kun sattui tulemaan kaksoset! Joten 3. ja 4. tuli samassa paketissa ;) Vai olisiko minun pitänyt sinun (ap) mielestäsi abortoida toinen?
Jos vaikka aloittaa lapsenteon jo 25-vuotiaana, niin hyvinhän siihen 4-5 lastakin "mahtuu" ja ehtii tehdä kaikenlaista muutakin, kuten opiskellla ja käydä töissä.
Meillä vain kaksi lasta ja enempää kuin kolme ei tule ikänikään takia, koska me aloitimme myöhään, mutta en kyllä ymmärrä, miksi ihmetellä, jos joku nyt sattuu tekemään neljä??? Miksi siis juuri tuo 3 olisi raja?
Ei ihme, että heiltä kysellään että onko vahinko jne. ken neljäs jne. ilmoittavat tulostaan.
Yleensä suurperheelliseltä kysytään onko syy uskonnossa...
Mutta mitä ihmettä se muille kuuluu, jos haluaa lapsia tai ei?!?
Tässä maailmassa säännöstellään pian esim. sähköä, luontoa jne.. Mutta eniten maapalloa kuluttavat ihmiset saavat lisääntyä kuin kanit. Tällaiset lisääntyjät ovat täysiä tomppeleita. Katsokaa hyvä ihmiset ympärille ja säälikää maapalloa! Kyllä teidän ihmegeenien levittämiseen yksikin tenava riittää! Se ei voi olla tulevaisuudessa jokaisen oma asia!!!
Jos vaikka aloittaa lapsenteon jo 25-vuotiaana, niin hyvinhän siihen 4-5 lastakin "mahtuu" ja ehtii tehdä kaikenlaista muutakin, kuten opiskellla ja käydä töissä.
Meillä vain kaksi lasta ja enempää kuin kolme ei tule ikänikään takia, koska me aloitimme myöhään, mutta en kyllä ymmärrä, miksi ihmetellä, jos joku nyt sattuu tekemään neljä??? Miksi siis juuri tuo 3 olisi raja?
Itse aloitin 30-vuotiaana, nyt 43 täytettyäni syntyi neljäs ja viimenen lapsemme.
mut ei se määrä vaan ennemin se että tosi perätysten kaikki?
Mä olen saanut omani (32v),33v, 35v ja 37v.
Toi eka syntyi kuolleena, siksi se on suluissa.
eihän se edes riipu lasten määrästä, miten paljon kuluttaa. Omassa tuttavapiirissäni pienimmät perheet saastuttavat ja kuluttavat kyllä kaikkein eniten matkailullaan ja tuhlaavaisella elämäntavallaan.
. ja synnytyksen yhtydessä pakkosterilisaatio naisille.
Lapset ovat vain tovin vauvoja. Sitten se kulutusikä alkaa. Ja on ikävää, kun lapsille ei riitä resusrsseja; ei siis aikaa, ei materiaalista hyvää, mutta saivathan vanhemmat leikkiä olan takaa lapsitehtailua.
Meillä ainakin kulutus pysyy kohtuullisena kierrätyksen ansiosta (ei tarkoita rääsyissä kulkemista). Eikä pula ole resursseista, aikaa riittää kaikille lapsille, eikä materiaalisestakaan puolesta ole pulaa.
Onko teidän vastustajien mielestä maapallolla siis tärkeintä luonto, että ihmiset ovat siis toisena arvoasteikossa? Me tullaan kukkapuskien ja puiden jälkeen?
Hei haloo! Ymmärrän että ilmastonmuutosta pitää torjua jnejne, mutta justjoo. Typerä tekosyy toi "maapallo kuormittuu ihmisistä", vittu tollasista inisevistä tomppeleista kärsitään tasan eniten.
Tämäkin lapsiluku on taas yksi ikuisuuskysymys, en jaksa tajuta miksi joku edes aloittaa tällaisen jauhamisen.
Riita vain tulee, ja lopputuloksena kani-ihmiset jatkavat lisääntymistään tyytyväisiä ja parin muksun vanhemmat viljelevät kiukkuaan yhä vain.
Kumpi olisin? No se onnellinen kani-ihminen.
.. aikuisena.
Suurperheissä oppii jakamaan ja antamaan.
Itse olen nuorin kolmesta, iltatähti. Sain aina kaiken, eikä minulta vaadittu kotona osallistumista kotitöihin tms. Tästäpä syystä sitten jouduin opettelemaan kaiken itse aikuisena... Aikaa ja materiaalista hyvää sain kyllä yllin kyllin, halusin sitten mitä ikinä tahansa.
Eivät tule kiittämään vanhempiaan?
Minä olen yhdeksänlapsisen perheen nuorimmainen, parikymppinen ja oikein onnellinen, että sain syntyä juuri siihen isoon perheeseen!
Olen aina rakastanut ääniä talossa ja nahistelua sisarusten kanssa, en ymmärrä miksi minun täytyisi olla kiittämätön.
Sain ihan mielettömän hyvän kodin lapsena ja vanhemmilla riitti aikaa niin minulle kuin kaikille sisaruksillenikin. Ei olla kyllä koskaan sisarusten kanssa puhuttu, että voi itku kun kärsittiin vanhempien lapsirakkaudesta!
Ja p.s. tiukkaa oli joskus laman aikaan mun lapsuudessa ja monesta tingittiin, mutta en minä siitä kärsinyt. Ei jäänyt traumoja. Päinvastoin, se opetti elämään.
eivät kiitä, et sinä itse mistään suurperheestä ole.
itse olen suurperheestä ja yksi veljistäni sätti jatkuvasti äitiäni kun oli tehnyt hänet tänne kärsimään (mielenterveysongelmia) lopulta tappoi itsensä. se siitä kiittämisestä
No miksi jotkut eivät tee yli neljää lasta nykypäivänä?