Henkilökohtaisen avustajan homma on ihan PASKAA !!!!
Erityisesti siksi, että asiakkaat on ihan PASKOJA. Työpaikkailmoituksissa avustettavat sanovat hoitavansa itse perehdytyksen, mutta todellisuudessa ne odottavat uusien avustajien osaavan kaiken jo valmiiksi ja suuttuvat, jos avustaja ei osaakaan lukea niiden ajatuksia. Kannattaa ehdottomasti välttää tätä hommaa viimeiseen asti.
Kommentit (27)
Tuohon hommaanko nämä kaikki työttömät laitetaan? Idioottien vaivaisten "palvelijoiksi" ?
Aloitustekstisi perusteella on kaikkien etu, jos sinä vältät ko. alaa. Ei se sovi tuontyyppisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hommaanko nämä kaikki työttömät laitetaan? Idioottien vaivaisten "palvelijoiksi" ?
Ei. Ketään ei laiteta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä yleistä. Ei kaikki ole samalaisia. Sinä vain et sovi alalle ja se on ihan ok.
Olet oikeassa: ei kaikki ole, mutta 99,9 % on.
Välttäkää ihmiset hyvät tätä työtä ihan viimeiseen asti.
Aapee
Teen avustajan hommia keikkatyönä eikä niihin todellakaan kuulu mitään perehdytystä. Normaalilla maalaisjärjellä, puhetaidolla ja peruskotityötaidoilla olen kuitenkin pärjännyt vallan hyvin. Ei tuo työ kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole.
Lähinnä harmittaa idiootit, jotka ovat nöyriä ja ryhtyvät silmätikuiksi.
Tiedä omat rajasi ja oikeutesi. Lopeta perseen nuoleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä yleistä. Ei kaikki ole samalaisia. Sinä vain et sovi alalle ja se on ihan ok.
Aapee
Olet väärässä. Ei piruuttaankaan vältetä. Hauskahan se on nähdä miten sinä itkupotkuraivaroit asiasta, joka ei liity mitenkään sinun elämääsi. Käyttädyt itse asiassa hyvinkin samalla tavalla kuin ne asiakkaan, jotka suuttuvat siitä, kun ei osaa lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tosiaan kärräisin kaikki nuo rullatuolipotilaat suoraan leirille pois yhteiskuntaa kuormittamasta. Helpotus myös niille itselleenkin...
Työtuolissa on rullat, pyörätuolissa pyörät, vai kuinka ? Pysy kaukana hoitotyöstä sinäkin brutukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee
Hyvä on. En hoida sinua, vaikka tarvitsisit mitä. Itsehän käsket välttämään änkyröiden auttamista.
t. sairaanhoitaja
Työskentelin vuosia sitten henkilökohtaisena avustajana yli vuoden. Minun avustettava oli oikein mukava ihminen ja työ oli kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Teen avustajan hommia keikkatyönä eikä niihin todellakaan kuulu mitään perehdytystä. Normaalilla maalaisjärjellä, puhetaidolla ja peruskotityötaidoilla olen kuitenkin pärjännyt vallan hyvin. Ei tuo työ kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole.
Peruskotityötaidot? Pitää siis osata laittaa ruokaa? En osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tosiaan kärräisin kaikki nuo rullatuolipotilaat suoraan leirille pois yhteiskuntaa kuormittamasta. Helpotus myös niille itselleenkin...
Tulen mielelläni avustamaan sinua leirille menossa, jos joku päivä vammaudut ja joudut pyörätuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta. Ei kaikissa työnkuvaan kuulu kokkaaminen. Itse tarkoitin peruskotityötaidoilla lähinnä sitä, että osaat pyyhkiä pöydän tai jotain muuta ihan perusjuttuja. En ole koskaan ollut paikassa, jossa minun pitäisi laittaa ruokaa. Joskus on leivottu yhdessä, mutta siihen nyt ei kummempia taitoja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee
Hyvä on. En hoida sinua, vaikka tarvitsisit mitä. Itsehän käsket välttämään änkyröiden auttamista.
t. sairaanhoitaja
Onko yleistäkin, että sh:t on ku$pä1tä?
Minä tekisin henkilökohtaisen avustaja työhön muutoksen.
Organisaatio kerää palautetta sekä hoitajilta että hoidettavilta.
Hoitajien palaute vaikuttaa hoidettavan omavastuuosuuteen.
Hoidettavien palaute vaikuttaa hoitajan palkkaan.
Olen nähnyt ravintolassa tapauksen jossa rullatuolissa oleva noin 70v mies huusi ulkomaataistaustaiselle avustajalleen suoraa huutoa kun tämä ei näyttänyt ymmärtävän mitä tehdä. Avustaja, noin prikymppinen mies, ihan ok, oli tilanteessa hämmentynyt, keinot lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitto on helppoa. Tekee vain niin kuin ohjeessa sanotaan. Ei avustajat yleensä edes kokkaile. Korkeintaan auttavat avustettavaa esim. tiukkojen purkkien avaamisessa tai painavien asioiden nostamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee
t. sairaanhoitaja
Ei siinä mitään kusipäistä ole, että noudattaa ihmisen omaa toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee
t. sairaanhoitaja
Sitä saa mitä tilaa :)
Mieluummin kokonaan työttömänä kuin henkilökohtaisena avustajana. Ylipäänsä tuolla alalla oleviin suhtaudutaan todella alentuvasti. Melkein on työtöntäkin alemmalla tasolla.
"Henkilökohtaiseksi avustajaksi pääsee kuka vaan."
"Se on semmoista leppoista oleskelua. Ei oikeestaan edes työtä."