Haukkukaa mut, oikeasti pyydän. Olen pettynyt, kun sain tänä jouluna tällaiset lahjat:
- kauniit korvakorut
- korurasia
- Taika-muki (minulla on entuudestaan niitä)
- kirja
- 100 e rahaa
- 4 tunnin siivous
- vuoden Hesarit
- pyjama
- kaulaliina (no tämä on tärkein ja kallein, äitini kutoma)
- satiinilakanat
- lehtikori
- vartalovoide
- viskipullo
Mielestäni todella vähän, ainakin verrattuna edellisiin vuosiin.
Ja kyllä, olen 4-kymppinen nainen ja kahden lapsen äiti. Silti.
Palauttakaa päähäni realismi, kiitos.
Kommentit (88)
Itse sain tosin vain suklaarasian vanhemmiltani, mieheltä saippuasetin ja lapsiltani joulumielen...
Olisin ikionnellinen jos olisin saanut nuo lahjat!Voin kyllä ilomielin ottaa esim.nuo ihanat korvakorusi,100e rahaa puhumattakaan tuosta 4h siivouksesta!!!!Joko laitan osoitteen?
ÄLY HOI....eikö mielesi päällä ole ne kaikki ihmiset jotka elävät jopa täällä suomessa köyhyydessä ja vanhemmat miettivät miten tänä vuonna antaisi lapsille edes hiukan joulua! Olet itsekäs ja ahne ihminen!!
Itse sanoin miehelleni etten tarvitse mitään.Sain kuitenkin 2x72€ lahjakortin jonka voin käyttää hoitoihin,kampaamoon tai hiustuotteisiin ja olen tosi tyytyväinen!
Mä sain kirjan ja 10 euron arpapaketin.
En odottanutkaan enempää, silti on olo hiukan surumielinen. Tulee olo ettei kukaan välitä minusta.
enemmänkin joku uhmaikäinen lellipentu. Kivan mallin siirrät lapsillesi.
Sain
-siivousvälineitä (mattoharja, moppi, mikrokuituliinoja)
- kirjan joka ei ollut toivomani
- DVD-boksin (ainut toivomani lahja)
- liian ison pyjaman
- huivin (joita on jo kaappi täys)
- hierontalahjakortin
Jos olet perheen ainoa aikuinen niin ymmärrän siivouksen lahjana.
Mutta jos perheessä on kaksi aikuista ja toinen saisi lahjaksi siivouksia niin sehän on suora kommentti, että siivous on yhden tehtävä. Puhumattakaan jos niitä siivouksia saisi omalta mieheltään lahjaksi. Siivous voisi olla perheen yhteinen lahja, mutta ei koskaan yhdelle ihmiselle tarkoitettu lahja (sehän tarkoittaa, että se lahjan saaja on perheen siivooja). Sama koskee siivous- ja kodinhoitovälineitä.
Millainen mies antaa vaimolleen pesukoneen, silityslaudan lahjaksi? Mies joka pitää niitä asioita naisen tehtävänä :(
Olet tyhmä jos et osaa olla kiitollinen noista. Itse en saanut muuta kuin yhden cd-levyn, senkin äidiltäni, mieheltä en mitään.
Minä sain villasukat ja huulikiillon. Molemmat äidiltäni. Mieheltäni en saanut todellakaan yhtään mitään. Mutta elämä on. Olisihan tuo ollut ihme, jos mies olisi jotakin ostanut. :) Hyvää tapaninpäivää kaikille!
Mä olisin iki-iloinen siitä neljän tunnin siivouksesta, ihan sama kuka sen hoitaa. Täydellisessä maailmassa mun mieheni siivoaisi auliisti normaalioloissakin, mutta kun ei siivoa niin ei siivoa. Olisi mieluinen lahja.
Yrität varmaankin vain saada hiukan jutun juurta aikaiseksi ?!! Jos olet tosissasi, niin menehän tutkituttamaan pääsi! Olet näköjään saanut aivan liian paljon aikaisemmin. Tiedät varmasti sanonnan, että mitä enemmän saa, sitä enemmän vaatii ja tulee tunne, että mikään ei riitä ?!!! Sinulle on käynyt juuri näin. Sinulle tekisi ihan selvästi hyvää olla joku vuosi aivan ilman lahjoja. Tuon ikäisenä ei tarvitse saada enää mitään !! Antamisen ilo tuottaa paljon enemmän eufoorisia tuntemuksia, kuin saaminen. Kokeile ! Hyvää ja lämmintä Joulumieltä Sinulle ja ole onnellinen, että sinulla on paljon rakkaita ihmisiä ympärilläsi, jotka aidosti välittävät sinusta ?
Mies ostaa minulle lahjan ja minä hänelle, mutta muut sukulaiset vain ja ainoastaan kolmelle lapsellemme. Sain mieheltäni 200 euron sormuksen, D & G hajuveden ja Lancomen puuterin. Olin todella iloinen lahjoistani, kaikki olivat mahtavia ja just nappiin!
Eiköhän nuo lapset ole kuitenkin jouluna se keskipiste... Minusta on tärkeintä, että sukulaiset panostavat toistensa lapsiin, aikuisilla ei ole väliä.
Lahjasi ovat upeita, en KÄSITÄ, miten voit ajatella noin. : O Ap, pikkasen perspektiiviä ja aikuismaisuutta nyt kehiin, kiitos.
eikä tulisi mieleenkään valitta. meidän talous on todella tiukilla, kun mies jäi työttömäksi ja minä olen kotihoidontuella. olen todella onnellinen siitä että sukulaiset panostivat lapsiimme, tietäen että emme tänä vuonna pysty heille ostaa ainuttakaan lahja. eli lapset onnellisia ja minä myös joulu on kyllä lahjojen suhteen lasten juhla.
pyysit siis haukkumaan, joten HAU HAU!
sain 3 kirjaa, kaulakorun, hieromasysteemin joka laitettaan tuolin selkanojaan (ihana!)
Jopa epäilen, että tämä on Porvoossa tapahtunut.
Kuka kumma aikuinen haluaa noin paljon lahjoja edes?
Ja miksi ihmeessä ap ostaa siskolleen kolme lahjaa! Ihan älytötä- hyvä että sisko on järkevämpi.
lahjani:
anopilta humpuukia
(anopille:
kirja)
toiminta-ajatus:
ostamme mieheni kanssa itsellemme, mitä tarvitsemme ja haluamme, silloin kun on tarvetta, ei yleensä jouluna!
lapsille:
saa olla kallistakin, mutta jotakin sellaista, mitä muutenkin pitäisi ostaa, mutta ei sellaista, jonka saa aleaikaan-70%
- kauniit korvakorut
- korurasia
Olen ollut töissä kultasepän liikkeessä, koruja on mulla liikaa
- Taika-muki (minulla on entuudestaan niitä)
10 v avioliittoa, sinä aikana olen valmistunut 2 krt, eli astioita on, myös liikaa
- kirja
Meillä on loistava kirjasto ihan kodin vieressä
- 100 e rahaa
Rahasta ei ole pulaa
- 4 tunnin siivous
Meillä ei ole ikinä sotkuista. 75 neliön asunto, joka pv siivotaan jotain pientä, meidän asuntoa ei edes voisi siivota 4 h
- vuoden Hesarit
Hesari on tullut varmaan yli 10 v
- pyjama
Mä sain pyjamahousut ja ne on päällä, tämä oli mieluisa lahja
- kaulaliina (no tämä on tärkein ja kallein, äitini kutoma)
Sain viime vuonna kummitätini itse kutoman kaulahuivin ja se on aivan ihana !!!
- satiinilakanat
Ei kiitos, en tykkää satiinista.
- lehtikori
Mä olen meidän korin ostanut yli 10 v sitten ja tykkään vieläkin tosi paljon
- vartalovoide
Näitä riittää, purkkeja ja purnukoita
- viskipullo
En juo viskiä, korkeintaan jotain drinkkejä tuli tehtyä pikkujoulun aikaan, mutta nyt pullo sais pölyttyä baarikaapissa sen 11 kk
Mulle lahjat olis tosi outoja, ei yhtään olis mua henkilökohtaisesti ajateltu.
Se oli musta tosi outoa, kun kahdelta ystävältäni sain lahjan, joka olikin pojalleni. Mä kun vaihdan ystävieni kanssa lahjan, on lahja aina henkilökohtainen ja nyt lahja olikin toiselle kuin minulle. Se oli minusta suoraan sanoen aika nuijaa. No, lahjat ovat tarpeelliset ja kivat, mutta silti.
Nythän on mennyt niin, että olen saanut liian paljon. Olen tottunut siihen, että vanhempani hemmottelevat minua ja olen saanut aina valtavan kasan lahjoja. Olen saanut myös syntymäpäivinä ja nimipäivinä.
Siksi halusin itsekin ostaa kaikille monta lahjaa, koska oletuksena minäkin saisin monta.
Lisäksi olen ennen ollut työssä, jossa olen saanut huiman määrän kalliita hienoja lahjoja, siis noin 30 kpl (n. 50 e / kpl) paketteja. Nyt toimenkuvani on vaihtunut uuteen yksikköön, joka tekee täysin sisäisiä hommia, eli en saanut töistä mitään. Sekin varmaan vaikutti.
Kiitos kaikista karuista sanoista. Olen ollut (ja kai olen edelleen) ahne pa*kiainen. Toki suurin iloni on ollut katsoa lasten riemua, ja se olikin tämän joulun paras asia. Ja olen äärettömän kiitollinen kaikista rakkaistani, luojalle kiitos he ovat läsnä.
Tämähän on asia, josta en tietenkään ole puhunut kenellekään, siis tämä ns. pettymys. Täällä kerroin. Ja hyvä niin, koska sain realistista palautetta. Kiitos. Asiat palautuvat mittasuhteisiinsa.
ap
ja haluavat nyt palauttaa sinut maanpinnalle. Jospa oppisit arvostamaan jotain muutakin kuin materiaa ja tavaraa.