Mitä UNELMIA teillä yli kolmekymppisillä on?
Itse huomasin äskettäin, etten ole kymmeneen vuoteen unelmoinut sen kummemmin mistään, vaan käytännön perheenperustustoimet ovat päässeet sitomaan ajatukset ihan tyystin. Nyt kun "sain tehtyä" lapsiluvun täyteen, mielessä on alkanut liikkua kaikenlaisia haaveita. Pitäisi päästä opiskelemaan ja perustaa oma yritys ym.
Ihanaa pitkästä aikaa huomata vaivihkaa suunnittelevansa kaikenlaista. Ei se elämä vielä ollutkaan siinä. :)
Kommentit (37)
Tällä hetkellä mennään vaan yh:n arkea. Onhan se lasten kasvattaminenkin tietysti tärkeä tarkoitus, mutta sitten kun lentävät pesästä niin toivonmukaan olen hoitanut hommani hyvin eivätkä tarvitse mua enää.
Joten thats it, sitten odotellaan vaan viikatemiestä.
Jaan niitä kahteen ryhmään: ensimmäisessä ovat mahdollisesti toteutuvat ja toisessa mahdottomat. Mutta kaikki ovat yhtä rakkaita.
1. adoptoida vielä pari lasta
ryhtyä sijaisvanhemmaksi
auttaa lapsia säilyttämään oikea usko
muuttaa takaisin kotiseudulle
saada iso omakotitalo jostain, missä valosaaste ei häikäise
käydä Färsaarilla ja Grönlannissa
matkustaa laivalla Islantiin
asua muutama kuukausi Etiopiassa
2. lähteä lähetystyöhön
muuttaa Islantiin
muuttaa Pohjois-Suomeen
hankkia toinen yliopistotutkinto
opetella kunnolla saamea, islantia ja amharaa
Siinä muutama ensiksi mieleen tullut, lisääkin löytyy. :)
Ihana ihminen, tullaan hyvin toimeen, komea, varakas... Haaveilen parisuhteesta, ja siitä että se on niin täydellinen kuin tuntuu olevan. Ikuisena pessimistinä odotan koko ajan jonkun kamalan luurangon hyppäävän kaapista. Ehkä uskallan jopa rakastua uudestaan...
Toteutuneet haaveet:
- kolme lasta
- mieleinen koulutus ja työ
- onnellinen parisuhde
- riittävä toimeentulo
Vielä toteutumatta:
- kakkosasunto miehen kotimaasta
- kirjoittaa kirja
yrityksen perustaminen omalta alalta
Minä elän unelmaani:)
Haaveiltiin muutosta ulkomaille ja täällä auringon alla ollaan jo neljättä vuotta.
Missä asutte :)?
Meillä työ tulee määräämään, että mihin voidaan muuttaa.. Haluaisin siis muttaa myös lämpimään maahan!
Itsekeskeinen olen minäkin, mutta unelmoin siitä, että voisin lasten vartuttua olla entistä enemmän avuksi koko ihmisyhteisölle, viedä eteenpäin isoja, tärkeitä arvoja, joihin uskon. Ihan pienin askelin tietysti, ei minusta mitään kansainvälistä rauhantekijää ole tulossa, vaikka pienenä unelmoinkin rauhan-Nobelista (ihan totta!) Lähinnä vapaaehtoistyöstä ajattelin aloittaa. Olen kerinnyt hankkia monenlaisia taitoja ja tietoja, joilla voin olla avuksi muille. Unelmoin siitä, että elämäni ei valu hukkaan yksityisessä pienessä maailmassani yksityisten nautintojen perässä juostessa.
Työ meidätkin tänne toi.
Kannattaa siis hankkia hyvä koulutus ja ammatti, joilla voi sitten toteuttaa unelmia. Pelkällä haaveilulla ei pääse pitkälle..;)
Haaveiltiin muutosta ulkomaille ja täällä auringon alla ollaan jo neljättä vuotta.
Missä asutte :)?
Meillä työ tulee määräämään, että mihin voidaan muuttaa.. Haluaisin siis muttaa myös lämpimään maahan!
Ei oo haaveita. Kaikki on saavutettu.
Mut enpä oo tyytyväinen, onnellinen.
Haaveet liittyy lähitulevaisuuteen.
Että perhe pysyisi kasassa ja työpaikka pysyisi ja lapset olisi terveitä. Ja että tästä kaikesta olisi aikaa nauttia. Ja että ei ajoittain tekis niin kovasti mieli heittää pyyhe naulaan ja karata johonkin pois ja aloittaa mies-talo-lapset-puutarha-unelma alusta vähän toisin nuotein. Tai vaikka jättää ne lisälapsetkin hankkimati ja matkustella vaan ja olis aina lämmin ja aurinko paistaisi...
Että
- maapallo ei tuhoudu
- elämä jatkuu yhtä onnellisena kuin se on nyt
3 lasta ja ihana mies. Elämä onnellista ja tasapainoista.
Toivottavasti saan viettää eläkepäiviä mieheni kanssa niin että ollaan molemmat elossa ja säällisessä terveydentilassa.
Minulla on kerran jo ollut kaikki se mistä olin ikinä haaveillut, mutta sitten se otettiin minulta pois ja olen nyt taas saanut kaiken haaveilemani takaisin ja vähän enemmänkin. Eli varsinaisesti olen täysin tyytyväinen siihen mitä minulla on ja mikä parasta koen, että minun onneni tulee minusta sisältäpäin ja siihen ei voi oikeastaan hirveän pahasti mitkään ulkopuoliset seikat vaikuttaa. Okei, no jos rakkaat sairastuu tms, niin vaikuttaahan se toki minunkin onneeni, mutta jos onni koostuu pienistä asioista, kuten kupista kahvia ja korvapuustista, niin luulen, että elämän viime metreille asti siitä voidaan läheisten kanssa nauttia.
Haaveita kuitenkin on ja itse luokittelisin ne kolmeen luokaan: 1) oman itsen vallassa olemattomat, 2) asiat, joihin voin itse vaikuttaa ja 3) asiat, jotka ovat lipuneet mahdollisuuksien ulkopuolelle.
1) kategoriaan voisin laittaa mm. sen, että saisin vanheta mieheni kanssa ja istua joku päivä kiikkustuolissa ja ettei tarvitsisi mitään ikäviä sairauksia, katastrofeja (Yellowstone, meteoriitti, sodat tms.) kohdata
2) asioita, joita voisin itse saavuttaa opiskelemalla, tekemällä töitä asioiden eteen ja hankkimalla rahaa, kuten vaikka itseni kehittäminen, oman älyn käyttäminen vapaa-ajallakin, läheisten ihmisten kanssa vietetty aika, eläkepäiviä varten voisin säästää 350t pääoman ja vaatimaton mökki takkatulineen ja eräs "harraste" tai kesäauto olisi mukavia
3) adoptio
Eli:
- neljäs lapsi
- opiskelu uuteen ammattiin (en vieläkään tiedä mikä musta tulee isona )
- yksityislentäjän lupakirja
- latinan opiskelu omaksi iloksi
- muutto takaisin Lappiin ja oman yrityksen perustaminen, tästä haaveilee mieskin
Työ meidätkin tänne toi.
Kannattaa siis hankkia hyvä koulutus ja ammatti, joilla voi sitten toteuttaa unelmia. Pelkällä haaveilulla ei pääse pitkälle..;)
Haaveiltiin muutosta ulkomaille ja täällä auringon alla ollaan jo neljättä vuotta.Tuonne en muutais, tuo kuulostaa painajaiseltani..
Mun unelmat liittyy lähinnä matkailuun. Viime kesänä toteutin yhden nuoruuden haaveen, ainoan joka mulla on ollut jonkinlaisena pakkomielteenä tehdä. Ja voin tunnustaa että kun olin siellä missä piti olla ja tein sen mitä halusin tuli tippa linssiin :D
Saavutettu on jo (aloitetaan siitä):
-kiinnostava koulutus
-hyvä parisuhde
-unelmakoti
-matkusteltu on
Haaveilen tällä hetkellä:
-toisenlaisesta ja varmemmasta työpaikasta
-matkustelusta ja omasta ajasta
-elämän selkiytymisestä mitä tulee lasten ja työn yhdistelmään