Ällistyin aatonaattona, kun kävelin citymarkettiin...
Jäiset joululyhyt 4€/kpl. En ollut uskoa silmiä, kun näin hinnan. Teettääkö ne lyhyt jollain firmalla, joka ottaa 50€tunti, vai mistä hinta? Ei veden laskeminen sankkoon voi maksaa 4€lyhdyltä ja tämä oli muuten 4H-porukkaa... Järki käteen ja max. 2€/lyhty ja 10 lyhtyä kympillä.
Kommentit (18)
ämpärit maksaa.
tekeminen vie aikaa ja vaivaa.
tee vittu itte lyhtysi,jos et ole valmis edes 4e valmiista tuotteesta maksamaan!
lasket sankkoon veden, viet ulos, käyt vuorokauden päästä hakemassa, teet reiän ja lasket veden ulos. Työhön menee tasan korkeintaan 5min, per lyhty!!! Sankkoja voi käyttää uudestaan... RAHASTUSTA T:ap
Ja joku ämpäri tuskin on euroakaan?
varmaan ihan sossun asiakas............
Ite oon yrittäny värkätä niitä ja hieman vaihtelevasti onnistunu, mietinkin josko niitä ois jossain valmiina myytävänä...ettei sentään oo tee-se-itse-jäälyhtypaketti.... Siis oikeesti mitä uusavuttomia me ollaankaan ku jäälyhtyjäkin saa jo kaupasta ;D
Yhdestä mehutiivisteestä tekee ainakin 100 mehujäätä.
Eli jos yhden litran mehupullon hinta on 2 euroa ja se jaetaan sadalla, tulee mehun hinnaksi per jätski 0,02 euroa. Siihen vesi päälle, jonka litrahinta on 0,2 euroa. Litrasta tekee ainakin 6 mehujäätä -> limujään veden hinnaksi jää 0.033 euroa.
Limujää ilman tekijänpalkkiota ja pakastamiseen kuluvan sähkön hintaa määrittelemättä (joka on melkoisen haastavaa ottaen huomioon kuinka monta mehujäätä liukuhihnalla valmistuu, pakkasessa jäätyy ja rekassa kuljetaan samanaikaisesti) maksaa 0.053 euroa. Ja tämä on laskettu sillä hinnalla jolla kauppa myy mehunsa kuluttajille, toki se on valtavia määriä ostaville halvempaa.
Yhden jäätelön hinta on 0.053 euroa ja me maksamme siitä 0.60.0.80 euroa kaupassa. Melkoista rahastusta, vai mitä?
Eli ei taida olla jäälyhdyt ainoa rosvouksen kohde. Mutta eihän kaupankäynnin kuulukaan olla hyväntekeväisyyttä.
Jos 4H myy jotakin niin eihän se silloin ole mitään normaalia kaupankäyntiä!
maksoi 250 euroa/6 päivää. Saa siihen muutaman jäälyhdyn myydä.
4H on voittoa tuottamaton yhdistys. Eli kaikki varat menevät lasten- ja nuorten kerhotoimintaan ja valistukseen.
Ei huono kauppa ollenkaan.
Eri yhdistys olisi voinut seisoa rahalippaat kädessä pyytää kannatusta ohikulkevilta ihmisiltä, mutta päättivätkin antaa jotain vastikkeeksi, lyhdyt.
ps. halpahallissa myytiin muovisia jäälyhtyjä 7e/kpl
siis sehän ei ole tyhmä joka pyytää ja rahastaa vaan se joka siitä maksaa ja jälkikäteen sitä harmittelee. Oletko ajatellut että joku joka ei ehdi/pysty/halua niitä saakelin jää-ämpäreitä kannella haluaa rahalla valmista tavaraa? Mitenhän se sulta on pois? Harmittaa kun et itse keksinyt myydä jäätynyttä vettä?
Ollaan ostettu keksejä, kanervia, arpoja, kalentereita ja hevosen lantaa..
kun itse yritin monta krt jäädyttää ja aina jäätyivät umpijäähän asti :)
2 e on kyllä ihan mehujään hinta. Osta mehujää jos et voi 4 e maksaa lyhdystä:-)
Ei voi tulla yhden kalenterin hinnaksi niin paljon, kun niitä painetaan tuhansia. Ap olet pikkuisen yksinkertainen. Sori!
ehjänä kotiin?