miten perheenne selviäisi 250000 euron asuntolainan kanssa?
Kommentit (90)
Ilmeisesti selvittäisiin, sillä pankki lupas sekä mulle että miehelle 160t asuntolainaa eli yhteensä 320t! En kyllä itse tykkäis moisesta määrästä lainaa enkä edes 250t:sta. Nyt on sopiva määrä lainaa,´kun asutaan vuokralla ;-) Vuokrakin on kallis (noin 1250), mutta olen laskenut, että tällä samaisella alueella vastaavassa omassa asuminen maksaisi noin 1600-1700 euroa kuussa, joten ei tunnu missään.
Nykykoroilla jos 250t laina mietityttää, niin kannattaa unohtaa moinen laina - tuskin korot ainakaan enää laskee ja pitkässä laina-ajassa ne ehtii nousta ja laskea moneen kertaan.
Itse asiassa meillä oli tuon verran lainaa, nyt sitä on jäljellä enää vähän päälle 100 000 e
Lainaerä on kuussa n. 1800e, mutta muuten asumiskulut on vain n. 150e/kk, siis sähkö, vesi, jäte jne.
Tulot meillä on käteen n. 5000e/kk ja kolme lasta.
1200e kk:ssa maksettu ja mun palkka ei mikään huippu (hoitoala). Enää 130 000e joten paremmalle puolelle ollaan päästy. Reissattukin on ja eletty ihan jees. Lapsia kuusi.
Lainaerä on kuussa n. 1800e, mutta muuten asumiskulut on vain n. 150e/kk, siis sähkö, vesi, jäte jne. Tulot meillä on käteen n. 5000e/kk ja kolme lasta.
korot olleet reilusti yli 5% välillä, joten nythän tilanne on yhtä juhlaa.
Meilla on asuntolainaa talla hetkella yli 300t euroa.
Tottakai se on suuri laina, eika meilla mitaan saastoja ollut, mutta laina-aika meilla on 30 vuotta. Miehella on takana avioero ja siina ei kukaan rikastu. Minulla oli tai on edelleen yksio, jonka olen suunnitellut myyvani jossain vaiheessa. Silla voi sitten jonkin verran lyhentaa kerralla lainaa. Tosin vuokratuloilla sita tehdaan nytkin.
Vasta otettu, pakko selvitä.
Sopiva lyhennyssumma/kk ja riittävän pitkämaksuaika, niin kai tuosta selviää jos töitä riittää kummallekin maksajalle.
vuoden kun vielä lyhennän niin sitten ollaan tuossa summassa...
Meilla on lainaa yli 400 000 ja hyvin selvitaan.
vielä on lainaa pankille jäljellä 50 000 ja sekin painaa mieltä. Haluaisin olla velaton ja vapaa ;)
tuskin on. Ja jos on niin ootte ääliöitä.
tuskin on. Ja jos on niin ootte ääliöitä.
Ja siinä talouden asiantuntija oikeen... oi että.
Jos et asioista mitään tiedä, niin ole hiljaa ja seuraa sivummalta. Älä huutele tyhmiä kommentteja.
Omaa rahaa oli 150 000€. Hyvin ollaan pärjätty. lainaa on nyt jäljellä aika tasan 200 000€ noin 12-15 vuodessa ollaan maksettu koko laina pois. Riippuu vähän siitä, millä tasolla korot pysyy. Koko ajan maksetaan ylimääräisiä lyhennyksiä. Meillä bruttotulot on noin 7000€/kk ja meillä on kolme lasta.
150k€ lainastakin, maksuerä on sama. Lainaa tarkalleen 257k€ jäljellä, maksellaan 1700€/kk
kun minä olen kotihoidontuella.
Meillä lainaa on jäljellä 140.000€, enimmillään lainaa oli 210.000€ ja silloin ahdisti lainamäärä. Saimme talomme valmiiksi ja pääsimme muuttamaan,rivariasuntomme myimme sitten ja maksoimme myyntivoitolla lainaa pois.
tulot saisi myös nousta aika roimasti, että edes haluisin sellaiseen ikeeseen.
Me ollaan aateltu, että lainaa viittis maksaa korkeintaan 15 vuotta. Ja meidän tuloilla ei 30 vuotta riittäis ton velan maksuun.
Tai ehkä jotekin, mutta tosi niukkaa olis muu eläminen.
mies ollut jo pari vuotta ja minä puoli vuotta ja olen muutenkin pätkätyöläinen. Hyvin pärjätään ansiosidonnaisella mutta sen jälkeen en tiedä miten. Pakko vaihtaa alaa ja alkaa opiskella jotain tai sitten myydään talo pois tai vuokrataan ja muutetaan maalle.
Eli lainaa siis 257000€ tällä hetkellä
varsinkin jos ei ole aiempia säästöjä.