miten perheenne selviäisi 250000 euron asuntolainan kanssa?
Kommentit (90)
Mies on töissä ja minä hoidan lapsia kotona.
Kolmisen vuotta sitten otettiin laina, joka oli vähän alle 300 000e. Kuukaudessa lyhennetään lainaa ja maksellaan korkoja parilla tonnilla. Vähän aikaa sitten tehtiin taas ylimääräinen lyhennys, kun myytiin yksi osake pois.
Tällä hetkellä laina on jo alle 200 000e. Ja vaikka ei tehtäisi ylimääräisiä lyhennyksiäkään, niin loput lainasta on maksettu pois kymmenessä vuodessa tuolla parilla tonnilla kuussa. Jos korot kovasti nousee, niin olemme valmiit nostamaan kuukausierää reilustikin, jotta kymmenen vuoden kulutta tuota lainaa ei enää olisi.
Meille on tulossa iso laina, koska nyt on edullinen ostaa ja uskomme, että asunnon arvo nousee pian.
Asunnon hinta on määritelty vuonna 2006 ja saimme siitä hinnasta vielä melkein 10% alennuksen. Asunnon sijainti on erinomainen ja pohja myös. Ainoa myynnin este on ollut tuo hinta. Meillä on myös huomattava oma-rahoitusosuus. Maksukykyä meillä on noin 8-10% korkoihin.
Meillä mies haluaa parasta, tienaa paljon enemmän kuin minä. Mulle toisaalta olis riittänyt vähempikin.. Mua siis hirvittää tuollainen lainamäärä...
meillä lainaa 300 000€ ja hyvin sitä maksellaan pois.
10 000€ + korot kuussa lyhennetään.
:o
meillä lainaa vähän yli 100 000 ja pärjätään niukin naukin. :( jos teillä on liikaa rahaa niin antakaa meille..
meillä lainaa 300 000€ ja hyvin sitä maksellaan pois.
10 000€ + korot kuussa lyhennetään.
Laina-aika on alle 15 vuotta. Reissataan ulkomailla noin 3-4 kertaa vuodessa, käydään paljon ulkona syömässä, ostetaan kaupasta, mitä halutaan ja kaiken lisäksi mä vielä opiskelen tällä hetkellä. Eli tuo lainamäärä ei vaikuta elämäämme yhtään. Rahaa jää sijoitettavaksikin.
Sitäpaitsi ottaisi niin paljon päähän maksaa pankille tähtitieteellisiä korkoja. Asutaan asossa kunnes saadaan perintö, sitten vaihdetaan omaan.
meillä lainaa enää 16 000 ja sekin mättää, näillä tuloilla sitä maksaa vielä 5 vuotta. Nettotulot 3000 eur.
Lainaa oli alun perin 275 000, josta nyt on jäljellä n. 210 000.
nykyinen 150 000e tuntuu jo hurjalta ja on siinä maksukyvyn rajoilla. Vain toinen tienaa ja lapsia on neljä...