Tähän pinoon kaikki epäsopivat ja epämiellyttävät lahjat joita sait
Kommentit (63)
vaikka lähipiiri tietää että olen ollut ja olen tiukalla dieetillä.
Joka joulua ennen sanotaan anopille, ettei niitä enää tarvitse, ja silti niitä tulee. Noh, menevät kiertoon taas lahjoina.
Ja lahjakortti maalaisromanttiseen sisustusliikkeeseen, vaikka meidän kodin tyyli hyvin selkeä ja pelkistetty, ei turhaa krääsää esillä missään.
Eli periaatteessa ihan kivoja lahjoja, mutta silti hiukan harmittaa, kun oli esitetty ihan hyviä ja realistisia toiveitakin.
Monena jouluna ollaan sanottu että emme tarvitse mitään, mutta ei mene perille. Joskus olemme sanoneet yhden isomman toiveen ja olleet tyytyväisiä, kun sen olemme saaneet.
Nyt kävi taas niin, että toiveet olivat vain lapsille. Itselle ei keksitty mitään.
Sain:
kattilan (pieni meidän 6 hengen perheelle ja entisiäkin on sopivasti)
vihreää teetä (en tykkää)
lasisen halpis kannun (kannujakin on jo tarpeeksi)
halpissuklaata (yök. Laadukas kyllä olisi mennyt poskeen).
Kaikki menevät kiertoon eli toivon, että olisi jäänyt saamatta. Kiittämätön en haluaisi olla, mutta kun inhoan turhaa roinaa.
Nyt yksi lapsi sai myös pyyhkeen (taisi olla vähän liian lapsellinen hänen makuunsa). Minäkään en ymmärrä tuota intoa ostaa aina uusia pyyhkeitä ja liinavaatteita (anopin mukaan "ainahan näitä tarvitaan). Itse ostan laadukkaita, kauniita ja toisiinsa sopivia, joita sitten käytetään 10 vuotta. Ei niitä koko ajan uusia tarvita.
Poikamme 3v sai autoradan ja setin jossa on erilaisia hälyytysajoneuvoja, ei lahjoissa sinäänsä mitään vikaa, mut autoradassa ei toiminut muuntaja ollenkaan ja Poliisihelikopterin patterikotelossa oleva patteri valui märkää visvaa ja patterin paikallaan pitävä jousi oli syöpynyt poikki. Elköön kiinalainen halpiskama ja Kärkkäinen lahdessa, sieltä kumpikin oli ostettu... Suklaata meilläkin on varmaan 10 rasiaa... yök...
ainut oli hyasintin sipuli, joka menee kiertoon, kun olen hyasinteille todella allerginen. Antaja ei sitä millään voinnut tietää, että en ole ärtynyt millään lailla
hä??? mitä mä sillä teen? kaikki kuvat on koneella... sori mut ei ollu mielestäni hyvä =D
Huomenna lähtee kyläillessä kiertoon!
Lapsi sai sukkahousuja. Sinäänsä ihan hyvä lahja, mutta vihaa sukkiksia yli kaiken. Taitaa jäädä käyttämättä.
niin ja kaitaliinat on tulleet yhdeltä ja samalta henkilöltä. Arvaatte varmaan keneltä miehen sukulaiselta... :D
Jo ymmärrä, että Jouluna kuuluu pöydällä olla TONTTU-KUVIOINEN liina? Hätätilassa kuusi-kuvioinenkin käy.
;)
niin ja kaitaliinat on tulleet yhdeltä ja samalta henkilöltä. Arvaatte varmaan keneltä miehen sukulaiselta... :D
Jo ymmärrä, että Jouluna kuuluu pöydällä olla TONTTU-KUVIOINEN liina? Hätätilassa kuusi-kuvioinenkin käy.
;)
En ymmärrä en. :D Mistä tiesit, mitä kuvioita niissä on? :o Yks on raidallinen, ja sitä olen jopa käyttänyt.
Mulla olis idea: heitä ne löytötavarapisteestä hankitut rievut roskikseen, avaa uudet pyyhkeet paketeistaan ja valkkaa lukuisista pyyhkeistäsi ne vähiten itseäsi miellyttävät koirankuivauspyyhkeiksi.
Näin vieraat eivät enää joudu katselemaan kulahtaneita riepuja kuivaustelineessä ja itse säästyt ensi jouluna pyyhkeiltä :-)
En edes anna itseni ajatella, että minulla olisi oikeus arvostella lahjaa. Sehän on yksi lysti onko lahja minulle tarpeen vai ei. Sen mitä tarvitsen, ostan itse. Sen mitä joku haluaa, otan kiitollisena vastaan, on sillä minulle käyttöä tai ei. Minun vanhempani ovat minut näin kasvattaneet. Ilmeisesti aika monessa perheessä on jäänyt käytöstavat opettelematta.
Kone kun kaatuu, niin voit sitten selailla albumiasi.
hä??? mitä mä sillä teen? kaikki kuvat on koneella... sori mut ei ollu mielestäni hyvä =D
Toisaalta tapanani ei ole juuri arvostella lahjoja. Kukaan perheenjäsenkään ei saanut "huonoja" lahjoja.
mutta pitää ihmetellä kun miehen sisko oli taas ostanut anopille jonkun PartyLite- kynttilähässäkän ja niitä anopilla on ennestään jo miljoona ja ne kaikki on aina esillä ja juhlissa niissä on aina kynttilä palamassa jokaisessa.
Oisittepa nähnyt anopin ilmeen kun avasi pakettinsa! Mietti varmaan että mihin vittuun tuokin mahtuu vielä, oli vielä aika iso ja helvetin ruma.
ei hemmetti! Pyysin lahjaksi äidiltäni pyyheliinoja ja ruutuisia maalaishenkisiä lakanoita. Avasin paketin ja sain tosi halvat 5 pyyheliinaa, joista kaikki olivat erivärisiä ja halpoja lumppuja, jotka ensimmäisessä pesussa jo kluttaantuu. Sitten ne lakanat, inhoan sinistä väriä yli kaiken! Ja sain kamalat, ei minkään merkkiset siniset kamalat lakanat. Aion lahjoittaa konttiin!!! Sitten saimme lapsiperheelle tosi sopivan mittarin. Siinä sitten ihmetellään kun bikini-neito saa vaatteita päälle sitä mukaa, miten mittari osoittaa. Voi helkutti. Olen tosi tarkka mitä kotonamme on ja miten kolmelle lapselleni opetan ja tälläistä paskaa saa sitten lahjaksi! Repikää tästä!
Siis miks toi on sun mielestä provo? Minusta ihan normaalia; jos pyyheliinat on huonoa laatua, niin nehän ovat, mitä provoamista mielestäsi sen sanomisessa on? Itse olen puheissani vieä paaaljon sikamaisempi:(
liian isot sukat... olen kokoa 35-36 ja sukat olivat sitten 39-42, käytäppä niitä sitten :D
Anoppini antaa yleensä myös halpoja, pieniä lahjoja jokaiselle, mutta ei ole koskaan tullut mieleen niitä arvostella.5-vuotias sai mummultaan semmoisen Serla-wc-paperipakkauksessa mukana olleen pienen oravan ja totesi vain, että "kiva, toinen pehmo-orava sai kaverin!"Lisäksi mummun paketissa oli lämpöiset, itsetehdyt villasukat, joista olen joka joulu kiitollinen, itse kun en osaa/viitsi sukkia kutoa.
Ostamme itse lasten eniten toivomat lahjat, enkä edes odota, että sukulaisilta kovin kummoisia lahjoja tulisi.Ja tämän olen lapsille opettanut pienestä pitäen myöskin.
Mummu tuli viime talvena tosi iloiseksi, kun kulki samassa bussissa meidän 15-vuotiaan kanssa, jutustelivat ja huomasi pojalla olevan mummun kutomat lapaset kädessä :)
jokaista lahjaa minkä saan. Jopa nuita liian isoja sukkia, harmittaa vaan kun niille ei tule käyttöä. Eihän tässä ketjussa ollut arvostuksesta kyse? (vaikka useimpien kirjotukset siltä kuulostaakin)
Jotka ovat tottakai todella tarpeellinen ja mieluisa lahja, mutta koot oli anopilla vähän hukassa..tuli sen kokoisia sukkahousuja jotka menivät meidän 14v. tytölle :D Eikä tämä meidän teini niitä kelpuuttanut kun olivat niin riemunkirjavat :D
43: on itse asiassa pieni mahdollisuus et lahjan antajat ovat voineet ajatella, että meillä on karmeita pyyhkeitä. Meillä on usein pestävä koira, jolle ollaan haalittu löytötavarapisteistä roskiin meneviä, unohdettuja pyyhkeitä, ja ne on usein kuivamassa telineellä kun nämä lahjan antajat käyvät. En mä oikein tiedä, ovatko voineet oikeasti luulla, että me käytetään niitä eikä koira, mut se ainakin selittäis ton lahjoitteluinnon. :D