Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 50v liian vanha äidiksi?

Vierailija
13.01.2025 |

Minulla jo kolme aikuista lasta. Ja sterilisaatio tehty 20 v sitten. Uudella mies ystävällä ei ole lapsia ja hän on minua 15 v nuorempi. Onko ihan mahdoton ajatus, että voisi vielä saada lapsen? Tuskin tekevät hoitoja enää minun ikäiselle?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tee. 

Ja vastaus riippuu ihan omasta fyysisestä kunnostasi. Ja miten se tulee todennäköisesti riittämään.

Vierailija
2/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisen äidiksi ei ole liian vanha. Liian vanha olemaan raskaana ja synnyttämään kyllä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää. 

Vierailija
4/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian vanha.

T. N52, kolmen lapsen äiti

Vierailija
5/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorihan tuo on äidiksi.

Minun äitini on 74v ja hyvin jaksaa.

Vierailija
6/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se selviää vain kokeilemalla. 

Vierailija
7/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse hankin ensimmäisen lapseni 58-vuotiaana naisena. Mieheni oli tosin huomattavasti nuorempi, tuolloin 20 v, tätä nykyä 25 v. Kaksi lasta meillä jo. Edelleenkin kysellään henkkareita kaupassa joka kerta. 

Vierailija
8/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorihan tuo on äidiksi.

Vauvan äitinä on hieman toisenlaista. 

Vierailija
9/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mutsi 30v peräkammarinpojalle!

Vierailija
10/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä, mutta luultavasti sinun kohdallasi sterilisaatio haittaa oman lapsen saamista. Vanhin tietämäni luomusynnyttäjä on ollut 56-vuotias.

Vierailija
11/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v on valitettavasti jo liian vanha. Jossain Intiassa tehdään alkionsiirtoja mummoikäisillekin, kun perheet haluavat perillisen ja on varaa maksaa. Mutta ei se kyllä ole eettistä toimintaa.

Vierailija
12/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta voiko naisen sterilisaation purkaa? En usko että se onnistuu, enkä usko että pystyt sen jälkeen enää saamaan lasta hedelmöityshoidoillakaan.

Tämän on pakko olla Porvoosta.

Vierailija
13/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjastosta:

Sterilisaation purku ei aina palauta hedelmällisyyttä. Sterilisaatio voidaan yrittää purkaa kirurgisesti, mutta näitä toimenpiteitä tehdään nykyään hyvin harvoin. Vaihtoehtoisesti voidaan käyttää koeputkihedelmöityshoitoja. Julkisessa terveydenhuollossa näitä hoitoja ei yleensä tarjota, joten kustannukset jäävät kokonaan itse maksettaviksi. Sterilisaation peruuttamattomuuden vuoksi on hyvä ottaa selvää muista ehkäisyvaihtoehdoista ja olla varma kannastaan.

Vierailija
14/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta voiko naisen sterilisaation purkaa? En usko että se onnistuu, enkä usko että pystyt sen jälkeen enää saamaan lasta hedelmöityshoidoillakaan.

Sterilisaation voi purkaa, tulokset melko huonoja. Suoraan tehdään keinohedelmöitys. Kohtuun voi toki istuttaa sterilisaation jälkeenkin.

Vierailija
15/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen kunto on hyvä. Ei sairauksia tai lääkityksiä. Mutta ei onniisttu luonnollisella tavalla. Eli voi unohtaa asian.

Vierailija
16/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaation voi purkaa, tulokset melko huonoja. Suoraan tehdään keinohedelmöitys. Kohtuun voi toki istuttaa sterilisaation jälkeenkin.

Ehkä ap:llä on ylimääräistä rahaa tuhlattavaksi turhaan yritykseen.

Vierailija
17/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50v on valitettavasti jo liian vanha. Jossain Intiassa tehdään alkionsiirtoja mummoikäisillekin, kun perheet haluavat perillisen ja on varaa maksaa. Mutta ei se kyllä ole eettistä toimintaa.

Joo joo, mutta ovatko ne Intian mummot steriloituja?

Vierailija
18/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit kai isoäidiksi.

Vierailija
19/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Itse hankin ensimmäisen lapseni 58-vuotiaana naisena. Mieheni oli tosin huomattavasti nuorempi, tuolloin 20 v, tätä nykyä 25 v. Kaksi lasta meillä jo. Edelleenkin kysellään henkkareita kaupassa joka kerta. 

Sait siis ensimmäisen lapsesi 58-vuotiaana ja toisen kuusikymppisenä. Vau.

Vierailija
20/26 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorihan tuo on äidiksi.

Siis äitisi on synnyttänyt sinut 74-vuotiaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme