Mun mies ei ole koskaan korottanut ääntään mulle.
Tai lyönyt tai käyttäytynyt millään tavalla aggressiivisesti. "Pahimmillaan" riitamme ovat vakavia, mutta rauhallisia keskusteluja. Joskus saattaa mököttää tai hymähtää paheksuvasti.
On muuten mua 18 vuotta vanhempi. Luulen että henkisellä kypsyydellä on paljon tekemistä asian kanssa. Miehelläni on erittäin vahva itsetunto, joten hän kestää hyvin erimielisyyksiä eikä koe niitä uhkaavina. Hänellä ei myöskään ole mitään tarvetta käyttää valtaa muihin.
Melkoinen lottovoitto mieheksi, sanoisin.
Kommentit (10)
sinun miehesi ei tosin kestäisi minun kanssani puoltakaan tuntia ääntään korottamatta ;-)
Vaan juuri itsetunto ja kyky empatiaan. Ja jossain määrin myös älykkyys, sanoisin. Siis siinä mielessä, että pystyy tajuamaan asioita monelta eri kannalta ja aidosti ymmärtämään, miksi joku voi olla täysin eri mieltä jostain.
ja samallalailla mekin "riidellään", keskustelemalla pitkään korottamatta ääntä. Harvoin sitäkään. Keskustellaan asioista tosi paljon, joten ehkä siinä syy miksi ei tarvitse riidellä, yleensä riiteleminen johtuu väärinkäsityksistä. Olemme molemmat myös tosi empaattisia, osaamme asettua toisen osaan ja ymmärtää myös toisen näkökanta asiaan. Mieheni on muuten minua 4 vuotta nuorempi, joten ikäkään ei voi olla kyseessä henkisen kypsyyden kannalta..:)
riidellä sun kanssa kun pelkää että sillä ei ole sit omaishoitajaa kun sä lähdet.
omat kuvitelmani ;)
t. ap
riidellä sun kanssa kun pelkää että sillä ei ole sit omaishoitajaa kun sä lähdet.
Esimerkiksi oman isoisäni olen tuntenut vain leppoisana ja hauskana ihmisenä, mutta äitini mukaan oli kauhea kuumakalle nuorena ja huusi niin, että naapuritkin kuuli. Eipä tuosta enää kuusikymppisenä ollut mitään jäljellä.
Samaa sanoi nykyinen mieheni, että vanhemmille lapsille nuorena isänä (eka avioliitto) suuttui ja huusikin kunnolla, mutta nyt 40+ iässä ei todellakaan menetä meidän yhteisten kanssa malttiaan vaan äänenkorottaminenkin on ihan hallittua kasvatusta, eikä sellaista rääkymistä.
Inhoan huutoa. Meillä mies korottaa ääntänsä liian usein.
Mun mies on äkkipikainen kun suuttuu, mutta ei väkivaltainen. Siis huutaa ja mä takas, se puhdistaa ilman tosi nopeesti. Eli riita alkaa ja kestää varmaan minuutin ja sit se on ohi. Ääntä kyllä riittää..
Jos se on jo lottovoitto, ettei ole agressiivinen eikä väkivaltainen! Aika itsestäänselvä asia mun mielestä ;)
ja samallalailla mekin "riidellään", keskustelemalla pitkään korottamatta ääntä. Harvoin sitäkään. Keskustellaan asioista tosi paljon, joten ehkä siinä syy miksi ei tarvitse riidellä, yleensä riiteleminen johtuu väärinkäsityksistä. Olemme molemmat myös tosi empaattisia, osaamme asettua toisen osaan ja ymmärtää myös toisen näkökanta asiaan. Mieheni on muuten minua 4 vuotta nuorempi, joten ikäkään ei voi olla kyseessä henkisen kypsyyden kannalta..:)