Onko susta omituista, että kummi antaa vain kummilapselleen lahjan?
Eikä siis sisarukselle mitään pienempääkään? Musta tämä on vähän omituista jouluna. Itse annan aina sille sisaruksellekin jotain joululahjaksi. Synttärit on sitten eri asia.
Kommentit (57)
että panostavat mieluummin sen kummilapsen lahjaan, kuin yrittävät kaikille jotain pientä muistamista. NÄin jokainen lapsi saisi kummiltaan jotain oikeasti kivaa, ja jouluna niitä lahjoja tulee mun mielestäni liikaa muutenkin.
niin kummit ei tuppaudu sen toisen lapsesi synttäreille. Aivan kummallisista asioista ihmiset jaksaa ottaa stressiä...
Meillä on kaksoset ja minusta on kummallista, että kummit ostavat vain kummilapselleen lahjan, koska onhan sillä toisellakin synttärit ja vieraat tulevat hänenkin synttäreilleen (ilman lahjaa!!!)
Minulla kolme kummilasta ja kaikille sisaruksia, 2+3+4 eli pitäisi ostaa 9 lahjaa enmmän, ei mikään pikkujuttu, kun omia sukulaisia ja omia lapsia on jo aika liuta niitäkin.
Eli kaksilapsisessa perheessä kumpikin saa kummiltansa lahjat eli yksi lahja kummallekin. Jos kummit ostaisivat sisarellekin niin se tekisi neljä lahjaa pelkästään kummeilta =liikaa.
Hän antaa joululahjan kummilapselleen, veljelleen ja minulle, mutta ei meidän toiselle lapselle. Muistaa meitä kaikkia muita paitsi toista lasta myös syntymäpäivinä tai matkatuliaisilla.
Ihan kuin me olisimme 1-lapsinen perhe miehen veljelle. Ollaan monesti sanottu, että aikuiset ei lahjoja kaipaa, mutta kuopus tuntee olonsa epäreiluksi, jos kaikki muut saa jotain.
eikä osta toiselle lahjaa lainkaan. Onko se niin tarkkaa kenen kummi on, kun on varmaan kummankin kehitystä saanut seurata... On meitä moneen junaan.
niin kummit ei tuppaudu sen toisen lapsesi synttäreille. Aivan kummallisista asioista ihmiset jaksaa ottaa stressiä...
Meillä on kaksoset ja minusta on kummallista, että kummit ostavat vain kummilapselleen lahjan, koska onhan sillä toisellakin synttärit ja vieraat tulevat hänenkin synttäreilleen (ilman lahjaa!!!)
Minulla 6 kummilasta ja heillä 14 sisarusta. Menisi vähän yli jos heillekin ostaisin lahjat. Stressi jo muutenkin omille 4 ostaa kummilasten lisäksi.
Ei kummien sisaruksia tarvitse lahjoa. Meillä on neljä tenavaa, enkä todellakaan oleta, että kaikkien kummit ostelisivat paketteja jokaiselle! Riittää, että muistavat kummilapsensa - eikä välttämättä joululahjalla vaan muulloinkin!
Minulla on kummilapsi siskoni perheessä. Heillä kolme lasta. Kummipojalle ostan aina jotain hieman kalliimpaa kuin muille. Vaatelahjoja saavat yleensä kaikki.
Mutta sitten olen kummi kaverini lapselle, heillä kaksi lasta. Olen ostanut tähän asti molemmille lahjat mut nyt rupes suututtamaan! Kysyin lahjatoiveita ja nehän tulivat kummallekkin lapselle. No ostin molemmille. Kysyin sitten tältä kaverilta et ostaako hän kummilasten sisaruksille (joista 1 on hänen veljensä lapsi) niin vastaus oli et ei tietenkään! Tulisi niin kalliiksi jos kaikille ostaisi!
Nyt ennen joulua hän rupesi kyselemään et milloin nähdään ennen joulua? ( = että milloin hän saa lastensa lahjat?) Kysyi vielä et mitä olen ostanut, et tietää sit aattona mikä lahja on keneltäkin...
Kävivät sit meillä kylässä, ojensin lahjakassin ja hän oikeasti vetäisi sen kädestäni ja sanoi kiitti. (yleensä ei edes kiittele!)
Kertoi kurkanneensa toisen lapsensa saamaan pakettiin (joka siis oli tämän toisen kummilta) ja morkkasi sitä lahjaa! Sillon mulla keitti, päätin et seuraavana vuonna saa kummilapsi vain lahjan ja kummilapsen syntymäpäivänä en muista toista lasta millään tavalla! Ja jos kutsu tulee sen toisen lapsen synttäreille en vie kummilapselle mitään.
Ja rahasta oli puhetta et minkä verran osti lahjoja ja paljon meni rahaa. No hänellä oli ollut saman verran ostettavana lahjoja, mut rahaa oli mennyt puolet vähemmän!
Miksi pitäisi koko katraalle antaa... Haloo.
siis ei todellakaan tarvitse kummin ostaa lahjoja koko perheelle.
Meillä esim kummilapsia 5 ja jos ostaisimme myös sisaruksille lahjat niin niitä olisi yhteensä 17
ja kun omiakin on 4 niin ei todellakaan odoteta että omien lasten kummit ostaisivat lahjat kaikille lapsille.
Ei kummiuden tarkoitus ole yleensäkään lahjojen ostelu. Kyllä nykyään ihmiset on niin uskomattomanminä keskeisiä ettei osata olla mistään kiitollisia.
Eli jos lahja tulee se on asia josta ollaan kiittollisia, eikä niin että mietitäänb miksi tuli vain yksi lahja tai miksei koko kompanja saanut lahjoja samalla. HUOH
.. voi olla 7 ja ylikin kummia. Tunnen myötähäpeää tällaisia ihmisiä kohtaan. Miten he kehtaavat? Ja laittavat vielä lehteen tämän listan kummeista. Ja sitten odotetaan heitlä kaikilta lapselle ja sisaruksille lahjoja. Niitän tulee pelkästään kummeilta sitten perheelle noin 14 lahjaa, jos on vaikka yksi sisar. Voi Pyhä Maria!
Me ostetaan kaikille sisarusten lapsille lahjat, ei-kummilapsille pienet jutut, kummilapsille vähän isommat. Meillä 9 kummilasta, yhteensä 15 lahjottavaa lasta + oma. Jos kaikkia kummilasten sisaruksia muistaisimme jouluna, lahjottavia lapsia olisi 22, joten saavat nyt muut pärjätä ilman meidän lahjaa.
3 sisarusta, toisella 5 joten en tosiaan osta konkurssihan se jo olis...
Kaksi kummilasta. Toinen ainokainen ja toinen kahden lapsen perheestä, joka on sisareni perhe. Tällöin olen aina ostanut myös sisarelle joululahjan, koska on läheinen sukulainen. Kaikille sisarten lapsille on aina ostettu lahjat.
Jos olisin jonkun tuttavani lapsen kummi, en ostaisi sisarille lahjoja.
Emmekä odota omien lasten kummeilta muuta.
Ei mitään järkeä sisarusten lahjomisessa.