Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset, sisarukset, saa kummeiltaan eri määrän lahjoja

Vierailija
23.12.2009 |

ja eri arvoisia. Ostaisitko vähemmän saavalle "tasoituslahjoja"?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös sama tilanne, kummit muistavat eri lailla. Yksi lapsista saa aina kummeiltaan vähemmän / ei ollenkaan, mutta ei ole koskaan edes huomannut asiaa kun paketteja tulee jokatapauksessa muualta ihan reilusti.

Vierailija
2/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero pakettien lukumäärässä alkaa olla kolmen luokkaa tai enemmän, saatan ostaa jotain pientä lisälahjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia on monta,ja osalla on sellaiset kummit,että saattavat antaa useitakin paketteja.Joidenkin kummit eivät anna joululahjoja lainkaan,vaan muistavat lasta sitten muulloin..kukin kummi tyylillään.Mä vähän aina laskeskelen,että lapset saisivat suurinpiirtein saman verran lahjoja.

Vierailija
4/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kummit ostavatkin erilaisia lahjoja. Kuopus on niin eri sarjaa, ettei hänen lahjojaan kukaan vertaa muiden lahjoihin. Hän saa vähiten.

Keskimmäinen saa ehkä eniten ja hauskimmat lahjat.

Vierailija
5/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään vähän tasata, aiemmin kun olivat pienempiä eivät osanneet niin tarkkaan toistensa lahjoja katsella, enkä silloin koskaan ostellut mitään "täydennyksiä". Meillä lapset nyt jo koululaisia ja todellakin saattavat laskea lahjojaan ja isoimmat kyllä vähän lahjojen arvoakin mittailevat.

Vierailija
6/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan taas kenellekään tulis paha mieli. Kummit on erilaisia, joten minkä sille voi. Kaikki ei aina mene tasan!

Vierailija
7/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin ja lapsen suhde on heidän erityinen suhteensa. Kummit on erilaisia ja heidän antamansa lahjat on erilaisia. Enkä halua opettaa lapsia kyttäämään toisiaan siinä hengessä, ettei vain toinen saisi enemmän.

Vierailija
8/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v on aika kade kaikesta mitä muut saa. Viime jouluna naureskeltiin että olisi pitänyt hankkia samanlaiset lahjat kaikille lapsille niin ei olisi tullut kitinää. Tasoituslahjoja en ostele, koskapa en tiedä mitä lapset tulevat kummeilta ja isovanhemmilta saamaan.

Siihen pyrin, että lapset saavat meiltä itseltämme ne lahjat mitä ovat toivoneet ... tai eivät siis kaikkia toiveitaan, vaan tasapuolisesti olen kullekin lapselle toiveita toteuttanut ... riippuu sit lahjan hinnasta onko tasamäärä lahjoja vai saako joku enemmän.

7-vuotiaan kanssa tehtiin sopimus, että tiettyä lahjaa en osta ennen joulua, vaan katsotaan joulun jälkeen vieläkö sitä haluaa ja käydään sittne ostamassa alesta.

Vierailija
9/9 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tilanne, että lapsilla on eri isät..

Toisen isä ostaa PALJON lahjoja, kalliita ja hienoja. Myös mummi ostaa PALJON kalliita ja hienoja lahjoja. Ostelevat myös pitkin vuotta kallista tavaraa ja PALJON. Aina on isin tapaamisen jälkeen lapsella 200-300 euron ostokset mukana.

Toiselle lapselle taas ei osta kukaan mitään. Rahaa kyllä olisi, mutta ei viitsitä. Itse olen yrittänyt edes hieman tasoittaa tilannetta, että vien tätä toista lasta hieman useammin johonkin, ja jouluna yritän ostaa hänelle enemmän lahjoja. Mutta minun budjettiani ei voi edes verrata toisen lapsen isän ja mummin lahjoihin joten nyt vasta 5 vuotias lapsi on kyllä jo huomannut kuinka eriarvoisessa asemassa on toiseen lapseen nähden.

Meillä lapset on pienestä asti opetettu siihen, että aina ei mene kaikki tasan ja joskus toinen saa enemmän kuin toinen, mutta kyllähän se itsenikin surulliseksi tekisi jos näkisin sisarukseni saavan jatkuvasti kaiken mitä vain keksii pyytää ja itse et saa mitään.