Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari: Lihavuus on krooninen sairaus

Vierailija
28.10.2022 |

Ei elämäntapaongelma. Postmoderni intersektionaalinen lääketiede selvitti tämän.
Asialle ei siis voi tehdä mitään, sipsejä ja siideriä saa nyt ihan vapaasti vetää, lääkärin on turha valittaa. Itsekin ajattelin lopettaa terveellisesti syömisen, ihan solidaarisuudesta ruveta läskiksi.

Kommentit (591)

Vierailija
1/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla ei ollut tuota kroonista sairautta🤔

Vierailija
2/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Jo kauan sitten on huomattu, että laihduttaminen ei auta, vaan pahentaa vaivaa. Eli kilot tulevat takaisin kavereiden kanssa. 98% laihduttaneista lihoo takaisin, mutta silti vaan sinnikkäästi lihavat aloittaa uuden kuurin joka maanantai ja uskoo, että tällä kertaa kuuluvat siihen kahden prosentin vähemmistöön. Ala vaan ap lihavaksi. Voit sitten lukea täältä palstalta, miten siitä voi helposti päästä eroon. Syöt vain vähemmän kuin kulutat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mammapalstan käyttäjillä on enemmän viisautta kuin tutkijoilla, oli kyse sitten lihavuudesta tai vaikka alkoholiongelmasta!

Hesarin juttua en ole lukenut, en löytänyt avauksesta edes linkkiä siihen, mutta esimerkiksi syömisen hormonaalinen säätely on varmaankin ap:lle ihan tuttua juttua?

https://www.duodecimlehti.fi/duo93446

Vierailija
4/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Jo kauan sitten on huomattu, että laihduttaminen ei auta, vaan pahentaa vaivaa. Eli kilot tulevat takaisin kavereiden kanssa. 98% laihduttaneista lihoo takaisin, mutta silti vaan sinnikkäästi lihavat aloittaa uuden kuurin joka maanantai ja uskoo, että tällä kertaa kuuluvat siihen kahden prosentin vähemmistöön. Ala vaan ap lihavaksi. Voit sitten lukea täältä palstalta, miten siitä voi helposti päästä eroon. Syöt vain vähemmän kuin kulutat!

Itse taas oon tehnyt ihan kummallisen havainnon.

Jos syön terveellisesti ja liikun enemmän, paino jostain syystä putoaa. Tämähän ei ole poliittisesti korrektia.

Ja olet ollut tässä uudessa normaalipainossasi nyt, kuinka kauan? Jos yli viisi vuotta, niin sittenhän sinulla ei ole ongelmaa. Onneksi olkoon, kuulut tuohon kahden prosentin vähemmistöön!

Vierailija
5/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän mammapalstan käyttäjillä on enemmän viisautta kuin tutkijoilla, oli kyse sitten lihavuudesta tai vaikka alkoholiongelmasta!

Hesarin juttua en ole lukenut, en löytänyt avauksesta edes linkkiä siihen, mutta esimerkiksi syömisen hormonaalinen säätely on varmaankin ap:lle ihan tuttua juttua?

Eikun ap ei mitä ilmeisimmin edes ole lukenut HS:n juttua, koska se on maksumuurin takana! :-DDDD

Jatketaan, ap, keskustelua, kunhan olet lukenut artikkelin. Minulla on siihen pääsy, voin poimia lainauksia tekstistä ja kommentoida niitä, mutta jos sinulla ei ole, niin tässähän ei ole mitään järkeä.

Ylipaino ei ole ihmisen oma vika, eikä alkoholismi ole ihmisen oma valinta. Listaa voisi jatkaa vaikka mihin, kaikki on hormonaalisia toimintoja, joille ei vaan voi mitään.

Vierailija
6/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas oon tehnyt ihan kummallisen havainnon.

Jos syön terveellisesti ja liikun enemmän, paino jostain syystä putoaa. Tämähän ei ole poliittisesti korrektia.

Ja olet ollut tässä uudessa normaalipainossasi nyt, kuinka kauan? Jos yli viisi vuotta, niin sittenhän sinulla ei ole ongelmaa. Onneksi olkoon, kuulut tuohon kahden prosentin vähemmistöön!

Saako tästä vähemmistöstatuksen?

Vierailija
7/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on valokuva mummuni äidistä 1920- luvulta. Hän on lihava. Myös mummuni oli lihava. Köyhät olot, eli varmaan ei liikaa rasvaista ruokaa ollut..Kalastivat paljon ja olivat ahkeria marjojen ja sienten kerääjiä.

Seuraava polvi oli isäni, hänellä ei ollut paino-ongelmia. Minulla taas on, ja nyt yli 50-vuotiaana olen saanut suolistohormonilääkkeestä avun.

Vierailija
8/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kokaiinin kanssa, ei saa millään käyttöä poikki. Tästäkin Hesarissa juttua. Huumeiden käytölle ei voi mitään.

Vierailija
9/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten ihmisen nahka voi venyä noin paljon.

Vierailija
10/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tässäkin haisee intersektionaalinen marxilainen feminismi.

Koska sä oot tyhmä ja näet sitä joka paikassa.

Vierailija
11/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli silloinkin näitä reheviä *justiinoita*. Lihavuudesta ei vaan puhuttu kuten nyt koska heitä oli paljon vähemmän sillä *elämäntapa lihavat* puuttuivat.

Vierailija
12/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on valokuva mummuni äidistä 1920- luvulta. Hän on lihava. Myös mummuni oli lihava. Köyhät olot, eli varmaan ei liikaa rasvaista ruokaa ollut..Kalastivat paljon ja olivat ahkeria marjojen ja sienten kerääjiä.

Seuraava polvi oli isäni, hänellä ei ollut paino-ongelmia. Minulla taas on, ja nyt yli 50-vuotiaana olen saanut suolistohormonilääkkeestä avun.

Postmoderni poliittinen korrektius antaa monimutkaisiin ongelmiin yksinkertaiset ratkaisut.

On sitten kysymys ilmastosta, lihavuudesta tai vaikka turvallisesta tilasta. Kaikki on ratkottu yhdellä lauseella.

Vierailija
13/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun ap ei mitä ilmeisimmin edes ole lukenut HS:n juttua, koska se on maksumuurin takana! :-DDDD

Jatketaan, ap, keskustelua, kunhan olet lukenut artikkelin. Minulla on siihen pääsy, voin poimia lainauksia tekstistä ja kommentoida niitä, mutta jos sinulla ei ole, niin tässähän ei ole mitään järkeä.

Ylipaino ei ole ihmisen oma vika, eikä alkoholismi ole ihmisen oma valinta. Listaa voisi jatkaa vaikka mihin, kaikki on hormonaalisia toimintoja, joille ei vaan voi mitään.

Kukaan ei ole vastuussa mistään?

Vierailija
14/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan keskivertoihminen olisi 1800-luvulla ollut sirkuksessa maailman painavimpana ihmisenä

Vierailija
15/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma miten ihmisen nahka voi venyä noin paljon.

Kumma, miten ihmisen nahka voi parantua suurista haavoista ja palovammoista. Lääketieteellisen avun kanssa toki, mutta paranee kuitenkin.

Vierailija
16/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan keskivertoihminen olisi 1800-luvulla ollut sirkuksessa maailman painavimpana ihmisenä

Ei vedä vertoja Joseph Merrickille (elefanttimies) kuitenkaan.

Vierailija
17/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

t. Kehopositiivinen

Vierailija
18/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla geeneillä on pärjätty nälänhätää vastaan. Sehän se on kun tämä on nykyään huono asia kun on paljon ruokaa saatavilla. Toisaalta jos sen hinta koko ajan nousee niin asia voi muuttua.

Vierailija
19/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Se on elintapasairaus siinä missä vaikka tyypin 2 diabeteskin suurimmalla osalla. Siinäkin on niin, että geneettinen alttius on niin vahva että osalle tulee vaikka olisi hoikka, eläisi terveellisesti yms, mutta suurimmalle osalle tarvitaan myös muita laukaisevia tekijöitä elintavoista että tauti puhkeaa. Sama lihavuudesta, vain pienellä osalla on usein lapsuudesta alkavaa puhtaasti geneettistä lihavuutta, mutta erittäin monella on geenejä, jotka altistaa lihavuudelle ympäristössä jossa ruokaa on yllinkyllin tarjolla, työssä liikutaan vähän jne. 

Vierailija
20/591 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tässäkin haisee intersektionaalinen marxilainen feminismi.

Koska sä oot tyhmä ja näet sitä joka paikassa.

Vai liittyykö uhristatukseen, lihavat on sorrettu ihmisryhmä? Lihavuutta ei ihminen itse voi määrittää, turha on patriarkaaisen auktoriteettien tulla saarnaamaan ruokaympyröistä ja liikunnasta.